آمار نهایی انتخابات مجلس دوازدهم در تهران اعلام شد/ ۱۴ منتخب به مجلس راه یافتند

  4021214016 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نتایج نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

آمار نهایی انتخابات مجلس دوازدهم در تهران اعلام شد/ ۱۴ منتخب به مجلس راه یافتند

به گزارش الف، شمارش آرای تهران برای دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید که اسامی 14 نفر نخست که در دور اول به مجلس راه یافتند، به‌ شرح زیر است:

* تعداد آرای صحیح یک میلیون 569 هزار 857 رای

ردیف

نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم

تعداد آرا

1

      سیدمحمود نبویان

597770

2

امیرحسین ثابتی منفرد

487982

3

حمید رسائی

485711

4

محمدباقر قالیباف

447905

5

رضا تقی‌پورانوری

424945

6

روح‌الله ایزدخواه

407303

7

مرتضی آقاطهرانی

405707

8

منوچهر متکی

404615

9

اسمعیل کوثری

386773

10

مهدی کوچک‌زاده

366216

11

سیدعلی یزدی‌خواه

333308

12

علی خضریان

333103

13

مالک شریعتی نیاسر

331510

14

کامران غضنفری

316374

در همین راستا 32 نامزد بعدی به دور دوم انتخابات در تهران راه یافتند که اسامی آنها به شهر ذیل است:

  1. احمد نادری 302590 رای
  2. ابراهیم عزیزی 287424 رای
  3. پیمان فلسفی 276041 رای
  4.  سمیه رفیعی 270746 رای
  5. ابوالفضل زهره وند 269257 رای
  6. حسین نجابت 267895 رای
  7. عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی 265482 رای
  8. محمد سراج 263170 رای
  9. ابوالقاسم جراره 262925 رای
  10. زهره سادات لاجوردی 255626 رای
  11. زینب قیصری 251675 رای
  12. علیرضا سلیمی 244788 رای
  13. زهره طبیب زاده نوری 242067 رای
  14. ریحانه اخلاقی 240927 رای
  15. صالح اسکندری 227223 رای
  16. محمدحسین حسین زاده بحرینی 226679 رای
  17. سیدمرتضی محمودی 221333 رای
  18. حسن خجسته باقرزاده 216151 رای
  19. مهدی عسگری 205414 رای
  20. مجتبی زارعی 202655 رای
  21. بیژن نوباوه وطن 197326 رای
  22. سمیه گلپور کمرکوهی 193016 رای
  23. علی اصغر پورمحمدی 191590 رای
  24. علی طهرانی مقدم 187954 رای
  25. سیدنظام الدین موسوی 184476 رای
  26. فاطمه قاسم پور 176159 رای
  27. حسین صمصامی مزرعه آخوند 175373 رای
  28. مجتبی رحماندوست 174734 رای
  29. عطا بهرامی 173925 رای
  30. مهدی شریفیان 172351 رای
  31. سعید آجرلو 167114 رای
  32. غلامحسین رضوانی 158216 رای

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۵۷۲۱۰۹:۳۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مطابق ماده 9 قانون انتخابات مجلس در مرحله اول نامزدها باید 20 درصد کل آرا رای بیاورند پس ملاک نباید فقط آرای صحیح باشد و آرا باطله نیز باید به آن اضافه شود.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۰۶۳۳۳۱۵:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
از مجلس جدید انتظار میرود تفحص از بانک مرکزی را سر لوحه اولین اقدام خود قرار دهد.
ناشناس۳۴۰۵۷۳۲۰۹:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
وقتی اعلام می کنید راه تغییر و اصلاح از صندوق های رای می گذرد در حالی که همان هایی را تایید صلاحیت می کنید که می گویی برای اصلاح تغییر کنند نتیجه کاهش هر روز اعتماد جامعه می شود.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۵۷۵۴۰۹:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تبریک به منتخبان تهران و هواداران شان! اینها که نماینده منتخب تهران شدند و آنانی که راهی مرحله دوم شده اند باید بدانند که نمایندگی دهها میلیون نفر همشهریان تهرانی شان را برعهده گرفته اند و یا برعهده خواهند گرفت و لذا بسیار شایسته است از همان ابتدا «کاری کنند کارستان!» تا بلکه تمامی دلخوری ها و خاطرات تلخ ناشی از عدم حضور سایرین در انتخابات مجلس دوازدهم به فراموشی سپرده شود. و من الله التوفیق
ناشناس۳۴۰۵۷۸۵۱۰:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ما از نمایندگان کار نمی خواهیم !!! فقط آزار ندهند !! قوانینی مانند افزایش سن بازنشستگی افزایش فیلترینگ محدود سازی اینترنت و... را تصویب نکنند
ناشناس۳۴۰۶۰۲۷۱۲:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
« از همان اول كاري كنند كارستان » ... از متن كامنت جناب سلطان ! ------------ اما اي برادر ! امان از مواضع جناحي و حزبي ... امان امان ! ...
ناشناس۳۴۰۵۷۵۵۰۹:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
در راستای شفاف سازی بستر سیاسی کشور لطفا تعداد کل آرا و آرای باطله رو هم اعلام بکنید.
ناشناس۳۴۰۵۷۵۹۱۰:۰۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
--- خب ! اي مسئول مربوطه اين آمار مشاركت در تهران چگونه ارزيابي مي كنيد ؟ تحليل و تفسير و ديدگاهتان بفرماييد ! -- بحمد الله و المنه مردم تهران حماسه آفريدند، حماسه باشكوه ... خيلي شكوهمند و زيبا ... مردم بدخواهان و دشمنان را نا اميد كردند ... مشت محكمي بود بر دهان ياوه گويان ... مردم همه آمدند و حماسه اي بر حماسه هاي پيشين افزودند ! ... الحمد الله رب العاليمن !
ناشناس۳۴۰۵۷۶۰۱۰:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
لطفا امکانات این شهر را به شهرها و مناطق کمتر برخوردار بدهید و اتفاقا مشارکت بیشتر آن هم دو الی سه برابری داشتند که خیر دنیا و آخرت هم خواهد داشت
ناشناس۳۴۰۵۷۶۲۱۰:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جوک قضیه اینه که شهر ده میلیون نفری نماینده اول مردمش 600 هزار تا رای هم نداره.
ناشناس۳۴۰۵۷۸۲۱۰:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جوک چی مثلا؟!! از 2 میلیون رای داده شده انتظار داشتی همه به نفر اول بدهند؟!!!
ناشناس۳۴۰۶۷۵۱۲۰:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
۲۰ درصد ۲ میلیون میشه ۴۰۰۰۰۰ بنابراین برخلاف نظر ستاد انتخابات، نفر نهم و نفرات بعدی بایستی در دور دوم انتخابات شرکت کنند.
ناشناس۳۴۰۶۸۴۴۲۲:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خیلی زحمت کشیده شد که رای نفر اول از دو میلیون بشه 600 هزار. آفرین نداره؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۵۹۵۶۱۱:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جوک نیست! واقعیت تلخی است که هم متوجه مسئولان از جنبه های مختلف آن و هم متاسفانه متوجه همشهریان تهرانی ماست! وقتی در میان تایید صلاحیت شدگان شخصیت های متفاوت از طیف باصطلاح برنده این انتخابات هم حضور داشته اند اما چندان مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند نباید انتظاری بهتر از این داشت! استاد دانشگاه و افرادی که الحق و الانصاف دارای سوابق علمی و تجربی شایسته بوده اند نبایستی مورد قهر بنده و شما و دیگران قرار گیرند. اگر همیشه بخواهیم فقط و فقط به ایده آل فکر کنیم متاسفانه دستیابی به ایده آل به این آسانی ها مقدور نیست بلکه ناچار باید با توسل به اهم و فی الاهم در انتخاب های مان باشیم تا نهایتا نتیجه ای متفاوت از آنچه هم اینک رقم خورده است بدست آید. اینکه در کل مجلس بخواهیم اکثریت را بدست آوریم همان ایده آل مورد نظر است اما با توجه به جمیع جهات و شرایط موجود فعلا امکان پذیر نیست اما با حضور نسبی مردم تهران در این انتخابات تشکیل یک اقلیت نسبتا قوی دور از دسترس نبوده است. من واقعا به سهم خود متاسفم که چهره های هر چند نه کاملا مطلوب و مورد نظرمان(بدون آنکه نیاز به نام بردن شان باشد) اما به هر حال خیرالموجودین بعضا بسیار متفاوت با اکثریت این حائزین اکثریت آرای تهران نتوانسته اند به دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی راه یابند و در غیاب حضور مناسب سایر شهروندان در انتخابات شانس این طیف سیاسی تندرو برای ورود به مجلس به حد زیادی بیشتر شد و شد آنچه که می توانست نشود! والله اعلم
ناشناس۳۴۰۶۲۷۲۱۵:۱۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
برادر عزيز همه جورشو امتحان كرديم در طول اين سالها به مدلهاى مختلف و طيفهاى مختلف راى داديم به اميد بهبود اوضاع در نهايت فهميديم آنهايى كه مى خواهند نمى توانند وآنهايى كه مى توانند نمى خواهند .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۶۴۱۳۱۶:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
درود بر شما و البته باید به این دو گروه ذکر شده دو گروه دیگر را هم اضافه کنیم. یکی آنهایی که نه می خواهند و نه می توانند! و یکی هم آنهایی که هم می خواهند و هم می توانند! (اما نمی گذارند !) متاسفانه بیشتر تاکنون گروه سوم به پست مان خورده اند!
ناشناس۳۴۰۵۷۷۴۱۰:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مجبور هستیم دوباره هزینه برگزاری انتخابات را از جیب مملکت بدهیم
ناشناس۳۴۰۵۸۲۷۱۰:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
برخی انتخاب شدگان بدون هر گونه سابقه در خصوص اقتصاد و مدیریت و قانون گذاری و بودجه نویسی و هزاران مورد دیگه میرن تو مجلس و در تمام این موارد تصمیم گیری و رای میدن. منتظر تصمیمات عجیب و غریب در این مجلس باشید.
ناشناس۳۴۰۵۸۴۰۱۰:۴۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بهترین کاربااین میزان رای برای ریاست مجلس فردی انتخاب شودغیرازحوزه تهران.
ناشناس۳۴۰۵۹۲۸۱۱:۳۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نفر اول یک کلان شهری با بیش از ده میلیون جمعیت ششصد هزار رأی دارن.
ناشناس۳۴۰۵۹۸۰۱۲:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به اميد خدا يه كاري هم واسه مردم بكنيد...
ناشناس۳۴۰۶۰۸۱۱۳:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ..... ماده ۹ - در انتخابات مجلس فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل بیست درصد (۲۰%) از کل آرا را کسب نماید ....
ناشناس۳۴۰۶۲۰۶۱۴:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خدا به دادمون برسه با اين مجلس !
ناشناس۳۴۰۶۲۶۱۱۵:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
رای همه 3380 داوطلب کی اعلام میشه؟
ناشناس۳۴۰۶۸۴۲۲۲:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چرا آمار آرا باطله اعلام نمی شود؟
داریوش احمد رضا بهمنیار۳۴۰۷۰۰۹۲۳:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی جهانی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی در تمام تاریخ جهان، تا همین الان هیچ کدام از کشورهای قدیم و معاصر جهان، دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است چه در همین دوران معاصر خودمان و چه در طول تاریخ. فقط یک دفعه و برای اولین بار بود که جمهوری اسلامیِ انقلابِ امام خمینی (رضوان اله تعالی علیه) بوده که هم رفراندمش را در 12 بهمن 1358 و هم قانون اساسی اش را به رفراندم واقعی مردم ایران گذاشت. بعد از پیروزی انقلاب که امام راحل قدرت را به دست گرفته بود، دیگر احتیاجی نداشت که امام رفراندوم جمهوری اسلامی و قانون اساسی را به مردم ایران تکلیف کند ولی امام خمینی آن یگانه عالم در تاریخ معاصر جهان بود که فرمودند: مردم به اصل سیستم رای بدهند و این فقط امام خمینی بود که فرمودند: نماینده هاتون بیایند قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند. شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی در دنیا نشان بدهید که بگوید ما یک دفعه و اول بار خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی مان رفراندوم گذاشتم؟. دموکراسی غربی و همه کشورهای جهان یا با کودتاها، یا با شبه انقلاب ها، و یا با جنگ ها، تفرقه ها، تجاوزها، و غارت ملت های مظلوم و با اشغال و غصب سرزمین های مردم و با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت تا توانستند آنها را کشتند و مردانشان را به بردگی بردند آنها قدرت را با جنگ و امثالهم از همدیگر گرفتند و حالا به دموکراسی خباثت بارشان افتخار هم می کنند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشته اند و این برای مردم جهان یک واقعیت دردناک و چندش آور تاریخی است. جالب تر اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک بی گناه را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد، چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است. آری امام فراتر از زمان مي انديشيد و در بعد مكان نمي گنجيد او توانست اثر بزرگي را در تاريخ جهان برجاي بگذارد که هیچ کسی در تاریخ معاصر جهان این کار را نکرده بود، همین الان بزرگترین اندیشمندان و دانشمندان و جامعه شناسان غرب و شرق از بزرگی و نبوغ امام خمینی انگشت حیرت و ناباوری به دندان گزیده اند. مردم ایران در مسیر تحولی بزرگ برای تکامل انقلاب خود قرار گرفته اند که این همان پیچ تاریخی مقام معظم رهبری را تداعی می کند، اماما روحت شاد، یادت گرامی و رهروان راهت زیادتر باد، انشالله .
مجد۳۴۰۷۰۳۲۰۰:۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بااین مجلس واین تیم اقتصادی دولت متاسفانه آبی برای مردم گرم نمی شود
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  7. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  8. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  9. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  10. چماق بنزین !

  11. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  15. زنگِ زور!

  16. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  17. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  18. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  20. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  21. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  22. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  24. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  25. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. وقاحت غربی!

  4. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  5. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  6. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  8. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  9. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  10. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  11. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  12. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

  14. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  15. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  16. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

  17. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

  18. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  19. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  20.  گزارش میدانی از کریدور ارس؛ گذرگاه ایرانی برای قفقاز جنوبی

  21. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  22. مطهری: با پیشنهاد پزشکیان، اثری از اسراییل نخواهد بود

  23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  24. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  25. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

آخرین عناوین