چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030403068 ۱۳۱ نظر، ۶ در صف انتشار و ۶۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

آنچه که در اثنای تبلیغات انتخاباتی خودنمایی می‌کند تلاش نامزدها برای مرزکشی با دولت روحانی است. یک‌سمت ماجرا، اصولگرایانی هستند که در نقطه مقابل اصلاح‌طلبان قرار گرفته و حتی از عملکرد نامطلوب دولت روحانی به‌عنوان مزیتی برای خود بهره می‌گیرند و در سمت دیگر نامزد اصلاح‌طلبی است که حتی او هم سعی در بیان تفاوت‌های خود با دولت روحانی دارد. در مناظرات و تبلیغات انتخابات به کرات مشاهده شد که انکار دولت روحانی و عملکرد وی، نقطه اشتراک این نامزدهاست و جالب آنکه مسعود پزشکیان که نماینده جریان اصلاحات در انتخابات است هم هیچ تمایلی به برقرارکردن پیوند بین دولت احتمالی‌اش با دولت روحانی ندارد و چندین‌بار به‌صراحت تاکید داشته که او روحانی نیست و ربطی به رئیس دولت اعتدال ندارد؛ هم در مناظرات میان نامزدها و هم در میتینگ‌های انتخاباتی پزشکیان این مسئله نمود بیشتری داشته و مورد تاکید نامزد اصلاحات بوده است.

هر چند که غالب اعضای دولت روحانی یا در ستاد پزشکیان حضور داشته و یا حمایت علنی خود از او در انتخابات را اعلام کرده‌اند اما با این وجود هیچ رغبتی از سوی پزشکیان برای امتداد مسیر روحانی مشاهده نمی‌شود و به‌عبارتی روحانی تبدیل به فردی شده که هیچ‌کس حاضر به برقراری قرابت سیاسی با او نیست؛ حتی اصلاح‌طلبانی که در دهه ۹۰ توانستند با حمایت گسترده و بسیج اجتماعی حامیان خود، اویی که تنها ۷ درصد رای داشت را به پاستور رسانده و و در حالی که نارضایتی‌های زیادی از عملکرد دولت نخست او وجود داشت، با رایی قاطع‌تر، دوران حضورش در پاستور را ۸ ساله کنند. اما حالا روحانی و دولتش به سرنوشتی دچار شده که نه‌تنها هیچ میل و رغبتی را از سوی حامیان گذشته‌اش نمی‌بیند بلکه همگی در حال فرار از دولت او بوده و مرزبندی با روحانی به یکی از مزیت‌های سیاسی حتی برای نامزد اصلاح‌طلب تبدیل شده است!

پزشکیان در پاسخ به انتقادات مطروحه پیرامون اینکه «رای‌آوری‌اش به‌مثابه تکرار دولت روحانی است» می‌گوید که ارتباطی به روحانی نداشته و حتی سعی دارد رویکرد دولت احتمالی خود را با دولت خاتمی منطبق کند. به‌عبارتی روحانی را کنار زده و خاتمی را نماد دولت خود می‌داند چون به‌خوبی دریافته که روحانی نه‌تنها جایگاهی در افکار عمومی نداشته بلکه شباهت‌سازی میان خود و دولت اعتدال چه‌بسا موجب ریزش رای او شود. اگرچه که قضاوت درباره نظر مردم هیچ‌گاه به‌صورت صفر و صدی نیست و نمی‌توان جایگاه دولت روحانی میان افراد و اقشار مختلف جامعه را به‌صورت کاملاً سیاه تلقی کرد اما این واقعیتی غیرقابل انکار است که تلقی عمومی از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم منفی است و جامعه روی خوشی به تکرار آن دوران نشان نمی‌دهد که اگر غیر از این بود،‌ نامزد جریان اصلاح‌طلب حتی با وجود بهره‌گیری از چهره‌های دولت اعتدال سعی نداشت که با روحانی و رویکرد دولتش خط و مرز بکشد.

روحانی و یارانش باید درنظرگیرند که چرا با وجود هشت‌سال زمامداری و به‌پیش‌بردن کلان‌پروژه خود (توافق با غرب در مسئله هسته‌ای و انعقاد برجام)، قدرت رسانه‌ای‌شان و حتی خطاهای اقتصادی دولت سیزدهم که نارضایتی‌های قابل‌توجهی را رقم زد، همه از دولت آنان فرار کرده و هیچ‌ شخص و جریانی حاضر نیست هیچ نسبتی با دولت اعتدال برقرار کند؟! آیا جز کارنامه اعتدالیون و رویکرد غلط آنان است که این‌چنین افکار عمومی و سیاسیون مقابلشان گارد می‌گیرند؟!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۸۴۷۳۱۴:۰۹:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۳
از مکمل های آن یعنی زنگنه ها ،مهدی جهانگیری ها ،حسین فریدون ها ،نعمت زاده ها،مهدی اخوندی ها و..هم
ناشناس۳۵۲۸۷۳۲۱۶:۴۹:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۳
کمیته های مجازات مردمی خود جوش باید بسیاری از به اصطلاح مسولان و مدیران دولت روحانی را در ملا عام مجازات کند
ناشناس۳۵۲۹۶۷۸۱۱:۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۴
شلاق و فلکشون کنین
ناشناس۳۵۲۸۷۹۸۱۷:۱۵:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳
یک بگه دولت احمدی نژاد را کی گردن گرفت؟!
ناشناس۳۵۲۹۰۷۶۲۱:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳
انحرافش به کنار. اما به طبقه مستضعف ومحروم جامعه خدمت کرد.
ناشناس۳۵۳۰۰۶۹۱۶:۲۱:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۴
اقتصاد کشور را نابود کرد. پول پخش کردن می‌شه خدمت به طبقه مستضعف؟
ناشناس۳۵۲۹۴۸۲۰۸:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۴
پرونده های مفاسد ابر نجومی بستگان و نزدیکان برخی را ببینید
ناشناس۳۵۲۸۷۹۹۱۷:۱۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۳
دولت روحانی نتوانست به وعده‌های خود عمل کند.. اما واقعیت این است که از هر لحاظ بدتر از دولت‌های قبل و بعد خود عمل نکرده
ناشناس۳۵۲۸۸۷۵۱۸:۱۸:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۳
نه که شما احمدی نژاد و مشایی را گردن گرفتید از معجزه هزار سوم فرار نمیکنید یه سوزن به خودتون بزنید اول بعد به بقیه نیزه
مهدی۳۵۲۸۹۰۷۱۸:۵۴:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳
نظرت دبش دبش بود
علی۳۵۲۹۰۷۷۲۱:۵۰:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳
احمدی نژاد افتخار است .
ناشناس۳۵۲۸۹۹۹۲۰:۰۸:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۳
۱۳۹۸/۰۷/۹ حسین فریدون به ۵ سال حبس محکوم شد ۱۳۹۸/۰۷/۹ ۱۱:۰۳ ۳۵۷۷۸۵۶ گروه: سایت خوان ایرنا : سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره رای پرونده حسین فریدون گفت: حسین فریدون به ۵ سال حبس محکوم شده است. غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دادگاه تجدیدنظر رای نهایی را در مورد حسین فریدون صادر کرده است. سخنگوی قوه قضائیه، اتهام حسین فریدون را اخذ رشوه عنوان کرد.
ناشناس۳۵۲۹۱۷۷۲۳:۴۷:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۳
حسین فریدون اخوی رییس جمهور اصلاحات .....
ناشناس۳۵۲۹۰۰۱۲۰:۰۹:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۳
سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت مهدی جهانگیری به حبس خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: این پرونده در جلسات قبل مورد سوال قرار گرفت و ادعا شده بود که حکم صادر شده ولی آن زمان حکم صادرنشده بود ولی امروز اعلام می‌کنم حکم نهایی صادر شده و ابلاغ شده و برای اجرا ارسال شده است. وی افزود: در این پرونده آقای مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و همچنین ۱۰۸ هزار دلار و با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به لحاظ انتقال ارز به صورت غیرقانونی به خارج از کشور به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز قاچاق یعنی ۴ برابر ۲۶ میلیارد ریال محکومیت حاصل کردند. اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر آن به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس دیگر و رد مال یعنی همین ۴۵۶ میلیارد ریال محکوم شده است. در رابطه با خودداری از ارائه اطلاعات واقعی به سازمان بورس به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود و در ارتباط با ارز هم تحمل ۷۴ ضربه شلاق داشتند که دادگاه تجدیدنظر یک مورد از ۷۴ ضربه شلاق را تعلیق کرده و مورد دیگر از ۷۴ ضربه شلاق را به ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرده یعنی مجازات شلاق عملاً منتفی است ولی بابت هر کدام از این عناوین مجرمانه به تحمل دو سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شده است.
ناشناس۳۵۲۹۱۷۸۲۳:۴۷:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۳
مهدی جهانگیری اخوی معاون اول رییس جمهور اصلاحات ...
ناشناس۳۵۲۹۰۰۳۲۰:۱۳:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳
دنیای اقتصاد حکم پرونده شبنم نعمت زاده صادر شد ۱۳۹۸/۱۰/۸ ۱۴:۵۱ ۳۶۰۹۶۲۹ گروه: سایت خوان باشگاه خبرنگاران جوان : حکم پرونده شبنم نعمت زاده در شعبه سوم دادگاه مفاسد اقتصادی صادر شد براساس پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد که حکم شبنم نعمت زاده در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی از سوی قاضی مسعودی مقام صادر شد و تا آخر هفته اعلام می‌شود. براساس شواهد موجود در پرونده و کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، پیش بینی می‌شود دادگاه، حکم ۲۰ سال حبس را برای شبنم نعمت زاده صادر کند. نام شبنم نعمت زاده به عنوان متهم ردیف اول پرونده احتکار دارویی اولین بار منتشر شد، اما این اولین باری نبود که پای خانواده نعمت‌زاده به دادگاه قاضی مسعودی مقام و شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم و مفاسد اقتصادی باز شده بود. پیش از آن که رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده آغاز شود و اواخر سال گذشته در پرونده سوءاستفاده از ارز‌های دولتی در پتروشیمی که متهم ردیف اول آن رضا حمزه‌لو بود، نام خانواده نعمت‌زاده برای بار اول رسانه‌ای شد. مرداد سال گذشته خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان منتشر شد و برخی آن را متعلق به دختر نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته و اغلب این داروها جزو داروهای جنرال و مکمل‌ها بوده است. سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد این پرونده گفت: این فرد دو پرونده داشته است. یکی از این پرونده‌ها به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری به ارزش پنج میلیارد تومان بوده است که برای پرونده اول، حکم صادر و اجرا شده و تمامی داروهای انبار این خانم با هزینه شخصی خود معدوم شده است. وی درباره پرونده دیگر این فرد گفت: پرونده پنج میلیاردی این فرد که مربوط به قاچاق دارو است، مفتوح بوده و به دلیل اینکه در صلاحیت تعزیرات نبود به دادسرای استان کرج ارجاع شده است. قاضی مسعودی مقام قاضی شعبه سه دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در مورد اتهامات شبنم نعمت زاده گفت: اتهامات مطرح شده در این پرونده در زمینه دارو و قاچاق است. شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا متهم ردیف اول پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سوء استفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق بازداشت است.
ناشناس۳۵۲۹۱۸۰۲۳:۴۸:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۳
شبنم نعمت زاده دختر وزیر صنایع رییس جمهور اصلاحات ...
ناشناس۳۵۲۹۰۰۸۲۰:۲۲:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۳
خبر: 1234328تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ لینک کوتاه:http://www.Javann.ir/ فرهنگ‌و‌هنر » اخبار كلی هنوز تکلیف ۴۸ تخته فرشی که با وانت مزدا از کاخ سعدآبادهنوز تکلیف ۴۸ تخته فرشی که با وانت مزدا از کاخ سعدآباد خارج شده‌اند، برای مردم و مسئولان مشخص نیست، اما مقام‌های آگاه جزئیات زیادی مطرح می‌کنند! مصطفی شاه کرمی جوان آنلاین: ماجرای فرش‌های مفقوده کاخ سعدآباد که ظاهراً آن‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا خارج کردند با اظهارات سخنگوی قوه قضائیه و واکنش معاون حقوقی ریاست جمهوری به صحبت‌های وی، یک بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت؛ ماجرایی که با وجود گذشت چند سال یکی آن را «گم شدن» می‌خواند دیگری آن را «سهل‌انگاری و عدم رعایت تشریفات» می‌داند و یکی دیگر «سرقت»! چند روز پیش اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعد آباد گفت: درباره این موضوع در مرجع قضایی مرتبط پرونده تشکیل شده است و افرادی به عنوان مطلع احضار شده‌اند
ناشناس۳۵۲۹۰۱۵۲۰:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۳
توتال در فرانسه هم برای پرداخت رشوه به طرف‌های ایرانی محکوم شد گروه اقتصادی الف، ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴......دادگاه روز جمعه ۲۱ دسامبر شرکت بزرگ انرژی فرانسه را به خاطر «پرداخت رشوه به کارمندان خارجی» برای مشارکت در معاملات نفت و گاز با ایران گناه‌کار شناخت. برای دادگاه ثابت شده است که توتال برای دریافت امتیاز همکاری در پروژه پارس جنوبی در خلیج فارس مبلغ ۳۰ میلیون دلار امریکایی (معادل حدود ۲۶ میلیون یورو) رشوه پرداخته است. به نظر دادگاه مبالغ رشوه به دلالان و کارمندان «خارجی» بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ از سوی توتال پرداخت شده است. * آمریکا پیشتر توتال را جریمه کرده بود پیش از این دادگستری ایالات متحده به ظن فساد و ارتشا علیه توتال به تحقیق پرداخته بود و این شرکت نفتی آمادگی خود را برای پرداخت 245 میلیون دلار اعلام کرده بود * آمریکا پیشتر توتال را جریمه کرده بود پیش از این دادگستری ایالات متحده به ظن فساد و ارتشا علیه توتال به تحقیق پرداخته بود و این شرکت نفتی آمادگی خود را برای پرداخت 245 میلیون دلار اعلام کرده بود بیژن زنگنه نیز در 22 تیرماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را مطرح و گفته بود هیچ مستندی دال بر پرداخت رشوه توسط شرکت توتال به برخی افراد در جریان انعقاد قرارداد در فاز 2 و 3 وجود ندارد. زنگنه در این جلسه گفته بود: برخی می‌گویند این شرکت رشوه داده است؛ من می‌گویم سوابق را به قوه قضائیه بدهید تا ممنوع‌المعامله شود؛ من از توتال پرسیده‌ام و آنها می‌گویند «این‌طور نیست و ما هیچ جا محکوم نشده‌ایم و موضوعی که در بورس آمریکا بوده یک کلمه آن مربوط به ایران نیست». شما اگر نظری غیر از این دارید اسنادتان را به من بدهید و اگر نمی‌خواهید اسناد را به من بدهید به قوه قضائیه ارایه کنید. زنگنه در حالی ماجرای رشوه توتال را تکذیب می‌کند که براساس مستندات وزارت دادگستری آمریکا توتال به طرف ایرانی در قرارداد پیشین رشوه داده و محکوم شده و این محکومیت را پذیرفته و جرایم قابل توجهی بابت این محکومیت پرداخته است....
ناشناس۳۵۲۹۱۸۱۲۳:۴۹:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۳
زنگنه وزیر نفت رییس جمهور اصلاحات ...
ناشناس۳۵۲۹۰۲۰۲۰:۴۱:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳
خب گزاری فارس نفت و انرژی ۱۴:۵۷ ۱۳۹۴-۳-۲۴ فارس گزارش می‌دهد بازخوانی یک پرونده نفتی/رشوه ۱۵ میلیون دلاری جونیور در قرارداد استات اویل یکی از موضوعاتی که در جریان دادگاه مهدی هاشمی آقازاده معروف به آن رسیدگی شد پرونده فساد اقتصادی استات اویل است که به بازخوانی این پرونده و نحوه حضور این شرکت نروژی در ایران پرداختیم. بازخوانی یک پرونده نفتی/رشوه ۱۵ میلیون دلاری جونیور در قرارداد استات اویل... به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ... شرکت نفتی استات اویل سومین شرکت بزرگ نفتی اروپا است که در تاریخ 14 ژوئیه سال 1972 به عنوان یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود و با مدیریت دولت نروژ تاسیس شد و هم اکنون به فعالیت پیمانکاری در صنعت نفت و گاز جهان می‌پردازد... این گزارش حاکی است اوایل سال 85 خبری در رسانه های جهان منتشر شد که از پرداخت رشوه 15 میلیون دلاری این شرکت به یکی از مقامات نفتی ایران برای فعالیت در فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی پرده بر می داشت. براین اساس شرکت استات اویل نروژ از طریق یک موسسه مشاوره نفتی به نام هورتون که مقر آن در لندن قرار دارد، برای دستیابی به قرارداد توسعه فازهای 6،7 و 8 پارس جنوبی در سال های 2002 و 2003 به یکی از مقامات نفتی در ایران رشوه پرداخت کرده است. * ماجرا چه بود؟ براساس این گزارش ریچارد هابرد رئیس مستعفی هیئت مدیره شرکت استات اویل نروژ در نامه ای که مخاطبش اعضای هیئت مدیره است می نویسد می‌خواهم خلاصه ای از حقایق و وقایعی که قبلا به پلیس اقتصادی اعلام کرده ام به اطلاع اعضاء محترم هیئت مدیره برسانم. در این اعتراف نامه که در رسانه های جهان نیز منتشر شد آمده است، یکی از اعضای شرکت استات اویل نروژ در نوامبر 2000 به ایران می رود و با مسئولان شرکت ملی نفت ایران دیدار می کند تا برای همکاری با ایرانی ها 7 پروژه را ارزیابی کنند؛ در این شرایط بود که کم کم باب ارتباط آن آقازاده با نفوذ با استات اویل باز شد. ریچارد هابرد می نویسد، طی سال 2001 در حالی که ارزیابی ها در خصوص 6 یا 7 پروژه پیشنهادی در حال انجام بود، شرکت استات اویل ایران با فردی که از او تحت عنوان جونیور یاد می شد ، تماس برقرار کرد. تا اولین جلسه در دفتر استات اویل برگزار شود. پس از برگزاری این جلسه و جلسات مشابهی که در ایران برگزار شد، متوجه شدیم که این فرد مشاور وزیر نفت ایران و خانواده وی نیز قدرت و نفوذ زیادی در تجارت نفت و گاز دارد. برای سنجش نفوذ وی در جلسات مشترکی که داشتیم، اعلام کردیم تا پاسخ خود را از طریق وزیر نفت ایران ارسال کند که این کار نیز انجام شد و این مساله قدرت مقام ایرانی را نشان داد که راهی برای به دست آوردن فرصت‌های تجاری در ایران بود. این عضو هیئت مدیره شرکت استات اویل در جریان بازجویی و برگزاری دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی می‌گوید: درست یک ماه بعد از این ماجرا پیغامی عجیب از سوی طرف ایرانی به طرف نروژی فرستاده شد. در این پیغام آمده بود، آیا استات اویل در صورت موفقیت در پروژه های نفتی ایران آمادگی کمک به موسسات عام المنفعه و آموزشی را دارد؟ این پیشنهاد برای مسئولان استات اویل عجیب به نظر می رسید، به طوری که کمک به موسسات عام المنفعه از سوی یک شرکت خارجی که در حوزه نفت و گاز فعالیت می کند، می‌توانست چه معنی داشته باشد؟ در این موقع یکی از کارکنان و مسئولان بلند پایه استات اویل که ارتباط نزدیک تری با مقامات ایرانی داشت، به ریچارد هابرد توضیح می‌دهد: یک مفهوم شفاف در ایران وجود دارد که مطابق آن انتظار می رود کمپانی‌های فعال خارجی در ایران کمک هایی اجتماعی ارائه دهند! ریچارد هابرد ادامه می‌دهد، بنابراین باید یک راه حل قابل قبولی برای کمک های عامل المنفعه پیدا می شد و یک تیم حقوقی باید همه موارد را ارزیابی می‌کرد تا برای دوطرف مشکلی پیش نیاید. از این رو رفت و آمدها و مکالمات زیادی بین مقامات ایرانی و نروژی انجام شد که در برخی از موارد نیز وزیر نفت ایران حضور داشت و شاهد مکالمات ما بود. براساس این گزارش پس از برگزاری جلسات متعددی بین دو طرف تصمیم براین شد تا شرکت Horton وارد ماجرا شود، تا مشکل حقوقی برایمان پیش نیاید.
ناشناس۳۵۲۹۰۹۸۲۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳
خدا بخیر کند نکند اینها دوباره بر سر قدرت بیایند ...
ناشناس۳۵۲۹۲۴۱۰۰:۳۷:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۴
شما که اینهنه پرونده را با بی طرفی! رو کردی ، پرونده محکومیت وزیر کشاورزی دولت سیزدهم را هم رو میکردی.
ناشناس۳۵۲۹۴۳۱۰۸:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۴
همان وزیر که جنابعالی عنوان نمودید بعد از احراز جرم بلافاصله توسط رییس جمهور فقید به قوه قضاییه سپرده شد نه آنکه برخورد با جرایم ارتکابیش را نظیر برخی روسای اصلاحات « خط قرمز »اعلام کند
ناشناس۳۵۲۹۷۵۱۱۲:۲۱:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۴
خاین به اموال ملت هر کس باشد راست و چپ و...هم ندارد باید افشا و مجازات شود
ناشناس۳۵۲۹۷۷۶۱۲:۳۷:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۴
پرورنده وزیر جهاد کشاورزی بدون هوچی گری مختومه شد و در زندان است!
ناشناس۳۵۲۹۰۸۸۲۲:۰۲:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳
آقای زنگنه با انتخاب مسأله دار توتال جهت توسعه پارس جنوبی که بزرگترین سهامدارش قطر (کشور مشترک با ما در پارس جنوبی ) بود منجر به اضرار کشور به نفع قطر شد چرا که توتال برای اسکله های برداشت درون دریا جهت قطر فونداسیون بیست هزار تنی در نظر گرفت که امکان نصب کمپرسور داشتند و برای ما عمدا فونداسیون ۲۵۰۰ تنی در نظر گرفت که الان امکان نصب کمپرسور ندارند و الان با افت فشار ، قطر با نصب کمپرسور به ضرر منافع کشور ما در حال برداشت بسیار بیشتر است و برداشت ما در حال کاهش ناشی از افت فشار مخازن ... هر فرد اندک دانشی میداند که هر چاه پس از مدتی دچار افت فشار میشود پس چرا مسئولین نفتی من جمله آقای زنگنه زیر بار این اقدام فنی متضرر کننده ایران رفتند .
ناشناس۳۵۲۹۱۰۹۲۲:۱۷:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳
خبرگزاری مهر سیاست مجلس تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ طاهری در صحن مجلس: دولت روحانی، سرمایه مردم در بورس را نابود کرد نماینده مردم زنجان گفت: سیاست‌های غلط دولت قبل، موجب رشد بادکنکی بورس شد و سرمایه‌ها و اعتماد مردم از دست رفت.
امید یاوری دارانی۳۵۲۹۶۵۱۱۱:۰۴:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۴
البته که دولت روحانی بد. اما منتقدین روحانی به این سوال پاسخ بدهند که : مجلس وقت و نمایندگانش چه مسئولیتی داشتند ؟ ایا طبق قانون وظیفه نظارت و کنترل دولت را نداشتند؟ چرا سکوت کردند؟ نهادهای بالادستی چرا ساکت بودند؟ بدیها را فقط پای دولت روحانی ننویسید و واقع نگر باشید.
ناشناس۳۵۲۸۴۷۴۱۴:۰۹:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳
چون دلارو ۱۰ برابر کرد و دلار ۴۲۰۰ به اطرافیانش میداد و قالی هارو غیب کرد و هزاران دلیل دیگه به اون روزهای سیاه بر نمیگردیم
مردم۳۵۲۸۵۶۷۱۴:۵۵:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳
واقعا اوضاع بعد از روحانی بهتر شده؟
ناشناس۳۵۲۸۷۱۶۱۶:۳۳:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳
تیم اقای نوبخت در تابستان 1400 پیش بینی دلار 260 هزار تومانی و تورم 3 رقمی را کرده بود در 3 سال گذشته از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شد.
ناشناس۳۵۲۸۸۳۴۱۷:۳۵:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳
دولت فعلی هم نصف کردن تورم و بعد تک رقمی و هزاران وعده که هیچکدام محقق نشد و سفره مردم در این سه سال کوچکتر شده
ناشناس۳۵۲۹۷۷۹۱۲:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۴
تورم را نصف کردن تا ارز رانتی دولت وقت را بردارند و بعد همزمان شد با جنگ اوکراین و روسیه و تورم جهانی درست شد و تورم در ایران هم به دنبال ان یکسال عقب انداخت در پایین آمدن و الان دارد می آید پایین
ناشناس۳۵۲۸۷۷۵۱۷:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۳
اصولگراها از جمله همین آفای مشفق مثل اسب شطرنج حرکت میکنند ،به دولت سیزدهم که میرسند دیگه مستقیم نمیرن بلکه از روش میپرن
ناشناس۳۵۲۸۴۷۵۱۴:۰۹:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۳
همون روحانی و ظریف تمام تلاششون رو برای رفع تحریم ها کردن و تا زمان آمدن ترامپ موفق بودن ( ایران رو بندهای شورای امنیت خارج کردن) .شما چه کردید جز افزایش تحریم ؟
ناشناس۳۵۲۸۶۲۵۱۵:۲۰:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳
شروع تحریمهای هسته‌ای کار همین اصلاح‌طلب‌ها بود و بعد با تعلیق داوطلبانه هسته‌ای که در سال۸۲ توسط روحانی و ظریف و خاتمی شد و بعد هم شروع مجدد فعالیتها در اواخر همان دولت تحریمها بیشتر شد بعد هم لاریجانی شد مسئول مذاکره چند تا قطعنامه علیه ایران صادر شد و بعد هم سال۸۹ مهمترین قطعنامه علیه ایران در حمایت از فتنه۸۸ صادر شد وقتی به تاریخ تحریمها نگاه میکنید، همیشه یک پای تحریمها اینها بودند که الان دارند خود را منجی و دلسوز جا میزنند
ناشناس۳۵۲۸۷۴۴۱۶:۵۶:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۳
فرار رو به جلو اصولگرایان بی فایده هست لطفاً به این سوالات پاسخ دهید . 1- به تکرار در سال های گذشته گفتید تحریم نعمت است آیا تحریم برای مردم نعمت بود یا شما و جناب بابک زنجانی ؟ ۲- تحریم ها کاغذ پاره بودند ؟
ناشناس۳۵۲۹۶۷۰۱۱:۱۵:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۴
در اثر سوء مدیریت زنگنه در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم که معادل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بود البته اموال بابک زنجانی در داخل و خارج کشور مصادره شد و بدهی او تسویه شد.
ناشناس۳۵۲۹۷۸۳۱۲:۴۲:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۴
به این می‌گویند فرار رو به جلو با سوال کردن بی ربط، تحریم نعمت هست چون می توان کاستی ها را جبران کرد و وقتی تحریم نیست رها می شود ولی این یعنی مشکل درست نکردن تحریم هم نیست
ناشناس۳۵۲۸۶۲۶۱۵:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳
چون جایی نیست که خراب نکرده باشد
ناشناس۳۵۲۸۷۶۹۱۷:۰۳:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۳
اتفاقا بعد از روحانی فهمیدیم خیلی چیزها مانده بود که روحانی خراب نکرده بود
ناشناس۳۵۲۹۷۸۵۱۲:۴۲:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۴
مثال بزن که روحانی خراب نکرده و الان خراب شده!!
ناشناس۳۵۲۸۶۹۶۱۶:۱۳:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۳
از جلوی بدتر کردن کار دوستانت گرفته شد
ناشناس۳۵۲۸۷۱۰۱۶:۳۱:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۳
تلاشش بی حاصل بود زیرا تحریم ها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و قیمت ارز و طلا و خانه و ماشین بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
امیر۳۵۲۸۷۷۳۱۷:۰۵:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۳
ببخشید قیمت ارز و طلا و ماشین تو دولت رئیسی کم تر شد؟
ناشناس۳۵۲۹۱۴۲۲۲:۵۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳
مگر تورم منفی شده که کمتر شود؟!! نرخ سازی نکردن ولی دولت روحانی نرخ سازی بالاتر کرد
ناشناس۳۵۲۹۵۴۶۰۹:۳۲:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۴
ولی ۱۰ برابر نشد که این برای دوره اول دولت با ان همه معضلات جا مانده از دولت قبل خوب بود
ناشناس۳۵۲۸۷۶۶۱۷:۰۲:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳
دقت کنید. این کابینه روحانی و آقای ظریف بودند که در کمال سهل انگاری،.... ضمانت اجرایی قوی برای برجام نگرفتند. آخر یک وزیر امور خارجه با تجربه ، ضمانت اجرایی بر جام را امضای جان کری قرار می دهد؟ چگونه به آقای پزشکیان رای بدهیم در حالی که کاملا آشکار است که وزیر امور خارجه شان ظریف یا فردی مشابه ایشان است
ناشناس۳۵۲۸۴۷۷۱۴:۱۰:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۳
کسی فرار نمی کند، الان همه میگن صدر رحمت به اون موقع، کارشکنی ها هم علیه دولت او هر روز روشن تر می شود
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۲۸۶۵۷۱۵:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳
متاسفانه اینان در فضایی ساخته و پرداخته خودشان سیر می کنند و به مصداق ضرب المثلی مشهور «کافر همه را به کیش خویش پندارد!» تنفر و انزجار بحق و یا ناحق خودشان از دوران زمامداری جناب آقای دکتر حسن روحانی را به کل جامعه تعمیم می دهند و ذره ای حاضر نیستند تاریخ هشت سال دولت های ایشان را با دقت مرور کنند! بر اساس کدام مطالعات دقیق یا تحقیقات میدانی به نتیجه نارضایتی مردم از دولت اول روحانی رسیده اید؟! و جالب تر اینکه با وجود رای آوری افزون ایشان برای دوره دوم ریاست جمهوری حاضر نیستند به پاره ای از موفقیت های دولت یازدهم اذعان نمایند و اینجا با نادیده گرفتن حافظه تاریخی ملت صرفا حمایت و پشتیبانی اصلاح طلبان از ایشان را رمز موفقیت دکتر روحانی برای پیروزی مجدد در انتخابات تلقی می نمایند انگار نه انگار که به قول معروف! ناسلامتی چهار سال دولت یازدهم کارو تلاش نموده است تا آنچه از رهگذر هشت سال دوران قبل از دولت تدبیر و امید سیاست و اقتصاد ایران را تا سر حد بزنگاه تاریخی به پیش برده بودند با تدبیر و امید به آینده جبران نمایند. یک بار نشده است اینان از خودشان بپرسند که چی شد در انتخابات سال ۱۳۹۲ دولت یازدهم با ریاست دکتر روحانی جایگزین دولت دهم با ریاست دکتر احمدی نژاد گردید و مگر کاندیداهای دیگری در صحنه آن انتخابات حضور نداشته اند؟! حمایت و پشتیبانی شخصیت های برجسته ای همانند جناب آقای سید محمد خاتمی و جبهه اصلاحات و مرحوم جناب آقای هاشمی رفسنجانی و اعتدالیون و غیره همه درست اما لیاقت و کفایت خود سکاندار دولت جدید یعنی شخص آقای روحانی چی؟! آیا ملت به صرف اعلام حمایت آن بزرگواران به میدان آمدند و رای دادند و کاراکتر شخصیتی خود جناب دکتر روحانی هیچ تاثیری نداشت؟! و در ادامه واقعه خروج یکجانبه آقای ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا از برجام و شرایط زمانی آن برهه بر کار دولت دوازدهم بی تاثیر بوده است؟! واقعا مگر اختیارات آقای دکتر روحانی در چه حدی بوده است که همه تبعات و آثار برآمده از خروج آمریکا از برجام را فقط و فقط منحصر و محدود به دولت روحانی و دولتمردان و مذاکره کنندگان با ۱+۵ می کنید؟! خیر! جناب نویسنده گرامی الف خیلی یکسویه در مسند قضاوت نشسته آید و به جای پرداختن به واقعیات زمانه با تلفیق گفته های جناب دکتر پزشکیان و مخالفان و منتقدان دولت های یازدهم و دوازدهم خواسته اید ایده خودتان را به اثبات برسانید! این را هم بدانید در صورت احراز صلاحیت شخصیت های دیگری هم بسان جناب آقای جهانگیری و عدم حضور دکتر پزشکیان در این مرحله باز معلوم نبود برنده انتخابات دوره چهاردهم نامزدی از اصولگرایان باشد چرا که ملت فقط ملتی نیستند که در فضای رای حداقلی همیشه جزو حامیان اصولگرایان بوده اند و هستند و اقشار ملت فقط به این گروه و دسته و جناح محدود و منحصر نشده اند. والله اعلم
ناشناس۳۵۲۸۸۲۱۱۷:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳
روحانی میگفت مسئولیت برجام با من است ظریف هم میگفت امریکا نمی تواند از برجام خارج بشود این دو نفر باید در مورد شکست برجام و تشدید تحریم ها پاسخگو باشند.
ناشناس۳۵۲۸۷۹۳۱۷:۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۳
در سانسور کردن جالب هستید اولا خود دولت ها باعث تخریب خودشان و یا عدم آن می شوند دوم هم چرا به دولت احمدی نژاد صدرحمت نمی گفتید و کارشکنی ؟!!! سوم هم می شود بگویید در دولت روحانی چرا اقتصاد ایران کوچک شد قدرت خرید مردم تا نصف کاهش یافت رشد اقتصادی صفر بود خاموشی ها آمد سرمایه اجتماعی نابود شد و.... و دولت فعلی چی کار کرد؟!!شما جواب بدهید!!!!
ناشناس۳۵۲۸۴۷۹۱۴:۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۳
اوضاع اقتصادی مردم در دولت روحانی خیلی بهتر بود
ناشناس۳۵۲۸۷۰۱۱۶:۲۲:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۳
کف حقوق در سال 1400 100 دلار الان 122 دلار!!!
جواد۳۵۲۸۷۹۶۱۷:۱۴:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۳
همین یک خط صدها جا نشر دادی اخوی قدرت خرید مهم است که حسن روحانی با ارز4200 برای مردم حفط نموده بود
ناشناس۳۵۲۹۳۹۲۰۷:۵۲:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۴
در ضمن منظور ما این هست که مجموعا قدرت خرید در این 3 سال حفظ شده وگرنه بنزین صفر درصد یا گوشت برعکس 5 برابر اکثر ماشین 2/5 برابر اینترنت 2 برابر ماهی ها بین 2 الی 3 برابر اکثر میوه بین 2 الی 3 برابر مسکن 2/5 برابر و مهمترین بخش حقوق 2/7برابر و هدف گذاری دولت درست بوده چون دنبال کاهش تورم بود وگرنه می توانست چند درصد بالاتر از تورم افزایش حقوق بدهد ولی به دنبال ان تورم بالا می رفت وقتی منابع زیادی وجود ندارد و مجبور می شود چاپ پول کند و دولت بعدی با توجه به کاهش تورم کار بسیاری راحت تری دارد در اداره کشور و در افزایش حقوق
ناشناس۳۵۲۹۴۴۱۰۸:۲۸:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۴
همشهری آنلاین حقوقی و قضایی تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ عراقچی و سیف برای چه محاکمه شدند؟ | جزئیات پرونده تخلفات ارزی مدیران بانک مرکزی در دولت روحانی با اعلام محکومیت قطعی رئیس‌کل و معاون ارزی بانک مرکزی در دولت گذشته، بازخوانی پرونده تخلفات آنان ضروری است. ولی‌الله سیف و احمد عراقچی مدیران سابق بانک مرکزی که سکان هدایت ساختمان شیشه‌ای میرداماد را در دولت گذشته بر عهده داشتند از سوی دادگاه انقلاب به عنوان مداخله‌گران ارزی در بازار غیررسمی شناخته شدند و به پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.
ناشناس۳۵۲۸۹۱۰۱۸:۵۹:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۳
بقول خودت کف حقوق 20 درصد بیشتر شد اما گوشت 600 درصد،حبوبات 300 درصد،مرغ 300 درصد،روغن 300 درصد،اب و برق و گاز ،هزینه های شهرداری ها و عوارض دولتی بالای 100 درصد و ...بیدار شو برادر.
ناشناس۳۵۲۹۱۴۱۲۲:۴۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۳
ما بیدار هستیم... حقوق از 2600 به 7200 به همراه یارانه افزایش یافته آن کالا ها!!!! یعنی 300 درصد!!(تازه دو سال هست کمتر از تورم افرایش حقوق داده شده ولی چون تورم کمتر می شود سر به سر می شود ) در ضمن ارز 4200 باعث تخریب معیشت شده ولی به اسم حمایت ! آن هم با فشار بر بازار ارز آوردن در آن سال که می‌شود 14 هزار تومان در حالی که 7 هزار تومان بیشتر ارزش نداشت و بعد تخلیه در کالاها اما حقوق افزایش نیافته نسبت به آن به طوری که در سال 92 با کف حقوق 151 دلار و در سال 1400 آن هم با دستکاری نرخ ارز 100 دلار!!! دستکاری نمی شد 77 دلار!!!
ناشناس۳۵۲۹۵۳۶۰۹:۲۸:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۴
با ارقام بازی نکن اخوی.توان خرید و اندازه سفره ات را ببین!
ناشناس۳۵۲۹۵۸۹۱۰:۰۷:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۴
در ضمن منظور ما این هست که مجموعا قدرت خرید در این 3 سال حفظ شده وگرنه بنزین صفر درصد یا گوشت برعکس 5 برابر اکثر ماشین 2/5 برابر اینترنت 2 برابر ماهی ها بین 2 الی 3 برابر اکثر میوه بین 2 الی 3 برابر مسکن 2/5 برابر و مهمترین بخش حقوق 2/7برابر و هدف گذاری دولت درست بوده چون دنبال کاهش تورم بود وگرنه می توانست چند درصد بالاتر از تورم افزایش حقوق بدهد ولی به دنبال ان تورم بالا می رفت وقتی منابع زیادی وجود ندارد و مجبور می شود چاپ پول کند و دولت بعدی با توجه به کاهش تورم کار بسیاری راحت تری دارد در اداره کشور و در افزایش حقوق
ناشناس۳۵۲۸۷۰۸۱۶:۳۰:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۳
به گزارش بانک جهانی میانگین درامد سرانه ایرانیان در دهه 90 فقط شش دهم درصد بود یعنی هیچ ! این نتیجه دیپلماسی التماسی ظریف و روحانی بود .
ناشناس۳۵۲۸۴۸۶۱۴:۱۲:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳
لاریجانی و جهانگیری میگفتن ما ربطی به دولت روحانی نداریم ! پزشکیان هم میگه من ربطی به دولت روحانی ندارم ! چرا کسی دولت روحانی را گردن نمی گیرد ؟!
ناشناس۳۵۲۸۴۹۴۱۴:۱۴:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۳
بیشتر اعضای دولت روحانی تو ستاد پزشکیان جمع شدن دولت پزشکیان همان دولت سوم روحانی است که نتیجه ای بجز تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن و افزایش 10 برابری قیمت دلار نداشت.
ناشناس۳۵۲۸۶۸۴۱۶:۰۳:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۳
با این افرادی که گرد آقای پزشکیان جمع شده‌اند توصیه میشود مهدی جهانگیری و حسین فریدون هم اضافه شوند و از تجربیات ایشان هم در بین مساورانشان استفاده کنند
ناشناس۳۵۲۹۱۲۹۲۲:۳۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳
با انتخاب پزشکیان مجددا باید منتظر زنگنه ها،اخوندی ها ،مهدی جهانگبریها و فریدون ها باشیم خدا به این ملت مظلوم رحم کند
ناشناس۳۵۲۸۴۹۹۱۴:۱۶:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۳
روحانی با فجایع دولتش میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید به همین دلیل هم از او و دولتش اعلام برائت می کنند !
ناشناس۳۵۲۸۷۰۴۱۶:۲۵:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳
منتظر مردی از دیار آذربایجان باشید
ناشناس۳۵۲۸۷۷۴۱۷:۰۵:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳
مردم از نامحرم ها عبور کردن
ناشناس۳۵۲۹۲۵۹۰۰:۴۹:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۴
اول حرفت تو اول فکر کن . آیا میدانی با این حرفت ، شورای نگهبان را به نامحرم گزینی متهم میکنی؟
ناشناس۳۵۳۰۰۸۴۱۶:۲۹:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۴
بارها انجام شده
ناشناس۳۵۲۸۸۰۸۱۷:۲۴:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳
با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی.
ناشناس۳۵۲۹۲۷۰۰۱:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۴
این حرفت بر چه مبنایی استواره ؟
ناشناس۳۵۲۸۹۶۵۱۹:۴۴:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۳
و البته زنگنه ها ،جهانگبریها ،نعمت راده ها ،اخوندبها ،کرلاسچی ها ،فریدون ها ....
ناشناس۳۵۲۹۱۳۱۲۲:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳
خداوندا خودتان از این مردم و اموالشان محافظت کن ...
ناشناس۳۵۲۹۱۰۵۲۲:۱۳:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳
بخشی از سوابق حامیان آقای پزشکیان ...به گزارش مشرق؛ در حالی حکم محکومیت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد که مسئله فساد اطرافیان به مسئله‌ای در لایه ارشد دولت روحانی بدل شده و پیش از این حسین فریدون برادر رئیس جمهور هم به دلیل فساد اقتصادی محکوم به حبس شده بود
ناشناس۳۵۲۹۱۰۸۲۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳
شما که ادعای بودن در جناح درست را داری دور بر حوزه انتخابیت را ببین یکی برادرش به جرم دست در جیب ملت بردن در زندان است و یکی برادر معاونش یکی فرزندش آن یکی در پرونده کرسنت و استات اویل و توتال زیر سوال است و
ناشناس۳۵۲۹۲۴۳۰۰:۳۷:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۴
یاشاسین
مهرداد۳۵۲۸۵۰۸۱۴:۲۰:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۳
خب واقعا هم شما اگه از دولت روحانی انتقاد دارید چرا با خود مسئولان دولت روحانی جلسه نمیذارید مناظره کنید؟ وقتی آقای پزشکیان در اون دوره نه توی دولت روحانی بوده و نه جزو حلقه افراد منتسب به این دولت بوده چرا باید باید جای دیگران حرف بزنه؟ حالا خوبه آقای پزشکیان 8 سال در وزارتخانه آقای خاتمی و 20 سال در مجلس سابقه داره! بعد شما سابقه مکتوب ایشونو ول کردید چسبیدید به چیزی که اصلا بهش ربط نداره!!! خب خودتونو راحت میکردید جای این حرفها جهانگیری رو تایید صلاحیت میکردید که هی در مناظرات بتونید ازش انتقاد کنید اونم راه گریزی نداشته باشه. ساده تر نبود؟
ناشناس۳۵۲۸۵۸۴۱۵:۰۰:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۳
اصلاح طلب یک قماش هستند
ناشناس۳۵۲۸۶۳۰۱۵:۲۱:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۳
یکی از اون مسئولها که اتفاقا مستقیم با برجام و تحریم رابطه داره آقای ظریفه که تا به حال چند نفر ازش خواستند بیاد مناظره تو صدا و سیما یا در دانشگاه یا هرجا اما هیچوقت جرات نکرد قبول کنه
ناشناس۳۵۲۸۵۱۷۱۴:۲۸:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۳
چون جیب ملت را در روز روشن در بورس زد و اقتصادکشور را به ته دره برده و به شعب ابیطالب تبدیل کرد ولی از آنطرف عده ای خاص به ثروت های بسیار کلان و باد آورده و نامشروع رسیدند
ناشناس۳۵۲۸۸۹۹۱۸:۳۸:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳
ای دیده اگر کور نه ای گور ببین ،یعنی نمیفهمی که زیانی که همین مدت اخیر به سهامداران وارد شد معادل تمام زمان روحانی بوده ؟! ذائقه تان فقط انتقاد از افرادی را میپذیرد که بیشتر از مردم رای گرفته اند ، اقلیتید دیگه !!!
ناشناس۳۵۲۹۷۵۷۱۲:۲۳:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۴
شما هم ببینید چه کسانی بنیانگذار رانت اقتصادی و مفسده‌ای فامیلی خان آن دوران بوده‌اند ...
ناشناس۳۵۲۸۵۳۲۱۴:۳۵:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳
عملکرد دولت روحانی خوب و موفق محسوب می شود.
ناشناس۳۵۲۸۷۰۵۱۶:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۳
در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۵۲۹۵۴۷۰۹:۳۲:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۴
در کشور مشکل اساسی ارتباط با دیگران داریم وبرای خود هدفی گنگ برگزیده ایم .پیشنهادی می کنم برای درک اینکه تفاوت زیادی بین دولتها نبوده قیمت پراید را از زمان اولین تولید تا امروز در دولتهای مختلف بررسی نمایید نتیجه =جواب شما وما .یا حق
ناشناس۳۵۲۹۸۰۲۱۲:۵۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۴
پراید در دولت خاتمی با کف حقوق 57 ماهه می شد خرید در زمان احمدی نژاد 35 ماهه در زمان روحانی 57 ماهه الان هم 56 ماهه البته پراید دیگر تولید نمی شود (در دولت خاتمی و احمدی نژاد سرکوب ارزی نشد اما در دولت روحانی و مقداری در این دولت سرکوب ارزی)
ناشناس۳۵۲۸۷۸۰۱۷:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳
می شود بگویید در چی موفق بود که به قول خودتان در زندگی ما اثر گذار باشد
ناشناس۳۵۲۸۵۴۲۱۴:۴۲:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳
آدمی متکبر و بدون هیچ دستاوردی و ضایع کردن وقت و سرمایه ملت و پر کردن جیب مفسدان اقتصادی و ارحام و نزدیکان خودش و به اصطلاح مدیرانش
ناشناس۳۵۲۸۵۴۴۱۴:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳
احمدی نژادو هم اصولگراها سالهاست گردن نمیگیرن!!
ناشناس۳۵۲۸۵۸۵۱۵:۰۰:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۳
احمدی نژاد کجا و روحانی کجا...
ناشناس۳۵۲۸۵۴۷۱۴:۴۵:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳
عملکرد دولت اول روحانی (در سایه خوشبینی مذاکرات، توافق برجام و پشتیبانی هاشمی رفسنجانی) بد نبود، همه مشکلات از خروج ترامپ از برجام و کارشکنی های داخلی و فقدان هاشمی در دولت دوم شروع شد.
ناشناس۳۵۲۸۵۹۰۱۵:۰۲:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۳
سال 92 تا 96 سرکوب شدید اقتصادی و از شهریور 96 شروع به رها کردن آن و سال 97 خلق ارز 4200 و اقتصاد به دره بردن اما تحریم و ترامپ جلو انداختن وگرنه در دوره احمدی نژاد همین چیزهای تحریم را داشتیم اما اوضاع خیلی فرق می داشت
ناشناس۳۵۲۸۸۱۴۱۷:۲۷:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار افزایش بی رویه نرخ ارز و طلا و خودرو و مسکن و شاخص فلاکت و ضریب جینی در تمام دولت ها بودن و هرگز نباید تکرار بشوند.
ناشناس۳۵۲۸۵۵۱۱۴:۴۷:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳
-- بسم الله الرحمن الرحيم ! ... دوباره شروع شد ! -- چي دوباره شروع شد برادر اصغر ! -- حمله اصوليون به اصلاحيون ! ... بابا جان ! عجله نكنيد ... جلو جلو حمله و انتقاد نكنيد ، فعلاً كه پيروزي كانديداي مورد نظر اصلاحيون نه به بار است و نه به دار ! ... حالا شما صبر كنين ، شايد نامزد خودتون پيروز شد ! ... بله ؟ ... راست نميگم احمد آقا ؟ -- معلومه كه راست ميگين برادر ! من كه شك نمي كنم !
ناشناس۳۵۲۹۴۷۲۰۸:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۴
برادر عزیز ترس ملت از بازگشتن زنگنه ها ،مهدی جهانگیری ها ،حسین فریدونها وووو...و از بین بردن صنعت هسته ای ایران ،اوراق کردن سانتریفیوژها ،بتون ریزی رآکتورها ،اواره کردن دانشمندان اتمی این سرمایه های ملت ایران ،بازگشتن برخی عواملی که از اموال ملت ایران فرزندانشان در کانادا و آمریکا به خوشگذرانی مشغولند است ،و درنهایت لبخند ملیح ،ابوموسی اشعری ها خون بر دل امام علی در زمان خود کردند ....
ناشناس۳۵۲۸۵۵۲۱۴:۴۸:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۳
به نظر می‌رسد این مقاله آرزوی شماست. در عمل مردم(حداقل آن‌هایی من می‌شناسم) از دولت روحانی رضایت بیشتری دارند تا دولت فعلی
ناشناس۳۵۲۸۵۹۴۱۵:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۳
در تمامی شاخصهای مهم دولت روحانی سقوط کرد و در این دولت اکثر آن نجات داد
ناشناس۳۵۲۹۲۷۸۰۱:۱۹:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۴
آیا در شکر کیلویی ۵۰ هزار تومان نجاتی است؟
ناشناس۳۵۲۹۷۸۸۱۲:۴۳:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۴
كلام شما شكر شكن است برادر !
ناشناس۳۵۲۸۵۶۲۱۴:۵۳:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳
آن دولت کاری کرده که در هیچ دولتی سابقه نداشت در از بین بردن معیشت و سرمایه اجتماعی
ناشناس۳۵۲۸۵۶۴۱۴:۵۴:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۳
خاتمی خودش زمینه تحریم ها را فراهم کرد.
ناشناس۳۵۲۸۵۶۹۱۴:۵۵:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۳
پزشکیان راه روحانی و خاتمی هست و فرقی بین آن دو نیست و دنبال واگذاری منافع ملی هستند هرچند ملت از این ها عبور کردن و رای ندارد که دوباره در راس بیایند
ناشناس۳۵۲۹۰۹۵۲۲:۰۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۳
ساده لوحی که انشالله باشد با دیپلماسی منتج به منافع ملی متفاوت است با لبخند ملیح اقتدار محقق نمی‌شود در خاورمیانه اگر کشوری ضعیف باشد آن را نابود میکنند چه از راه تجزیه چه ازراه حمله نظامی و نسل کشی ،سایه پیشرفت در چتر امنیتی اقتدار حاصل میشود وگرنه آنها به تمام خاورمیانه به چشم گاو نه من شیرده می‌نگرند که یا باید شیر دهد یا ذبح شود ساده لوحان توان هدایت منافع ملی را در منطقه خاورمیانه ندارند ایران باید اقتدار بازدارنده کسب کند که این امر برای کشوری که مکرراً تهدید نامتعارف هسته ای توسط مقامات برخی کشورهای متخاصم شده در حقوق بین الملل جزو بدیهیات است و سپس بعد از تحقق بازدارندگی و اقتدار در شرایط برابر میتواند وارد مذاکره برد برد بر مبنای منافع ملی شود .
معلم تاریخ۳۵۲۸۵۷۰۱۴:۵۶:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۳
دولت روحانی و اصلاح طلبان توسط ترامپ با تحریم و جنگ اقتصادی از صحنه سیاسی ایران حذف شدند. توده مردم و اکثر اصول گرایان با تبلیغ دولت روحانی را مقصر جلوه دادند. اینکونه در تاریخ ثبت خواهد شد.
ناشناس۳۵۲۸۶۳۷۱۵:۲۵:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳
ترامپ و اوباما و بایدن تو رفتار با ایران فرقی ندارند همان زمان اوباما بزرگترین تحریمها را علیه ایران وضع کرد و بایدن هم نه تنها تحریمها را کم نکرد بلکه بیشتر کرد این سادگی بعضی دولتمردان است که گمان می‌کنند میتوانند به امثال اوباما و بایدن دلخوش کنند
ناشناس۳۵۲۸۷۲۳۱۶:۳۸:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۳
شاید سادگی نباشد مسایل شاید پیچیده تر باشد ....
ناشناس۳۵۲۹۴۷۷۰۸:۴۴:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۴
بروید پرونده های مفاسد اقتصادی ابرنجومی بر باد دهنده اموال ملت را ببینید .
ناشناس۳۵۲۸۵۷۳۱۴:۵۷:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۳
اتفاقا غربگراها تطهیر می کنند از جمله پزشکیان و جالب تر اینکه اعصای آن دولت و حتی دولت خاتمی فعال هستند در ستاد ایشان
ناشناس۳۵۲۸۵۷۷۱۴:۵۸:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۳
چطور واقعا هنوز متوجه نشدید چطور با محرک نفوذی های داخلی و الفاظی ساده لوحانه از نظیر با یک بمب بر سر ما شما ارتباطات شما را پودر میکنند ما را به سمت سناریوی از پیش تعیین شده برجام 1 سوق دادند و در همان ابتدا سناریو خیمه شب بازی غرب با ارسال صوری گروه های بازرگانی و اقتصادی مسئولان را مجاب به پذیرش توافقی کردند و تمام تاسیسات را بتون ریزی و دانشمندان ما را پراکنده کردند و سانتریفیوژها را اوراق ... رییس جمهور بعدی امریکا هم آن را پاره کرد و دور انداخت ....دنیا دنیای زور است قدرت بگیرید متعارف و نامتعارف بمنظور بازدارندگی و جلوگیری از طمع ورزی و زورگویی و بعدش مذاکره مانعی نخواهد داشت .
ناشناس۳۵۲۸۶۲۱۱۵:۱۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۳
برای اینکه جلوی تندروهای داخلی کوتاه آمد برای اینکه دل دلواپسان را بدست بیاورد به 24 میلیون رای پشت کرد. اگر اصلاح طلبان به روحانی رای نداده بودند دو سه میلیون بیشتر رای نداشت.
ناشناس۳۵۲۸۶۶۶۱۵:۴۵:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳
اینکه کسی گردن نمیگیره که اشتباه است خوب آقای پزشکیان نماینده بود و الان هم نماینده است برای چی باید اشتباهات ایشان را گردن بگیره
ناشناس۳۵۲۸۶۹۱۱۶:۱۰:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۳
چرا از جلیلی درخصوص شبهه مخالفتش با اجرای fatf توسط روحانی نمی پرسید.
ناشناس۳۵۲۸۸۹۱۱۸:۲۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۳
الف شما چرا نمی پرسید؟
ناشناس۳۵۲۸۷۴۳۱۶:۵۶:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۳
لطفاً به این سوالات پاسخ دهید . 1- به تکرار در سال های گذشته گفتید تحریم نعمت است آیا تحریم برای مردم نعمت بود ؟ ۲- تحریم ها کاغذ پاره بودند ؟
غیرروحانی۳۵۲۸۷۵۵۱۶:۵۹:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳
باید آسیب شناسی شود که چرا مردم،همان دولت دوازدهم را که بعضی ها «بد»می دانند دوست دارند!؟
ناشناس۳۵۲۸۸۰۷۱۷:۲۳:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۳
همه هیچکس مردم فرهنگ ..... کلماتی هستند که برای گمراه کردن از آن استفاده می شود
ناشناس۳۵۲۸۸۴۴۱۷:۵۲:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۳
با این حرفها حکمرانی کشور تطهیر نمیشود.
ناشناس۳۵۲۸۸۵۴۱۸:۰۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۳
پزشکیان زیاد بخودش فشار نیاره
نجیب۳۵۲۸۸۵۷۱۸:۰۲:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳
یادم نمی رود که در سال آخر روحانی نه شکر داشتیم و نه روغن و نه برق.
ناشناس۳۵۲۹۲۷۵۰۱:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۴
سال آخر دولت روحانی را نمیگم که شکر قیمتش چند بود. پارسال همین موقع شکر رو خریدم کیلویی ۲۵ هزار تومان ولی اکنون قیمتش ۵۰ هزار تومان شده. یعنی گرانی صد در صد!
ناشناس۳۵۲۸۸۹۶۱۸:۳۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳
دولت متکبران و خود برتر بینان ایشان پادشاه بودند تا رییس جمهور لااقل برجام را یک بار بخوانید
ناشناس۳۵۲۸۹۵۳۱۹:۳۴:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳
اگر دین ندارید آزاده باشید!!! انصاف هم چیز خوبیه
ناشناس۳۵۲۸۹۶۱۱۹:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳
همه فرار نمی کنند
ناشناس۳۵۲۹۲۱۸۰۰:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۴
یوسف جان داداش کسی احمدی نژاد رو گردن نمی‌گیرند،اینا هم روحانی رو گردن نمیگیرن
ناشناس۳۵۲۹۲۱۹۰۰:۲۵:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۴
اصولگراها به لحاظ نمره عملکرد از روحانی بدتر بودن چیزی که لمس کردیم ...
ناشناس۳۵۲۹۲۳۴۰۰:۳۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۴
درود به جلیلی کابوس حسن تکرار نمیشه
ناشناس۳۵۲۹۴۶۴۰۸:۳۹:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۴
مردم اگر میخوان به دوران سیاه دهه 90 و ظریف و روحانی برگردن به پزشکیان رای بدهند. به عقب برنمیگردیم...
چوپان بینوا۳۵۳۰۹۴۸۰۸:۵۰:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۵
اقای املی فرمود،به حیوان هم حق ندارید دروغ بگید، روحانی سرامد همه دروغ گویان است، سکه طلا را از محمود یک میلیون تومان تحویل گرفت ودر پایان دولت دوازده میلیون به مرحوم ریسی تحویل داد، یعنی دوازده برابر وبه عبارتی یک هزار ودویست درصد تورم ویعنی فاجعه.حسن قفل، عالم محضر خداست وایشان هر روز بدتر از دیروز دروغ میگفت،خیر نبینی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  18. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  19. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  20. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

آخرین عناوین