اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030205137 ۲۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

بعد از عملیات غرور آفرین  " وعده صادق " که یک شبه هیمنه پوشالی  گنبد آهنین رژیم صهیونستی را فرو ریخته و باعث ایجاد یک جو همدلی و همبستگی ملی در داخل ایران و بین آحاد جامعه گردید ، خبر بازگشت گشت ارشاد این بار با یک نام دیگر و آن هم در برهه ای بسیار حساس که ایران برای اولین در اقدامی بزرگ دست به تنبیه مستقیم و علنی اسراییل زده و طبیعتا بایستی همه حواس ها به این موضوع و چالش های مرتبط با آن باشد ، ناگهان خبر جعلی درگذشت یک زن بازداشتی به جرم بی حجابی در این طرح ، به تیتر اول خبرهای رسانه های اجتماعی تبدیل می شود.

خوشبختانه این خبر جعلی بود و به سرعت کذب آن مشخص گردید اما همین خبر جعلی هم کافی بود که اشتباه بزرگ متولیان گشت ارشاد در راه اندازی مجدد آن در این برهه زمانی کاملا آشکار گردد.

با توجه به سابقه گشت ارشاد در زمینه سازی بزرگ ترین آشو بها و اغتشاشات کشور و خسارت های جبران ناپذیر ناشی از آن  بایستی با نگرانی زایدالوصفی نسبت به بازگشت دوباره این طرح به خیابانها پرداخته شود.

واقعیت این است که وضعیت حجاب در سطح جامعه وضعیت مطلوبی نیست والبته  در حالی که متولیان فرهنگی کشور که  (طی چهل سال گذشته بودجه های میلیاردی جهت به سامان کردن اوضاع فرهنگی دریافت کرده اند) بایستی اینک جوابگو باشند نه تنها پاسخگوی این عدم تدبیر خود نیستند بلکه با فرار رو به جلو همه چیز و همه کس جز اشتباهات سهمگین خود را عامل رواج بی حجابی قلمداد می نمایند.

در واقع بخش عمده اقداماتی که مسئولان تا قبل از آن ماجرا در حوزه حجاب انجام داده بودند نه تنها به نتیجه مطلوبی نرسیده بود که با اصرار بی جا و پافشاری متعصبانه بر فعالیت گشت ارشاد باعث افزایش انفجاری بی حجابی در جامعه نیز گردید.

خسارت های بی شماری که اغتشاشات آن سال بر کشور و مردم و نظام وارد آورد بیش از آن است که بتوان آن را احصا نمود و ای کاش نظام با مسببان و بوجود آورندگان واقعی آن قضایا برخورد محکمی می نمود تا درس عبرتی باشد برای هر مسئولی که با ناتوانی ، نادانی  ندانم کار و تندروی خود ، این هزینه های گزاف  و غیر قابل جبران را برای  مردم و نظام ایجاد نموده است.

توصیه به مسئولین محترم این است که حتی اگر این طرح را مطلوب می دانند ، اما این را بدانند که حتما و قطعا زمان اجرای آن در این برهه زمانی یک اشتباه بسیار بزرگ راهبردی خواهد بود.

ما  با این اقدامات در واقع با دست خودمان بهترین سوژه ها را به دشمنان می دهیم تا در هنگامه ای که کشورمان به تنهایی در مقابل تمام قدرتهای غربی ایستاده ، به مثابه خنجری از پشت باعث ایجاد دودستگی و آشوب در کشور شده و تمرکزی را که باید به صورت صددر صدی معطوف دشمن خارجی شود کاملا به هم ریخته و درنهایت باعث صدمات جبران ناپذیری برای کشورگردد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۷۴۴۱۰۹:۳۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۶
.. برای بستن کمر بند ایمنی هم ، هم فرهنگ سازی لازم بود هم جریمه پلیس.
ناشناس۳۴۶۷۵۸۰۱۲:۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب و عفاف هم حکم دین است و هم قانون مصوب و رسمی کشور و بر مسولان جمهوری اسلامی فرض و واجب است بدون هیچگونه مماشاتی قانون جدید را که تصویب میشود بطور قاطع اجرا کنند تا دچار مشکلاتی که در ترک فعل قوانین گذشته پیش آمده است تکرار نشود حفظ حجاب و عفاف در سطح جامعه برای همه اقشار و پیرو هر دین و مسلک و عقیده ای که باشند واجب است
ناشناس۳۴۶۷۶۴۹۱۲:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
از اصول دین است یا فروع؟
ناشناس۳۴۶۸۱۹۳۰۷:۰۵:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب و عفاف و سالم زندگی کردن چیز خوبی است.
ناشناس۳۴۶۹۲۳۶۱۰:۲۴:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۸
اجبار کردن سبک لباس پوشیدن و زندگی خوب نیست
ناشناس۳۴۶۸۲۳۱۰۹:۰۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۷
از سه وجه است شرع و عقل و قانون
ناشناس۳۴۶۸۴۶۹۱۵:۵۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۷
اگر دین و ایمان ندارید و به هیچ چیز معتقد نیستید حد اقل غیرت داشته باشید .
ناشناس۳۴۶۸۶۱۶۱۹:۴۸:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب نه جزء اصول دین است و نه فروع دین و نه گناهان کبیره و اینکه چرا این همه حساسیت ایجاد کرده جای سوال است .
ناشناس۳۴۶۷۷۱۱۱۳:۴۵:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۶
به نظر شما دلیل این همه منفی چیه ؟
ناشناس۳۴۶۸۱۶۸۰۵:۴۹:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۷
اینهمه منفی بخاطر اعتیاد به مجازی به عنوان سرگرمی یک عده است و ملاک قرار دادن اینها هم بخاطر خودخواهی و نادیده گرفتن غبرمعتادین است
ناشناس۳۴۶۸۲۰۳۰۸:۰۴:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۷
دوستان در آلبانی ... بابا یکسال گشت ارشاد نبود چه اتفاقی افتاد .. مشکل فقط روسری بود ... دیگه با نیم تنه اومدن بین مردم ... باور کنید در قضیه حجاب فقط. مردم نیستند یک طرف هم دشمن است و برنامه ریزی دارد . آندلس را بخوانید . آنها در حال گرفتن روحیه جوانانمان هستند ....
ناشناس۳۴۶۸۲۳۳۰۹:۰۶:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۷
از نشانه های آخر الزمان است که به اصطلاح مردان بی غیرت و بی شرف میشوند و زنان و نوامیس خود را بزک میکنند و به نمایش عمومی میگذارند و روابط چند جانبه دارند
ناشناس۳۴۶۸۲۴۸۰۹:۲۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۷
تو سایتهای دیگه تعداد مثبت و منفی بر عکسه
ناشناس۳۴۶۹۰۶۲۰۷:۵۳:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۸
منفی ها یا از اقدام دشمنان سازماندهی شده نظیر کمپ منافقین است یا از کسانیکه است که در فضای رسانه ای مدیریت شده توسط دشمن ،ناخودگاه ذهنشان گرایش به مسیر دشمن دارد والا کاملا عقلایی است که با جرم خلاف قانون و خلاف شرع و خلاف عقل باید مقابله صریح صورت بگیرد
ناشناس۳۴۶۷۷۱۴۱۳:۴۹:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۶
اول تعیین کنید که قانون است یا حکم دین؟
ناشناس۳۴۶۷۹۴۹۱۹:۱۴:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۶
کنیزداری و برده داری هم مباح بود ولی امروزه منسوخ شده دیگه .
ناشناس۳۴۶۸۰۹۶۰۰:۰۴:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۷
کنیز برای همه داشتن اجباری نیست عزیزم و برای گروه پولدارها بوده
ناشناس۳۴۶۸۱۹۱۰۷:۰۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۷
آفرین
ابراهیم۳۴۶۹۰۲۰۰۷:۱۱:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۸
کنیزداری مباح بوده واجب که نبوده. حفظ حجاب از واجبات هست. فرقش اینه. تازه دقیقترش اینه که کنیزداری و برده داری مباح هم نبوده بلکه مکروه بوده. مثل اینه که بگیم طلاق حلاله بعد الان بگیم همه باید طلاق بدهند و طلاق بگیرند! آقا مسئله حجاب اینه: آیا جامعه باید ضوابطی برای پوشش داشته باشه یا نه؟ هر ضابطه ای بگذارید مطمئنا هستند افرادی و بخصوص دشمنانی که با عبور از اون ضابطه میخوان جامعه رو دچار تنش کنند و لج کنند. بنا بر این باید قانون با اینها مخالفت کنه! و هر عاقلی هم با هر سلیقه سیاسی باید از این کار حمایت کنه.
ناشناس۳۴۷۰۵۳۸۱۱:۵۳:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۹
اگر الان به شما بگویند چون کارخانجات ساخت ماشین و لوازم خانگی باعث آلودگی هوا می شود از فردا خرید و فروش ماشین و ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ... ممنوع است چند درصد مردم قبول می کنند؟ در مورد برده داری هم همین بوده ان زمان داشتن کنیز، سبک زندگی محسوب میشده و اسلام برای مقابله با کنیز داری نهادینه شده در جامعه، به تدریج عمل کرد و حتی با استفاده از روش الگو بودن، خود با خرید برده، نحوه برخورد کریمانه با کنیز را عملا اموزش داد و با قرار دادن آزاد کردن برده، به عنوان انواع جریمه مثل کفاره روزه خواری و .... عملا موفق شد کنیز داری را از بین ببرد کاری که غرب تا صد سال قبل نتوانسته بود
ناشناس۳۴۶۸۰۱۱۲۱:۰۳:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۶
قانون کمربند ایمنی یکساله درست شد. قانون حجاب اجباری ۴۵ سال است در حال پیگیری است
ناشناس۳۴۶۸۲۱۰۰۸:۳۱:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۷
چون ! ۱-مقبولیت مردمی نداره ۲- در هیچ کشور مسلمانی متداول نیست ۳- مردم آگاه شده اند و می دانند که حجاب اجباری و مجازات برای بی حجابی در قرآن و سیره پیامبر و ائمه نیست
ناشناس۳۴۶۸۱۳۵۰۱:۴۵:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۷
خوش کامی بسیاری از مردم در ظهور اقتدار موشکی ایران با چنین رفتارهایی از میان رفت.
ناشناس۳۴۶۸۲۳۲۰۹:۰۵:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۷
چه ربطی به اصل و فرع دین داشت؟ فرعیات هم از عمد ترک شود گناه کبیره هست
ناشناس۳۴۶۹۶۳۵۱۶:۰۰:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۸
احسنت حقیقت گفتی ترويج بی حجابی پروژه دشمنان اسلام است نباید با کوتاهی دراین موضوع به دشمن فرصت اجرای پروژه بی عفتی درجامعه داد خاکریز خط مقدم حجاب وعفاف است
ناشناس۳۴۶۷۵۹۲۱۲:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۶
بستن کمربند مورد پذیرش اکثر مردم دنیاست. ولی آیا حجاب اجباری در کشور خودمون مورد خواست اکثریت مردمه؟
ناشناس۳۴۶۷۶۳۹۱۲:۳۳:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۶
عزیزم چه ربطی داشت ‌؟ کمربند بستن قانون بوده اما درست اجرا نمی شده اما وقتی پلیس و قانون محکم ایستاد الان دیگر کمتر کسی جرات می کند اجرا نکند چون می‌داند چه تبعاتی دارد
ناشناس۳۴۶۷۶۶۳۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۶
قانون اگر استقبال اکثریت جامعه را نداشته باشد قابلیت اجرا ندارد این اصلی هست که تمام دنیا پذیرفته شده
ناشناس۳۴۶۸۰۹۷۰۰:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۷
عزیزم حرف از مقبولیت نبود و مثال برای همین زده شد چه برسد به حجاب که اکثریت با حجاب هستند!!
ناشناس۳۴۶۷۸۵۲۱۶:۲۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۶
اگر امروز حکومت قانون بگذارد زنان نباید از خانه خارج شوند به این قانون تمکین میکنی؟...
ناشناس۳۴۶۷۹۱۶۱۸:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۶
خیلی ربط داشت. عرف حجاب اجباری و قبول نداره
ناشناس۳۴۶۷۹۳۱۱۸:۳۹:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۶
نظرت راجع به قانون اساسی چيه؟چرا اصل 59 اجرا نمیشه؟
ناشناس۳۴۶۸۴۷۴۱۶:۰۳:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۷
برای نبستن کمربند کسی را بازداشت نمیکنند و گشت راه نمی اندازند .
ناشناس۳۴۶۸۵۶۷۱۸:۲۱:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۷
در شرایطی که تجمع گسترده دانشجویان دانشگاههای بزرگ آمریکا در اعتراض به جنایات غزه چشم خبرگزاری ها و مردم‌ جهان را به خود خیره کرده چرا باید برخورد مجدد با بی حجابی در ایران و همزمان (با آن حرکت به حق علیه اسراییل) تیتر خبرگزاری های جهان شود و جماعتی را در داخل و خارج کشور به اعتراض وادارد و رسانه های معاند آن را دستمایه زیر سؤال بردن ایران کنند ؟!!
ناشناس۳۴۶۸۲۹۴۱۰:۳۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۷
اکثریت مردم نه اکثریت سلیطه های هوچی گر و مردان عیاش
ناشناس۳۴۶۷۶۰۵۱۲:۱۲:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۶
بستن کمربند ایمنی و رعایت قوانین رانندگی در کل دنیا متداوله و اجرا می شه ولی حجاب در کل دنیا حتی عربستان مهد اسلام اختیاریه
ناشناس۳۴۶۷۶۸۱۱۳:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۶
در عربستان هم قوانین مخصوص به خود دارند!!
ناشناس۳۴۶۸۲۱۳۰۸:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۷
شما یک فیلم از عربستان با دیگر کشورهای مسلمان نشان بده که با حجاب زنها درگیر باشند!
علی۳۴۶۷۷۷۰۱۴:۴۲:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۶
عربستان هیچ از اسلام نمی‌داند.گاو شیر ده امریکا
حامد۳۴۶۷۹۲۵۱۸:۳۶:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۶
عربستان، مهد اسلام؟! شوخی نکن قلبمون ضعیفه. الان گفتی مهد اسلام، منظورت اینه که قبول داری اسلام حکم کنه؟ اگه بلی، پس چرا می‌گی در کل دنیا متداوله؟! اکثریت اینو می‌خوان، هیچ مشروعیتی به چیزی نمیده.
ناشناس۳۴۶۸۲۱۴۰۸:۳۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۷
عربستان مهد اسلام نیست ؟ پس کجا مهد اسلامه ؟!
ناشناس۳۴۷۰۵۳۱۱۱:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۹
مهد اسلام جایی است که از بین 21 کشور عربی و چند کشور دیگر بی خاصیت، جرات پیدا کرده و به یهودیان که طبق ایات قران دشمن ترین افراد به مسلمانان هستند رو گوشمالی داده. اگه ناراحت نمیشی اسمش ایرانه
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۶۷۶۱۳۱۲:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۶
علت اصلی بی حجابی بی غیرتی برخی به اصطلاح مردان است والسلام
ناشناس۳۴۶۷۶۵۳۱۲:۵۴:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
همینه دیگه ،عقیده خودتو میگی و والسلام ،کاری به درست و غلط بودن حرفت هم نداری
ناشناس۳۴۶۷۶۶۶۱۳:۰۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۶
آقا مصطفی اول اینکه زن مایملک یک مرد نیست که بگه من روش غیرت دارم و اجازه میدم یا نمیدم یک زن یک انسان کامل هست که به اندازه مردان در جامعه حق دارد حتی به خاطر مقام مادر بودن شاید بیشتر از یک مرد باور کنید اگر زنان دنیا را میچرخاندند اینهمه جنگ و درگیری و خونریزی اتفاق نمیوفتاد
ناشناس۳۴۶۸۲۹۱۱۰:۳۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۷
حالا به تشخیص زن و دختر کاری نداریم تشخیص و نظر خود شما چیست
ناشناس۳۴۷۰۱۶۹۰۶:۲۸:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۹
بحث مالکیت نیست . زن هم مرد خودش را دوست دارد و هیچ کدام تحمل ندارند که دیگری بخواهد در این دوستی شریکشان شود . خودت قشنگ گفتی ... اگر دنیا دست زنان بود جنگی نبود .‌ چرا خیلی از جنگ های دنیا به خاطر زن است ؟؟؟
ناشناس۳۴۶۷۸۷۷۱۷:۱۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۶
مفید مختصر حرف حساب دو کلمه
ناشناس۳۴۶۷۹۶۲۱۹:۴۴:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۶
پس یعنی مردان سوریه و لبنان و فلسطین هم بی غیرت هستن؟؟؟؟
ناشناس۳۴۶۸۱۴۰۰۲:۳۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۷
شاید اونها بخواهند در لجن شیرجه بزنند
حمید ک۳۴۶۸۳۰۴۱۰:۵۲:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۷
اگه به ناموس خودش بگه بدون حجاب برو بیرون.قطعا بی غیرتی. هرکجا باشه.
ناشناس۳۴۶۸۱۱۴۰۰:۳۷:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۷
زن باید تابع مردش باشد تا آنجایی که فراتر از قانون و شرع نرود و این دستور دینی و قانونی هست و بی غیرتی مرد هست که زنش.....
ناشناس۳۴۶۷۶۴۰۱۲:۳۴:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۶
لطفا یک آیه در قرآن در باره حجاب بفرمایید
ناشناس۳۴۶۷۶۵۵۱۲:۵۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۶
آیه ۵۹ سوره احزاب عشق کن چقدر محترمانه و قشنگه يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the faithful to draw closely over themselves their chadors [when going out]. That makes it likely for them to be recognized and not be troubled, and Allah is all-forgiving, all-merciful.
ناشناس۳۴۶۸۱۷۹۰۶:۳۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۷
فرق مومن و مسلمون رو نمیدونی ؟
ناشناس۳۴۶۸۱۹۴۰۷:۰۵:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۷
آفرین، فرموده به زنان و دختران خود و زنان مومنان! کجا گفته تمام زنان؟؟؟
ناشناس۳۴۶۸۲۵۳۰۹:۲۵:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۷
.....ترجمه آیت اللهی آیت‌اللهی، مهدی ، صفحه 684 هان اى پيامبر! به همسرانت، و دخترانت و زنان مؤمنين، بگو: پوششهاى خود را بيشتر جلو بياورند تا شناخته شوند (مسلمانند) و مورد آزار قرار نگيرند اين كار به احتياط نزديكتر است و خدا همواره آمرزنده و مهربان است....
ناشناس۳۴۶۸۴۹۰۱۶:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب به عنوان یک واجب شرعی در قرآن هست اما نماز هم هست ، آیا اسلام میگوید گشت نماز راه بیاندازید ، هر کس به اسلام ایمان دارد خودش با اختیار خودش و در جهت رضای خدا حجاب میپوشد ،اجبار حجاب جز تحقیر احکام اسلام اثر دیگری ندارد
ناشناس۳۴۶۸۵۷۱۱۸:۲۵:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۷
خب میشه بفرمایید چرا در این آیه و دیگر آیات مشابه در مورد حجاب ،به جای زنان مومن نگفته زنان مسلمان ؟!! چون ایمان داشتن با مسلمان بودن خیلی فرق داره !!
ناشناس۳۴۶۸۶۶۸۲۰:۳۸:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۷
آیه ۵۹ سوره احزاب میفرماید که زنان مومن حجاب کنند تا شناخته شوند یعنی با تفاوتی که بخاطر حجاب اختیاری انتخاب میکنند از زنان بی ایمان شناخته بشند، اما حجاب اجباری بر خلاف این آیه میخواد زنان مومن و غیر مومن را یک رنگ و یک شکل کنه
ناشناس۳۴۷۰۰۱۸۲۲:۳۸:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۸
در تفسیر عبارت ﴿ذلِکَ أَدنى‏ أَن یُعرَفنَ فَلا یُؤذَینَ﴾ آمده است که مقصـود از این آیه شناخته شدن و تمایز زنان آزاد از کنیزان دانسته‌اند امروز که کنیزداری منتفی شده
ناشناس۳۴۶۷۶۸۶۱۳:۱۹:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
﴿وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ٣١﴾ [نور:31] ﴿و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن] بی‌نیازند یا کودکانی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده‌اند آشکار نکنند و پاهای خود را [به گونه‌ای به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد ای مؤمنان همگی [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید ٣١﴾ سوره نور: آیه 31
ناشناس۳۴۶۸۲۲۰۰۸:۴۶:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۷
داره می گه زنان مومن در خصوص پوشش سر صحبتی نشده و ترجمه جلباب هم روسری نیست چون در عصر پیامبر لباس به سبک امروز وجود نداشته و صنعت نساجی و دوخت گسترش چندانی نداشته لباسها تکه ای پارچه ندوخته بوده که دور گردن می انداختند و با تسمه ای به کمر محکم می کردند و جلباب برای پوشاندن گشادی یقه و پوشاندن سینه بوده شما در این آیه حتی یک مورد اجبار استنباط نمی کنی و همه توصیه است
ناشناس۳۴۶۸۲۵۵۰۹:۲۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۷
کجا در این آیه به چادر اشاره شده روسری را بر روی گردن اندازند نه آنکه ....
ناشناس۳۴۶۸۲۶۸۰۹:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۷
گفته شده روسری خود را بر گردن اندازند تا زیور آلات آنها بر گردن دیده نشود کجا صحبت از چادر شده که بخاطر آن بازداشت شوند
ناشناس۳۴۶۹۴۶۸۱۳:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۸
- جنبش ززآ به اینکه دوستان میگن قانع نیست دیدیم که اونا به زنان مومن که حجاب دارن تعرض میکنن و فیلمش را هم پخش میکنن. - میگن کسی که خودش را به خواب بزنه نمیشه بیدارش کرد.
ناشناس۳۴۶۸۳۶۵۱۳:۰۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۷
میگه به زنان با ایمان بگو نمیگه به همه بگو
ناشناس۳۴۶۸۷۷۷۲۲:۴۷:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۷
می‌دانید که بر سر ترجمه‌ی این آیه و تفسیر آن اختلاف وجود دارد. ترجمه‌ی مرحوم الهی قمشه‌ای، و نیز ترجمه بر اساس تفسیر المیزان را هم ببینید. آن‌چه از آن‌ها برداشت می‌شود، متفاوت است. و این تفاوت، در شرایط فعلی، قطعا مهم است. ترجمه براساس تفسیر المیزان، یا ترجمه‌ی مرحوم الهی قمشه‌ای، با کمی تفاوت، اما تاثیر بسیار متفاوتی دارد.
ناشناس۳۴۷۰۰۲۳۲۲:۴۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۸
در شأن نزول این آیه جابر بن عبدالله بنا به نقل مقاتل چنین گوید: اسماء دختر مرثد داراى نخلستانى بود. روزى زنان مدینه نزد وى رفته بودند در حالتى که لباسى که روى لباس‌ها مى پوشند و به آن آزار مى گفتند، در تن نداشتند و از این روى زینت پاى آن‌ها یعنى خلخال و نیز گردن و برآمدگى سینه آن‌ها کاملاً نمایان شده بود. اسماء به سخن آمد و گفت: این چه حرکت زشتى است که مرتکب شده و با این وضع در باغ من آمده اید. خبر به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و این آیه نازل گردید.
ناشناس۳۴۶۷۶۹۱۱۳:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۶
خداوند متعال, خطاب را متوجه شخص رسول اكرم كرده مى فرمايد: ((و ان ما نرينك بعض…; اگر پاره اى از آنچه را كه به آنها وعده كرده ايم به تو بنمايانيم; يا تو را پيش از وقت بميرانيم, در هر حال, آنچه بر عهده توست تبليغ است و آنچه بر عهده ماست حساب كشيدن)). يعنى اى پيامبر, ما برخى تهديدهاى خود را در زمان حيات تو و بعضى را هم بعد از تو, اجرا مى كنيم, اما وظيفه تو فقط ((تبليغ و تذكر)) است. ابلاغ و تذكر; وظيفه اصلى پيامبران اين كه فرمود: ((فانما عليك البلاغ و علينا الحساب)); يعنى تو تكليفى جز تبليغ ندارى
ناشناس۳۴۶۸۲۵۶۰۹:۳۱:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۷
منظور بکارگیری زور و اجبار در کار نبوده ارزش هر عملی به عدم اجبار در آنست وگرنه خداوند که مسلط بر تمام امور است همه را یکدست می‌آفرید آنچه فرد قبول میکند و با اعتقاد و انتخاب میپذیرد ارزش است نه با اجبار ...زور در مکتب اسلام در برابر مسلمانان بلکه در موردکفار آنهم کفاری که عناد می‌ورزیدند و به جنگ با پیامبر راهی میشدند حتی پیامبر اجازه تعدی به افرادی که در جنگ عقب نشینی میکردند را نمی‌دادما که در مسأله حجاب با مسلمان طرفین نه ...
ناشناس۳۴۶۸۲۷۹۱۰:۰۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۷
این در مورد اصل پذیرفتن دین است و گرنه در مورد شراب خواری و ... بر حاکم اسلامی واجب است فرد خاطی را مجازات کند
ناشناس۳۴۶۸۵۰۲۱۶:۵۵:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۷
یعنی پیامبر و هیچ انسان دیگری نمی‌تواند کسی را مجبور به پذیرش امری کند، پذیرش کار قلب است و قابل اجبار نیست. نه اینکه پیامبر نمی‌تواند حکومت تشکیل دهد و برای حجاب یا دیگر واجبات و محرمات قانون بگذارد. پیامبر تشکیل حکومت داد و قانون هم قانون اسلام بود و برای حرام هم تعزیر قرار داد طبق دستور دین
ناشناس۳۴۶۷۶۹۶۱۳:۲۸:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۶
یعنى اى پیامبر, ما برخى تهدیدهاى خود را در زمان حیات تو و بعضى را هم بعد از تو, اجرا مى کنیم, اما وظیفه تو فقط ((تبلیغ و تذکر)) است. ابلاغ و تذکر; وظیفه اصلى پیامبران این که فرمود: ((فانما علیک البلاغ و علینا الحساب)); یعنى تو تکلیفى جز تبلیغ ندارى. این مضمون در سوره هاى غاشیه و اعلى هم آمده است; در اواخر سوره غاشیه مى فرماید: ((فذکر انما انت مذکر)) تو فقط باید خدا را به یادشان بیاورى. ((لست علیهم بمصیطر)) و بر آنان سیطره و سلطنت ندارى, بلکه زمامشان به دست من است, تو فقط مبلغ و مذکرى, پیام ما را به آنان برسان, هر کدام نپذیرفتند حسابشان با ماست.
ناشناس۳۴۶۷۷۵۹۱۴:۲۸:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۶
همین جمله را در گوگل سرچ کن تا برات بیاره اگر واقعا دنبال آگاه شدن هستی آنقدر آیه و حدیث و سخن معصوم هست که اگه قلب بیمار نباشه براش تبیین میشود
ناشناس۳۴۶۷۷۷۴۱۴:۴۹:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۶
آیه ۳۱ سوره نور
مهران۳۴۶۷۸۲۰۱۵:۴۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۶
سوره نور آیه ۳۱ در سوره نساء و چندین سوره دیگر هم آمده است اما این مغلطه اب که میکنید سریع میگید در قرآن باید بگم خیلی از احکام در قرآن نیامده مثلا نماز چند رکعت هست و ... ولی با این وجود حجاب در قرآن هم امده
ناشناس۳۴۶۷۸۷۵۱۷:۱۵:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۶
یه نگاه بندازی پیدا می کنی.
ناشناس۳۴۶۸۰۲۷۲۱:۳۴:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۶
سلام. من با حجاب اجباری مخالفم و خودم محجوبم آیه ای که درخواست کردید. البته آیاتی دیگر هم هست...وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ٣١﴾ [نور:31]
ناشناس۳۴۶۸۰۹۸۰۰:۰۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۷
بارها جواب شما داده و الان دوباره دوستان گذاشتند البته اگر نگویی مومن و زن پیامبر!!!
ناشناس۳۴۶۸۵۸۵۱۸:۴۱:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۷
اتفاقا نکته و اختلاف نظر در همین جاست که متاسفانه هیچ کس حاضر به پاسخگویی نیست که چرا خداوند در آیات مربوط به حجاب از کلماتی مثل نساء المومنین نه نساء المسلمین یا به جای مومنات از مسلمات استفاده نکرده ؟!! قطعا خداوند عالم بر هر چیز است و فرق این کلمات و تاثیر آن بر معنی و برداشت از آیات را به خوبی میداند !!
ناشناس۳۴۶۹۳۵۹۱۲:۰۲:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۸
عزیزم مومن یعنی ایمان آورنده به خدا و همان معنی مسلمان دارد همانطوری که در برخی جاها برای نماز و روزه به کار برده
ناشناس۳۴۶۷۶۷۴۱۳:۰۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۶
خداوند به پیامبر اکرم ص می فرمایند : ((فانما علیک البلاغ و علینا الحساب)); یعنى تو تکلیفى جز تبلیغ ندارى. این مضمون در سوره هاى غاشیه و اعلى هم آمده است; در اواخر سوره غاشیه مى فرماید: ((فذکر انما انت مذکر)) تو فقط باید خدا را به یادشان بیاورى. ((لست علیهم بمصیطر)) و بر آنان سیطره و سلطنت ندارى, بلکه زمامشان به دست من است, تو فقط مبلغ و مذکرى, پیام ما را به آنان برسان, هر کدام نپذیرفتند حسابشان با ماست.
ناشناس۳۴۶۸۵۷۴۱۸:۲۹:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۷
پس حسابشان با خداست نه با بنده خدا !!
ناشناس۳۴۷۰۰۵۳۲۳:۱۶:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۸
آفرین دیگر با مفسدین و قاچاقچیان و قاتل و... کاری نداشته باشید، حسابشان با خدا است
ناشناس۳۴۶۷۶۷۷۱۳:۱۱:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۶
متاسفانه همه جرائم رانندگی را تقلیل دادید به بستن کمربند ایمنی(که خیلی هم ایمنی ندارد!) و آن را چماق کردید بر سر مردم. -مقایسه فرهنگ بستن کمربند با فرهنگ پوشش خانم ها توهین بسیار زشت و بی ادبانه است. -یکی از بدترین تخلفات رانندگی سرعت غیر مجاز است.آیا با جریمه توانسته اید آن را کنترل کنید؟ پارک غیر مجاز،توقف ممنوع،بوق زدن ممنوع،ورود ممنوع و.... به وفور در حال وقوع است و از قضا جرایم سنگینی هم برای آنها در نظر گرفته شده.آیا توانسته اید فرهنگ سازی کنید؟
ناشناس۳۴۶۷۶۸۷۱۳:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۶
اما ساختن ماشین ایمن و جاده ایمن از نظر شما نیازی نیست کمپانی های بزرگ دنیا هم ماشین ایمن میسازن هم ایربک هم کمربند
ناشناس۳۴۶۷۶۸۹۱۳:۲۳:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
خداوند در سوره رعد به پیامبر ص می فرماید : ((و ان ما نرينك بعض…; اگر پاره اى از آنچه را كه به آنها وعده كرده ايم به تو بنمايانيم; يا تو را پيش از وقت بميرانيم, در هر حال, آنچه بر عهده توست تبليغ است و آنچه بر عهده ماست حساب كشيدن)). يعنى اى پيامبر, ما برخى تهديدهاى خود را در زمان حيات تو و بعضى را هم بعد از تو, اجرا مى كنيم, اما وظيفه تو فقط ((تبليغ و تذكر)) است. ابلاغ و تذكر; وظيفه اصلى پيامبران اين كه فرمود: ((فانما عليك البلاغ و علينا الحساب)); يعنى تو تكليفى جز تبليغ ندارى
ناشناس۳۴۶۷۷۳۱۱۴:۰۶:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۶
همین نظرات و آرایی که مردم در اینجا می دن امر به معروف (عرف) است. پس شما بهتره رعایت کنید.
ناشناس۳۴۶۷۸۳۴۱۵:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
اسلام دین رحمانی است که حتی در فتح مکه پیامبرش مبی گوید خانه ابوسفیان مامن است
ناشناس۳۴۷۰۰۵۶۲۳:۱۹:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۸
در همان فتح مکه که به ابوسفیان امان داده شد،‌چند نفر که اعتقادات و فرهنگ مردم را فاسد می‌کردند اعدام شدند دین رحمانی با ریشه‌کن کردن مفاسد رحمت عمومی را گسترش می‌دهد
ناشناس۳۴۶۷۸۵۳۱۶:۳۰:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۶
همون کمربند ایمنی هم اگر برای زن و مرد قانونش متفاوت بود، با شکست مواجه میشد.
ناشناس۳۴۶۸۰۹۹۰۰:۰۹:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب مردان در دنیای قشنگت یک‌جور هست و حجاب زنان یک طور دیگر!!!
ناشناس۳۴۶۸۲۳۴۰۹:۰۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۷
دوست داری قوانین مخصوص زن یا مرد بگوییم؟!!!!! از فضای فانتزی دوقطبی سازی علیه حجاب بیرون بیا تا با دید باز و روشن تری نگاه شود!!
ناشناس۳۴۶۸۰۲۲۲۱:۱۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۶
چطور است که اجرای حجاب شرعی نامناسب است ولی صدور حکم جلب برای مهریه و توقیف اموال مردان و زندات رفتن بخاطر مهریه و نفقه بر طبق قوانین شرعی اقدام مناسبی است؟
ناشناس۳۴۶۸۲۲۳۰۸:۴۹:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۷
چطور است که وقتی دو برابر خواهر خود ارث می بری خوشحالی ولی موقع پرداخت نفقه و مهریه داد و بیداد می کنی ؟
ناشناس۳۴۶۸۲۹۳۱۰:۳۳:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۷
در مورد مهریه می‌فرماید مقدم بر ارث و وجه الذمه است یعنی قبل از هر عملی باید مهریه را بپردازی. ضمنا اگر خواهرتان یا دخترتان طلاق گرفت کجا باید زندگی کند؟! منبع درآمدش کجاست؟ باید مهریه چنان باشد که بتواند تا آخر عمرش زندگیش را تامین کند تا از شر هوسرانان در امان باشد
ناشناس۳۴۶۸۰۲۸۲۱:۳۸:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۶
خداوند به پیامبر خدا ص می‌فرماید :فَذَكِّر إِنَّمَآ أَنتَ مُذَكِّر ...پس اى رسول ما! تو پند ده؛ زيرا كه تو فقط پنددهنده‌اى...
ناشناس۳۴۶۸۲۸۵۱۰:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۷
کمربند خودرو اجباریه برای پیشگیری از مرگ .
ناشناس۳۴۷۰۰۶۱۲۳:۲۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۸
و مرگ روح از مرگ جسم بدتره و پیامبر فرموده: فتنه از کشتن بدتر است
ناشناس۳۴۶۸۶۰۴۱۹:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۷
افراد بی حجاب و طرفدار آنها دیروز و امروز می گویند ما آزادی پوشش می خواهیم فردا می گویند مذهبی ها و محجبه ها ظاهر شهر و زشت می کنند پس پوشش اسلامی ممنوع. بعدش بچه های مذهبی را اذیت میکنند و درنهایت هدف شان تسلط فرهنگ بیگانه بر فرهنگ کشور است.
ناشناس۳۴۶۸۷۲۸۲۱:۴۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۷
چرا برای اختلاس ها جریمه پلیس نیست
ناشناس۳۴۶۷۴۴۵۰۹:۴۰:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۶
احسنت واقعا باید دنبال نفوذی ها بود که خوراک تبلیغاتی بی بی سی وایران اینترنشنال را تهیه میکنند درست مانند دولبه یک قیچی اگر دوباره وضع به هم ریخت دنبال مقصر نگردید فعلا که شبکه های فوق در آتش این هیزم می دمند تا کی شعله ور شود
ناشناس۳۴۶۷۵۹۹۱۲:۰۹:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۶
برخی با شعار زن زندگی آزادی جامعه را به هرزگی ولنگاری بی بند باری کشیدند
ناشناس۳۴۶۷۶۹۹۱۳:۳۱:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۶
برخی با فساد و نفوذ در نظام اسلامی از طریق فساد مالی خود یا بستگانشان به اسلام و دین مردم ضربه زدند آنهایی که با رانت سواپ نفتی ثروت‌های نجومی بدست آورده و بازخواست نمی‌شوند با رانت اخوی بانک رانتدار تاسیس میکنند صرافی غیر مجاز میزنند و هزاران مفاسد راذمرتکب میشوندخطرشان هزاران بار برای ضربه به پشتوانه مردمی نظام بیشتر از بد حجابی است آنها را دریابید ...
ناشناس۳۴۶۸۷۱۴۲۱:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۷
هر دو رو باید دریافت شاید بی حجابی گناهش کمتر باشه ولی چون علنی انجام میشه مثل بیماری مسری می مونه
ناشناس۳۴۶۷۷۹۸۱۵:۱۶:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۶
پس با این حساب تمام مردم دنیا هرزه و ولنگار و فاسد هستند.
ناشناس۳۴۶۸۵۰۴۱۶:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۷
واقعیت کثیف دنیای امروز همین است، نگاهی به آمار وحشتناک زنان سرپرست خانوار و فرزندان بدون سرپرست و تجاوز و... داشته باش خصوصا در کشورهایی که زودتر امور جنسی را آزاد کردند
ناشناس۳۴۶۸۰۱۴۲۱:۰۵:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
نتیجه شعار های شما چه بود؟
ناشناس۳۴۶۸۰۶۵۲۲:۴۷:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۶
چیزی که تو بهش می گی ولنگاری، در تمام دنیا یک امر عادی و جا افتاده ست.
ناشناس۳۴۶۸۸۹۳۰۰:۴۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۸
بعد به کدام سمت رفتند؟!!
مهران۳۴۶۷۶۰۴۱۲:۱۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۶
دو سال از قضیه گشت ارشاد و آزاد گذاشتن همه چی گذشت مدعیان کار فرهنگی بفرمایند چه کاری انجام دادن و دوم اینکه وضعیت جامعه بهبود پیدا کرده؟
ناشناس۳۴۶۷۷۷۸۱۴:۵۴:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۶
کاش برنامه های کشور اهداف بلندمدت داشت نه اینکه فقط مشکل امروز رو بخوان به زعم خودشون حل کنن
ناشناس۳۴۶۷۶۴۸۱۲:۴۵:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
نفوذی یعنی قانون را اجرا نکنی از 20 سال قبل و اجازه بدهی برای دوقطبی سازان برای ماهی گیری از آب گل آلود و الان به سخره گرفتن قانون ان هم تذکر دادن توسط پلیس!!
ناشناس۳۴۶۷۸۹۳۱۷:۳۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۶
کاش قبل از هر اظهار نظر کمی با همان موبایل یک سرچ در خصوص آیات حجاب در قران می کردید
علیمراد مردانی۳۴۶۷۴۴۶۰۹:۴۰:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۶
از اتفاق این تصمیم بسیار دیر هم گرفته شده و با مماشات با ناقضین قوانین عفاف و حجاب و از دست رفتن اقتدار و اعتماد به نفس پلیس جامعه یله رها و افسار گسیخته و افتضاح گشته است برای اثر بخشی هرچه بیشتر طرح نور افرادی مه تذکر می گیرند باید به نحو مقتضی کد ملی پ یا اثر انگشت آنها نیز اخذ شود و برای افرادی که به قوانین عفاف و حجاب در سطح جامعه تمکین نمی کنند پیام اخطار لازم فرستاده شود
ناشناس۳۴۶۷۵۹۴۱۲:۰۸:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۶
جالب تر اینکه ترک فعل عمدی حجاب را هم قبول ندارد اما می آید می‌گوید خوراک می‌دهیم، خوراک چی؟ این را رها کنی می روند روی چیزهای دیگر چون پروژه هست
ناشناس۳۴۶۷۶۰۹۱۲:۱۳:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۶
قانون در زمینه ای باید با قاطعیت و بدون مماشات باشد اینکه می گویند باید کار فرهنگی باید کرد نشان داده شد در این دوسال که جامعه بطور کل یله و رها شد بسیار افسار گسیخته شد
ناشناس۳۴۶۷۷۷۲۱۴:۴۵:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
قبلا با لباس تو خونه کمتر می آمدن الان انگار کوچه را با داخل خانه و محارم اشتباه گرفتند
ناشناس۳۴۶۷۶۱۶۱۲:۱۸:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۶
شما چند روزه مدام همین متن را تکرار می کنی
ناشناس۳۴۶۷۸۲۶۱۵:۴۴:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۶
شما مگر از مروجین فساد و بی بند باری و بی حجابی هستی که وحشت کردی
ناشناس۳۴۶۷۶۹۸۱۳:۳۰:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۶
اول بهتر هست برود سخنان رهبری در 15 فروردین امسال گوش کند که تکلیف همه را مشخص کردن بعد مقاله بزند
ناشناس۳۴۶۷۸۴۶۱۶:۱۹:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۶
جوری حرف می زنید انگار تا پارسال همه دختران با حجاب کامل اسلامی می گشتند در حالیکه از نظر دینی و حتی تاثیر فیزیکی برجنس مخالف حجاب نصف و نیمه از بی‌حجابی بدتره.به قول رائفی پور برای حجابی که نبوده دارند هزینه می‌کنند. از طرف دیگر حجاب ظاهری ربطی به عفاف ندارد کشور همسایه که سخت‌گیرترین قواعد حجاب را دارد عجیب‌ترین روابط را دارد.
ناشناس۳۴۶۹۰۷۲۰۸:۰۲:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۸
و البته کشور همسایه ترکیه که آزادترین پوشش را دارد در رتبه اول فرزندان نامشروع کشورهای اسلامی است و خودش رو می کشت به اروپا وصل بشه .
ناشناس۳۴۶۷۴۴۸۰۹:۴۱:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۶
آزموده را آزمون خطاست!
ناشناس۳۴۶۷۵۹۶۱۲:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۶
ازمودنی درکار نبوده بلکه عدم اجرای قانون بوده
ناشناس۳۴۶۷۶۳۶۱۲:۳۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۶
چیز دیگه ای هم بلدی؟
ناشناس۳۴۶۷۸۰۲۱۵:۱۸:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۶
شما همینو یاد بگیر تا بریم سراغ بعدی
ناشناس۳۴۶۷۴۵۰۰۹:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۶
برخی مسولان کشور و متولیان امر عفاف و حجاب با ترک فعل وظایف ذاتی و قانونی خود از سالیان قبل پ بخصوص در این دوسال باعث شده اند که روز به روز وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اسفبار تر شود
ناشناس۳۴۶۷۵۸۸۱۲:۰۴:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۶
الان به جای اینکه بسیاری از متولیان فرهنگی که مسئولیت شرعی و قانونی فرهنگ سازی رو داشتند مثل آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، وزارت ارشاد، صدا و سیما، کانون های مختلف که با بودجه های هنگفت بیش از 40 ساله فعالیت می کنند پاسخگو باشند، پلیس رو کردند سپر تصمصات اشتباه خودشون و مردم رو هم انداختن به جون هم
ناشناس۳۴۶۷۶۲۷۱۲:۲۵:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۶
بله دیوار کوتاه تر از پلیس در ترک فعل ها ندیدن و انداختند جلو اما ریشه بر می گردد به عصر کنونی که اول از همه دارند آموزش دنیا پرستی می دهند و بعد اختلاط نامحرم ها جهت کار و همزمان آمدن رسانه های جذاب برای کمک در تسریع تر حیا زدایی
ناشناس۳۴۶۷۶۰۰۱۲:۱۰:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۶
برخی خودشان دارند تشویق می کنند و فقط نگاه به ورزشکاران زن و یا در فیلم ها بکنید آن هم با مجوز
عمران۳۴۶۸۰۴۳۲۲:۰۴:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۶
شما باید دو واحد جامعه شناسی بگذرانید. هنوز فکر میکنید جامعه ۸۵ میلیونی مثل یک مدرسه ابتدایی است که مسئولان دبیر و ناظم و مدیرند و باید مدرسه را اداره کنند.
ناشناس۳۴۶۸۲۳۵۰۹:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۷
برای سایر قوانین هم همین بگو!!!
ناشناس۳۴۶۸۴۵۷۱۵:۴۳:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۷
عمران کردن در کشور از هر کاری بالاتر است
ناشناس۳۴۶۷۴۵۲۰۹:۴۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۶
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب افتضاح افتضاح افتضاح اقتدار اقتداراقتدار
ناشناس۳۴۶۷۴۵۴۰۹:۴۵:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
چرا برای تصویب قانون عفاف و حجاب این همه وقت کشی و تعلل صورت گرفته است
ناشناس۳۴۶۷۴۵۶۰۹:۴۹:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۶
از آنجا که با شبیخون فرهنگی که بسیار هولناک تر از جنگ نظامی است مواجه هستیم شرایط ایجاب میکند که سازمان مردم نهاد بسیج تمام قد پا به عرصه مبارزه با شبیخون بگذارد
ناشناس۳۴۶۷۴۵۷۰۹:۵۰:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۶
دستشون درد نکنه...اکثر این منتقدین جز نشستن و نگاه کردن کاری نمیکنن
عمران۳۴۶۷۴۵۸۰۹:۵۱:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۶
مساله ی حجاب برای بخش خاصی یک اهمیت غیر عادی پیدا کرده
نیما۳۴۶۷۶۱۲۱۲:۱۴:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۶
دم اون بخش خاصی که میگی گرم که براشون خانواده و فرهنگ جامعه اهمیت دارد نگاه دوستانی مثل شما سیاسی است به خدا این قضیه حتی به حکومت هم ربطی ندارد هرکس ایران رو دوست داره باید فکری کنه حیا در جامعه ای بمیرد خانواده ها میپاشد
ناشناس۳۴۶۷۴۵۹۰۹:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
چه کسانی و با چه اعمالی در دین گریز کردن مردم سهیم هستند ؟؟؟
ناشناس۳۴۶۷۴۶۱۰۹:۵۲:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۶
دفعه بعد هم در زمانی که اتفاقات مشابه رخ دهد، لابد ماهواره‌ها را جمع آوری خواهند کرد.
ناشناس۳۴۶۷۴۶۲۰۹:۵۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۶
کاملا موافقم.
ناشناس۳۴۶۷۴۶۳۰۹:۵۳:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۶
قابل توجه فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور برای اثر بخشی طرح نور در زمینه عفاف و حجاب باید افرادی که اقدام به نقض قوانین میکنند ضمن آنکه تذکر می گیرند مشخصات آنها بنحو مقتضی اخذ شود و افرادی که به دفعات تذکر می گیرند مورد اعمال قوانین مربوطه قرار گیرند
ناشناس۳۴۶۷۶۲۴۱۲:۲۳:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۶
لطفا به وضعیت افتضاح حجاب و عفاف و سگ گردانی و استعمال دخانیات بانوان و قماربازان نیز در پارک اقدام لازم را بنمایید
ناشناس۳۴۶۷۷۸۴۱۵:۰۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۶
استعمال دخانیات جرم بودنش خانوم و آقا داره؟
ناشناس۳۴۶۸۴۶۶۱۵:۴۹:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۷
بله که جرم است و بد آموزی دارد بسیاری از مردم میروند پارک یک انرژی و روحیه تازه پیدا کنند وقتی می بیبنند در دست دختر بچه هایی که در سن عروسک بازی هستند و یا بزرگ‌تر ها سیگار است واقعا از رفتن به پارک هم شرم میکند
ناشناس۳۴۶۷۴۷۱۰۹:۵۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۶
عجب مقاله ای نوشتید!!! اگه حجاب قانونه که زمان مشخص کردن برای اجراش مسخره است نمیشه که هم قانون باشه و هم از اجراش بترسیم
ناشناس۳۴۶۷۶۲۹۱۲:۲۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۶
قانونی به نام طرح نور یا گشت ارشاد وجود داره؟
ناشناس۳۴۶۷۶۶۱۱۲:۵۹:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
به این شکل تذکر دادن توسط پلیس وجود ندارد بلکه قانون رسمی کشور گفته بی حجابی جریمه تا 2 ماه حبس دارد و مجری آن هم پلیس هست
ناشناس۳۴۶۷۸۷۹۱۷:۲۱:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
ها کا این جز وظایف ذاتی و قانونی نیروی انتظامی است که با قاطعیت با ناقضین قوانین عفاف و حجاب برخورد لازم را بنماید
ناشناس۳۴۶۷۴۷۶۰۹:۵۹:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۶
تمامی نیروها و تمامی دستگاه های متولی امر عفاف و حجاب باید پای کار بیایند
ناشناس۳۴۶۷۵۸۳۱۲:۰۲:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۶
ناشناس عزیز کاری به نظرت نداریم میشه بفرمایید دقیقا از چه زمانی این اصطلاح زشت (پای کار)بیاید وارد ادبیات سیاسی و فرهنگ رسانه ای شد؟
ناشناس۳۴۶۷۶۴۶۱۲:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۶
پای کار گفتن یعنی زشت؟ حالت خوبه؟ آن وقت بی بند و بارها زشت نیست؟!!!
ناشناس۳۴۶۷۴۷۸۱۰:۰۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۶
با شعار زن زندگی آزادی جامعه را به هرزگی ولنگاری بی بندباری سوق دادند
علیرضا۳۴۶۷۴۷۹۱۰:۰۳:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۶
ببینید دوست عزیز اینطور نیست که شما در هر زمینه‌ای که عشقت کشید حالا چون بر منابع و ثروت مملکت مسلط هستی هزینه کار فرهنگی بکنی و فرهنگ مردم را عوض کنی. فرهنگ حجاب فرهنگ فرزندآوری فرهنگ چه و چه. فهمیدن برخی بدیهیات هم جلوی اتلاف منابع کشور را می‌گیرد و هم برای سلامتی خودتان و مردم مفید است صرفا با فهمیدن همین.
ناشناس۳۴۶۷۴۸۲۱۰:۰۴:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۶
اقدامی درست در زمانی درست دزود بر فراجا
ناشناس۳۴۶۷۴۸۵۱۰:۰۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۶
ابران در جنگ با اسرائیل در لبنان .در یمن .در فلسطین .در عراق .در سوریه و از ایران اقدام می کند وبزودی ریشه اسرائیل را آتش می زند
ناشناس۳۴۶۷۴۸۶۱۰:۰۹:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
اجرای این طرح نه تنها خیری برای جامعه ندارد،بلکه موجب شکاف بیشتر در جامعه خواهد شد. ای کاش برخی متولیان جامعه همزمان با این عملیات بزرگ موشکی علیه اسراییل اجازه می دادند ..
ناشناس۳۴۶۷۴۹۴۱۰:۱۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۶
شاید مقایسه نادرست باشد، ولی کلا نیروی انتظامی باید بساط اقدامات ضربتی را جمع کند. در هر موضوعی چه حجاب چه اعتیاد، چه دزدی. اگر اقدامی وظیفه نیروی انتظامی هست باید مستمر و با برنامه باشد. چه معنی دارد منطقه ای را فساد اعتیاد پر کند و سالی یکی دو بار با بوق و کرنا بریزند و بگیرند و ببرند و دو روز بعد آزاد کنند و بعد بیخیال تا عملیات ضربتی بعدی.
ناشناس۳۴۶۷۴۹۶۱۰:۱۸:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۶
قدم بعدی دو قطبی سازی علیه قوانین دیگر چی هست؟!!!!
ناشناس۳۴۶۷۴۹۸۱۰:۱۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
چند سال هست قانون حجاب اجرا نمی شود شما تا الان کجا بودین؟!!!
ناشناس۳۴۶۷۵۰۴۱۰:۲۵:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۶
ماموران گشت مانند سایر بخش های نیروی انتظامی هستند که متخلف سرپیچی کند امکان زد و خورد هست خصوصا که توسط دشمنان داخلی و خارجی دین و ایران بی بندو بارها را تغذیه فکری یا حتی پولی کردن و نباید مماشات کرد با آنان که همه ضرر خواهند کرد
ناشناس۳۴۶۷۵۰۵۱۰:۲۵:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۶
ماه همیشه در مرحله حساسی هستیم. هیچ توجیهی نمی تونه بی عملی فعلی در زمینه کشف حجاب سازمان یافته رو توجیه کنه
محمدی۳۴۶۷۵۰۶۱۰:۲۵:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۶
اشتباه دخالت حکومت در نوع پوشش مردم است. از بقیه کشورها درس بگیرید
ناشناس۳۴۶۷۶۴۱۱۲:۳۴:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۶
همین مقدار که دنبال رو انان شدید درس گرفته شده که خیانت ها و طلاق و....!!!!
عبدالله۳۴۶۷۵۱۵۱۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۶
خدا پدر و مادرتان را بیامرزد که حرف حق زدید.
ناشناس۳۴۶۷۵۱۶۱۰:۴۵:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۶
یعنی لجبازی با مردم
ناشناس۳۴۶۷۵۲۰۱۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۶
شما فقط نگران سوژه دادن و ندادن به بیگانه ها هستید ؟ اصل این برخورد با زنان اشتباه است
علی۳۴۶۷۵۲۲۱۰:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۶
بحث رواج بی حجابی در جامعه و عدم موفقیت دستگاههای فرهنگی و متوی این حوزه اعم از اجرائی تا انتظامی و قضائی از چند جهت قابل بررسی است سوال : ایا مسئولان عرصه فضای مجازی و ماهواره ها بوظیفه خود در این حوزه عمل کردند ؟ اگر کردند چرا این حوزه کاملا رها و در آن تشویق به کشف حجاب و بی بندوباری میشود ؟ آیا دستگاههای متصدی حوزه عفاف و حجاب بوظیفه خود عمل کردند ؟ اگر کردند پس چرا نتیجه عکس گرفته شد ؟ ایا با ترک فعلهای دستگاههای متولی این حوزه برخورد و یا حتی تذکری جهت اصلاح روشها صورت گرفت ؟ سوال آخر آیا یک برنامه مدون علمی و عملی به تفکیک وظایف هر دستگاه با چشم انداز مناسب نوشته و تصویب و اجرا شد تا نتیجه مدنظر گرفته شود ؟ لذا تا زمانی که صورت مسئله درست طرح و برای آن راه حلی دقیق مشخص و هر دستگاه به وظیفه خود عمل نکند این کار نتیجه نخواهد داد ؟ ضمن اینکه نباید جریانهای سیاسی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود علیه فرهنگ جامعه قلم فرسائی کنند
مقامات۳۴۶۷۵۲۴۱۰:۵۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۶
یک سری از مقامات علاقه شدیدی به ایجاد دو دستگی و درگیری بین مردم دارن
عمران۳۴۶۷۹۴۰۱۸:۵۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۶
دو دستگی در بین نیست، عموم مردم میخواهند روش زندگی خودشان را خودشان تعیین کنند
ناشناس۳۴۶۷۵۲۷۱۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۶
اقدامی درست اما با کار اشتباه در عدم اجرای درست کامل قانون!! آدرس غلط هم ندهید برای ترویج بی حیایی و خراب کردن نهاد خانوده
ناشناس۳۴۶۷۵۳۰۱۱:۰۰:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۶
از کی تا حالا اجرای قانون شده کار اشتباه؟!!!! شما قبول نداری یا قانون را بردار یا اصلاحش کن
رضا۳۴۶۷۵۳۶۱۱:۰۴:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۶
واقعا تحليل درستى بود ،
ناشناس۳۴۶۷۵۳۷۱۱:۰۷:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۶
مقاله تا حدودی درست است، در واقع در وضعیت کنونی، حجاب مسله هزارم جامعه است،
ناشناس۳۴۶۷۵۵۰۱۱:۲۰:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب با سرنیزه و بگیر و ببند حل نمی‌شود آیت‌الله العظمی جوادی‌ آملی
ناشناس۳۴۶۷۶۳۴۱۲:۲۸:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۶
کسی دنبال با حجاب کردن نیست بلکه دنبال اجرای قانون در جامعه هست و ربطی هم به اعتقاد ندارد
ناشناس۳۴۶۷۹۱۸۱۸:۲۱:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۶
این همه قانون واسه اجرا که زمین مونده چرا گیر دادن به حجاب ؟
ناشناس۳۴۶۸۵۲۹۱۷:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۷
چون خانواده تخریب می کند و چرا به شما برمی‌خورد؟!!!
ناشناس۳۴۶۷۹۳۳۱۸:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۶
شما که دنبال قانونی پرونده باغ ازگل را هم دنبال کن
ناشناس۳۴۶۹۳۶۷۱۲:۰۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۸
چیزهای موردی را به کل ربط ندهید و مشکل هم ظاهرا حل شده
علی۳۴۶۸۰۵۹۲۲:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۶
چرا نیروی انتظامی مطلقا با ورود موتورسیکلتها به پیاده روها برخورد نمیکنه؟ مگه ورود موتورسیکلت به پیاده رو تخلف از قانون نیست؟ یکی اینو توضیح بده
ناشناس۳۴۶۷۵۵۶۱۱:۲۴:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۶
یک مقاله درست. در زمان درست. اگر مسئولین امر متوجه شوند وگوش فرا دهند.
ناشناس۳۴۶۷۵۶۳۱۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۶
هنگام راهپیمایی، جنگ ، انتخابات و ... بحث حجاب فراموش و موضوعی بی اهمیت میشه
ناشناس۳۴۶۷۶۵۱۱۲:۵۰:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۶
نه اینکه خیلی هم برخورد می کنند
ناشناس۳۴۶۷۵۶۶۱۱:۳۶:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۶
چرا نمیخواهیم باور کنیم دیگر نمیتوان بزور متوسل شد؟
ناشناس۳۴۶۷۶۳۳۱۲:۲۷:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۶
اتفاقا به راحتی می توان اجرا کرد نه تنها این بلکه سایر بخش ها
ناشناس۳۴۶۷۵۶۷۱۱:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۶
چرا تصمیم گیرنده های موضوع حجاب که قطعا دغدغه دینی و درستی دارند اینقدر تحت تاثیر فشارهایی که معلوم نیست با چه نیاتی انجام می گیرد تصمیمات و اقدامات غیر زیربنایی می گیرند و عجولند.
محسن۳۴۶۷۵۶۸۱۱:۳۹:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۶
با استدلال شما، پلیس هم نه باید رانندگان متخلف را جریمه کند نه مجرمین را بازداشت، زیرا ممکن است برخی متخلفین یا مجرمین بر اثر انجام وظیفه پلیس دچار حالت عصبی و متعاقباً سکته و یا فوت گردند.
ناشناس۳۴۶۷۷۲۰۱۳:۵۷:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۶
شما فقط 1 مورد در طول تاریخ اسلام پیدا کنید که بی حجاب را مجازات کرده باشند حتی مجازات نماز نخوان. مگر اقلیت های مذهبی در صدر اسلام و زمان پیامبر و خلفای راشدین نبودند؟! 1 روایت در مورد مجازاتشان وجود دارد؟!
ناشناس۳۴۶۸۸۱۲۲۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۷
شما یک مورد بی حجابی در زمان پیامبر (ص) و امامانی که حکومت دستشان بوده بیاور. وقتی بی حجاب نبوده چه کسی را مجازات می کردند؟؟؟
ناشناس۳۴۶۷۵۷۹۱۱:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۶
قشنگ معلومه مقاله نوشته شده و کامنتها هم گزینشی چاپ شده و نظرات هم ثبت نمی شود. آنهایی که فکر می کنند می توانند حجاب را اجباری کنند در فکر و خیال خام هستند و آنهایی که می گویند حکم خداست و باید اجباری اجرا شود نمونه ای از برخورد اینگونه امامان و پیامبر بیاورند
ناشناس۳۴۶۷۵۹۳۱۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۶
جناب سعادتمند عزیز،مطلبتان واقعا مفید و بجا بود.ولی سؤال این است که کسانی که در این برهه حساس دست به چنین کارهایی می‌زنند و گاهی دم از آزمایش بمب هسته ای طی یک هفته میرنند نفوذی نیستند؟
ناشناس۳۴۶۷۶۰۳۱۲:۱۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب زوری نیست در قرآن هم برایش جریمه نیامده
ناشناس۳۴۶۷۷۷۵۱۴:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۶
مجازات لخت مادر زادی در قرآن چی هست حتی در مهد اسلام عربستان؟!!!!
رضا۳۴۶۷۹۷۰۱۹:۵۵:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۶
قرار نیست همه جزئیات حتی جریمه ماشین هم در قرآن بیاید
ناشناس۳۴۶۷۶۲۱۱۲:۲۲:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۶
اتفاقا برخور با بی حجابی در زمان درستی انجام گرفت .
ناشناس۳۴۶۷۷۶۱۱۴:۳۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
بنظرم برخی از کامنت ها از آلبانی آمده
سیدرضا۳۴۶۷۶۴۴۱۲:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب واجب است ولی اجبار نیست. همانگونه که نماز واجب است ولی اجبار نیست. ارزش این اعمال به اختیاری بودن آن است.
ناشناس۳۴۶۷۶۸۳۱۳:۱۸:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۶
نماز شخصی هست اما حجاب اجتماعی است همانگونه که روزه شخصی هست اما روزه خواری در ملا عام حرام هست
ناشناس۳۴۶۸۳۶۷۱۳:۰۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۷
حالا کی شده برای روزه خواری ون بیارن تو خیابون.روزه خوارهارو بگیرن؟!!!
ناشناس۳۴۶۷۸۳۹۱۶:۰۸:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۶
طبق نظر تمام مراجع بزرگ شیعه و سنی، امر به معروف واجب است و مرحله سوم آن یعنی اعمال قدرت بر حکومت واجب است اگر نماز مانند حجاب نیست به خاطر این است که اگر کسی که در خیابان دارد راه می رود نماز نخوانده معلوم نیست و تجسس هم جایز نیست در حالیکه بی حجابی معلوم است
ناشناس۳۴۶۷۹۲۰۱۸:۲۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۶
با منطق شما باید تمام قوانین جهان تعطیل بشه چون قانون یعنی اجبار
مهدی۳۴۶۷۹۹۷۲۰:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۶
عزیز جان از خودتان شریعت در نیاورید حجاب برای زنان آزاده واجب است سوره نور را مطالعه فرمایید.
ناشناس۳۴۶۷۶۸۰۱۳:۱۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۶
من خودم معتقد به حجاب هستم همسرم هم تقیدبه حجاب از نوع چادرداره،ولی بااین روشها موافق نیستم چون ایجاد دوقطبی در جامعه میکنه
ناشناس۳۴۶۸۱۶۷۰۵:۴۶:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۷
اولا طبق استدلال خود شما،باید گفت بدن خودشه دوست داره کمربند نبنده و بمیره چرا تو دنیا این قانون رو لغو نمی کنن؟ چرا حتی هنوز به تصادف منجر تشده جریمه لش میکنن؟ دوما مرگ خیلی بهتر از بی آبرویی است حجاب باعث مرگ اخلاقی جامعه میشود راهی که غرب و شرق رفته و الان در چین به سوپ جنین رسیده اند و در غرب به تولید محصولات ارایشی از جنینهای بی گناه گرفتار هوس یی حجابی و بدن نمایی زنان جلاد
ناشناس۳۴۶۷۶۸۸۱۳:۲۳:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۶
اون عزیزی که بستن کمربند رو با حجاب مقایسه میکنه لطفا بفرمایند آیا حجاب باعث مرگ میشود یا نبستن کمربند هنگام تصادف قیاس مع الفارق است . درضمن یادمان نرود قانون مبارزه با ماهواره سرانجام چه شد!!!
ناشناس۳۴۶۸۱۰۲۰۰:۱۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۷
هر دو جنبه پیشگیری دارد و 100 درصد هم نمی توانند در جلوی کشته شدن بگیرد در مورد کمربند بستن و حجاب هم در جلوگیری از فساد های اخلاقی اما هر دو تا حدودی کنترل می کنند
ناشناس۳۴۶۸۸۹۷۰۰:۵۴:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۸
در ضمن با ماهواره مبارزه نشد هرچند مغازه دار ها علنا نمی توانند تبلیغ کنند
سینا۳۴۶۷۷۰۶۱۳:۳۷:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۶
بی حجابی خانم ها انگار نوعی مبارزه مدنی است .
ناشناس۳۴۶۷۷۱۶۱۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۶
باید تعریف حجاب قانونی از حجاب شرعی، متفاوت شود،
ناشناس۳۴۶۷۷۳۰۱۴:۰۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۶
کامنت بزارم که چی بشه؟! پس ولش کن
ناشناس۳۴۶۷۷۶۰۱۴:۳۰:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۶
بهترین و درست ترین تیتر ممکن. دست مریزاد. واقعش من در انتخاب زمان بعد از پیروزی وعده صادق برای این عملیات تکراری بی نتیجه و قطعا بی دوام ببسیار مشکوکم
رضا۳۴۶۷۷۶۴۱۴:۳۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۶
پاکستان هم جمهوری اسلامی هست. اما حجاب اجباری ندارن.
ناشناس۳۴۶۹۰۹۲۰۸:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۸
پاکستان عشیره ای عمل می کنه و عشیره اجازه نمیدن زن انقدر خودنمایی کنه که کار به پلیس بکشه
ناشناس۳۴۶۷۷۹۴۱۵:۱۲:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۶
مراقب نفوذی ها باشید همانا که در علن برابر بی حجابی فریاد واسلاما سر می دهند ولی در خفا از بهم ریختگی کشور خوشحالند.
ناشناس۳۴۶۷۷۹۶۱۵:۱۵:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۶
اگر بچه های یک خانواده با کتک و خشونت درست تربیت شدند با خشونت هم می توانید جلوی بی حجابی را بگیرید. دم از افکار حاج قاسم سلیمانی می زنید عکس آن چه که آن مرحوم اعتقاد داشت عمل می کنید.
ناشناس۳۴۶۹۱۷۴۰۹:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۸
اتفاقا الان هم خودتون می تونید به عینه ببینید و هم اساتید روانشناسی منصف، تاکید می کنند که تربیت مادرانشان بهتر از تربیت نسل جدید است و سبک تربیتی سخت گیرانه بهتر از سهل گیرانه جواب داده است . پدران و مادرانی که مغزهایشان در دانشگاه دچار آفت خودمحوری غربی نشده بود و بدون هیچ سوادی بهترین فرزندان را تحویل جامعه دادند که خودشان را فدای جامعه کرده و شهید شدند و مادران آکادمیک فرزندانی تربیت کردند که حتی خانواده خود را هم فدای رفاه و مهاجرتش می کنند
فرشاد۳۴۶۷۸۰۵۱۵:۲۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۶
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسرى‌هاى بلند بر خود بيفكنند، اين (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاكدامنى) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، و خداوند آمرزنده مهربان است. کجای این آیه اجبار و جریمه دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۶۸۴۷۶۱۶:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۷
احتیاج به توضیح زیاد ندارد اگر حجاب را رعایت نکنی احتمال اینکه به فساد کشیده شوی زیاده .
ناشناس۳۴۶۸۸۰۱۲۳:۱۴:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۷
واجب، مستحب، مباح، مکروه و حرام را مجتهدین با استفاده از قرآن و روایات استنباط می کنند که ده ها سال بیش از ده علم مختلف را کار کرده اند تا به این درجه رسیده اند و در روایات هم گفته شده در زمان غیبت به ایشان مراجعه کنید پس نظر ایشان ملاک است نه بنده و شما که تخصصی نداریم
ناشناس۳۴۶۷۸۴۹۱۶:۲۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
اگر دقت کنید می بینید هروقت ایران در قضیه ای دست برنده داشته و دنیا با او هم صدا شده جماعتی مشکوک دست به اقدامات به قول خودشان‌خود جوش می زنند‌که موقعیت پیش آمده را کاملا علیه ایران بر می گردانند !! نمونه اش در حمله به سفارت انگلیس ، حمله به سفارت عربستان برخوردهای هم سو با اسراییل در مورد برجام‌ و.......
ناشناس۳۴۶۷۸۵۱۱۶:۲۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۶
قانونی که مقبولیت عام نداشته باشد طرح و تصویب و بدتر از آن اجرایش غلط است، امامان معصوم هم ابتدا از مردم بیعت می‌گرفتند ،امروز بیشتر جامعه با حجاب اجباری (نه اصل حجاب) مخالفند
ناشناس۳۴۷۰۵۲۲۱۱:۳۶:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۹
بالاخره حجاب یا خوب هست یا نیست اگر خوب هست قانونی بودنش چه مشکلی برای تو ایجاد می کند.راستی هیچ بچه ای دوست ندارد برود مدرسه چرا # نه به سواد اجباری راه نمی اندازید و بچه را به مدرسه می فرستید چون این کار را به صلاحش می دانید در ضمن با منطق شما ما هم با جهنم اجباری** و به تور انداختن پسرانمان توسط دختران بی حجاب مخالفیم.
کاوه۳۴۶۷۹۴۴۱۹:۰۳:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۶
تربیت نقش مهمی در اجرای مسائل شرعی دارد
ناشناس۳۴۶۷۹۵۵۱۹:۲۸:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۶
الان همه بر علیه بد حجابی متحد شده اند...باید ازین پتانسیل بهترین استفاده را نمود و بی حجابی را ریشه کن کرد
ناشناس۳۴۶۷۹۵۷۱۹:۲۹:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۶
در وضعیت کنونی هیچ راه دیگری نیست. پلیس باید با قاطعیت این طرح را ادامه دهد.
حمید۳۴۶۷۹۶۶۱۹:۵۴:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۶
چرا هنوز خیلی از جوانان دهه 60 نتوانستند ازدواج کنند البته الان دیگه جوان نیستند!!!! هر زمان به این سئوال پاسخ دادید قاعدتاً بسیاری از مشکلات ناشی از بی حجابی، کم حجابی نیز قابل پاسخ هست هر چند که از دیدگاه کثیری از مردم رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم تر از مشکلات بی حجابی هست که کلیه دولت های بعد از انقلاب در حل این مسئله ناتوان بوده و هستند ...
ناشناس۳۴۶۷۹۸۴۲۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب با زور سر نیزه حل نمیشه 45 سال این را تجربه کرده ایم با توجه به اینکه مردم به شدت در مشکلات معیشتی هستند، این همه تأکید دولت و مجلس و بقیه بر روی حجاب قطعا باعث لج بازی و کاهش حجاب خواهد شد
حامد۳۴۶۸۰۷۴۲۳:۱۷:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۶
حجاب قانونه جمهوری اسلامی است و در قرآن هم درسوره نور کاملا به آن اشاره شده است ولی بعضی از ما آدمها وقتی دکتر ميريم ودکتر نسخه می‌نویسه برای ما جرات گفتن این قرص نمیخورم اگر بنویسی یا آن شربت نمیخورم نداریم ولی به مسائل دینی که میرسیم میگیم نماز و میخونیم روزه رو کاری نداریم چون اذیت میشیم حجاب رو هم نمیخوایم چون گرمه و .... یعنی خیلی ساده وروان قرآن رو خودمون به نفع خودمون تفسیر میکنیم یک سوال آیا حجاب فقط تو دین اسلامه نه خیر در مسیحیت هم تاکید شده لباس راهبه ها رو ببینید ولی غرب اینقدر کمرنگ کرد این حجاب رو که این کمرنگی و بی هویتی به جوامع اسلامی هم رسید مسئله مسئله بی حجابی نیست مسئله بی عفتی و بی هویتی بنیاد خانواده است اول میگن حجابت بردار بعد میگن مجلس مختلط بعد میگن ازدواج سفید یا همون هم خونه وووو بعد هم میگن اینجا ایران نیست ترکیه است نه اینجا ایران است اخوی و باید نیروی انتظامی به بی حجابها عکس العمل نشون بده چون قراره غرب اول حجاب از سر ناموست برداره بعد عفت و وبعد لختش کنه در انظار نشونش بده و واسه اینکار هم قسم خورده هم داره شبانه روز خوراک ماهواره ای به تو ومن میده پس ناموس مون رو حفظ کنیم یا علي
ناشناس۳۴۶۸۳۱۲۱۱:۰۵:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۷
البته قرآن برمراقبت بر حق الناس و بيت المال هم تاكيد فراوان دارد.
ناشناس۳۴۶۸۴۷۸۱۶:۰۹:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۷
به نهاد ،سازمان ودستگاه مربوطه انتقاد کنید ومطالبه گر حقوق اقتصادی خودمان باشیم چرا حل مشکلات اقتصادی را گردن نیروی انتظامی می اندازید؟؟؟
توکلی۳۴۶۸۰۹۲۲۳:۴۸:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۶
متولیان فرهنگی باید باید ابتدا امپراطوری رسانه ای این وضعیت افتضاح فرهنگی و ولنگاری ضد انسانی را از کار بیندازند چون این امپراطوری خط مقدم این شبیخون فرهنگی است. خطرناک ترین عوامل این امپراطوری و بلکه تمامی جبهه های نبرد منافقین هستند که از جبهه خودی تیر می اندازند. امتداد خط رسانه ای که این مقاله دنبال می کند کجاست؟ به قول شهید همت تیرهایی که از این خط شلیک می شود کدام سمت را هدف گرفته اند؟
ناشناس۳۴۶۸۱۵۶۰۴:۱۹:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب با زور حل نمی شود. سیره پیامبر می خواهد
ناشناس۳۴۶۸۱۵۸۰۴:۳۳:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۷
بهترین اقدام گشت ارشاد بود. باید همه مغازه ها و پاساژها و رستورانها را هم پلمب کنند.
هموطن۳۴۶۸۳۱۰۱۱:۰۴:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۷
قوانین نیاز به به روز رسانی دارند
ناشناس۳۴۶۸۳۷۸۱۳:۳۵:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۷
حرف حساب زد
ناشناس۳۴۶۸۴۰۵۱۴:۱۶:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۷
این داستان را بگذارید کنار داستان حکم اعدام توماج صالحی. واقعا بهتر از این نمی شد با ایجاد جنجال خبری
ناشناس۳۴۶۸۶۳۰۲۰:۰۳:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۷
حجاب حتی اگر قانون هم باشد به علت عدم پذیرش مردم قابل اجبار نیست و بهتر است قانون آن رفع شود.
ناشناس۳۴۶۸۶۵۴۲۰:۲۵:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۷
به امید روزی که تکثر افکار در جامعه پذیرفته شود؛ و همه مردم با هر اعتقاد و فرهنگی به یکدیگر احترام بگذارند.
ناشناس۳۴۷۰۵۱۳۱۱:۳۰:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۹
هروقت خوبی مساوی بدی باشد انوقت تکثر افکار هم عملی خواهد بود. و با این حساب نباید هیچ اختلاس گری دستگیر بشه چون فکر کرده و به این نتیجه رسیده که دزدی کردن سریعترین راه رسیدن به هدفشه .
علیجانی۳۴۶۹۴۳۷۱۳:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۸
حجاب خیلی خوب است اما : 1- وقتی رها میکنی بانوان با چهر ه ای بی قواره و خارج از عرف بیرون میایند 2- وقتی سخت میگیری مردم صدایشان در می اید 3- غرب با تمام توانش میخواهد فرهنگ منحطش را بما قالب کند و ما راهی به جز مقابله نداریم 4- فرهنگی غربی میخواهد جوامع را فاسد و آزادی بی قید شرط به ویژه در حوزه پوشش و آرایش را تبلیغ کند 5- فهم این مطلب از عهده جوانانی که 24 ساعت در شبکه های اجتماعی هستند غیر ممکن است هر کارا بکنی آنها طلب کارند چون اساسا و ناخواسته افکارشان از ان شبکه ها خط می گیرد . 6- این حرف ها هم برای مردم تکراری شده پس چه باید کرد ؟ 7- حجاب و پوشش زمان شاه خود گواه تمام موارد فوق است و حتما داستان ماشالله قصاب در میدان انقلاب را همه یادشان است . 8- تبلیغات جهنمی غرب اجازه فکر کردن را از مردم عادی گرفته.
ناشناس۳۴۶۹۶۸۵۱۶:۵۶:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۸
آقای نویسنده...!!!! 45 ساله که در «شرایط حساس کنونی» قرار داریم...ازنظرشما کی بایدبه این ولنگاری رسیدگی کرد؟ اصلا راهکار شماچیست؟
ناشناس۳۴۶۹۶۸۹۱۷:۰۰:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۸
به فرض که می خواهند مبانی اسلام و قرآن را اجرا کنند. آیا اسلام و قرآن مبانی اجرایی نشده دیگری ندارد؟!! چرا از مفسدان و اوضاع اقتصادی شروع نمی کنید و یا همزمان اجرایی نمی کنید. دیوار کوتاه تر از زن و حجاب زن و مرد پیدا نکردید.
رضا۳۴۷۰۱۳۶۰۲:۱۱:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۹
قانون بر طبق نظر قانون دانان فقط زمانی صحیح است و مقبولیت دارد که مورد پذیرش عموم مردم باشد .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. جابجایی مرزهای وقاحت!

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  6. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  7. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  8. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  10. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  13. درد بیمار و ناز طبیبان !

  14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  15. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  16. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

  17. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  18. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

  19. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  20. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  21. یارانه‌ها واریز شد

  22.  نماز خواندن خلبان پرواز زنجان-مشهد سوژه فضای مجازی شد

  23. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  24. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  25. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  4. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  5. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  6. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  7. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  8. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  9. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  10. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

  11. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  12. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  13. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  14. تشکیل اسرائیل، ادامه ایده هیتلر !

  15. نامه مجلس به رهبری درباره ساماندهی کارکنان

  16. گستاخ؛ اما کوچک و آسیب پذیر !

  17. اتحادیه اروپا کشتیرانی ایران را تحریم کرد

  18. حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت توسط لاهه صادر شد

  19. مرکز «بازی‌ جنگ سپاه» افتتاح شد

  20. انتقال پایتخت وارد مرحله جدیدی شد

  21. یهودیت در نظر بنیانگذار روانکاوی

  22. واکنش صداوسیما به موضوع سانسور یک دیدار پزشکیان

  23. نماینده مجلس: اهداف فیلترینگ محقق نشد/ سود سرشار در جیب مافیای فیلترشکن‌

  24. سران سه‌قوه در خصوص لزوم رفع مسدودسازی اتفاق نظر دارند

  25. شمخانی: آمریکایی‌ها کشور ما را عقب نگه داشتند و باید خسارت بدهند

آخرین عناوین