پورمحمدی: کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد

  4030406128 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظام و رهبر معظم انقلاب بر حقوق قانونی مردم تاکید داشتند، اینکه انتخابات سر موعد مقرر در ۵۰ روز باید برگزار شود و کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد.

پورمحمدی: کشور برای برگزاری انتخابات بسیج شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه -۶ تیرماه- در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: اگر برای انتخابات نیاییم آیا اتفاق خوبی می‌افتد، اجازه ندهید دیگران بر احساسات، عواطف، افکار ما تسلط پیدا کنند، با حسن ظن و اعتماد با توکل بر خدا در انتخابات شرکت کنید.

فضای اجتماعی باید اشباع شود
پورمحمدی درباره دیدار با کنشگران فضای مجازی، گفت: افراد از گروه‌های مختلف حاضر شدند و حتی برخی اعلام کردند که به او رای نمی‌دهیم، اما جلسه برای آنها خیلی جذاب بود. 

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: باید فضای اجتماعی را اشباع کنیم، آگاهی عمومی را بالا ببریم و اجازه دهیم گفت‌وگوهای جدی بین دوستان و مخالفان انجام شود. 

وی درباره عدم سفرهای استانی با خنده گفت: دوستان من از قبل آماده بودند و زنبیل‌های خود را از ۱۵ تا ۲۰ سال پیش گذاشته بودند، برخی دوره‌های قبل نامزد بودند و به تازگی برخی در مجلس شورای اسلامی نامزد بودند و همه شرایط فراهم بود. 

پورمحمدی تصریح کرد: حادثه شهادت آیت الله رئیسی غیرمترقبه بود، همه غافلگیر شدم؛ حس کردم وظیفه دارم در این مرحله حاضر شوم و آمادگی قبلی نداشتم، اما ۳۰ برنامه برای استان‌ها آماده کردم، اما گفتند دیر شده و پخش هم نشد.


انتخابات یعنی همبستگی و اقتدار ملی
پورمحمدی اظهارداشت: من ابتدا می‌خواهم به ملت ایران بگویم، نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که حقوق مردم استیفا شود، انتخابات حق مردم است، تعیین رئیس جمهور، تعیین مدیرعالی باید سر وقت و طبق قانون انجام شود و تاکید داشتند طی 50 روز انتخابات انجام شود و این نکته مهمی است. 

وی افزود: دست‌اندرکاران هم خیلی زحمت کشیدند و من هم زمانی وزیر کشور بودم و می‌دانم چه کار سنگینی است و این ایام دیدیم که رسانه‌ها چه‌قدر تلاش می‌کنند و من صمیمانه تشکر می‌کنم 

نامزد ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: جدا از اینکه به چه کسی رای می دهید مشارکت شما و حضور شما در انتخابات مهم است. انتخابات یعنی همبستگی ملی، اقتدار ملی، یعنی ما آمده‌ایم سرنوشت خود را خودمان انتخاب کنیم و به دیگران اجازه ندهیم در امور کشور دخالت کنند.

مشارکت بالا به رفع تحریم و حل مشکلات کمک می‌کند
پورمحمدی تاکید کرد: اگر مشارکت بالا رفت در مقابل دشمنان، تحریم‌ها، تهدیدها با قوت بیشتری مشکلات را حل کنیم و رئیس جمهوری که با رای بیشتر رای می‌آورد می‌تواند راحت‌تر مشکلات مردم را برطرف کند. 

پورمحمدی اظهارداشت: برخی می‌گویند حضور ما چه تاثیری دارد، سوال من این است اگر حاضر نشویم چه اتفاقی می‌افتد؟ و می‌توانید به نامزدی که به نظر شما نزدیک است و انتخاب کنید و اجازه ندهیم دیگران بر افکار، احساسات و عقاید ما تسلط کنند. 

وی بیان کرد: روز انتخابات برای سرنوشت ما بسیار تعیین کننده است و با احساس مسئولیت و توکل بر خدا و حسن ظن بر اینکه این انتخابات برکات زیادی برای کشور دارد شرکت کنیم.

  
رئیس جمهوری باید قدرت فهم مناسبات بین المللی را داشته باشد
پورمحمدی درباره ویژگی رئیس جمهور در سیاست خارجی گفت: هم اکنون کشور ما درشرایط حساسی قرار دارد، رئیس جمهور ابتدا روابط خارجی و مناسبات قدرت بفهمد، داد و ستدهای بین المللی بشناسد، نمی‌گویم یک دیپلمات باشد یا در مذاکرات زیادی حضور داشته باشد، اما اگر با اینها بیگانه باشد از تاثیرگذاری عقب است و ناچار است به افراد دست دوم و سوم واگذار کند و این مساله مهمی است. 

وی بیان کرد: آمریکا، چین، روسیه، اروپا در منطقه ما به ویژه دز کشور ما، دخیل هستند ومنافعی دارند، احساس نگرانی می‌کنند زیرا ما در منافع، امنیت و روابط آنها تاثیرگذار هستیم؛ بنابراین ما باید بدانیم چین چه خواسته‌ای از ما دارد آیا چین و روسیه سیاست خود را با ما تنظیم می‌کنند؟ اینطور نیست؛ ما به این کشورها روابط نزدیکی داریم اما اینطور نیست که همه سیاست ما با چین،‌روسیه و حتی کشورهای منطقه مشترک باشد. 

نامزد ریاست جمهوری افزود: اگرچه ما با اروپا فاصله داریم اما منافع مشترک داریم و می‌توانیم با تعامل و تعادل روابط حتی با آمریکا، روسیه، چین، غرب، منطقه، آسیا و آفریقا منافع خود را تنظیم کنیم و رئیس جمهور باید قدرت فهم این مناسبات را داشته باشد و تیمی که انتخاب می‌کند بازیگران قوی باشند و لحظه‌ها را بررسی کنند. 

وی تصریح کرد: اگر تیم قدرتمند و رئیس جمهور قدرتمند باشد، توان فهم و قدرت مدیریت خوبی داشته باشد می‌تواند گام‌های بلندی برای منافع کشور برای دفاع از حقوق ملت ایران بردارد و اگر این فرصت به من داده شود گام‌های بلندی در جهت منافع ملی برمی‌دارم. 
  
تحریم را کوچک ندانیم
پورمحمدی با بیان اینکه تحریم موضوع جدی است، افزود: تحریم را نباید کوچک بدانیم، باید با عدد و رقم تحریم را بدانیم و اینکه روزانه چه آسیبی به ما می‌زند و ادامه آن چه خسارتی دارد و نباید اینها را کنار بگذاریم و نباید خود را در تله تحریم بگذاریم. 

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: ساده‌انگاری تحریم درست نیست، در رفع تحریم باید تمام قدرت خود را بسیج کنیم و معتقدم برجام بخشی از منافع ما را تامین کرده است، اما باید این بخش کوچک را نیز پیگیری کنیم و مناسبات و مذاکرات دیگر را آغاز کنیم. ما دیپلمات‌های قوی و بازیگران خوبی در گذشته و هم اکنون داریم و مدیر باید از این ظرفیت استفاده کند. 

وی بیان کرد: سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی رقم می‌خورد و رهبری درایت و حمایت می‌کند، رئیس جمهور باید این فضا را جمع کند و راهنمایی‌های لازم را از رهبری اخذ کند و در داخل نیز تحریم را خنثی‌سازی کند.

سه برابر سرانه مصرف در اروپا، انرژی استفاده می‌کنیم
پورمحمدی ادامه داد: در ۱۰تا ۱۵ سال گذشته اقداماتی انجام دادیم که اگر اقتصاد ما خوب بود و مشکلی نداشتیم نباید برخی کارها را انجام می‌دادیم. برای مثال گرانترین کالای جهان انرژی است و ما حداقل سه برابر مصرف انرژی در اروپا استفاده می‌کنیم. 

وی گفت: برای توزیع منابع انرژی در جامعه باید طرح رفاه مانند اروپا باشد، همان مقداری که در اروپا مصرف می‌شود به صورت رایگان بین مردم توزیع کنیم حداقل ۶۰ میلیارد دلار می‌شود، در حالی امروز ۱۳۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم و می‌توانیم با یک حرکت بسیار دشوار این میزان مصرف را مدیریت کنیم.
  
بازسازی ناوگان حمل و نقل کشور
پورمحمدی گفت: مدیر باید صداقت، جسارت تصمیم گیری و قدرت اجرا داشته باشد و مردم هم باید اعتماد کنند و همراهی کنند، ما سهمیه بندی مصرف سوخت را در سال ۱۳۸۵را تجربه کردیم و مصرف ۶۴ میلیون لیتر در روز به ۳۷ میلیون لیتر رسید، مردم هم تا ۶ ماه اعتماد کردند و آهسته آهسته مشکلات را برطرف کردیم و با ۴۷ میلیون لیتر کارها در کشور انجام شد. 

نامزد ریاست جمهوری گفت: گرانترین کالا هدر می‌رود و کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، ناوگان حمل و نقل ما فرسوده شده است و نیازمند بازسازی است و با پول‌های عادی نمی‌توان بازسازی کرد و اینها منابع کشور است و تصمیم‌ گیری های سخت می‌خواهد و برای خنثی‌سازی تحریم تعیین کننده است. 

تاب‌آوری خوبی در تحریم‌ها داشتیم
پورمحمدی تاکید کرد: اگر دنیا بداند ایران قدرت دارد منابع خود را جمع کند، صرفه‌جویی کند و طبق اولویت‌ها مصرف کند از تحریم منصرف می‌شود زیرا تحریم ناکارآمد است. ما تاب آوری خوبی در تحریم‌ها داشتیم و دنیا به دنبال تحریم فلج کننده و فروپاشی اقتصاد ایران بود و نتوانست. 

وی گفت: قدرت اقتصادی،‌ملی، قدرت کارشناسان را کم ندانید و این روزهای سخت می‌گذرد آنچه که باقی می‌ماند مقاومت و پایداری است، ۴۵ سال سختی تحمل کردیم اما نباید حاشیه‌سازی کنیم. 

نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: فلسطینیان امروز برجسته‌ترین مظلوم جهان هستند و صهیونیست‌ها ظالمانه‌ترین دشمن انسانیت هستند، ۴۵ سال ملت ایران تحمل کرد و امروز پژواک رهبر و جوانان دنیا را گرفته است، پیام ما علیه ظالمیان اشاعه یافته است.

وی تاکید کرد: اتفاقاتی که در برابر تحریم افتاده بسیار مهم است، اما تدبیر کامل نداشتیم، تدبیر کامل رفع تحریم در خارج و خنثی‌سازی در داخل است. 
  
امام (ره) محکم پای جمهوری ایستاد
پورمحمدی درباره ببرقراری نظام حزبی در ساختار سیاسی کشور گفت: ایران کشوری است که برپایه انتخابات بنا شده ، امام (ره) محکم پای جمهوری ایستاد، رهبر معظم انقلاب بر مردم سالاری دینی ایستاد و در سال اول انقلاب ۵ انتخابات مهم داشتیم و تا کنون همه کارها با انتخابات انجام شده البته نوسان‌هایی وجود داشت که طبیعی است. 

نامزد ریاست جمهوری افزود: در همه دنیا قوانین انتخابات اساسی یا ثابت است و کم تغییر می‌کند، زیرا باید قابل پیش‌بینی باشد و دست اندازی نشود و این موضوع مشکلات قانونی داریم که باید حل شود. 

آشفتگی سیاسی کشور باید سامان یابد
پورمحمدی در پاسخ به این سوال بستر انتخابات و مشارکت سیاسی چگونه است؟ گفت: برای انتخابات باید سازمان داشته باشد هم اکنون ۶ نامزد در انتخابات حاضر هستند که ۴ نفر به یک جناح فکری تعلق داریم و ۲ نفر به جناح‌های دیگر، اما هیچ کدام از جناح‌های فکری نمی‌گویند این برنامه‌های ما است تا فرد پیروز شود و دسترسی گسترده و امکانات داخلی و خارجی داشته باشد و این طبیعی است.

نامزد ریاست جمهوری گفت: برخی می‌گویند اصول داریم، اصول آنها شخصی است. برخی می‌گویند دولت سایه تشکیل دادیم، دولت سایه باید در حزب باشد، آدرس و شناسنامه داشته باشد و قابل پاسخگویی باشد و این آشفتگی سیاسی است و باید سامان یابد.

  
حزب قوانین پشتیبان، بودجه و قدرت نظارت می‌خواهد 
پورمحمدی اظهارداشت: اینکه برخی می‌گویند مردم ایران جمع‌گرا نیستند، درست نیست و القایی است تا امکان تجمیع و سازماندهی سیاسی نداشته باشیم در حالی که در گذشته حرکت جمعی بسیار خوبی داشتیم. 

نامزد ریاست جمهوری گفت: تحزب نه حزب باحال؛ هم اکنون ۱۳۰حزب شناسنامه چپی، میانی و راستی داریم که حزب نیستند؛ زیرا حزب قوانین پشتیبان، بودجه، قدرت نظارت، قدرت تاثیرگذاری در مناسبات کشور می‌خواهد تا مردم در طول زمان درک کنند نه در ۱۰ روز؛ مردم در ۱۰ روز نمی‌توانند قضاوت کامل کنند. 

پورمحمدی بیان کرد: بلوک‌بندی‌های رای، بلوک‌بندی‌های جناحی است که در گذشته وجود داشت و افراد سایت، ستاد، روزنامه، پول و عوامل اجرایی داشتند و ۱۰ تا ۱۵ درصد رای دارند و این به نظر من کامل نیست و یک سامان کامل فعالیت سیاسی نیست؛ مافیا در این شرایط می‌تواند با پول ریختن، با در اختیار گرفتن رسانه  به آرا و تفکر عمومی جهت دهد بنابراین تحزب جدی است و راهکار اساسی است.

  
برنامه‌های بورسی و مشورت با کارشناسان
پورمحمدی در پاسخ به اینکه لایحه جامع انتخابات مربوط به دوره وی است، گفت: من شروع کردم اما متوقف شد و بعد سیاست‌های کلی را تقدیم رهبری کردم اما زمان زیادی صرف شد و فرصت سوزی اجتماعی است. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید بورسی‌ها به شما اعتماد کنند، بیان کرد: من سعی کردم درباره موضوعات تخصصی با کارشناسان بحث کنم، با اساتید اقتصاد هم گفت‌وگو داشتم و صحبت‌ها و برنامه‌ جامعی که ارائه دادم مورد استقبال کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفت. در مورد بورس نیز مشکلات و راهکارها را بیان کردم که مورد استقبال متخصصان قرار گرفت.

  
بورس دماسنج اقتصاد است/ باید شفاف شود
پورمحمدی با بیان اینکه بورس دماسنج اقتصاد است، گفت: در بورس باید قاعده بازار حاکم باشد، هم اکنون بیش از ۶۰ درصد بازار سرمایه در اختیار دولت است. بورس نیازمند شفافیت است اما برخی گزارش‌ها شفاف نیست، همچنین باید رقابت در بازار بورس حاکم باشد، عدم تعارض منافع در بازار سرمایه باید برقرار باشد اما اینطور نیست.

وی تاکید کرد: بازار بورس خیلی پیچ دارد و باید حرفه‌ای و تخصصی اداره شود و نمی‌توان دستوری بر آن کنترل داشت، در نتیجه شاهد شرایطی هستیم که بر بازار حاکم شده است و بخش بزرگی از جامعه گرفتار هستند. 

ظرف ۳ سال بازار سرمایه به ثبات و رونق مجدد بازمی‌گردد
پورمحمدی درباره سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت تکلیف خود را نمی‌دانند؛ دولت آقای احمدی نژاد کمک کرد اما الان کجای کار هستیم. مشارکت مردم در بازار سرمایه جزو نقاط قوت بازار خوب است. 

وی تصریح کرد: مساله بورس، ثبات اقتصادی، بازار ارز و ناترازی بانک‌ها مساله ساده‌ای نیست و حل مشکلات آنها مرحله به مرحله است و اگر اعتمادسازی خوبی باشد، برنامه درستی انجام شود و جلوی دخالت‌های گرفته شود ظرف ۶ ماه تا یک سال برنامه‌ریزی کرد. برآورد من این است که بین ۲ تا ۳ سال بازار سرمایه به ثبات منطقی و رونق مجدد بازگردد.

  
رانت اعتماد سوز است و جامعه را مختل می‌کند
پورمحمدی درباره افزایش اعتماد مردم به مسئولان توضیح داد: باید کمتر به مردم قول دهیم و کمتر شعار دهیم، آنچه را که نمی‌توانیم وعده ندهیم و صادقانه به مردم بگوییم نمی‌توانیم، ظاهر و باطن را یکی کنیم، برنامه‌ها به فضای حرفه‌ای و کارشناسی نزدیک باشد و جامعه تخصصی حرف ما رو قبول داشته باشد، رانت از مناسبات مدیریت خارج شود، رانت اعتماد سوز است و جامعه را مختل می‌کند.

وی اضافه کرد: فساد سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند و فساد هم با بگیر و ببند نیز حل نمی‌شود و این روش مبارزه با فساد پاسخگو نیست. در هر جای دنیا فساد جایی است که پول، قدرت، شهرت، نفوذ، دسترسی به قانون، تعرفه و مجوز باشد، وجود دارد. ما در کشور برای مبارزه با فساد نیروهای فراجا، انتظامی، قوه قضائیه استفاده می‌کنیم، در دنیا وقتی مافیا فساد ایجاد می‌کند نیازمند سیستم‌های قوی است و آن را به پلیس مالی (سازمان مالیاتی) و سازمان مبارزه با پولشویی واگذار کرده است. در دنیا حق دخالت در احوالات شخصی شهروندان ندارند، اما پلیس مالی تنها جایی است که حق تفحص در احوالات شخصی دارد .


پلیس مالی مهمترین رکن مبارزه با فساد در جامعه است
پورمحمدی درباره راه‌اندازی پلیس مالی توضیح داد: عده‌ای از لایه‌های پنهان، از خلل و فرج قوانین، از رویه‌های نامناسب، از اینکه دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی انجام نمی‌دهند، سوء  استفاده می‌کنند و اگر نظارت نکنیم فساد به دنبال دارد. 

وی ادامه کرد: بحث مالی حقوق عامه است و اگر عده‌ای سوء استفاده کنند تمام نظام اجتماعی را مختل می‌کنند. رانت مالی، مافیای مالی از مافیای فرهنگی و سیاسی خطرناک‌تر است، بنابراین مافیای مالی مافیای اصلی هستند و هر کشوری که رو به جلو حرکت کرده جلوی مافیای اقتصادی را گرفته است. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: تجسس در زمینه‌ای که حجم انباشته‌ای باشد که از روال عادی زندگی خارج باشد انجام می‌شود. پلیس مالی مهمترین رکن مبارزه با فساد در جامعه است. 

وی اضافه کرد: من عضو سازمان مبارزه با پولشویی بودم،  ۹ سال پیش افرادی بودند که ۳۰۰ نفر در یک شبکه، ۴۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند و سرگروه تنها ۹ کلاس سواد داشت. اگر نظارت نباشد شبکه‌های فساد از این لایه‌ها استفاده می‌کنند.

  
بروکراسی به مردم فشار زیادی وارد می‌کند
پورمحمدی با بیان اینکه دولت الکترونیک مجموعه عظیمی در مدیریت کشور است، افزود: بروکراسی ما به کارمند، مدیران و مردم فشار زیادی وارد می‌کند که باید حل کنیم و روش‌های سنتی به غیر از هزینه بالا، ناکارآمدی، بهره‌وری پایین سودی برای کشور ندارد؛ اگر نظام اداری ما ناقص باشد قوی‌ترین مدیران و بالاترین درآمدها نتیجه خوبی نخواهد داشت. 
  
 کشور به تصمیمات سخت و معجزه اعتماد نیازمند است
پورمحمدی درباره راهکارهای خود برای توزیع جمعیت و جوانی جمعت گفت: بیش از ۴۰ درصد فعالیت‌ها و بیش از ۵۰ درصد درآمدهای کشور در تهران متمرکز است در نتیجه افراد به ایران مهاجرت می‌کنند. می‌گوییم اختیارات می‌دهیم اما این کار را انجام نمی‌دهیم و از برنامه سوم مقرر شد  ۲۳ فعالیت را به شهرها، شهرداری‌ها و شوراهای شهر بدهیم هر دولتی آمد متوقف کرد. 

وی گفت: سامانه توزیع مسئولیت و به تبع آن توزیع جمع آمایش جامع می‌خواهد، اما کاری در این زمینه انجام نمی‌دهیم زیرا برنامه جسورانه است. آمایش سرزمینی باید خوب دیده شود، برنامه‌ریزی شود و با جسارت برنامه‌ریزی کنیم و با این محافظه‌ کاری‌ها راه به جایی نمی‌بریم. مدیر موفق باید نگاه روشنی در سیاست داخلی، سیاست اداری،‌ اقتصادی، دیپلماتیک و جسارت تصمیم‌گیری بزرگ و سخت را داشته باشد. 

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور برای عبور از این مراحل به تصمیمات سخت نیازمند است، به مردانی که به دور دوم ریاست جمهوری فکر نکنند و مدیرانی به میدان بیایند که قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب سخت داشته باشند و معجزه زمینی اعتماد رخ داد و معتقدم این کار شدنی است. 
  
رفراندوم برای روش مصرف انرژی
پورمحمدی درباره رفع ناترازی مصرف برق، آب و انرژی گفت: برای مصرف انرژی و وفاق ملی باید رفراندوم برگزار کنیم. وضعیت مصرف، هدررفت منابع را توضیح دهیم و اگر مردم رای دهند مدیر به راحتی می‌تواند تصمیم بگیرد. 

وی تصریح کرد: نباید بگویم مردم همراهی نمی کنند و سختشان است، بنابراین باید رفراندوم بگذاریم منعی هم وجود ندارد و قانون اساسی اجازه آن را داده است. این مسائل مستقیم به زندگی مردم مربوط است، باید با همکاری و هم فکری ملی به تصمیمات روشن رسید و همگی پای اجرای آن بایستیم. 
  
اگر رای نیاورم شکر خدا می‌کنم/ نگذاریم گفتمان انقلاب تضعیف شود
پورمحمدی با بیان اینکه باید در برخی مسائل رفراندوم برگزار کنیم گفت: در مسائلی همچون  معیشت و مصرف انرژی می‌توان رفراندوم برگزار کرد زیرا مردم صاحب نظر هستند؛ هزینه برگزاری رفراندوم حدود ۲۰۰ میلیارد است که در مقابل مصرف ما که ۷۰ میلیارد است، صرفه اقتصادی دارد. در چنین مسائلی که جنبه سیاسی ندارد، می‌توانیم انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات رای نیاورید چه می‌کنید گفت: اگر رای نیاورم شکر خدا می کنم زیرا من حامل گفتمان انقلاب اسلامی هستم . 
وی تاکید کرد: تمام تبلیغات خود را بر روی شعارهای اصلی انقلاب ، امام ، رهبری ، شهید مطهری ، شهید بهشتی گذاشته ام. باید بازتولید کنیم گفتمان انقلاب را با ادبیات روز و آن را از افراط و تفریط ها دور کنیم 

پورمحمدی اظهارداشت: مردم ما با گفتمان انقلاب رشد و زندگی کرده اند و امروز زندگی خواهند کرد و آینده افتخار خواهند کرد و نباید بگذاریم گفتمان انقلاب تضعیف شود و حواشی بر آن غلبه کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۴۷۳۱۲۳:۴۵:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۶
اکثریت مردم دغدغه شان معیشت است
ناشناس۳۵۳۵۸۹۷۱۳:۳۰:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۷
اصلا فکر نمی کردم پورمحمدی اینقدر باحال باشه. اگر پزشکیان نبود حتما به او رای می دادم.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  18. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  19. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  20. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

آخرین عناوین