احراز صلاحیت ها ؛ ۵ به ۱ به نفع اصلاح طلبان !

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030321034 ۱۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
احراز صلاحیت ها ؛ ۵ به ۱ به نفع اصلاح طلبان !

بالاخره لیست 6 نفره کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم توسط شورای نگهبان اعلام گردید.

این افراد از بین بیش از 80 نفر داوطلب ریاست جمهوری احراز صلاحیت شده اند که قرار است در سومین انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری به رقابت بپردازند.

با نگاهی به کاندیداها و پیشینه سیاسی آنها متوجه م شویم که 5 نفر از این افراد متعلق به اردوگاه اصول گرایان و 1 نفر اصلاح طلب می باشد.

در نگاه و قضاوت اول شاید اینگونه به نظر برسد که با توجه به تعداد بیشتر افراد احراز صلاحیت شده اصول گرایان ، پس اوضاع به نفع آنها خواهد بود ، اما در واقع این گونه نیست و اصلاح طلبان به لطف تایید فقط یک کاندیدای معرفی شده خود توسط شورای نگهبان راه بسیار آسان تری در رقابت های انتخاباتی پیش رو خواهند داشت.

در واقع اصول گرایان برای اینکه بتوانند از شکستن رای خود توسط 5 کاندیدا جلوگیری کنند کار بسیار سخت اجماع همه بر روی یک نفر را در پیش رو خواهند داشت در حالی که این مورد برای اصلاح طلبان از پیش حل شده و از این بابت 5 به 1 از اصول گرایان جلو تر می باشند.

تمام گروهها واحزاب ذیل گفتمان اصلاح طلبی بدون هیچ مناقشه و درگیری و چک و چانه زدن و لابی گری برای رسیدن به یک کاندید واحد  با فراغ بال از روز اول تبلیغات انتخاباتی می توانند همه توان خود را برای حمایت از تک کاندیدای خود گذاشته و این در حالی است که اصول گرایان مجبور خواهند بود کلی از توان خود را جهت رسیدن به یک کاندیدای واحد صرف نمایند.

پس هم اینک شرایط بسیار مطلوبی برای اصلاح طلبان فراهم شده که هیچ بهانه ای برای عدم شرکت آنها در انتخابات باقی نمی گذارد و " این گوی و این میدان اصلاح طلبان ".

دیدگاه کاربران

عمران۳۵۱۴۴۵۳۱۰:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
شک نکنید که اصلاح طلبان پیروز نخواهند شد، مشکلات اصلاح طلبان عمیق تر از آن است که با اجماع روی یک کاندیدا حل شود. مساله این است که جریان اصلاح طلب پایگاه مردمی خود را در دهه ۹۰ به مرور از دست داد و در ۱۴۰۱ به کلی از پایگاه سابقش منفک شد. در صورت بدست آوردن موقعیت در انتخابات از استفاده ی واقعی از موقعیت برای اعمال قدرت سیاسی ناتوان است. گفتمان اصلاحات در برخورد با واقعیات امروز دچار ضعف شدید تئوریک و عملی است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۱۴۴۷۳۱۰:۳۵:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
در چند مورد در انتخابات گذشته کار به لجبازی مردم کشیده شد و بخاطر اینکه فردی توانمند رای نیاورد از سر لجبازی به دیگری که در واقع فرد مورد نظرشان نبود رای دادند تا نظریه به این رای دادم که اون نشود شکل بگیرد .
ناشناس۳۵۱۴۵۳۳۱۱:۲۴:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حالا این دوره قابل پیش بینی است که میگن به این رای میدیم که اونا نشن
ناشناس۳۵۱۴۷۱۰۱۳:۴۷:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
و اینگونه تنور انتخابات گرم می شود.
ناشناس۳۵۱۴۷۲۸۱۴:۰۸:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هرکدام از این چهره های تکراری انتخاب بشوند هیچ کاری در جهت بهبود اساسی وضع کشور نمی کنند.
ناشناس۳۵۱۴۶۰۴۱۲:۳۸:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
شاید سال 1376 دیگری در راه باشد و در یک حرکت پیش بینی نشده قشر خاموش جامعه که سالها با صندوقهای رای قهر کردند به پزشکیان رای دادند و اتفاق متفاوتی در کشور افتاد
ناشناس۳۵۱۴۶۶۰۱۳:۱۸:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این انقلاب دیگر بدست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۱۴۶۷۵۱۳:۲۵:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مانند رییس جمهور سوت و کف
ناشناس۳۵۱۴۶۹۶۱۳:۳۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
سال 76 افراد نااگاهی مثل من خیال می کردیم با اصلاحات از شر اشرافیگری و بی عدالتی و رانت دولت هاشمی رها می شویم اما اشتباه می کردیم.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۱۴۸۷۶۱۶:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
شاید که چه عرض کنم بلکه این بار باید حتما بایدی در کار باشد تا نتیجه چند انتخابات اخیر تکرار نگردد! اینکه هموطن عزیزی از عدم پیروزی اصلاح طلبان سخن می گویند و پایگاه مردمی آنان را زیر سئوال می برند همه نشات گرفته از نادیده گرفتن واقعیات تلخ زمانه است چه در گذشته و چه در حال چرا که خاطره دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران را نباید به فراموشی سپرد! در حالی که اکثر گرایشات سیاسی آزادانه در معرض انتخاب تهرانی ها بود و اصلا نظارت و تایید صلاحیت شورای نگهبان هم در کار نبود به گفته یکی از کارگردانان مطرح کشورمان و نماینده مجلس ششم(جناب بهروز افخمی) مردم تهران خودشان را لوس کردند! اما نتیجه چه شد؟! پر و بال گرفتن گروه های نوظهوری همانند آباد گران که آثار و تبعات سنگین رای آوری آنان در غیاب اکثریت مردم نه تنها برای تهران بلکه برای کل ایران حالا حالاها تمامی ندارد و اکنون نیز فراتر از اینکه اصلاح طلبان پایگاه مردمی شان در چه وضعیتی است باید از آن خاطره تلخ برای همیشه همگان عبرت بگیرند چرا که اگر از فرصت فراهم آمده کنونی به بهترین نحو که همانا حضور و مشارکت حداکثری و رای به شایسته ترین و مغتنمی ترین کاندیدای تایید صلاحیت شده استفاده نگردد معلوم نیست آثار و تبعات عدم حضور و مشارکت شایسته مردم در آینده به چه قیمتی برای کل ایران تمام شود و لذا الان بحث پایگاه مردمی داشتن و نداشتن(که البته تعبیر دقیق و واقعی هم نیست و بیشتر برگرفته از بدبینی و توهم است) بهیچوجه با توجه به اصل مسأله محلی از اعراب نداشته و نخواهد داشت. والله اعلم
ناشناس۳۵۱۵۰۹۸۲۰:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پزشکیان دولت سوم روحانی است. با پزشکیان سلام به دلار 500 هزار تومانی
ناشناس۳۵۱۴۶۱۰۱۲:۴۱:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خاتمی می گفت رئیس جمهور فقط تدارکات چی هست خوب سید اگر اینجوریه پس چرا دارید دوباره برنامه ریزی می کنید حداقل با مردم صحبت کنید من انتظار دارم آقای خاتمی شفاف توضیح بدهند برنامه شون چیه آیا با حضور آقای پزشکیان در ریاست جمهوری میشه امید داشت که با دنیا تعامل کنیم. سید اینها رو اول برای مردم شفاف بگو تا اون موج دوم خرداد شکل بگیره وگرنه مثل دفعه قبل بعید میدونم گروهی که از اصلاح نا امید شدند پای صندوق رای بیایند
ناشناس۳۵۱۴۷۰۸۱۳:۴۶:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
برنامه پزشکیان برای سیستم درمان کشور ازادسازی کامل سیستم درمان و بالا بردن سطح درامد پزشکان و هم سطح کردن اون با درامد پزشکان امریکا و اروپاست در صورتی که درامد مردم ایران اندک است یک پزشک حتی نباید وزیر بهداشت بشود چه برسه به رئیس جمهور !
ناشناس۳۵۱۴۷۶۴۱۴:۵۱:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هر وقت اصلاح طلبان را دیدید دارند زیادی تبلیغ می کنند برای رای دادن شک نکنید نقشه دارند
ناشناس۳۵۱۴۴۷۵۱۰:۳۷:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی با هم ندارند.
ناشناس۳۵۱۴۶۲۲۱۲:۵۲:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حتی اگر تفاوت هم داشته باشند همین ترکیب 5 به یک، خیلی هم قوی تر، در ساختار حکومت است لذا فرق ندارد که انتخاب شود، تغییر در این صندلی نمی تواند تغییر در اوضاع ایجاد کند.
ناشناس۳۵۱۵۰۸۵۲۰:۳۰:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
رییس جمهور بعدی باید بداند : اقتصاد جزیره ای به جای نخواهد رسید و باید دنبال رفع تحریم ها و مبارزه با فیلترینگ . گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش صادرات غیر نفتی باشد
ناشناس۳۵۱۴۴۸۵۱۰:۴۵:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پیشنهاد بنزین 27 هزار تومانی را پزشکیان داده بود اگر یادتون باشه با رای اوردن ایشان تورم 3 رقمی دور از دسترس نیست.
ناشناس۳۵۱۴۸۱۸۱۵:۲۶:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با این حال به پزشکیان حتما رای خواهم داد
ناشناس۳۵۱۴۹۰۸۱۶:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هر برگه رای در صندوق تیری است به قلب دشمنان ایران اسلامی به هرکسی می خواهید رای بدهید ولی از سر شناخت
ناشناس۳۵۱۵۰۰۱۱۸:۴۹:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حتما رای بدهید جهت افزایش نرخ مشارکت خوب است.
حسین۳۵۱۴۹۵۷۱۷:۵۱:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
فکر نمی کنم پزشکیان چنین پیشنهادی داده باشه حالا در صورتی که پیشنهاد ایشان باشه کل پیشنهادش همین بود؟ و کل مسایل زندگی من و شما هم همینه؟ بنزین گرون نشه حله؟ ماشین بشه ده برابر اشکالی نداره؟
ناشناس۳۵۱۵۵۱۶۱۰:۱۱:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
پزشکیان میگفت بنزین 20 هزار تومانی به نفع مردم است ! حالا حساب کن با بنزین 20 هزار تومانی نرخ تورم چقدر میشه ؟!
محمد رضا۳۵۱۵۹۵۵۱۹:۲۳:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۲
با بنزین ۲۰ هزار تومانی نرخ تورم چند درصد کاهش مییابد فکر میکنید الان یارانه بنزینی که یا اتلاف میشود یا قاچاق یا در هر صورت بهینه مصرف نمیشود از جیب چه کسی و با چه ضریبی پرداخت میشود دلار ۴۲۰۰ تومانی و ۲۸ هزار تومانی و ... فکر میکنید که به نفع مردم است.
ناشناس۳۵۱۴۴۹۳۱۰:۵۱:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
یا توجه به عملکرد غربگرایان حالا حالاها قدرت دست ایرانی های واقعی هست .
ناشناس۳۵۱۴۵۳۴۱۱:۲۴:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
و بعد شهادت رئیسی دیگر مجالی برای آن طیف نیست
علی۳۵۱۵۳۳۹۰۴:۳۹:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
با توحه به عملکرد شرقگرایان گرانی کمر مردم را شکست
ناشناس۳۵۱۵۷۵۸۱۴:۵۸:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
باشه شما به وصولگرایان رای بده.
ناشناس۳۵۱۴۴۹۹۱۰:۵۶:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
از نظر مردم هیچ فرقی بین اصولگرا و اصلاح طلب نمیباشد. بنابراین پرداختن به این دست مسائل سالهاست که دورانش تمام شده است و وقت تلف کردن است
ناشناس۳۵۱۴۶۰۲۱۲:۳۶:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نه اتفاقا قراره اصولگرایان 5 برابر وقت بیشتری نسبت به اصلاح طلبان داشته باشند قراره 5 نفری کلی نقد به 1 نفر بکنن قراره پوشش بدن همو و قبل از کناره گیری هم قراره با هم به توافق برسند چی به کی میرسه پس اصلا قرار نیست اصلاح طلبان پیروز بشوند این 1 نفر را هم تایید کردند که نگن فقط یکدست اصولگرا هستند مثل دفعه قبل که همتی را تایید کرده بودند.
ناشناس۳۵۱۴۶۱۵۱۲:۴۵:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
والا اصولگراها هم آنقدر کار سختی ندارند امثال زاکانی مثل دوره قبل این دوره هم سهم خود را می گیرند و و به نفع قالیباف کنار می روند.
ناشناس۳۵۱۴۶۷۸۱۳:۲۷:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
دوست عزیز پس منتظر ۸ تیر باش .
ناشناس۳۵۱۴۸۰۷۱۵:۱۷:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تحلیل شما اصلا درست نیست. اکثریت اون قشر خاموش رو اصلاح طلبانی تشکیل میدن که که از نبود هرگونه اصلاحات و تغییرات بعد از تقریبا نیم قرن خسته شدن...
علی۳۵۱۴۸۱۱۱۵:۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
با خودتون فکر کردید رای های از دست رفته برای اصلاح طلبان بخاطر نامیدی از اصلاحات به کجا میرود
ناصر۳۵۱۵۱۴۳۲۱:۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
گفتمان اصلاح‌طلبی شکست نخورده دو عامل از بین رفتن سرمایه اجتماعی به خاطر فساد و رسیدن مردم به این باور که دولت فاقد قدرت تصمیم‌گیری است باعث شده اکثریت ناامید شوند
ناشناس۳۵۱۵۱۵۴۲۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خب کاری نداره که از اون ۵ تا هم یکی بیاد!میشن ۱به ۱
محمود۳۵۱۵۴۵۲۰۸:۴۳:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
از اولین ماههای پیروزی انقلاب میگفتند دیگه تمومه اما خدا طور دیگر خواست . حالا حکایت اصلاح طلبی و اصلاحاته هی آقایون میگن اصلاحات مرد ! پایگاه مردمی نداره ! پایگاهشو از دست داده ! اما بازهم نهایتا میبینید که این درخت داره تناور تر میشه .
علی۳۵۱۵۴۷۱۰۹:۰۸:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۲۲
اصول گرایان با چه کسی موفق خواهند شد؟ قالیباف یا جلیلی؟ اصلا محبوبیتی دارند؟
ناشناس۳۵۱۵۵۵۴۱۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۲
جریان پایداری و نو اصولگرایان با مهندسی انتخابات و تایید تک کاندید اصلاح طلب با مشی اصولگرایانه پاکدست و البته همراه با شبهه قوم گرایی و پوپولیست، آرای خاکستری و بدنه اصلاح طلبان را در خوف و رجا قرار داده اند.
ناشناس۳۵۱۴۴۵۴۱۰:۰۳:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصلاح طلب ها شرکت نمیکنند هیاهو رسانه های مجازی با شرکت کنندگان واقعی متفاوت است.
سیدرضا۳۵۱۴۴۹۵۱۰:۵۴:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
چگونه‌به‌خود‌اجازه‌می‌دهید‌که‌به نمایندگی‌ازجانب‌همه‌اصلاح‌طلبان صحبت‌کنید.بنده‌به‌عنوان‌یک‌نفر اصلاح‌طلب‌قدیمی‌،شرکت‌می‌کنم وبه‌شخصیت‌آزاد‌مردپاک‌دست‌و متعهدومتخصص‌وشریف‌یعنی جناب‌آقای‌دکتر‌پزشکیان‌رای‌می‌دهم
ناشناس۳۵۱۴۵۳۸۱۱:۳۲:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند.
مهتري۳۵۱۴۵۹۶۱۲:۲۸:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مشخص هست كه هيچي از حزب و جريان هاي سياسي نمي داني
ناشناس۳۵۱۴۶۲۹۱۲:۵۸:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مسئله این نیست که منشور حزب چیست، مسئله این است که صندلی ریاست جمهوری هم صندلی هم ردیف زیاد دارد، بنابراین منشور حزب هیچ تاثیری در در سرنوشت میهن و هم میهن ندارد.
ناشناس۳۵۱۵۰۷۰۲۰:۱۹:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصلاح طلب ها دنبال رفع تحریم ها بودند اصولگراها دنبال تحریم های بیشتر و به تحریم گقتن کاغذ پاره و باعث پیشرفت کشور ... حالا تفاوتی با هم ندارند ؟
ناشناس۳۵۱۵۵۵۹۱۱:۰۸:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۲
بخشی از اصلاح طلبان و آرای خاکستری منتظر برائت رسمی و مرزبندی پزشکیان با گسترش پان ترکیسم و همچنین تفکرات عدالتخواهانه با مشی پوپولیستی وی، هستند. ضمن اینکه ایشان فرد توانمند، شجاع، فهیم، با برنامه و پاکدستی است و در صورت مرزبندی با موارد فوق شاید تنها فردی باشد که بتواند ایران را از وضعیت فعلی نجات دهد.
ناشناس۳۵۱۴۴۶۶۱۰:۲۹:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصولگرا و اصلاح طلب هر دو یکی هستند.
ناشناس۳۵۱۴۵۱۶۱۱:۰۹:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
یکی هستند؟ یکی می شود منافع ملی فروش یکی می شود مدافع آن! بقیه اش بماند
ناشناس۳۵۱۴۵۱۹۱۱:۱۱:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مانند تیغه های یک قیچی هستند که در ظاهر با هم تضاد دارند.
ناشناس۳۵۱۴۴۶۸۱۰:۳۰:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
واقعیت را نمی توانید با این الفاظ رسانه ای بپوشانید.
ناشناس۳۵۱۴۴۶۹۱۰:۳۰:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
هميشه و در تمام انتخابات از جمله مجلس و رياست جمهورى مردم با راى دادن و حتى راى ندادن خود تمايل خود را به هر يك از اين دو گروه نشان داده اند كاملاً واضح است كه اكثريت مردم تمايل به إصلاح شدن بسيارى از مسايل كشور دارند ولى براى راى دادن فقط وجود يك نامزد مورد قبول كافى نيست بلكه مردم بايد إيمان داشته باشند كه أيا كانديدا ى مورد نظرشان با توجه به قدرتها ى ديگر صاحب نفوذ در كشور براى عملى كردن خواسته هاى مردم كارى از دستش بر مى ايد و يا خير ؟
سینا۳۵۱۴۶۰۹۱۲:۴۱:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
واقعا درست ترین و روان ترین توضیح همین بود که فرمودید. مسئله حضور یک کاندیدا به عنوان اصلاح طلب نیست... مسئله اینه که اون عده از مردم که علاقه چندانی به حضور در انتخابات ندارن، اصولا میتونند با وجود یک نامزد به اصطلاح اصلاح طلب، چشم اندازی از تحقق حداقلی خواسته هاشون داشته باشن یا نه؟
ناشناس۳۵۱۴۴۷۱۱۰:۳۲:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اگر اکثریت مردم رای بدهند همه اصولگرایان هم جمع شوند کاری نمیتوانند بکنند
ناشناس۳۵۱۴۵۱۴۱۱:۰۵:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این ادبیات ها تکراری شده که به شما می گفتند!!
ناشناس۳۵۱۴۵۹۲۱۲:۲۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تکراری نیست و چند بار عملا اتفاق افتاده.
ناشناس۳۵۱۴۵۲۵۱۱:۱۵:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
میزان مشارکت بالا است.
ناشناس۳۵۱۴۶۲۴۱۲:۵۳:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
برعکس هم بارها اتفاق افتاده
ناشناس۳۵۱۴۴۷۸۱۰:۴۱:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
امیدوارم درست تحقیق کنیم و یک طرفه به قاضی نرویم. باید هم در کانال ها و گروه های هم عقیده بود هم در کانال ها و گروه های مخالف. باید با هر دو دسته گفتگو داشت. قضاوت بر اساس حرف های فقط یک طرف دعوا عادلانه نیست
جواد۳۵۱۴۴۷۹۱۰:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
برای مردم این مرزبندی ها خیلی وقته تموم شده !!! لطفا صادق باشید
ناشناس۳۵۱۴۴۸۷۱۰:۴۶:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اینکه تعداد کاندیداهای یک جناح پنج برابر دیگری است هم انگیزه نمیشود.
ناشناس۳۵۱۴۴۸۹۱۰:۴۸:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
جناب پزشکیان فرصتی برای تعادل و تعامل جهانی و تغییر بر اساس خواسته های ملت و مدیریت معقول در کشور است. فرصت را از دست ندهیم خصوصا رای های خاکستری و اقوام ایرانی.
ناشناس۳۵۱۴۵۳۶۱۱:۲۵:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
راه روحانی تکرار دیگر نمی شود!
ناشناس۳۵۱۴۶۲۸۱۲:۵۵:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نااهلان و نامحرمان دیگر جایی در این کشور ندارند
ناشناس۳۵۱۴۸۵۷۱۵:۵۳:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اکثریت نامحرم نیستند اقلیت نامحرم اند.
ناشناس۳۵۱۴۷۰۴۱۳:۴۳:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
همون تعادل و تعامل جهانی روحانی برای هفت پشتمان کافی است
ناشناس۳۵۱۴۴۹۰۱۰:۴۸:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
قالیباف برنده هست
ناشناس۳۵۱۴۴۹۴۱۰:۵۲:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
عزیزم رای پزشکیان زیر 10 میلیون هست و مابقی هم از 18 میلیون تا چند صد هزار نفر
ناشناس۳۵۱۴۶۶۴۱۳:۲۰:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
بر اساس کدام نظرسنجی معتبر؟
ناشناس۳۵۱۴۴۹۸۱۰:۵۴:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خیلی به نفع اصلاح طلبها شد. همه چی به نفع اصلاح طلب ها شد واقعا.
یک ایرانی۳۵۱۵۲۷۰۰۰:۰۹:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
عجب! میخوان ۴ نفری در مناظره ها بتوپن به اصلاح طلبها و پزشکیان...
ناشناس۳۵۱۴۵۰۰۱۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
از عجايب روزگار يكي آن كه شوراي نگهبان 5 رئيس جمهور قبلي را تاييد صلاحيت كرد و بعدا ملتفت شد كه اشتباه شده و صلاحيت ندارند و صلاحيت شان رد شد : بني صدر رفسنجاني خاتمي احمدي نژاد روحاني
ناشناس۳۵۱۴۵۶۷۱۱:۵۱:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
و عجیبتر اینکه صلاحیت پزشکیان برای نمایندگی مجلس رد شد و با جان من و جان تو تونست بیاد مجلس ولی برای ریاست جمهوری اشکالی نداشت
ناشناس۳۵۱۴۷۱۳۱۳:۵۰:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
ایشان بابت سال 1401 باید رد صلاحیت می شد
ناشناس۳۵۱۴۵۰۴۱۰:۵۸:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مردم سالهاست از این عبارتهای اصلاح طلب و اصولگرا عبور کرده اند.
ناشناس۳۵۱۴۵۱۱۱۱:۰۲:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
جناب پزشکیان فقط برای بالا رفتن امار مشارکت تایید صلاحیت شدن.
ناشناس۳۵۱۴۵۲۰۱۱:۱۱:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
-- 5 به 1 به نفع اصلاح طلبان ؟ ... به حق چيزهاي نديده و نشنيده ! -- اما برادر ! مثل اين كه بدهم نگفته ... يعني حرف درستي زده ... به اين ترتيب رأي اصولگرايان پراكنده شده ، اما رأي اصلاح طلبان يكي و متحد ! ... مسلماً اين حقير فقير از مقوله “ سياست » و پيچ و خم آن آگاهي ندارم ، اما به نظرم براي اصلاح طلبان بد نشده و جا دارد كه از اين منظر اصلاح طلبان كلاهشان را به هوا پرتاب كنند !
ناشناس۳۵۱۴۵۲۷۱۱:۱۷:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نماینده اصلاح طلبان آقای پزشکیان هست و البته ایشون با نماینده واقعی و قوی اصلاح طلبان فاصله زیاد دارد....
ناشناس۳۵۱۵۰۲۶۱۹:۲۲:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خود اصلاح‌طلب‌ها ایشان را انتخاب کردند، شما می‌گویی فاصله دارد؟ جل الخالق
ناشناس۳۵۱۴۵۳۵۱۱:۲۵:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
کدام اصلاح طلب ؟ اصلاح طلبی که خود اصلاح طلب ها قبول ندارن پزشکیان در میان مردم وجهه ای ندارد
ناشناس۳۵۱۵۰۲۹۱۹:۲۳:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پس چرا در جبهه اصلاحات انتخاب شد؟
ناشناس۳۵۱۴۵۳۷۱۱:۳۰:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
معنی حرف شما این است که شورای نگهبان به نفع اصلاح طلبان عمل کرده و یک نفر را تایید کرده که دعوا بین انها نباشد. انوقت بفرمایید چرا نفر اصلح و اصلی که جهانگیری بود را رد کردند و کم رای آورترین گزینه تایید شده؟ درست مثل دور قبل که همتی را تایید کردند که احتمال رای آوری بسیار کم بود.
فرشید۳۵۱۴۵۴۰۱۱:۳۵:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
مسعودپزشکیان پاک بودن درست کاربردن مردمی بودن قضیه این فردبابقیه کلی فرق دارد 20سال نماینده مردمی باتجربه تنهاکسی که که طعنه وتهمت بهش نمی چسبد
علی کریمی۳۵۱۴۷۱۶۱۳:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
این ها که شما شمردید ملاک نیست.
ناشناس۳۵۱۴۷۷۳۱۴:۵۵:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
لطف کنید کارنامه ایشان را ذکر کنید وگرنه ادبیات های.... ایشان را ما هم بلدیم لیست کنیم!!
ناشناس۳۵۱۴۹۶۲۱۸:۰۳:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
کارنامه جلیلی و زاکانی و هاشمی چیه؟
ناشناس۳۵۱۴۵۴۲۱۱:۳۵:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
باید از شورای نگهبان بابت این موضوع تشکر کنیم
ناشناس۳۵۱۴۵۴۵۱۱:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
عجب ،۵تا رو فرستادند جلوی یک نماینده ضعیف بعد میگویند به نفع آنهاست،
ناشناس۳۵۱۴۶۳۳۱۳:۰۰:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
چه بی ربط
ناشناس۳۵۱۴۵۵۲۱۱:۴۳:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
ریاست جمهوری کجا پزشکیان کجا.
ناشناس۳۵۱۴۵۵۵۱۱:۴۴:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حداقل پزشکیان درسش را تمام کرده است.
ناشناس۳۵۱۴۵۵۸۱۱:۴۶:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
دکتر پزشکیان با تجربه و متخصص و آشنا با دانشگاهیان و علاقمندبه استفاده از تخصص آنها برای حل مشکلات اقتصادی مردم و حافظ نهج البلاغه و مسلط به قوانین با 4 دوره حضور در مجلس است. انشاالله رای بیاورد
ناشناس۳۵۱۴۵۶۴۱۱:۴۹:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
ولی اصولگران پنج برابر زمان فرصت دارن برای گیر دادن به حریف و تبلیغ خودشون .... الان پزشکیان بخواد جواب سوال و انتقاد اون پنج نفر رو بده زمانی به نسبت نداره حداکثر جواب سه نفر رو بده همون هم بعیده بازم عقبه
ناشناس۳۵۱۴۵۷۲۱۱:۵۶:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نگران اون پنج نفر نباشید فقط برای بازار گرمی آمده اند و لحظه آخر به نفع یکی کنار میروند
ناشناس۳۵۱۴۶۹۰۱۳:۳۲:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
چگونه زاکانی، هاشمی و پورمحمدی تایید شده اند و لاریجانی تایید نشده است ،تازه لاریجانی از خودشان بوده ،در حالیکه باید تمام افراد و گروههایی که قانون اساسی را قبول دارند باید نماینده داشته باشند.
ناشناس۳۵۱۴۷۲۴۱۴:۰۵:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اینهایی که میگن اصلاح طلبان و اصولگرایان مثل هم هستند یا اطلاعات کافی ندارند یا از جنس اصولگرایان تند رو هستند که از مشارکت بالای مردم هراس دارند
ناشناس۳۵۱۴۷۴۳۱۴:۳۴:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
واقعا این چه استدلالی هست اصولگرایان شورای نگهبان سالهای سال است که اصلاح طلبان و معتدلین را رد صلاحیت می کنند تا اصولگرایان به قدرت برسند.
ناشناس۳۵۱۴۷۹۰۱۵:۰۹:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اینکه اونا در حد احراز صلاحیت نیستن تقصیر شورای نگهبان نیست
ناشناس۳۵۱۴۷۵۵۱۴:۴۵:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
برای من سوال است چطور آقای جلیلی که نه سابقه وزارت نه سابقه نمایندگی مجلس و نه حتی سابقه و تجربه اداره یک سازمانی را داشته ، توسط شورای نگهبان برای اداره یک مملکت تایید می شود.
باهر۳۵۱۴۷۸۳۱۵:۰۴:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تنها گزینه مطلوب که خیرالموجودین هست و می تواند توده مردم را از فقر و فساد و تورم و گرانی و تبعیض نجات دهد همین اقای پزشکیان هست که از همین الان بر روی او شمشیر می کشند.
ناشناس۳۵۱۴۷۹۴۱۵:۱۱:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
رای ما دکتر پزشکیان
علی۳۵۱۴۹۰۶۱۶:۳۲:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
رای ما مذاکره کننده ارشد هسته ایی دکتر جلیلی
ناشناس۳۵۱۴۹۱۹۱۶:۴۶:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حالا فرض کنید پزشکیان رییس جمهور شد اصولا چه اختیاری برای انجام تغییرات اساسی در سیاستهای داخلی وخارجی طبق خواست مردم دارد.
ناشناس۳۵۱۵۰۲۱۱۹:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
باید مردم حمایتش کنند کار مردم با رای دادن تمام نمیشود و باید قدم به قدم مطالبه گر حق شهروندی و آزادی های مدنی مطابق قانون اساسی باشیم. اما ابتدا رای باید داد
ناشناس۳۵۱۵۰۶۷۲۰:۱۶:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حداقل اینکه تحریم ها بیشتر نمیشه .
ناشناس۳۵۱۵۲۰۸۲۲:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نه که در اروپا و آمریکا ، صبح اول از مردم میپرسند امروز چه کار کنیم و پس از کسب نظر مردم میروند انجام میدهند تا فردا .
ناشناس۳۵۱۴۹۳۲۱۷:۰۴:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۲۱
حتی از همین یکی هم میترسید خوب دوتا اصلاح طلب دیگه رو هم تایید می کردید خودتون به خودتون گل میزنید
ناشناس۳۵۱۴۹۴۲۱۷:۲۵:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
همه می دانند که انتخابات امکان دو مرحله ای شدن دارد و شکستن آرای نامزدها به هیچوجه شانس آنها را از بین نمی برد. فقط فرصت پنج برابری به اصولگرایان داده شده که غیر از یک نفر بقیه هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارند.
ناشناس۳۵۱۴۹۴۴۱۷:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصلاح طلبان هیچ قدرت واقعی ندارند جز رای
مجتبی۳۵۱۵۰۱۷۱۹:۰۹:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
جناب سعادتمند نه دیدم شما را و نم میشناسم شما را اما با این تحلیل مثلا میخواهید با اصلاح طلبها اتمام حجت کنید ؟ خیر اتفاقا ۵ نفر اصولگرا تا روز اخر به تدریج کنار خواهند رفت به نفع یک نفر و ان یک نفر هم قطعا اصولگرا خواهد بود .
ناشناس۳۵۱۵۰۵۹۲۰:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نترسید آخرین لحظه این پنج نفر اصولگرا به یک یا دو نفر تقلیل میابد و پوششی ها به خانه میروند.
امیر۳۵۱۵۰۶۵۲۰:۰۷:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
اصولگرایان با 5 نامزد 5 برابر بیشتر از اصلاح طلبان زمان در مناظرات و تبلیغات دارند و گروهی به تخریب نامزد اصلاح طلبان خواهند پرداخت. از طرف دیگر اجماع بر روی نامزد واحد با توجه به نظر سنجی ها در روزهای پایانی کار سختی نیست.
ناشناس۳۵۱۵۱۱۶۲۰:۴۳:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
فرزندان قالیباف و زاکانی کجا تشریف دارند ؟ خارج از کشور .. حالا چرا اونها رد صلاحیت نشدند ؟
ناشناس۳۵۱۵۱۲۶۲۰:۴۹:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
آقای قالیباف در مسند ریاست مجلس،یکی دو لایحه که به نفع مردم تصویب شده را اعلام کنید
ناشناس۳۵۱۵۱۳۴۲۰:۵۶:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
پزشکیان اگر اصلاح طلب واقعی باشه باید همین الان انصراف بده !!!
ناشناس۳۵۱۵۱۹۶۲۲:۲۳:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
دولت روحانی بد بود دولت شما خوب؟!! فقط قیمت اقلام خوراکی و مسکن الان را با دورره روحانی مقایسه کن بعد بیا نظر بده .
ناشناس۳۵۱۵۲۰۴۲۲:۲۵:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
آقای پورمحمدی در صف اصولگرایان قرار ندارد .
ناشناس۳۵۱۵۲۳۵۲۳:۱۸:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
قالیباف از مبارزه با فساد گفت .
ناشناس۳۵۱۵۲۶۰۲۳:۴۰:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
فرق اصول گرا و اصلاح طلب در این است که اصلاح طلبان معتقدند باید به بلوک قدرت متصل شد و از منافعش بهره برد ولی اصول گراها می گویند بلوک قدرت شما را به رسمیت نمی شناسد بی خودی خود را دوست آنها قلمداد نکنید. برجام نشان داد بلوک قدرت هیچ ارزشی برای اصلاح طلبان قائل نیست. اگر اصلاح طلبان برنده شوند ضرری دیگر و مشکلات هم چنان باقی است فقط شدت آن چند سالی به تاخیر می افتد.
ناشناس۳۵۱۵۴۸۵۰۹:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۲
خود آقای پزشکیان بارها اعلام کرده اصلاح طلب نیست . خودش میگه نیست ، شما میگین هست.
ناشناس۳۵۱۵۵۷۵۱۱:۲۵:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
اینکه کدام یک از این آقایان پیروز شود خیلی مهم نیست مهم برای مردم گرانی و تورم کمرشکن است که باید کنترل شود تحمل این گرانی زندگی مردم را بسیار سخت کرده.
ضیا۳۵۱۵۸۱۳۱۵:۵۶:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۲
پارک ها و ایستگاههای متروی و سایر جاذبه های و تفریح گاهای شهر تهران که در زمان شهردارهای قبلی مخصوصا آقای قالیباف به بهتری نحوه ساخته و نگهداری میشد در این دو سه ساله آقای زاکانی رو به خرابی شده و به سمت از کار افتادگی می روند هیچ برنامه نه برای ساخت موارد جدید بلکه برای حفظ و نگهداری قبلی ها انجام نمی شود و تنها و تنها کار اقای زاکانی مصاحبه های غیر مرتبط کاری و چاپ بنر و تبلیغات است.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

    2. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

    3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

    4. دروغ‌های بزرگ!

    5. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

    6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

    7. زاکانی انصراف داد

    8. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

    9. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

    10. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

    11. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

    12. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

    13. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

    14. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

    15. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

    16. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

    17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

    18. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

    19. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

    20. قالیباف یا جلیلی؟

    21. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

    22. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

    23. پزشکیان از ظریف برائت جست؟!

    24. توصیه احمد توکلی به نامزدهای انتخابات: در دولت خود از اقتصاددانان عدالت‌خواه و حامی اقشار ضعیف بهره ببرید

    25. دختر زاکانی: پدرم اصلا خشمگین نیست

    آخرین عناوین