مهلت آمریکا به تل‌آویو برای بهبود وضعیت انسانی در غزه

  4030724120

وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا در عین حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده از رژیم صهیونیستی که جنایات جنگی این رژیم علیه غیرنظامیان غزه را تسهیل کرده است، گفته‌اند در صورتی که تل‌آویو در ۳۰ روز آینده وضعیت انسانی در غزه را بهبود نبخشد، با پیامدهایی در ارسال تسلیحات آمریکایی مواجه خواهد شد.

مهلت آمریکا به تل‌آویو برای بهبود وضعیت انسانی در غزه

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور در نامه‌ای به رژیم صهیونیستی، از سران آن خواسته‌اند ظرف ۳۰ روز آینده، اقداماتی برای بهبود وضعیت انسانی وخیم در غزه انجام دهد.

در این نامه اشاره شده است که در صورت عملی‌نشدن این خواسته، رژیم صهیونیستی با پیامدهای تحویل تسلیحات از سوی آمریکا مواجه خواهد شد که از ابتدای جنگ غزه، بزرگ‌ترین حامی تسلیحاتی، مالی و سیاسی آن بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این مطلب گزارش داد که در این نامه که در ۱۳ اکتبر(۲۲ مهر) ارسال شده و پایگاه خبری-تحلیلی آمریکایی آکسیوس نیز آن را رویت کرده، آمده است: اسرائیل باید برای بازگردانی وضعیت انسانی رو به وخامت و مطابق با تضمین‌هایی که به ما داده است، از الان تا ۳۰ روز دیگر، روی اقدامات ملموسی خواسته شده کار کند.

از جمله اقداماتی که آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است، شامل امکان‌پذیر ساختن ورود روزانه، حداقل ۳۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازگشایی گذرگاه پنجمی برای تحویل کمک‌های انسانی، ارتقای امنیت اماکن ثابت امدادی، بشردوستانه و تشکل‌ها، همچنین لغو کردن دستورهای تخلیه در صورت وجود نداشتن ضرورت عملیاتی است.

این اقدام متناقض دولت آمریکا در حالی انجام شده است که واشنگتن از ابتدای جنگ غزه که یک سال از آن می‌گذرد، گفته نسبت به آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده شده، متعهد است.

دولت آمریکا پس از وقوع جنگ از کنگره این کشور خواست که بودجه کمک‌های مالی سالانه به رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

بلینکن و آستین در حالی خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شده‌اند که تسلیحات این کشور در حملات رژیم صهیونیستی به اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه به کار رفته است.

واشنگتن تاکنون، در هیچ یک از روندهای قانونی بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، از جمله مطرح شدن اتهام نسل‌کشی علیه آن و احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد آن، چه در شورای امنیت و چه در دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری حمایت نکرده و حتی تلاش کرده در آن اخلال ایجاد کند.

دولت آمریکا مقامات مراجع قضایی سازمان ملل را که این پرونده را علیه رژیم صهیونیستی و مقامات آن دنبال می‌کنند، تهدید به تحریم کرده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۴۲ هزار نفر از فلسطینیان نوار غزه را شهید و ۸۵ درصد جمعیت آن را در شرایطی آواره کرده است که این منطقه به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، دارو و آب سالم و کند بودن روند تحویل کمک‌های انسانی با فجایع انسانی، از جمله قحطی قطعی و شیوع بیماری‌های واگیردار مواجه است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  2. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  5. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  6. زبان فارسی،ذهن عبری!

  7. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  8. سکانداری تورم

  9. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  10. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  11. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  12. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  13. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  14. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  15. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  16. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  17. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  18. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  19. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  20. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  21. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  22. دشمن دیرینه ایرانیان

  23. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

  24. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  25. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

آخرین عناوین