۳ تا از بهترین مقصدهای گردشگری در فاصله کوتاه از تهران

گزارش بازرگانی، 310104،   4030410099 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سه مقصد برتر گردشگری در فاصله کوتاه از تهران شامل کردان، لواسان و طالقان می‌باشد. کردان با ویلاهای زیبا و طبیعت آرامش‌بخش، لواسان با آب‌وهوای دلپذیر و مناظر چشم‌نواز، و طالقان با دریاچه‌ای خیره‌کننده و روستاهای تاریخی، هر یک تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به ارمغان می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با این مقاصد زیبا، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

مقصدهای گردشگری اجاره ویلا اطراف تهران

شهرنشینی، با تمام مزایایی که دارد، گاه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. هیاهوی خیابان‌ها، آلودگی هوا و تراکم جمعیت، روح انسان را آزرده می‌کند و نیاز به آرامش و خلوت را در وجودمان فریاد می‌زند. در چنین مواقعی، چه چیزی بهتر از یک سفر کوتاه به دل طبیعت؟

 خوشبختانه، در اطراف تهران، گنجینه‌هایی از زیبایی‌های طبیعی نهفته است که می‌توانند در عرض چند ساعت، ما را از دنیای پرشتاب شهر به آرامش و سکوت طبیعت بکر رهنمون شوند. در این مقاله، با 3 تا از بهترین مقصدهای گردشگری در فاصله کوتاه از تهران آشنا خواهیم شد.

 کردان: تماشای طبیعت در کنار هوای خنک کوهستانی

 کردان، روستایی ییلاقی در استان البرز و در 65 کیلومتری غرب تهران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آخر هفته برای تهرانی‌ها است. این روستا با آب و هوای خنک و مطبوع، باغ‌های سرسبز و طبیعت بکر، بهشتی زمینی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و شلوغی شهر است.

 طبیعت بکر و چشم‌نواز

 کردان در دامنه‌های کوه‌های البرز واقع شده و به همین دلیل، از طبیعتی کوهستانی و بکر برخوردار است. در این روستا، می‌توانید به تماشای مناظر کوهستانی، باغ‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و دشت‌های پهناور بنشینید.

 باغ‌های میوه

 یکی از جاذبه‌های اصلی کردان، باغ‌های میوه آن است. در این باغ‌ها، انواع میوه‌های سردسیری مانند: سیب، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل به وفور یافت می‌شود. شما می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان، از قدم زدن در باغ‌ها و چیدن میوه‌ها به صورت تازه لذت ببرید.

 شما با اجاره ویلا در کردان، قادر خواهید بود از طبیعت بکر و زیبایی‌های این سرزمین سرسبز بهره‌مند شوید.

 لواسان مقصدی خوش آب‌وهوا در شمال شرق تهران

اجاره ویلا در لواسان

 لواسان که در فاصله حدود 11 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده، به عنوان یکی از نزدیک‌ترین و محبوب‌ترین ییلاقات پایتخت شناخته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت لواسان، آب و هوای خنک و مطبوع آن است. در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، لواسان با نسیم خنک کوهستان و دمای مطبوع، گویی بهشتی زمینی است که برای فرار از گرمای شهر به آن پناه می‌برند. در این بخش، به معرفی دو جاذبه دیدنی و منحصربه‌فرد لواسان می‌پردازیم که هر کدام زیبایی و شکوه خاص خود را دارند.

 قله پرسون

 قله پرسون در محله افجه لواسان، با ارتفاعی نزدیک به 3150 متر، یکی از زیباترین نقاط این شهر است. مسیر رسیدن به این قله که بهشتی زمینی در دل البرز است، با مناظر رویایی و نفس‌گیر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند.

 غار موزه وزیری

 غار موزه وزیری که در دل کوه‌های لواسان قرار گرفته، مقصدی جذاب برای گردشگران، به ویژه توریست‌های خارجی است. این موزه که توسط استاد ناصر هوشمند وزیری خلق شده شامل: مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و آثار هنری منحصربه‌فردی است که با الهام از داستان‌های شاهنامه و با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

 دشت هویج

 دشت هویج، در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا، در سال‌های اخیر به یکی از مقصدهای محبوب طبیعت‌گردی در لواسان تبدیل شده است. در گذشته، این دشت مملو از مزارع هویج بوده؛ اما امروزه شاهد تنوع محصولات کشاورزی مانند: گردو و انواع میوه در آن هستیم.

 با اجاره ویلا در لواسان، آخر هفته‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

طالقان: منطقه ‌ای زیبا بین کوه‌ های البرز

جاذبه های دیدنی طالقان

 طالقان، شهرستانی ییلاقی در دامنه‌های البرز، با طبیعت بکر و آب و هوایی خنک، در میان مسافران و طبیعت‌گردان به عنوان بهشتی زمینی شناخته می‌شود. این منطقه که از توابع استان البرز است، در 133 کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده و به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران است. این منطقه بکر به واسطه قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی، از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری برخوردار است که در ادامه متن به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

 سد و دریاچه طالقان: نگینی در دل طبیعت

 بی‌شک، نخستین تصویری که از طالقان در ذهن هر گردشگری نقش می‌بندد، عظمت سد و دریاچه آن است. این شاهکار مهندسی که در دامنه کوه‌های البرز احداث شده، دریاچه‌ای وسیع و تماشایی را به وجود آورده که گویی آینه‌ای از آسمان را در دلِ خود جای داده است. گشت و گذار در کنار دریاچه، قایق‌سواری و یا ماهیگیری، تنها بخشی از تفریحاتی هستند که در این بهشت زمینی انتظار شما را می‌کشند.

 کرکبود: روستایی در آغوش طبیعت، با آبشاری خنک و دل‌انگیز

 در میان انبوه روستاهای کوهستانیِ طالقان، نگینه‌ای به نام "کرکبود" می‌درخشد. نام این روستا که در گویش محلی به "گُر" نیز معروف است، به گفته اهالی، از رنگ کبود و تیره صخره‌ها و سنگ‌های اطراف آن گرفته شده است.

 اما شهرت کرکبود فقط به خاطر نامش نیست. در این روستای ییلاقی، یکی از زیباترین آبشارهای ایران را می‌توان یافت. آبشاری که با شکوهی بی‌نظیر، از میان دره‌ها و صخره‌های سخت، مسیر خود را به پایین دست باز می‌کند و از ارتفاعی حدود 5 متر، به حوضچه‌ای زلال و گوارا می‌ریزد.

 سفر به کرکبود و تماشای این آبشار خنک و دل‌انگیز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. علاوه بر این، در روستای کرکبود، می‌توانید از دیدن خانه‌های قدیمی و سنتی، گشت و گذار در کوچه باغ‌های سرسبز و چشیدن طعم بی‌نظیر آش‌ها و غذاهای محلی لذت ببرید.

 اجاره ویلا اطراف تهران و یا طالقان، فرصتی عالی برای فرار از شلوغیِ شهر و غرق شدن در طبیعت است. حال که شما با 3 تا از بهترین مقصدهای گردشگری در فاصله کوتاه از تهران آشنا شده‌اید، قادر خواهید بود با توجه به علاقه خود یکی از این مناطق را انتخاب نموده و تعطیلاتی به‌یادماندنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  3. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  11. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  12. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  13. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  14. بازنگری کنید

  15. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  16. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  17. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  18. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  19. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  20. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  21. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  22. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  23. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

آخرین عناوین