خطر بیخ گوش آمریکا!

سعیده اسکندری، گروه جهان الف،   4030424081 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
خطر بیخ گوش آمریکا!

صحنه سیاسی آمریکا به تازگی با یک رویداد مهم رو به رو شده است. در این راستا، دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا هدف یک حمله ترور قرار گرفته است. عامل حمله به ترامپ به سمت وی شلیک کرده اما بر اساس تصاویر منتشر شده، گلوله شلیک‌شده، گوش راست ترامپ را مجروح کرده و وی از این حمله جان سالم به در برده است. 

با فاصله کمی پس از حمله به ترامپ، نیروهای امنیتی حاضر در محل گردهمایی انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا، ضارب را هدف حمله قرار داده و او را کشته اند. اگرچه اطلاعات مختلفی در مورد اینکه چندین نفر در این حمله دست داشته اند نیز منتشر و مطرح شده است. در این راستا، شمار قابل توجهی از افراد و چهره های سیاسی مطرح در آمریکا به صراحت نسبت به حادثه ترور نافرجام ترامپ واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند. 

این رویداد نشان داد تا چه اندازه قطبی گرایی سیاسی و اجتماعی در آمریکا اوج گرفته و عملا این کشور را در موقعیت یک انفجار قرار داده است. پیش از این بارها و بارها بسیاری از تحلیلگران و تئوریسین های مرتبط با عرصه سیاست و حکمرانی در آمریکا هشدار داده بودند که آمریکای کنونی بیش از این نمی تواند تضادها و تنش های سیاسی و اجتماعی را تحمل کند و دیر نخواهد بود که سطح تنش و درگیری ها در این کشور به مرحله غیرقابل کنترلی برسد. 

در عین حال، ترور نافرجام ترامپ و تشدید تنش های سیاسی و اجتماعی در مدت اخیر در آمریکا نشان داده که تا چه اندازه شعارهای مقام های ارشد آمریکایی و جریان های رسانه ای متحد با آن ها در رابطه با این موضوع که آمریکا نقطه اوج تمامی ارزش های متعالیِ سیاسی و مدنیت در رقابت سیاسی است، روی هواست و نباید آن ها را باور کرد. 

دیگر اینکه جالب است که تنها اندکی پس از ترور نافرجام ترامپ، بسیاری آن را صرفا یک بازی تبلیغاتی دانستند که در قالب آن حزب جمهوریخواه به دنبال کسب رای بیشتر برای ترامپ و مظلوم نمایی در رابطه با اوست و در عین حال، از رهگذر این حادثه سعی شده تا طیف های بیشتری از مردم آمریکا نیز پای کار بیایند و در انتخابات این کشور شرکت کنند. 

در حقیقت طرفداران ایده نمایشی بودن حادثه اخیر برای ترامپ تاکید دارند که جریان ها و طیف هایی در آمریکا سعی داشته اند که از رهگذر حادثه اخیر برای ترامپ میزان اقبال عمومی به ترامپ را به هر نحو ممکن تقویت کنند و او را به نوعی مخالف وضعیت موجود آمریکا معرفی کنند. ایده ای که کاملا در راستای شعارهای مکرر ترامپ مبنی بر حاکم بودن یک تشکیلات در سایه در آمریکا برای ضربه زدن به وی(ترامپ) قرار دارد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۶۹۷۱۱۲:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
مواظب دو قطبی در کشور خودمون هم باشیم ، دو قطبی خودی و غیر خودی ،
ناشناس۳۵۵۷۰۷۱۱۶:۱۳:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
ترامپ واقعا شجاعانه رفتار کرد و محبوبیتش بیشتر شد بایدن قطعا باخته
ناشناس۳۵۵۷۰۸۶۱۶:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
چطو باور کنیم یک جوان ۲۰ ساله توانسته کل سیستم مخوف جاسوسی و امنیتی و پلیسی امریکا را فریب بده و با مسلسل به ان بزرگی تا ان نزدیکی بیاید؟؟؟؟
عمران۳۵۵۷۴۱۵۰۹:۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
درسته سیستم امنیتیشان یا از عمد همراهی کرده و یا دچار ناتوانی و بی عرضگی و نقص شدید بوده وگرنه امکان ندارد یک نفر مسلح برود به بالای یک ساختمان با دید مستقیم به سمت صحنه سخنرانی. اما امکان نمایشی بودن این حادثه وجود ندارد، گلوله انقدر از نزدیک رد شده که به راحتی میتوانست با وزش باد یا یک دهم ثانیه چرخش سریعتر به سر برخورد کند مگر اینکه کسی بگوید این گلوله نبوده .
ناشناس۳۵۵۷۶۹۸۱۷:۱۶:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
اون گلوله یک سانت این ورتر رد شده بود شاید کار ترامپ تمام بود. چطور می‌شه ادعا کرد ماجرا نمایش بوده؟ هر ماجرایی پشت‌ش باشه، صرف نمایش بعید هست.
ناشناس۳۵۵۷۲۷۶۲۳:۳۷:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
باور کنید کار خودشونه .
ناشناس۳۵۵۷۲۸۷۲۳:۵۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اینهم تمام و کمال یک نمایش کاملاً خنده دار از ترامپ بود جهت محبوب کردن و مهم جلوه دادن خودش برای انتخابات. این ایده هم از اون داماد مسخره تر از خودش جراد کوشنر صهیونیست بوده. نحوه عکس گرفتن ها مخصوصأ آن یکی که پرچم آمریکا در پشتش است کاملاً نمایانگر تبلیغاتی بودن ماجرا دارد.
ناشناس۳۵۵۷۶۰۴۱۳:۴۶:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
بابا ریگان رو هم ترور کردن! چه ربطی داره؟
خوانساری۳۵۵۷۶۷۹۱۶:۳۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
مسایل مربوط به آمریکا به ما چه مربوطه .
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

    2. پلیس باید خلع سلاح شود!

    3. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

    4. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

    5. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

    6. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

    7. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

    8. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

    9. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

    10. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

    11. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

    12. فقط وقت کشی و ژست !

    13. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

    14. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

    15. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

    16. عدالت کاغذی!

    17. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

    18. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

    19. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

    20. موسسه گوته در تهران پلمب شد

    21. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

    22. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

    23. واکنش مبینا نعمت زاده به درخواستش از رئیس جمهور و قبولی در رشته پزشکی

    24. پیام موشکی حماس

    25. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

    آخرین عناوین