مصرف روزانه ۲۰۵ میلیون لیتر فراورده نفتی در کشور/جلوگیری از قاچاق ۵ میلیون لیتر سوخت در روز

  4030403056

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: روزانه ۲۰۵ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در کشور مصرف می‌کنیم که رشد سالانه ۸درصدی دارد و رقم میزان مصرف در بخش حمل‌ونقل با روزانه ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین و ۶۵ میلیون لیتر گازوئیل درحالی که ۳۱ میلیون وسیله نقلیه در حال تردد در کشور داریم، با هیچ استاندارد و ملاکی همخوانی ندارد.

مصرف روزانه ۲۰۵ میلیون لیتر فراورده نفتی در کشور/جلوگیری از قاچاق ۵ میلیون لیتر سوخت در روز

به گزارش ایسنا، جلیل سالاری، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سه سال اخیر سالی حدود ۳ میلیون کارت سوخت برای مردم صادر شد و به‌طور متوسط سالانه ۵ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده شده است، گفت: خودروهای ایرانی چه در بخش بنزین سوز و چه در بخش گازوئیل سوز پرمصرف هستند.

وی افزود: خودروی بنزینی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به طور متوسط ۱۲ لیتر بنزین و خودروی گازوئیلی ما به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۵۵ تا ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند که می‌توان با استانداردسازی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ و نقل، این ارقام را به نصف کاهش داد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه برنامه تولید و مصرف بنزین برای سال ۱۳۹۹ به‌این‌صورت بود که تولید ۱۰۵ میلیون لیتر و مصرف نیز در مرز ۱۰۵ میلیون لیتر باشد، اظهار کرد: تولید ۹۴ میلیون لیتر و مصرف به‌دلیل شیوع کرونا حدود ۷۵ میلیون لیتر بود و فرصت صادرات بنزین برای ایران فراهم شد.

سالاری با بیان اینکه مصرف بنزین از ۷۵ میلیون لیتر در روز سال ۱۳۹۹، در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ میلیون لیتر، در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۴ میلیون لیتر و در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۱ میلیون لیتر رسید.

وی تاکید کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آمادگی دارد تا در صورتی که این اختیار را به ما بدهند، با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، طرح اسقاط خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان را با جلب سرمایه‌گذاران و با کمک سیستم بانکی، اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه خوراک پتروشیمی‌ها را به عنوان سوخت مصرف می‌کنیم، گفت: اگر نوسازی ناوگان صورت بگیرد، بخشی از سوخت مایع صرفه‌جویی شده باید به پتروشیمی‌ها اختصاص یابد تا با ظرفیت کامل فعالیت کنند و جلوی انحراف سوخت که به قاچاق می‌انجامد گرفته شود، با همین ۳ اقدام می‌توانیم به اندازه ۸۰ درصد درآمد صادرات نفت را برای کشور احیا کنیم.

سالاری با بیان اینکه از ابتدای این ماه، به خودروهای گازوئیل‌سوزی که در مسیر معین شده در بارنامه خود حرکت نمی‌کنند، هشدار داده می‌شود و از طریق پایش برخط این ناوگان، می‌توانیم روزانه از انحراف ۵ میلیون لیتر سوخت جلوگیری کنیم، گفت: سوخت در مسیر قاچاق از ۳۰۰ تومان در هر لیتر به ۱۳ هزار تومان در هر لیتر می‌رسد و با دست‌ به دست شدن چندین باره، از مرزهای کشور خارج می‌شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. وقتی آمریکا جا می ماند

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. قدردان پلیس هستیم اما...

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  17. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  18. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  19. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  20. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  21. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  22. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  23. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

  24. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  25. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

آخرین عناوین