روز دوم جشنواره فجر متاثر از ویدئویی بود که در فضای مجازی وایرال شد و در آن الناز شاکردوست بازیگر فیلم بیبدن به مطالبه.گری پرداخت، او مدعی بود که جایگاه فیلمش در بخش نگاه نو نیست و هیچ تریبونی برای حرف زدن و احقاق حق ندارد، این در حالی بود که روز گذشته فیلم بیبدن بدون حضور شاکردوست در سالن همایش ها اکران و جلسه پرسش و پاسخ فیلم تشکیل شد.
حاشیه بعدی جشنواره به مضمون دو فیلم شکار حلزون و تمساح خونی بر میگردد، اولی برای پرداختن به بحث قصاص و دومی برای نشان دادن تصویر شرطبندی مورد انتقاد برخی صاحب نظران قرار گرفت تا حتی احتمال حذف صحنه شرط بندی در فیلم جواد عزتی به عنوان یکی از درخشانترین بخشهای فیلم مطرح شود.
بی بدن
بی بدن از آن دست فیلمهایی است که بر پایه یک ایده اجتماعی جنجالی بنا نهاده شده است. تفاوت این فیلم با آثار مشابه این است که سعی کرده خوش ریتم باشد، جنجالی بودنش را تا انتها حفظ کند و به ظاهر تنها به استفاده ابزاری از یک ایده قتل عاشقانه در شهر تهران بسنده نکند.
فیلم پرداخت درستی ندارد و نه شخصیتی شکل میگیرد و نه روایت سر راستی از قصه قتل آرمان و غزاله تبیین می شود. فقط مجموعه ای از اتفاقات پشت سر هم با چاشنی التهاب و جنجال به تماشاگر نشان داده میشود و در نهایت بحث قصاص را مطرح میکند.
فیلم در مجموع حامی قصاص است از همین رو به نظر نمی رسد برای جنجال هایی که پیرامون خانواده دو طرف ایجاد کرده، مشکلی برایش پیش بیاید. سازندگان به زیرکی از اقتباسی بودن جریان فیلم شانه خالی کردند.
انتخاب بازیگران از سروش صحت تا پژمان جمشیدی نا بجاست و تنها بازی شاکردوست تا حدی باور پذیر است .
تمساح خونی
موفقیتی که جواد عزتی در فیلم اولش به گواه نمایشهای شلوغ در جشنواره و گذاشتن سانس فوق العاده به وجود آورده، نتیجه مسیری است که به خوبی انتخاب کرده است.
عزتی برخلاف برخی از هم نسلان خود مقهور و تسلیم تکنیک و تکنولوژی نشده و اصالت سینما را به عنوان هدف اصلی خود برگزیده است.
در تمساح خونی در درجه اول، عزتی قصهگو بوده و همه عوامل اجرایی و فنی را برای داستانگویی خود مامور کرده است.
فیلم به مثابه آثار آمریکایی و مدلهای سینمای اکشن هالیوودی است و سعی کرده از تکنیکهای سینمایی از موسیقی و فیلمبرداری تا تدوین و طراحی صحنه و لباس به بهترین شکل استفاده کند.
گروه بازیگری فیلم از دیگر امتیازات فیلم است که جملگی نقش آفرینی قابل قبولی داشتند. عزتی به سنت سریال های تلویزیونی موفق خود با الناز حبیبی و عباس جمشیدی هم کار شده و حضور کاریزماتیک خلج، جذاب و به جا استفاده شده است. فیلمنامه قصه گو و کم اشتباه ، گروه بازیگری موفق و سوخی ها هم به اندازه است.