اقدامات ایران در پاسخ به اقدام سیاسی غرب در سوء استفاده از آژانس  

  4030324042 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اقدامات ایران در پاسخ به اقدام سیاسی غرب در سوءاستفاده از آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.

  اقدامات ایران در پاسخ به اقدام سیاسی غرب در سوء استفاده از آژانس  

به گزارش مهر، بر اساس شنیده‌ها در پاسخ به اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران برخی اقدامات ایران در نطنز و فوردو آغاز شده است.

پیش‌تر ایران هشدار داده بود که کشورهای غربی باید از اقدامات بی‌ثمر ضد ایرانی گذشته خود درس بگیرند.

شب گذشته لورنس نورمن، خبرنگار ضد ایرانی نشریه وال‌استریت ژورنال که اطلاعات آژانس را به‌طور جهت دار، حتی پیش از انتشار توسط آژانس به بیرون درز می‌دهد، در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مدعی شد که ایران در همین راستا تعدادی از آبشارهای جدید سانتریفیوژ در نطنز و فوردو را نصب کرده است.

این خبرنگار ظاهراً تلاش کرده است با طرح بخشی از اقدامات ایران و نه همه آن‌ها به نوعی نگرانی جریانات تندرو ضد ایرانی را کاهش دهد.

این جریانات ضد ایرانی وانمود کرده بودند که به دلیل شرایط داخلی ناشی از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، کشورمان اقدام خاصی در مقابله با تحرکات سیاسی کشورهای غربی نخواهد کرد.

از همین جهت گزارشات روزهای آتی، نادرستی چنین تحلیلی را بر آن‌ها ثابت خواهد کرد.

گفتنی است روز چهارشنبه (۱۶ خرداد) قطعنامه خصمانه پیشنهادی از سوی تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رسید.

اگرچه قطعنامه‌های آژانس از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیستند، اما لازم است نسبت به آن پاسخ‌های مناسب و درخور اتخاذ شود که راه را برای تداوم سیاسی کاری در این نهاد فنی ببندد.

پیش از تصویب این قطعنامه ضد ایرانی، هشت کشور (بلاروس، چین، ایران، نیکاراگوئه، روسیه، سوریه، زیمبابوه و ونزوئلا) در بیانیه‌ای مشترک در مورد بند ج ۶ دستور کار «موافقت‌نامه پادمان ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه با هدف سوء‌استفاده از وقفه موقت در همکاری بین ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون توجه به تعاملات اخیر بین مدیرکل و مقامات ایرانی است.

 

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار یادداشت توضیحی، نوشت: تصمیم برای توقف اجرای تعهدات تحت برجام کاملاً مطابق با حقوق ذاتی کشور طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و پاسخی به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام است.

 

لازم به ذکر است کلیه اسناد مرتبط با ادعاهای تروئیکای اروپایی از سوی رژیم صهیونیستی جعل شده است و بدون شک رژیم جنایتکاری که به هیچیک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و اتفاقاً تنها دارنده زرادخانه تسلیحات اتمی در غرب آسیا است صلاحیت اظهارنظر در مورد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان که از بیش‌ترین نظارت بین‌المللی برخوردار است را ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۷۵۷۰۱۷:۲۹:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۴
یک بار برای همیشه کل بازرسان سازمان ملل رو بندازید بیرون. و از npt هم خارج بشید. این دنیا دنیای زوره. اونا هرگز منطقی رفتار نخواهند کرد.
ناشناس۳۵۱۷۷۴۰۲۰:۲۱:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۴
برخی عناصر در داخل مانع و مخالف قدرت گیری نامتعارف هسته ای ایران هستند که باید دید به کجا متصل اند .راه حل مسأله هسته ای ایران خلع تجهیزات و عقب نشستن نیست ، بلکه دستیابی به قدرت نامتعارف بازدارنده از هر نوعش است و قرار دادن آنها در برابر حقیقت محقق شده قدرت ...و سپس همانها برای مذاکره پاپبش خواهند نهاد ،وگرنه در صورت عدم تحقق قدرت گیری ایران همانها که محتمل جمهوری خواهان خواهند بود ،برای تحریم بیشتر جهت جمع آوری تجهیزات و تهدیدات پیش قدم خواهند بود ..آزموده را آزمودن خطاست ...
ناشناس۳۵۱۷۷۴۲۲۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۲۴
بازدارندگی هسته‌ای نظریه‌ای است که از سوی کنت والتز در سال ۱۹۸۱ مطرح شد. در این نظریه، ابزار بازدارنده در حد سلاح‌های اتمی و امکانات رساندن آنها به دشمن است. والتز با ارائه این نظریه بیان کرد که هراس از خرابی‌های سلاح هسته‌ای پایدارترین ویژگی نظم بین‌المللی است و بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد گسترش این سلاح‌ها در نظام بین‌الملل وجود ندارد. همان گونه که در طول جنگ سرد بازدارندگی هسته‌ای به جای خلع سلاح به ویژگی مسلط روابط قدرت‌های بزرگ تبدیل شد و ثبات را پدید آورد، بعد از جنگ و در شرایط بحرانی نیز می‌تواند ثبات‌بخشروابط میان دولت‌ها باشد. به نظر والتز در محیط آنارشیک بین‌المللی که امکان همکاری میان دولت‌ها محدود است و آنها را به خودیاری برای تأمین بقا و امنیت وامی‌دارد، سلاح‌های هسته‌ای هم به دلیل قدرت بازدارندگی که در مقابل تهدیدات بیرونی دولت‌ها ایجاد می‌کنند و هم به دلیل افزایش هزینه جنگ، باعث کاهش وقوع آن شده و امنیت فیزیکی و سرزمینی دولت‌ها را حفظ می‌کنند؛ بنابراین قدرت بازدارندگی این سلاح‌ها باعث ایجاد امنیت برای دولت و کاهش فشارهای رقابتی میان آنها و رقبای منطقه‌ای و ایجاد ثبات استراتژیک برای نظام بین‌الملل می‌شود.از نظر والتز افزون بر کشورهای هسته‌ای موجود اگر کشور دیگری نیز به سلاح هسته‌ای دست یابد، نباید چندان نگران بود. برعکس؛ آن چه نگران کننده و باعث احتمال وقوع جنگ می‌شود گسترش سلاح‌های متعارف است؛ زیرا امکان استفاده از آنها توسط دولت‌ها زیاد است. به نظر او در جهان با سلاح‌های متعارف، دولت‌ها در مورد برد و باخت خود نگران‌اند؛ حال آن که در جهان با سلاح‌های هسته‌ای نگرانی دولت‌ها، بقا و یا نابودی آنها است. در مجموع بازدارندگی هسته‌ای والتز بر سه پیش‌فرض استوار است: ۱- احتمال وقوع جنگ عمده میان دو دولت دارای سلاح هسته‌ای، کم است؛ ۲- احتمال جنگ، بحران و استفاده محدود از نیرو بین دو دولت بی‌بهره از تقارن هسته‌ای در یک منطقه زیاد است؛ ۳- احتمال جنگ و بحران دو دولتی که دارای سلاح هسته‌ای نباشند، بسیار زیاد است.
ناشناس۳۵۱۷۹۲۴۰۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲۵
از این نهاد استعمارگر خارج شوید
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

    2. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

    3. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

    4. پاسخ تهران به اظهارات صدراعظم آلمان 

    5. چرا جوانان از ازدواج هراس دارند؟  

    6. واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی/ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

    7. ادعای خبرساز سخنگوی ارتش اسراییل / یحیی السنوار به شهادت رسید؟

    8. غیبت «قاآنی» عملیات فریب‌ ایران بود/ معادله جنگی جدید در راه است  

    9. دموکراسی به سبک آمریکایی!

    10. وقتی فلسطینی‌ را انسان نمی‌دانند!

    11. ارتش انگلیس در لبنان؛ پروژه ناتو برای آینده خاورمیانه چیست؟

    12. پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد

    13. بررسی ادعای رسانه‌های غربی درباره اقدام ضدایرانی احتمالی اسرائیل / پاسخ کوبنده تهران به خطای تل‌آویو

    14. واکنش آمریکا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

    15. عراقچی: دوران «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها به سر رسیده است

    پربحث‌های هفته

    1. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

    2. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

    3. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

    4. در فضیلت «نصیری» نشدن!

    5. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

    6. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

    7. سکانداری تورم

    8. شهرداری تهران شعر سعدی را وارونه نوشت

    9. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

    10. خودروی خوب حق مردم است اما …

    11. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

    12. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

    13. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

    14. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

    15. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

    16. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

    17. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

    18. پشت پرده کاهش حملات هوایی صهیونیست ها به بیروت چیست؟

    19. سردار قاآنی و گیجیِ سعید الصحاف های مجازی!

    20. دشمن دیرینه ایرانیان

    21. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

    22. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

    23. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

    24. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

    25. وطن‌فروشی به سبک مهدی نصیری

    آخرین عناوین