تعرفه معاینه فنی برتر خودروها اعلام شد

  4021003020 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در جلسه صبح امروز کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بهای ارائه خدمات معاینه فنی برتر تعیین شد.

تعرفه معاینه فنی برتر خودروها اعلام شد

به گزارش تسنیم، صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه بهای کارشناسی معاینه فنی برتر و با حضور اعضای این دو کمیسیون و شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با بیان اینکه لوایح با توجه به نیازسنجی‌ها ارائه شده‌اند، گفت: پس از تهران، کلانشهرهای دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با رتبه‌بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در 11 مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است.

مالکی با بیان اینکه سالانه 54 هزار خودرو یعنی 16 خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند، افزود: در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گازها خودرو 30 ثانیه می‌ایستند اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی 6 دقیقه زمان احتیاج است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران تصریح کرد: امسال 35 درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان 16 درصد گواهی برتر صادر شده است. 

وی با اشاره به بهای پیشنهادی برای معاینه فنی برتر اظهار کرد: بهای معاینه فنی عادی 92 هزار تومان است و برای معاینه فنی برتر 28 هزار تومان افزایش قیمت ، یعنی 120 هزار تومان را پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه این جلسه احمد صادقی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت 28هزار تومان بیشتر برای معاینه فنی بهای زیادی نیست که بخواهیم آن را از شهروندان دریافت کنیم، باید رقم پایه ای گذاشته شود تا در سال دیگر هم بتوانیم آن را افزایش دهیم و شهروندان به دریافت معاینه فنی ترغیب شوند. 

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر میسر هزینه تمام شده انجام شده معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است؛ لذا مبلغ 50 هزار تومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از 50 هزار تومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آن را می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل و نقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

در ادامه میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم ‌و از نظر بنده افزایش 28 هزار تومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاست گذاری این کار اشتباه است. در جلسه صبح امروز کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بهای ارائه خدمات معاینه فنی برتر تعیین شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه بهای کارشناسی معاینه فنی برتر و با حضور اعضای این دو کمیسیون و شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با بیان اینکه لوایح با توجه به نیازسنجی‌ها ارائه شده‌اند، گفت: پس از تهران، کلانشهرهای دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با رتبه‌بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در 11 مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است.

مالکی با بیان اینکه سالانه 54 هزار خودرو یعنی 16 خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند، افزود: در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گازها خودرو 30 ثانیه می‌ایستند اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی 6 دقیقه زمان احتیاج است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران تصریح کرد: امسال 35 درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان 16 درصد گواهی برتر صادر شده است. 

وی با اشاره به بهای پیشنهادی برای معاینه فنی برتر اظهار کرد: بهای معاینه فنی عادی 92 هزار تومان است و برای معاینه فنی برتر 28 هزار تومان افزایش قیمت ، یعنی 120 هزار تومان را پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه این جلسه احمد صادقی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت 28هزار تومان بیشتر برای معاینه فنی بهای زیادی نیست که بخواهیم آن را از شهروندان دریافت کنیم، باید رقم پایه ای گذاشته شود تا در سال دیگر هم بتوانیم آن را افزایش دهیم و شهروندان به دریافت معاینه فنی ترغیب شوند. 

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر میسر هزینه تمام شده انجام شده معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است؛ لذا مبلغ 50 هزار تومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از 50 هزار تومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آن را می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل و نقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

در ادامه میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت : باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم ‌و از نظر بنده افزایش 28 هزار تومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاست گذاری این کار اشتباه است. 

بیشتر بخوانید40 درصد مردودی‌های معاینه فنی به علت آلودگی خودروها است
به گزارش تسنیم، با نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه بهای معاینه فنی برتر مبلغ 50 هزار تومان تعیین شد و بهای کامل دریافت معاینه فنی برتر 142 هزار تومان شد. 

در ادامه این جلسه تعیین بهای معاینه فنی پرتابل در دستور کار قرار گرفت و مالکی درخصوص این لایحه گفت: در بستر معاینه فنی پرتابل خط معاینه فنی به محل سازمان‌های مختلف که خودروهای انبوه دارند اعزام می‌شود تا معاینه فنی در محل انجام شود. 

بر اساس این گزارش، با رأی اکثر اعضای حاضر در جلسه قیمت پایه به ازای هر اعزام 5 میلیون تومان و به ازای هر روز حق توقف 10 درصد مبلغ پایه تعیین شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۱۵۷۵۱۰:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳
دائم فقط افزایش قیمت چه خبره چرا باید مردم تاوان تولید خودروهای بی کیفیت رو بدهند؟
ناشناس۳۳۳۱۵۷۹۱۰:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳
کدام معاینه پول مفت میگیرن
ناشناس۳۳۳۱۷۵۶۱۳:۲۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳
معاینه فنی برای این است مردم ترغیب شوند تا خودروی سالم تری داشته باشند که آلایندگی کمتری ایجاد کند و سازمان محیط زیست برای اخذ معاینه فنی برتر باید اتفاقا طرح های تشویقی بگذارد نه ایکه هزینه ها را افزایش دهد که مردم منصرف شوند. الان که شهرداری برای صدور نوبت معاینه فنی پیش شرط نداشتن بدهی عوارض را هم گذاشته که خود نشان می دهد هدف فقط اخذ درآمد است و نه داشتن خودروهای بدون آلایندگی و رسیدن به همای پاک. با این افراد چطور برای دنیا رجز می خوانیم خدا داند
ناشناس۳۳۳۱۸۰۶۱۴:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳
شما از ابتدا اجازه ندیدن خودوری بی کیفیت از کارخونه بیرون بیاد
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

    2. باز هم در باغ سبز !

    3. جابجایی مرزهای وقاحت!

    4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

    5. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

    6. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

    7. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

    8. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

    9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

    10. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

    11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

    12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

    13. درد بیمار و ناز طبیبان !

    14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

    15. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

    16. یارانه‌ها واریز شد

    17. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

    18. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

    19. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

    20. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

    21. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

    22.  نماز خواندن خلبان پرواز زنجان-مشهد سوژه فضای مجازی شد

    23. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

    24. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

    25. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

    آخرین عناوین