اعدام یک جنایتکار یا شهادت یک قدّیس!؟

حسین رجائی، کارشناس بین الملل،   3990930101 ۲۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
اعدام یک جنایتکار یا شهادت یک قدّیس!؟

"لحظات آخر چهره اش بسیار نورانی شده بود، منتظر دو رکعت نماز دلچسب پای چوبه دار بود و فقط حسرت ناتمام ماندن زیارتش در کربلا را داشت. او یکسال آخر زندان را به عبادت و روزه مشغول بود، همچنان به باورهایش ایمان داشت و از اعدامش ترسی به دل نداشت". 

اشتباه نکنید! این روایتی از آخرین ساعات زندگی مجاهدانی چون شهیدان اندرزگو یا نواب صفوی در زندان های رژیم پهلوی نیست. روایت حقوق بگیران ملکه انگلیس در "بی بی سی" و حقوق بگیران ولیعهد عربستان در "ایران اینترنشنال"، از آخرین ساعات زندگی روح الله زم است. روایتی که البته خانواده زم در ساخته شدن آن نقش مهمی داشته اند. 

این نوع روایت سازی عارفانه، سری انسان دوستانه نیز دارد: پدر و مادری پیر و چشم به راه، خواهر و برادرانی خشمگین و نگران و فرزندانی مصیبت زده و گریان. البته این شرایط تأثربرانگیز، وضعیت هر خانواده محکوم به اعدامی در ایران است. وضعیتی دردناک و اجتناب ناپذیر که هرچند با ذهن تاریخی ایرانیان عجین شده ولی به علت اثرگذاری بالا در تحریک عواطف، اخیراً کشف جدید اتاق فکرهای انگلیسی و سعودی شده است. نوید افکاری باشی یا روح الله زم فرقی نمی کند، حتما پدر و مادر داغداری داری که مرگ دلبندشان را نپذیرفته و وی را معصوم و بیگناه بدانند. حتماً این پدر و مادرها، سخنان سوزناکی دارند که احساسات اجتماعی را تحریک کرده و بتواند جای ظالم و مظلوم را عوض نماید. 

سناریوی طرف غربی در اینجا شامل سه مرحله است: 1- به میدان کشیدن پای خانواده ای عزادار، 2- روایت سازی و پروپاگاندای رسانه ای به عنوان مقدمه ای برای تحریک داخلی و محکومیت بین المللی، و در نهایت: 3- به میدان آمدن فریب خوردگان داخلی و مقامات اروپایی و آمریکایی

قهرمان سازی از نوید افکاری برای رسانه غربی چندان مشکل نبود. کسی وی را نمی شناخت و میشد هرگونه روایتی را جعل کرده و به وی نسبت داد. میشد از یک متهم به قتل، ورزشکاری حامی مردم و از یک نزاع شخصی، حرکتی سیاسی ساخت. اما اینکه بتوان از همین سناریو برای روح الله زم نیز استفاده کرد سؤال برانگیز است! هر متهمی که در زندان اعتراف کند، رسانه غربی براحتی میتواند به اعترافاتش برچسب ساختگی یا تحت شکنجه بودن بزند ولی روح الله زم اعترافات بیشماری دارد که مربوط به پیش از دستگیری وی است. مستند "ایستگاه پایانی دروغ" حاوی بخشی از این اعترافات است. جایی که زم در اسکورت نیروهای امنیتی فرانسه نشسته و از اختصاص 20 محافظ مسلح و ماشین های ضدگلوله برای خود و خانواده-اش می گوید و همچنین از دستمزد ثابت 12 هزار یورویی (1). احتمالا باید تصور کنیم دولت فرانسه این نوع حاتم بخشی ها از جیب ملت خویش را فقط بخاطر انسانیت و احترام به آزادی انجام می دهد!

مصاحبه های زم نیز حاوی اعترافات فراوانی است. دفاع تمام قد وی از سید محمد حسینی، سردسته جریان ری استارت و مشوّق آتش زدن مساجد و حسینیه ها (2) از عمق اعتقادات دینی زم حکایت داشته و حمایتش از گروهک تروریستی جیش العدل و عبدالملک ریگی (3) به عنوان قاتلان سنگدل ده ها نفر از مردم ایران، نشان دهنده میزان عشق و ارادت او به مردم و میهن است! بقیه اعترافات روح الله زم را می توان در همان کانال کذایی آمدنیوز پیدا کرد. جایی که در آن محتواهایی از آموزش ساخت کوکتل مولوتف (4) گرفته تا دعوت مردم به آشوب و تخریب بسیار یافت می شود. 

تطهیرکنندگان روح الله زم اگر فقط نوع حکم او را زیر سوال می بردند، مطلبی قابل بحث بود. نگارنده در جایگاهی نیستم که عادلانه یا حتی هوشمندانه بودن چنین حکمی را قضاوت و داوری کنم. اما مسئله این است که این جماعت تطهیرکننده، آش را دیگر خیلی شور کرده اند. مجرمی که میشد در مورد حکمش چون و چرا کرد را به یک قدّیس و قهرمان بدل نموده اند!

 تا وقتی مسئولان امنیتی و قضایی و رسانه های انقلابی ما، ضرورت های نوین برخورد با جهان در حال تغییر را درک نکنند و تا وقتی مسئولان و رسانه های غربگرا احساس می کنند که از این نوع دوگانه سازی و ابهام آفرینی ها سود می برند، سخت است باور کنیم حتی همین آش شور را برخی نخورند.

******

(1)https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-74/510046-%D9%81%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B2%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87

(2) https://m.youtube.com/watch?v=yehYb2PPqjg

(3) https://m.youtube.com/watch?v=diMaC5Ys0OM&list=ULXafN9L2GFyk&index=552

(4)https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-4/576745-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%B4%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۳۷۵۵۰۹:۰۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دوستانی که مدعی هستند زم جنایتکار نبوده، معنی جنایت را نمی دانند، گمان می کنند جنایت یعنی فقط کشتن! این دوستان در مورد معنی جنایت تحقیق کنند لطفا. فتنه گری، تهمت زدن ها و دروغ گفتن های بین المللی، تحریک مردم یک کشور به اغتشاش، ویرانگری و آتش زدن اموال مردم و حتی کشتار دیگران با بمب های دستی آموزش داده شده توسط زم و اقداماتی از این قبیل، از بدترین انواع جنایت است
ناشناس۱۷۴۴۰۹۴۱۱:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اینهایی را که شما می گویید را مردم باید قضاوت کنند.
ناشناس۱۷۴۴۱۵۹۱۱:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دادگاه ملت از هر دادگاهی صالح تر است.
ناشناس۱۷۴۴۳۶۳۱۳:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اصلا اینطور نیست. نمونش تو قضیه نوید افکاری که برای مادر قاتل مرثیه سرایی می شه و مادر مقتول بیچاره مورد غفلته.
ناشناس۱۷۴۴۴۹۰۱۴:۱۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم خیلی چیزها می دونن داداش فقط بگم منبع خبر فقط شماها نیستین خدا عاقبت همه را به خیر کنه و اون بنده خدا را بیامرزه و به مادرش صبر اعطا کنه
ناشناس۱۷۴۴۶۱۰۱۵:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم اگر آگاه بودند درست انتخاب می کردند و الآن اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتیم.
ناشناس۱۷۴۴۶۴۴۱۵:۵۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم دارو دسته شما ها را هم دیده اند. شما ها کلا می رید بهشت.
ناشناس۱۷۴۴۶۹۱۱۶:۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دار و دسته شما غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضعیت معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۷۴۴۷۸۴۱۷:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
انتخاب مردم درست بود گواهش چهار سال نخست روحانی است که همه چیز داشت درست پیش میرفت تا ...
ناشناس۱۷۴۴۹۲۱۱۹:۲۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نکنه اگه سوگلی شما میومد ما الان در حد موجودات فضایی تو فیلمها پیشرفت کرده بودیم.
ناشناس۱۷۴۴۸۵۴۱۸:۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چقدر منطقی؟
ناشناس۱۷۴۴۳۲۲۱۳:۰۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جماعتی که مثل طوطی میگه با ترامپ تا 2024 و میره لوگوی پپسی روی ماه ببینه و فکر میکنه 50 درصد خزر مال ایران بوده و به روسیه باج داده شده، به هیچ وجه شایستگی و توان قضاوت رو نداره
ناشناس۱۷۴۴۴۸۰۱۴:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
لوگوی پپسی رو ماه یعنی چه؟ که این قدر می نویسی؟
ناشناس۱۷۴۴۷۰۲۱۶:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما که داستان شایعه لوگوی پپسی روی ماه و جماعت صف کش برای دیدن لوگو رو نمیدونی چجوری خودت رو مطلع از اوضاع و احوال مملکتت میدونی ؟ دلیل دیگری پیدا کردم بر عدم شایستگی شما ها برای تصمیم گیری در مسائل مملکتی!
ناشناس۱۷۴۴۵۲۰۱۴:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پذیرش سهم 9 درصدی ایران از دریای خزر در دولت خاتمی اتفاق افتاد اصلاح طلبان باید در مورد فروختن دریای خزر پاسخگو باشند.
ناشناس۱۷۴۴۶۸۰۱۶:۱۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این چه ربطی به زم دارد؟
ناشناس۱۷۴۴۷۹۵۱۷:۴۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در دوره های خاتمی رهبری پیوسته راجع به تهاجم فرهنگی سخن می گفتند و اگر این مورد که شما میگویید درست است چرا رهبری در این باره سخن نگفتند؟
ناشناس۱۷۴۴۹۲۶۱۹:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نصف خزر مال ما بوده ، نمی خواد تحریف تاریخی کنی
ناشناس۱۷۴۴۴۳۴۱۳:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
منظور شما از مردم حتما آتش زنندگان مغازه ها و بانکها در سال 88 و منحرف کنندگان اعتراض بنزینی مردم در سال 96 و طرفداران سگ بازی و پارتی مختلط و مشروب و همجنسبازی هستند و بس
ناشناس۱۷۴۴۴۶۱۱۴:۰۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دادگاه ملت پس قوه قضاییه را جمع کنید بدبد مردم خودشان در مورد خودشان قضاوت کنند ببینیم به کجا می رسیم
آرش۱۷۴۴۶۸۴۱۶:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
کانالش خودش اعترافاتش هست و مردم دیده و قضاوت کرده اند. والفتنه اشد من القتل کسانی که زم را بالا می برند خود را به فراموشی زده اند.
ناشناس۱۷۴۴۱۰۶۱۱:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یک سر به ماهواره و اینترنت بزن می بینی که هزاران هزار نفر هستند که چنین می گویند. گوش مردم با این چیزها پر است. یک فرد آنقدر بر روی مردم تاثیر ندارد که آنها را وادار به جنایت کند. گفتن یک چیز است. عمل کردن چیز دیگری است.
ناشناس۱۷۴۴۶۱۱۱۵:۳۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در هرصورت روح اله زم مفسد و خائن بود و باید اعدام می شد.
ناشناس۱۷۴۴۱۱۲۱۱:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چه دلیلی داشته که روح الله زم چنین کارهایی بکند؟
ناشناس۱۷۴۴۵۲۵۱۴:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به همان دلیلی که عبدالشیطان ریگی ترور و جنایت می کرد.
ناشناس۱۷۴۴۸۹۵۱۸:۵۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بعقیده من اعدام مرحوم زم بحق و عادلانه بود و از این جهت ظلمی نشده اما در عین حال تص میکنم زم میتونست از توانائیش در خدمت بمردم بهره ببره و اینکه کار او ب اعدام کشید مقصران دیگه ای هم دخیل بودند.از دشمنان،ما مردم،و بویژه طایفه تنگ نظر و از منتقد دشمن ساز.درسته از نظر حقوقی مجازات متوجه مباشر در جرمه اما نباید از یاد برد ک زم تنها گناهکار این فرجام بد نبود.او عامل انجام جرم بود امت خود معلول عوامل متعدد دیگه در داخل بود ک هنوز هم هست.عواملی ک بجای تغییر مسیر یک فرد خطاکار موجب میشه قلم بدست تبدیل ب سنگ بدست و در اخر تفنگ بدست بشه.
ناشناس۱۷۴۴۱۱۸۱۱:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دوست عزیز، صاف و صور کردن صورت مسئله آنطور که شما نوشته ای قانع کنند نیست!
ناشناس۱۷۴۴۵۵۵۱۵:۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
روح اله زم مقصر مرگ کودکان پروانه ای و خائن بود زیرا راههای خرید دارو توسط ایران را لو می داد.
ناشناس۱۷۴۴۶۳۹۱۵:۵۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از یک فرد مفسد قدیس نسازید نیما زم خائن بود.
ناشناس۱۷۴۴۱۲۸۱۱:۴۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
روح الله زم که یک آقازاده بود، چرا مانند دیگر آقازاده ها در ایران نماند تا مانند آنها از مواهب آقازادگی زندگی راحت و لوکسی داشته باشد؟ البته که در خارج از کشور هم می توانست چنین زندگی داشته باشد.
ناشناس۱۷۴۴۵۲۶۱۴:۴۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این آقا زاده (روح اله زم) فریب خورد و خسره الدنیا و الاخره شد.
ناشناس۱۷۴۴۶۹۰۱۶:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این را خدا می داند. تو نمی توانی در این مورد نظر بدی.
ناشناس۱۷۴۵۲۵۷۰۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲
تا دیروز میگفتی آقازاده‌ها در امریکا و کانادا خوش میگذرانند، حالا دچار تناقض شدی؟!
محمدرضا۱۷۴۴۹۲۳۱۹:۲۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نه قدیس و نه جانی، انسان عادی با کنشهای سیاسی مربوط به خود ، حالا درست یا غلط را مردم قضاوت میکنند‌.
ناشناس۱۷۴۳۷۶۰۰۹:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
موضوع این نیست که شما اعلام می کنید. موضوع این است که چرا افرادی نظیر بابک زنجانی که بیش از یک سال است که به اعدام محکوم شده اعدام نمی شوند. یا اینکه مفسدان اقتصادی گردن کلفتی نظیر طبری تنها به چند سال حبس محکوم می شوند.
ناشناس۱۷۴۳۸۱۵۰۹:۴۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به بقیه جرماش کار ندارم ولی کسی که مانع تامین داروی بیماران خاص شد باید اعدام میشد درس عبرت برای بقیه خائنا
ناشناس۱۷۴۴۰۰۵۱۰:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر آنطور که گفته می شود اخباری که روح الله زم منتشر می کرد جعلی و دروغ بود خوب چه دلیلی داشت که از انتشار آنها ناراحت شد؟
ناشناس۱۷۴۴۰۵۰۱۱:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام روح الله زم به معنی «کشتن گربه دم حجله» است!
ناشناس۱۷۴۴۶۳۲۱۵:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام نیما زم زنگ خطری برای مفسدان فی الارض و خائنان به ایران بود.
ناشناس۱۷۴۴۶۵۸۱۶:۰۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تا خائن که باشد.
ناشناس۱۷۴۴۱۲۱۱۱:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حالت خوب نیست ظاهرا دروغ جرم نیست؟ همکاری با تروریستها جرم نیست؟
ناشناس۱۷۴۴۲۰۴۱۲:۱۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
فقط ایشون دروغ گفته بود ؟؟
ناشناس۱۷۴۴۰۲۲۱۱:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مجازات الهی در آن دنیا در انتظار همه ما است. آنانی که در جهان فانی بار سنگین گناه را به دوش کشیده و قسر در می روند، در دنیای باقی مجازات در انتظارشان است.
ناشناس۱۷۴۳۸۱۹۰۹:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
روح الله زم تنها یک مخالف سیاسی بود و نباید اعدام می شد.
ناشناس۱۷۴۳۹۱۴۱۰:۱۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مخالف سیاسی!!!! مخالف سیاسی خبر پراکنی دروغ و آشوب درست نمی کند
ناشناس۱۷۴۴۰۰۰۱۰:۵۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تنها زم بود که خبر پراکنی می کرد؟ یه چرخی تو اینترنت و ماهواره بزنی می توانی افراد خیلی زیادی را پیدا کنی؟ یعنی اگر امکانش باشد می خواهی همه آنها را دستگیر و اعدام کنی؟
ناشناس۱۷۴۴۲۳۲۱۲:۳۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چشمات را باز کن و آنهایی که دارند آشوب و خرابکاری می کنند یکی یکی به کشور می اورن
ناشناس۱۷۴۴۲۵۲۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آنها که خبرنگار واقعی باشند کسی کاری با آنها ندارد ولی کسانی مثل زم قطعا در تور اطلاعاتی هستند
ناشناس۱۷۴۴۳۳۱۱۳:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره همشون باید اعدام بشند، اسیاب به نوبت
ناشناس۱۷۴۴۳۹۰۱۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خبر نگار واقعی کسی است که مطابق میل شماها حرف بزنه ؟؟
ناشناس۱۷۴۴۶۱۳۱۵:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همه خائنین به کشور و مردم باید اعدام بشوند.
فرناز۱۷۴۴۰۱۶۱۰:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به نظر شما چرا خبرپراکنی روح الله زم طرفدار داشت؟ چون اخباری که از رسانه ملی داده می شه مورد تایید و پذیرش مردم نیست.
ناشناس۱۷۴۴۲۲۹۱۲:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
رسانه ملی بیاد علیه امنیت ملی صحبت کند!!
ناشناس۱۷۴۴۲۴۹۱۲:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چون خیلی ها به اخبار منفی علیه کشور عادت کردن و دوست دارن بشنوند حالا چه دروغ و چه راست
ناشناس۱۷۴۴۳۳۳۱۳:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شنونده باید عاقل باشه که ثابت شده جماعتی که فکر میکنند پهلوی ابر قدرت بوده و نصف خزر مال ایران بوده و ایران توی کشور های دیگه خیلی خرج میکنه اصلا و ابدا عاقل نیستند
ناشناس۱۷۴۴۶۱۶۱۵:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
90 درصد مردم ایران اخبار را از طریق صدا و سیما پیگیری می کنند.
ناشناس۱۷۴۴۶۶۰۱۶:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دیگه کم آوردی که پای صدا و سیما را باز کردی!!!
مهران۱۷۴۳۹۷۰۱۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
من هیچ تحلیلی نمیکنم فیلم رسمی اقای زم هست که در مصاحبه اش میگه من دنبال کسانی که تحریم ها رو دور میزنن هستم و اونها رو معرفی میکنم به سیستم قضایی امریکا و ... کسی که چنین کاری رو میکنه مخالف سیاسی است؟
ناشناس۱۷۴۴۳۲۹۱۳:۰۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره بن لادن هم همینطور یک مخالف سیاسی بود که نباید کشته میشد
ناشناس۱۷۴۳۸۲۷۰۹:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
کار یک خبرنگار اعلام و انتشار اخبار است. درست و غلط بودن آن را خود مردم می فهمند.
ناشناس۱۷۴۳۹۲۵۱۰:۲۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خبرنگار خاشقچی بود نه زمی که با دستگاه امنیتی خارجی رفت و آمد می کرد تازه دنبال براندازی و جاسوسی و دادن اطلاعات به دشمن
ناشناس۱۷۴۳۹۸۵۱۰:۴۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چطور یک کسی که در خارج از ایران زندگی می کند می تواند از داخل ایران جلسوسی کند؟؟؟
ناشناس۱۷۴۴۲۵۶۱۲:۴۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از طریق واسطه نمی توان جاسوسی برای خارجی هاکرد؟ هرچند در تور اطلاعاتی بود و خبرهای راست و دروغ را به او می دادن
ناشناس۱۷۴۴۳۱۰۱۳:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پس چرا منابع و واسطه های روح الله زم در داخل کشور معرفی و دستگیر نشدند؟؟؟
ناشناس۱۷۴۴۰۳۳۱۱:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ایشان از دستگاههای موازی امنیتی داخلی اطلاعات درست یا غلط می گرفت و قربانی رقابت آنها شد.
ناشناس۱۷۴۳۹۳۰۱۰:۲۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خودش اعتراف کرده با منافقا و تروریستا برای تشویق اغتشاشات در تماس بوده این خبرنگاریه؟
ناشناس۱۷۴۴۱۸۵۱۲:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما رو هم دستگیر کنند به دست داشتن در انقراض دایناسورها اعتراف میکنی!
مهران۱۷۴۴۳۳۰۱۳:۰۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پس متاسفم برای مخالفین این حکومت که اینقدر راحت به همه چی اعتراف میکنند در ضمن اگر ذره ای ایشون رو شکنجه داده بودن پدرش نمیگفت با فریب ازش اعتراف گرفتن و میگفت با شکنجه اعتراف گرفتن
ناشناس۱۷۴۴۶۲۲۱۵:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر خائن و مفسد نبود دستگیرش نمی کردند.
ناشناس۱۷۴۴۶۳۰۱۵:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
وعده سرخرمن دادن برای خود اقراری از نظر شما کار درستی است؟
ناشناس۱۷۴۴۳۳۷۱۳:۱۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم اگه میفهمیدند که نمیرفتند لوگوی پپسی روی ماه ببینند و بگند پراید توی عراق 900 دلاره و از خیانت های شرکت چوچانگ و خون های الوده چینی بگند
ناشناس۱۷۴۴۴۸۳۱۴:۱۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حق با شماست مردم فقط در تبلیغات انتخابات تبدیل می شوند به مردم فهیم در بقیه مواقع کلا هیچی نمی فهمند !
ناشناس۱۷۴۴۶۷۷۱۶:۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مردم اگر می فهمیدند درست انتخاب می کردند و حالا تورم 800 درصدی نداشتیم.
ناشناس۱۷۴۴۷۰۴۱۶:۲۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به نظر من که با وجود امثال شما ها انتخابات اصلا توجیهی نداره
ناشناس۱۷۴۴۸۰۰۱۷:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تازه اگر به کاندیدای مورد نطر این جماعت همه چیزخواه رای بدن
ناشناس۱۷۴۵۲۵۸۰۶:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
نتیجه فهم انتخاباتیتون رو داریم میبینیم کشور رو به نهایت فلاکت رسوندید بس کنید دیگه
ناشناس۱۷۴۴۵۹۷۱۵:۲۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یه چیزی شنیدیا
ناشناس۱۷۴۴۹۱۲۱۹:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خوب یا بد این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند
علی۱۷۴۵۰۳۸۲۰:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما اول در ماه عکس این و ان را دیدید بعد که یک عده ارم پپسی دیدند ناراحت شدی ؟
ناشناس۱۷۴۳۸۳۲۰۹:۴۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چرا امثال خاوری ها را در خارج دستگیر و به ایران منتقل و اعدام نمی کنند؟ آیا توانایی آن وجود ندارد یا اراده ای در این کار نیست؟
ناشناس۱۷۴۴۲۳۸۱۲:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خاوری هر روز علیه ملت کار نمی کند در ضمن کانادا مهد حقوق بشرتان به اینتر پل نمی دهد!
فربد۱۷۴۴۵۶۳۱۵:۰۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مگر زم رو با کمک فرانسه و اینترپل دستگیر کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۴۴۶۸۵۱۶:۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نیما زم تو کردستان عراق دستگیر شد اما خاوری در کانادا مخفی شده و دولت کانادا وی را تحویل نمی دهد.
ناشناس۱۷۴۵۲۵۹۰۶:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
زم رو تو عراق دستگیر کردند نه کانادا
ناشناس۱۷۴۵۱۴۳۲۲:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اینکه با یه عالمه از پول ملت رفته عشق و حال، یعنی هر روز دارد کاری علیه ملت می کند
ناشناس۱۷۴۳۸۳۵۰۹:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
هر عملی را می توان استدلال و به آن وجاهت بخشید. اعدام روح الله زم کار بسیار اشتباهی بود همانطور که اعدام نوید افکاری اشتباه بود.
ناشناس۱۷۴۳۹۲۰۱۰:۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
افکارت دست خودت باشد نه رسانه های دشمن که جای قاتل و مقتول را عوض می کنند و به خورد تو می دهند که برای ما از افکاری و زم صحبت می کنی
ناشناس۱۷۴۴۰۲۱۱۱:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما نیز همچنین! افکارات دست خودت باشد بیندیش تا برده نشوی
ناشناس۱۷۴۴۳۴۷۱۳:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره نمونه های از عندیشه های شما : پراید توی عراق 900 دلاره، نصف خزر مال ایران بوده و به روسیه باج داده شده، ترامپ خیلی محبوبه و با ترامپ تا 2024، چین کیش رو گرفته، بریم لوگوی پپسی روی ماه ببینیم، دلیل نیومدن بارون پارازیت هاست، پهلوی ابر قدرت بوده، ایران توی کشورهای دیگه خیلی خرج میکنه، نازنین زاغری و امثالهم بیگناهن البته که اسراییل توی ایران به راحتی ترور میکنه، خیانت های شرکت چوچانگ و خون های الوده چینی رو فراموش نمیکنیم و صدها مورد دیگر
ناشناس۱۷۴۴۶۲۴۱۵:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شماها فریب رسانه های معاند دشمن را خوردید و افکارتان دست خودتان نیست.
ناشناس۱۷۴۴۰۶۱۱۱:۱۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تو افکارت دست کیه، متفکر!
ناشناس۱۷۴۴۲۶۲۱۲:۴۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
افکار ما دوست دشمن نیست
ناشناس۱۷۴۴۳۵۳۱۳:۱۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
با ترامپ تا 2024
ناشناس۱۷۴۴۵۴۸۱۴:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مسوولین که قاعدتا باید دوستان ما باشند کمتر از دشمنانمان به فکر ما هستند. الان تکلیف چیست؟
مهران۱۷۴۳۹۷۵۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چقدر جالب اعدام یه قاتل (نوید افکاری ) اشتباه بود اعدام کسی که رسما میگفت کسانی که تحریم ها رو دور میزنن شناسایی و معرفی میکنم(نیما زم) اشتباه بود کم نیارید بگید اعدام عبدالمالک ریگی هم که سر میبرید اشتباه بود
ناشناس۱۷۴۴۳۵۰۱۳:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از این جماعت عقب افتاده قرقره کننده خزعبلات منوتو و امثالهم انتظار تفکر نداشته باش، همون بهتر که نظام به حرف این عقب افتاده ها گوش نمیده و امثال افکاری و زم رو پاک میکنه
ناشناس۱۷۴۴۶۳۴۱۵:۵۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مگر تو هم منوتو می بینی؟
ناشناس۱۷۴۴۵۳۶۱۴:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نیما نه، روح‌الله زم
ناشناس۱۷۴۴۳۴۳۱۳:۱۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام افکاری قاتل صحیح نبود ؟؟ تو برو بگو با ترامپ تا 2024 قشنگم
ناشناس۱۷۴۴۵۶۲۱۵:۰۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شهید کردن سلیمانی و فخریزاده چطور؟
ناشناس۱۷۴۳۸۴۱۰۹:۵۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پدر و مادر ویا روح اله زم مقصر نیستند! مقصر اصلی مسیولین مفسد کشورمان هستند
ناشناس۱۷۴۳۸۵۱۰۹:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بابک زنجانی مفسد اقتصادی بود اما روح اله زم مفسد امنیتی بود و برعلیه امنیت ملی اقدام کرده بود در ضمن بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار است.
مهدي۱۷۴۳۹۸۴۱۰:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
زنگنه رو هم بگيرن اعدام كنن زنجاني روهم.چرا نميكنن؟ واضحه.....
ناشناس۱۷۴۴۵۲۹۱۴:۴۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بابک زنجانی بدهی خود به وزارت نفت را تسویه کرده است.
ناشناس۱۷۴۵۰۶۵۲۱:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به امید روزی که بفهمیم آنچه ایران را تهدید میکند فسادهای اقتصادی است نه درز دادن چند خبر صحیح لابلای کلی خبر اشتباه.
ناشناس۱۷۴۳۸۵۵۰۹:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام روح الله زم در این شرایط تنها در جهت تخریب وجهه و روابط بین اللملی ایران در جهان صورت گرفت.
ناشناس۱۷۴۳۹۲۶۱۰:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ما هر کاری بکنیم مدینه فاضله شما خوب و ما بد هستیم
ناشناس۱۷۴۴۴۷۷۱۴:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر امریکا و اروپا و به قول شما مدینه فاضله بده بچه های مسئولین اوجا چکار می کنند ؟ چرا تحمل زندگی در وضعیتی که پدران تاجدارشون ایجاد کردند ندارند ؟؟
ناشناس۱۷۴۳۸۸۸۱۰:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از کی تا حالا کسی که پول را برگردانده اعدام می‌شود؟ طبری هم رشوه می گرفته و رشوه گرفتن هم اعدام ندارد
ناشناس۱۷۴۳۹۹۳۱۰:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مفسد اقتصادی کارش به مراتب شنیع تر است.
ناشناس۱۷۴۴۲۹۶۱۲:۵۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پول و پس داده.اعتماد مهمترین قوه مملکت رو هم پس داده؟؟!!!
ناشناس۱۷۴۴۷۵۵۱۷:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مفسد اقتصادس هزاران بلکه ملیونها خانواده را به تباهی میکشد کارش از قتل عمد بدتره
ناشناس۱۷۴۴۹۵۳۱۹:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چه ممکلت اسلامی داریم .رشوه به قول شما ها اصلا کار بدی نیست. خجالت هم خوب چیزی هستش.
م۱۷۴۳۹۱۸۱۰:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آقا گل گفتی .ولی کی به این حرفها اهمیت میده.مردم فقط برای رفتن سرصندوق خوبند.دربقیه کارها مردم دیگه تشخیص ندارن!
مهران۱۷۴۳۹۷۳۱۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر بابک زنجانی رو بدون برگرداندن پول ها اعدام کنند همین شما میگی اعدامش چه فایده ای داشت و باید پول ها رو میگرفتید حالا که اینا سعی دارند اول پول ها رو از کشورهای خارجی برگردانند میگید چرا سریع اعدامش نمیکنید
سامان۱۷۴۴۰۵۱۱۱:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قبلا جنایتکارانی مانند بابک زنجانی اعدام شده اند، باز هم اعدام خواهد شد. مشکل اینست که اگر الان بابک زنجانی را هم اعدام کنند باز شماها شاکی میشید که چرا در این مقطع؟ چرا بابک زنجانی؟ چرا اعدام؟
ناشناس۱۷۴۴۱۹۲۱۲:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما بابک زنجانی را اعدام کن قول میدهیم هیچ نگوییم
ناشناس۱۷۴۴۵۳۵۱۴:۵۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بابک زنجانی در زمان تحریم در انتقال ارز و خرید دارو و مواد غذایی و هواپیما و غیره به کشور کمک کرده بود و اکنون بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کرده است اما روح اله زم فقط به کشور خیانت کرد.
ناشناس۱۷۴۳۷۶۳۰۹:۱۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چرا خیلی از کشورها مجازات اعدام را برداشته اند؟ آیا تحمل کردن شرایط سخت زندان برای تمام عمر سخت تر از مرگ در چند ثانیه نیست؟
ناشناس۱۷۴۳۹۰۱۱۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مگه ملاک ما دنیا پرستان است؟ در ضمن تو چرا اینقدر وحشت کردی؟
ناشناس۱۷۴۴۰۰۸۱۰:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
زندانهای ما هتل هستند!
ناشناس۱۷۴۵۳۳۵۰۸:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲
بله برای اوباش هتل هستند نه برای نخبه ها
ناشناس۱۷۴۴۳۹۷۱۳:۳۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یه نگاه به جلال و جبروت برخی مسئولین کاخ نشین ما بکن ؟ بچه هاشون ایران براشون کم بود همه تشریف بردن اروپا و امریکا ! دنیا پرست کیه ؟ سوزنت گیر کرده روی دنیا پرست و همه جا هم هستی و تمام مخالفان را متهم به دنیا پرستی می کنی ؟؟
ناشناس۱۷۴۳۷۶۹۰۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حالا نمی شد این جنایتکار رو پنج سال دیگه اعدام کرد مثل تمام محکومین به اعدام .
ناشناس۱۷۴۳۷۷۰۰۹:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آیا به نظر شما دستگیری و اعدام غارتگران بیت المال در اولویت نیست؟
ناشناس۱۷۴۳۸۹۰۱۰:۰۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چشمانت را باز کن می بینی
ناشناس۱۷۴۳۷۷۲۰۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در مورد مازیار ابراهیمی داستان چی بود استاد رجایی؟
ناشناس۱۷۴۳۸۹۲۱۰:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یعنی دستگاه قضایی ما اینقدر شهامت دارد که بگوید اشتباه کردیم و آزاد شد
ناشناس۱۷۴۳۹۴۹۱۰:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر شهامتی بود او باید در خانه خودش به صورت عمومی از طریق همان رسانه ای که اعترافاتش را پخش کرد دلجویی می شد و در بالا ترین سطح از وی عذر خواهی می شد، اگر امروز ما می دانیم چه شد به دلایل فوق نبود، وی پناهنده شد و داستان تراژیک زندگی از دست رفته اش را رساننه ای دگر پخش کرد!
مهران۱۷۴۳۹۸۳۱۰:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خود قضیه مازیار ابراهیمی اوج هنر دستگاه قضایی بود که هم تشخیص دادن که این اعترافات به زور است هم اینکه میدونست اگر حکم به بیگناهی بده ابروی اطلاعات و اون مامور میره اما حاضر شد ابروی اطلاعات بره اما بیگناهی مجازات نشه و ازادش کردن دمشون گرم
حسین رجایی۱۷۴۴۰۱۸۱۱:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سلام و ارادت اعتماد ذره ذره جمع میشود ولی با یک خطا کاملا از بین میرود متاسفانه این خطای فاحش رخ داده است به همین جهت ما فقط به اطلاعات رسمی اکتفا نکرده ایم و اگر به متن دقت کنید شواهد غیرقابل انکاری ارائه شده است.
ناشناس۱۷۴۴۳۶۲۱۳:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قدرت استدلال وقتی نازل باشه این کامنت و مثبت های بهش رو مشاهده میکنیم، شما از کجا فهمیدی مازیار ابراهیمی بیگناه بوده ؟ واضحه که خود جمهوری اسلامی گفت بیگناه هست و آزادش کرد!
ناشناس۱۷۴۴۶۴۲۱۵:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یعنی قدرت استدلال های تو محکم است؟
ناشناس۱۷۴۴۷۱۲۱۶:۲۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره قطعا از عقب افتاده های لوگو پپسی بین محکم تره
ناشناس۱۷۴۳۷۷۳۰۹:۱۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تنها آن کس که جان می دهد، می تواند جان بگیرد. آیا این استدلال درست نیست؟
ناشناس۱۷۴۳۹۰۳۱۰:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یعنی چی آن وقت؟
بهنام۱۷۴۳۹۲۴۱۰:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همان‌قدر درست که «تنها آن کس که جان می‌دهد، می‌تواند نان دهد، درد دهد، درمان دهد، سرمایه دهد، شغل دهد و…» جور دیگر: مجوز دادن و گرفتن جان را فقط خدا می‌دهد! همان‌جور که حلال و حرام و حکم‌های گوناگون را با اصولی در قرآن و… و با نیروی عقل به ما می‌فهماند. تکمیلی: تو می‌خواهی نان بخوری ولی خداست که آن را برایت انجام می‌دهد، وگرنه تو از ذره‌ذرهٔ اتم‌ها و کوارک‌ها و میدان‌ها و اثرها و انرژی‌ها و… جدایی و بر آن‌ها تسلط نداری که بتوانی خودت را سیر کنی. دادن و گرفتن جان هم همین است.
ناشناس۱۷۴۴۰۴۴۱۱:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر مسلمان هستی و قرآن می خوانی - همان که جان داده، در مواردی دستور گرفتن جان هم داده است.
ناشناس۱۷۴۴۰۸۴۱۱:۳۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آن موارد کدام هستند؟ با ذکر آیه اعلام نمایید. تفسیر آن را بگویید.
ناشناس۱۷۴۴۲۷۵۱۲:۴۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آیه برای این ها بیاوری مانند حجاب برعکس تفسیر می کنند و می‌گویند نه نه برای همه نیست!
ناشناس۱۷۴۴۳۶۰۱۳:۱۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آقای رجایی دستت درد نکند تفسیر را درست نو شتی برای من
ناشناس۱۷۴۴۴۱۰۱۳:۴۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حجاب در هیچ جای قران و سیره پیامبر اجباری نشده و برای آن مجازات تعیین نشده و اجباری کردنش صرفا سلیقه شماها بوده به همین دلیل تنها کشور مسلمان هستیم که حجاب اجباری به زور گشت ارشاد و کتک و جریمه و زندان داریم وسط دعوا نرخ تعیین نکن !
مهران۱۷۴۴۳۴۱۱۳:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ایه اول ولکم فی القصاص حیاه که لزوم قصاص رو نشون میده پس اگر کسی قتل بکنه و کسی رو بکشه باید قصاص بشه اما ایه دوم الفتنه اشد من القتل یعنی فتنه در جامعه اسلامی از قتل هم بدتر است حالا حکم کسی که فتنه میکنه و افتخار میکنه به کمک کردن به امریکایی ها (فیلمش هست که میگه کسانی که تحریم ها رو دور میزنن شناسایی میکنم و معرفی میکنم به سیستم قضایی امریکا و ...) حکم چنین فردی چیست؟
ناشناس۱۷۴۴۳۶۶۱۳:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب لعلکم تتقون . این یکیش انما جزؤا الذین یحاربون الله ورسوله ویسعون فی الارض فسادا . این یکی دیگه
ناشناس۱۷۴۳۷۷۴۰۹:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آیا اعدام بازدارندگی به دنبال دارد؟
بهنام۱۷۴۴۷۴۵۱۶:۴۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بله.
ناشناس۱۷۴۳۷۷۸۰۹:۲۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بهتر نبود به جای این همه صغری و کبری چیدن، سوالات افکار عمومی در پرونده افکاری جواب داده می شد؟ به هرحال جامعه وقتی اقناع نشود وقتی قانع نشود این احساسات از بین نمی رود بلکه در دلش می ماند
ناشناس۱۷۴۳۹۰۸۱۰:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
افکار عمومی شماها نیستید و فکر کردین در فضای مجازی جار بزنید خیلی بزرگ هستید
ناشناس۱۷۴۳۷۸۱۰۹:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آیا روح الله زم کسی را به قتل رسانده که از واژه جنایتکار برای او استفاده کرده اید؟
ناشناس۱۷۴۳۸۹۷۱۰:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یک مروری بر آموزش ها و ایجاد ناامنی ها و... در کانالش که می رفتی و به به می کردی مرور کن اول بعد بیا بنویس
ناشناس۱۷۴۴۰۳۲۱۱:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این آموزشها که شما می گویی در اینترنت پر است. اگر کسی بخواهد می تواند با شرح و تفصیل از آنها استفاده کند. نیازی به بازنشر ندارد.
ناشناس۱۷۴۴۱۲۵۱۱:۴۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چقدر هم توجیه می کنید برای این خائن
ناشناس۱۷۴۴۱۳۵۱۱:۴۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در اینترنت زیاد است ولی نه در فضایی که خبرنگاری ادعا می شود!
ناشناس۱۷۴۴۳۷۳۱۳:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
یک درصد فکر کن جماعتی که میره لوگوی پپسی روی ماه ببینه سرچ رو بلد باشه تا ببینه کوکتل مولوتف و امثالهم رو چجوری بسازه!
ناشناس۱۷۴۴۳۶۸۱۳:۲۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خود بن لادن هم احتمالا هیچ کس رو شخصا به قتل نرسونده بود
علی۱۷۴۴۵۰۴۱۴:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قاتل و آمر به قتل هر دو به یک نسبت مجرم هستند.
ناشناس۱۷۴۴۷۱۵۱۶:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
علی جان دلبندم تو الان با این حرفت اعدام زم رو داری توجیه میکنیا ، حالا نمیدونم کدوم وری هستی
ناشناس۱۷۴۵۲۶۱۰۶:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲
کسی که با کمک به تحریم باعث کشته شدن کودکان شد چطور؟
ناشناس۱۷۴۳۷۸۴۰۹:۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پس از مرگ قضاوت فقط برازنده ذات پروردگار عالم است فارغ از آنچه میگویند و میگوییم
ناشناس۱۷۴۳۷۸۶۰۹:۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چطور توقع دارید که اعدام یک شخص مشهور بدون واکنش باشد؟
ناشناس۱۷۴۳۷۹۰۰۹:۲۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
چرا مدت ها است دیگر قاچاقچیان مواد مخدر که هزاران کیلو مواد مخدر را جابجا کرده و جوانان مردم را به اعتیاد و مرگ می کشانند، اعدام نمی شوند؟ کار آنها بدتر است یا کار زم؟
ناشناس۱۷۴۳۸۹۴۱۰:۱۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جاسوس می دانی یعنی چی؟
ناشناس۱۷۴۳۹۱۹۱۰:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما نمی دونی جاسوس چیه روح الله زم بطور واضح و شفاف مواضع خود را اعلام کرده بود با برچسب نخ نمای جاسوس و خائن نمی شه به راحتی اعدام کرد مگه ما از رانت خواران داخلی خائن تر داریم ؟
ناشناس۱۷۴۳۹۵۹۱۰:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بله، همان چیزیست که منجر به ترور های بی پاسخ خیابانی و انفجار ها و آتش سوزی های پتروشیمی ها و مدارک در دست ناتانیاهو می شود. نه انتقاد و فمنیست و خبرنگاری و عکاسی و تلاش برای حفظ محیط زیست و سرپرستی گروه های حقوق بشر مردمی و داشتن چند تابعیت به طور کلی نقد یا حتی مخالفت! شما چی، جاسوسی را چه می دانید؟!
ناشناس۱۷۴۳۹۸۸۱۰:۴۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
با پوشش خبرنگاری و محیط زیست و.. خیلی کارها می شود کرد و گندش هم در امده
ناشناس۱۷۴۳۹۷۶۱۰:۴۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
کسی که جاسوسی می کند باید در ایران زندگی و حضور داشته باشد، نه در خارج!!!!
ناشناس۱۷۴۴۱۴۴۱۱:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حالا خوبه خودش در فرانسه می گفت من فلان و چنان هستم که شما آمدین برای ما از روشنفکری خودتان به ما می گویید
ناشناس۱۷۴۴۲۰۱۱۲:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
پس چرا منابعش دستگیر نشدند!!!!!!!!
ناشناس۱۷۴۴۲۸۲۱۲:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما از کجا میدانی دستگیر نشدن
ناشناس۱۷۴۳۷۹۲۰۹:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
هیچکدام اعدام خبرنگار تخلفاتش نهایتا زندان داشت
ناشناس۱۷۴۳۸۹۵۱۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خبرنگار؟ یا خبرنگار نما در پوشش خبرنگار؟ افکارت دست خودت باشد
ناشناس۱۷۴۳۹۶۲۱۰:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مطمئن هستی افکار شماها دست خودتان است و مست قدرت تصمیم نمی گیرید ؟؟
ناشناس۱۷۴۴۳۷۶۱۳:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مست قدرت تصمیم گرفتن بمراتب بهتر از مست بلاهت تصمیم گرفتنه
ناشناس۱۷۴۴۴۶۹۱۴:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مست قدرت بودن هم برای مردم خطرناکه هم برای جمیع مستان
ناشناس۱۷۴۳۷۹۷۰۹:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
زم نه جنایتکار بود و نه قدیس. اگر واقعا دمکراسی و آزادی بیان در کشوری وجود داشته باشد امثال زم به وجود نمی آمدند و احتیاجی به ربودن، اعتراف گیری و اعدام کسی نبود.
ناشناس۱۷۴۳۹۹۹۱۰:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
کشوری که دشمن دارد و خواهان تغییر حکومت و تجزیه آن معلوم است خائن ها هم پیدا می شوند و معلوم است برخورد هم هست
ناشناس۱۷۴۴۱۵۴۱۱:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ماباجنایتکاربودن‌یاقدیس‌بودن‌اوکارنداریم‌چرااجازه‌ندادند‌مثل‌سایر محکومین‌به‌اعدام‌تقاضای‌فرجام‌خواهی‌بکند‌واعدام‌کردید
ناشناس۱۷۴۴۳۶۵۱۳:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حکم برای چند بار بعد از بالا و پایین شدن ها در دادگاه تجدید نظر صادر شده
ناشناس۱۷۴۴۳۷۸۱۳:۲۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اره مثل اسانژ
رضا۱۷۴۳۷۹۸۰۹:۳۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جنایتکار! چه کسی را کشته بود؟
ناشناس۱۷۴۳۸۵۸۰۹:۵۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
او خائن به کشور و مفسد فی الارض بود.
حاتم۱۷۴۳۹۰۹۱۰:۱۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر میسر دموکراسی و آزادی بیان درکشور هموار بود دیگر نیازی به آمد نیوز و اعدام زم نبود.
ناشناس۱۷۴۴۳۸۱۱۳:۲۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خود بن لادن هم کسی رو نکشته بود، در ضمن اگه به کشتنه نوید افکاری رو قبول داری کشتنش رو دیگه ؟!
ناشناس۱۷۴۴۴۶۴۱۴:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بن لادن تروریست شناخته شده بود با افکاری مقایسه می کنی ؟؟
ناشناس۱۷۴۴۷۱۹۱۶:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
14:08 اصلا دلیلی نمیبینم با ادم کم هوشی مثل تو بحث کنم که حتی منظور من رو نفهمیدی، دلیل دیگری بر ابتذال دموکراسی !
ناشناس۱۷۴۳۸۲۴۰۹:۴۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
زم نه جنایتکار بود نه قدیس.در حالت مثبتش یک خبرنگار بود در حالت منفی یک مجرم سیاسی.به هر حال صدور حکم اعدام نباید اینقدر راحت باشد.
ناشناس۱۷۴۳۸۶۱۰۹:۵۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر رسانه ها ازاد باشند که پشت پرده لختلاسها و جپاول ها را بنویسند. اگر دادگاهها علنی و با حضور هیات منصفه با شد . اگر. اگر اگر... نیازی به قتل و ادمکشی نخواهد بود
ناشناس۱۷۴۳۸۸۱۱۰:۰۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
. روایت حقوق بگیران ملکه انگلیس در "بی بی سی" و حقوق بگیران ولیعهد عربستان در "ایران اینترنشنال"، از آخرین ساعات زندگی روح الله زم است...... رو خوب اومدید.
ناشناس۱۷۴۳۸۸۷۱۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
فرانسه اسرائیلی صفت این همه هزینه محافظ و حقوق 12 هزار یورویی را از جیب مردمش نداده بلکه از جیب مردم ایران و پول‌های بلوکه شده و دزدیده شده داده است.
ناشناس۱۷۴۴۰۰۳۱۰:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
آن وقت نوکرانشن ریختند در اینجا و برای ما اشک تمساح برای این فرد می ریزند
ناشناس۱۷۴۳۸۹۹۱۰:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جنایتکار کسی است که انسان میکشد و یا دستور کشتار میدهد.
سار۱۷۴۳۹۱۵۱۰:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
سوالی از من شد خوبه عزیزان پاسخی دهند چرا در این مقطع زمانی حساس ، این اعدام انجام شد ؟ اهداف پشت این اعدام چیست ؟
ناشناس۱۷۴۳۹۶۵۱۰:۳۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
هم این اعدام و هم اعدام افکاری دو نشست اقتصادی را بر هم زد، بیچاره آنکه تقدیرش همزمان با نشست سوم باشد، البته اگر برنامه ریزی آن در 6 ماه آینده صورت بگیرد و گرنه که پس از آن به نظر می آید به سمت کره شمالی شدن بیشتر خواهیم رفت.
ناشناس۱۷۴۴۳۸۵۱۳:۳۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نوید افکاری قاتل بود و اعدامش کاری صحیح و مخالفین اعدامش جماعتی ابله بودند، در ضمن اینکه به نشست های اقتصادی و نایس بودن اونا که ترور محسن فخری زاده رو محکوم نکردند ،هنوز باور داری که با تو حرفی نیست
ناشناس۱۷۴۴۰۰۴۱۰:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به نظر شما چند سال دیگه باید می گذشت تا زمان مناسب برای اعدام این شخص خائن وطن فروش فراهم می شد؟ اصلا کدام مقطع مناسب است؟ باید صبر می کردند دایی بایدن تشریف بیارن؟!!
ناشناس۱۷۴۳۹۱۷۱۰:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نه جنایتکار بود چون واقعا کسی رو نکشته بود. عبد المالک ریگی که نبود! و قطعا قدیس هم نبود.
ناشناس۱۷۴۳۹۲۹۱۰:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
زم فقط یک اقا زاده بود که اسرار را بر ملا کرد و راه و رسم اقازادگی در ایران را رعایت نکرد
ناشناس۱۷۴۴۰۱۱۱۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
بدبخت بیچاره اطلاعات راست و دروغ به او می دادن و یک فرد عادی که مراجعه می کرد به تلگرام متوجه دروغ های شاخدارش می شد و به راحتی هم رفت بالای دار تا باشد درس عبرتی برای خائنین
مجتبی۱۷۴۳۹۳۳۱۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قاضی مرتضوی که گناهش در کهریزک و سوالات کنکور و تامین اجتماعی و... حتی قوه قضاییه هم‌ اثبات شد، حکم دادگاه را پاره کرد و‌قاضی را تهدید‌نمود ‌و نهایتا ۲۰۰ هزار تومان جریمه شد!
س.علی۱۷۴۳۹۳۵۱۰:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قضاوت اینکه جنایتکار بود یا قدیس رو بهتره از مردم معمولی و واقعی جویا بشید.به هر حال خدا بیامرزش
ناشناس۱۷۴۴۱۷۴۱۲:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
از دید من که از مردم هستند جنایت، خیانت و وطن فروشی داشته است. خدا لعنتش کند
ناشناس۱۷۴۴۳۸۷۱۳:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همین قضاوت ها رو به شما مردم معمولی سپردیم که بلاهت و سفاهت توی مردم موج میزنه و منوتو بیننده پیدا کرده
رضا۱۷۴۳۹۶۱۱۰:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
شما كه ميگيد زم جاسوسى كرده ، مگه اون بيچاره فرانسه نبود ؟! كجا به به اسرار نظام دسترسى داشت ؟! اگر هم به دستش رسيده بايد يقه فرستنده رو مى گرفتيد نه اونو ؟! مضافاً به اينكه حكم اعدام هم براش زياد بود ! به والله من سر سوزنى به او علاقه نداشتم ، از همه حقوقدان ها بپرسيد
حسین۱۷۴۳۹۸۹۱۰:۴۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جنایتکار کسی است که آدم کشته و دستش آلوده است.حالا در این قضیه چه کسی جنایتکار است؟کی آدم کشت؟
ناشناس۱۷۴۴۰۱۷۱۱:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مسئول محترم این صفحه. پس پاورقی ها و «مراجعی که نویسنده با شماره 1 تا 4 تعیین کرده» کجاست؟
حسین رجایی (نویسنده)۱۷۴۴۲۲۴۱۲:۲۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تشکر از یادآوری شما به دوستان
ناشناس۱۷۴۴۰۲۰۱۱:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام یک جنایتکار یا شهادت یک قدّیس!؟ هیچ کدام
ناشناس۱۷۴۴۰۲۸۱۱:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
روح الله زم قطعا کارهایی انجام داد که از دیدگاه امنیتی در هر کشوری می تواند جرم تلقی شود ، اما اعدام او با این عجله و سرعت در این شرایط که تمام جهان را علیه ایران بسیج کند ، اشتباهی بزرگ بود که متاسفانه ما آن را با قاطعیت برخورد با مجرمین اشتباه می گیریم ، عبدالله اوجالان بزرگترین خطر موجود برای تمامیت ارضی ترکیه مدت بسیار زیادی است که در زندان های ترکیه بسر می برد ،آیا اردوغان که تقریبا تمام خاورمیانه را جولانگاه خود می داند نمی تواند اوجالان را سر به نیست کند !!
ناشناس۱۷۴۴۰۳۷۱۱:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
دوستانی که مدعی هستند زم جنایتکار نبوده، معنی جنایت را نمی دانند، گمان می کنند جنایت یعنی فقط کشتن! این دوستان در مورد معنی جنایت تحقیق کنند لطفا. فتنه گری، تهمت زدن ها و دروغ گفتن های بین المللی، تحریک مردم یک کشور به اغتشاش، ویرانگری و آتش زدن اموال مردم و حتی کشتار دیگران با بمب های دستی آموزش داده شده توسط زم و اقداماتی از این قبیل، از بدترین انواع جنایت است
ناشناس۱۷۴۴۶۷۲۱۶:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خوب اگر اعدام کردن به دروغ گویی باشه که خیلی از مسئولین و نمایندگان مجلس قبل تر از زم باید اعدام میشدن
ناشناس۱۷۴۴۸۱۸۱۷:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نظر شما در مورد دوستانتان که سفارت عربستان را اتش زدند و علاوه بر خسارات امنیتی میلیاردها دلار خسارت مادی هم به کشور زدند چیست
ناشناس۱۷۴۴۰۵۶۱۱:۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
قدیس یا جنایتکار، هردو در محاکمات باید مطابق قانون و عادلانه محاکمه و رای نهایی باید مستدل و محکم باشد.
علی۱۷۴۴۰۶۶۱۱:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
به امید اعدام تمامی جنایتکاران و مزدوران خارجی و داخلی مثل زم ووووووو
ناشناس۱۷۴۴۱۰۷۱۱:۴۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اقاي رجايي مردم خودشون خيلي خوب همه چيز رو میفهمن. وگرنه تو اينترنت اموزش كوكتل مولوتوف و از اون بدترش رو خيلي راحت ميشه پيدا كرد.
ناشناس۱۷۴۴۱۱۴۱۱:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جنایتکار اقازاده و مدیران نالایقی هستند که این وضع را بوجود اورده اند
ناشناس۱۷۴۴۱۶۸۱۲:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
حداقل چند عدد از اطلاع رسانی های زن درست از آب در آمد مثل حسابهای قوه قضاییه و قضیه طبری و این خودش دستاورد کمی نبود برای کشوری که مردم محروم از اطلاعات رسانی شفاف هستند و این چیزی هست که ما در داخل کم داریم .
ناشناس۱۷۴۴۱۷۰۱۲:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خیانت و وطن فروشی ام الجنایت است.
ناشناس۱۷۴۵۲۲۵۰۱:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
اختلاس و دزدی و ربا و ریا ام الفساد است
حمید۱۷۴۴۱۸۴۱۲:۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نوشته ....سناریوی طرف غربی در اینجا شامل سه مرحله است: 1- به میدان کشیدن پای خانواده ای عزادار، 2- روایت سازی و پروپاگاندای رسانه ای به عنوان مقدمه ای برای تحریک داخلی و محکومیت بین المللی، و در نهایت: 3- به میدان آمدن فریب خوردگان داخلی و مقامات اروپایی و آمریکایی حالاسوال اینه: مصلحت نظام ایجاب نمیکنه توزمین دشمن بازی نکنیم ؟؟؟ ندیدید مظلوم واقع شدن ما در شهادت حاج قاسم و فخری زاده چقدر وحدت ملی بوجود اورد و چه قدرتی به ملت ایران داد ؟؟؟ چرا ؟چرا ؟با کج سلیقگی های این چنینی باید اون دستاورد ها رو تحت الشعاع قرا داد ؟؟؟
ناشناس۱۷۴۴۱۹۴۱۲:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر ما در داخل کشور رسانه های آزاد داشته باشیم. رسانه های نظیر آمد نیوز مخاطب نخواهند داشت. علی رغم مجرم بودن زم، اعدام نامبرده هیچ توجیهی ندارد.
ناشناس۱۷۴۴۳۷۴۱۳:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱
درسته ولی خیلی ها رو داریم که به خاطر تنگ نظریها و عدم آزادی مطبوعات رفتن اما به مملکتشون خیانت نکردن.
ناشناس۱۷۴۴۶۸۲۱۶:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
مثل‌خاوری
جواد۱۷۴۴۳۰۶۱۳:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
نظر نویسنده در باره شیخ علی تهرانی چیست که زمان جنگ در رادیو عراق صدام با دشمن متجاوز همکاری بسیار گستاخانه میکرد
ناشناس۱۷۴۴۴۳۶۱۳:۵۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
جناب رجایی امید که پاسخ خود را منصفانه از نظرات مخاطبین خود بگیرید
ناشناس۱۷۴۴۴۸۲۱۴:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱
همینجور من شما به اینترنت دسترسی داریم منافقین البانی نشینم . دسترسی دارن و باید اینجا از سرباز خودشون دفاه کنن
ناشناس۱۷۴۴۶۶۳۱۶:۰۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
طبق معمول مخالفان شما البانی نشین هستند و امکان نداره در ایران کسی با نظریات و عقاید شماها مخالف باشه !
ناشناس۱۷۴۵۱۶۴۲۳:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اصل و بیشترین مخاطبین مردم عادی هستند نه این چند نفر! که الف می خونند!
ناشناس۱۷۴۴۴۶۳۱۴:۰۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱
خدا لعنتش کنه باعث مرگ های زیادی بود
ناشناس۱۷۴۴۵۲۷۱۴:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱
تا زمانی که سیستم قضایی شفاف نشه، تا زمانی که دخالت مردم توی امور بیشتر نشه، این بحث ها هست و هیچ وقت هم معیاری برای حق پیدا نمیشه
ناشناس۱۷۴۴۸۶۵۱۸:۲۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
ریشه این بی اعتمادی را باید جستجو کرد. هر چقدر فشار از بیرون ایران بیشتر میشود، منفعل شدن ما هم بیشتر میشود. چرا قبل از اعدام، حرف های مادر شهید محمد حسین حدادیان را پخش نکردید؟ آیا او مادر نبود یا شهید حدادیان چون طرفدار نظام بود حق ش بود اون جوری در غائله دراویش شهید شود و بعد همین آقای زم رسما بهش بگه چهره کریه ای دارد؟ چرا قبل از اعدام، حرف هایی که در آمد نیوز نوشته میشد درباره امام زمان و امام حسین رو کسی به گوش بقیه نرسانده بود؟ من کاری به بعضی که فقط دنبال آتو گرفتن از نظام هستند، ندارم ولی اقناع افراد که فقط نامه پدر این آقا به دستشان رسیده و شاهد بقیه ماجراها نبودند، وظیفه فعالان رسانه ای است. درست و با انصاف با مردم صحبت شود، خیلی از مردم قبول میکنند.
ناشناس۱۷۴۴۸۶۸۱۸:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اگر کشور فرانسه و بعضی از همسایه هاش چنین عکس العملی نشان ندهند جای تعجب دارد ، وقتی قبول کنند که از یک جانی آشوبگرا حمایت می کنند ، باید پاسخ گوی افکار عمومی باشند .
سینا۱۷۴۴۸۹۲۱۸:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۱
در مورد درگذشتگان فقط خوبی هایشان را بگویید روایت اسلامی
حمید۱۷۴۵۰۲۶۲۰:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱
اعدام این نابکار درس عبرتی است برای جاسوسان و خائنین به مملکت و مردم
سینا۱۷۴۵۰۷۷۲۱:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱
این اطلاعات اصلا" معمولی نبودند و به او نمیآمد که با کار خبرنگاری به چنین اطلاعات سنگینی که هر جمله اش لرزه بر اندام میانداخت دست پیدا کرده باشد لطفا" سرکار نباشید پرسش مهم این است: اطلاعات را چه کسی به او میداد؟
محتشم۱۷۴۵۲۲۰۰۱:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲
واقعا یک عده ای مغز و جان و تن خود را چنان به رسانه های خاجی داده اند که بیگانه گان به رسانه های جمعی خود چنین اعتماد نمی کنند فردی با جاسوسی و خیانت تمام به کشور و ملت خود شایسته ذلیل ترین مرگ ها است تا از ایران و مردم آن محافظت گردد حال به چه باوری از جاسوس فتنه انگیز خائنی که حتی رد خروج کشتی های تجاری که مایحتاج مردم تحریم شده را حمل می کردند به دشمنان کینه توز کفتار می داده جای پرسش است
ناشناس۱۷۴۵۲۲۴۰۱:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲
بنظرم اقای زم نه قدیس بود و نه جنایتکار چرا همیشه وقایع را صفر یا صد تحلیل میکنین.یه ادمی بود که حتما اشتباه هم کروه بود و باید محاکمه میشد ولی حکم اعدام برای اون‌ بنظرم زیاده روی بود. راه اندازی یک کانال و اشکار کردن بعضی حقایق حتما خوب بود ولی فحش دادن و بی احترامی به هر کس بد و ناپسند هست. ما اگر دم از آزادی بیان میزنیم باید تحمل مان را نسبت به حرف مردم بالاتر ببریم. اینکه هیچ صدای مخالفی را تاب نمی اوریم‌ با قوانین مردم سالاری و دموکراسی سازگار نیست هرچند ممکنه بعضی وقت ها این مردم از هر قشری کمی هم زیاده روی کنن.
ناشناس۱۷۴۵۲۸۹۰۷:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲
به کامنت ها که نگاه میکردم دیدیم که یک عده چگونه با القائات رسانه های غربی چگونه جای مجرم و قربانی را عوض می کنند به امید روزی که طرفدار سرویس های جاسوسی غرب نباشیم و کمی هم به مصلحت و آرامش مملکتمان توجه کنیم چه در صورتی که امنیت از این ملک برود همه متضرریم پس اینهمه عناد با واقعیت برای چیست ؟
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

    2. پرخاش با چشمان بسته!

    3. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

    4. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    5. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

    8. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    9. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    13. زنگِ زور!

    14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

    15. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

    16. هنوز وقتش نرسیده؟!

    17. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    20. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

    21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

    22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

    23. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

    24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

    25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

    آخرین عناوین