جلیلی: دولت سایه را با قوت و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد

  4030429045 ۹۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مسیر دولت سایه که آغاز شده است، قوی تر از گذشته دنبال خواهد شد.

جلیلی:  دولت سایه را با قوت و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی در شهر یاسوج، اظهار کرد: ما همواره تلاشمان این بود که به مسیر با صلابت و عزتمند کشور در هر برهه ای کمک کنیم و اگر جایی هم ایرادی و انحرافی می دیدیم سعی می شد که با همان رویکرد حل مساله اقدام کنیم. 

وی ادامه داد: تفاوتی هم نمی کند اینکه یک دولت رقیب ما  یا دولت همراه جریان ما باشد، ما آن حرکت و مسیری را که آغاز کرده ایم بر انجام و استمرار آن با قدرت اصرار می ورزیم. 
درست است که شخصی که رای اورده و پیروز انتخابات شده و هم اینک هم مسئولیت اجرایی با او و همراهان وی است اما این به معنای شانه خالی کردن از زیر بارمسئولیت برای طرف رقیب که رای کمتری آورده است نیست. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت سایه که برخی ها ایرادهایی هم از کارکرد و رویکرد آن گرفته اند و البته ما این را با قوت و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد، در حقیقت یک گفتمان است و مسیری است که آغاز شده و البته قوی تر از گذشته دنبال خواهد شد. جالب است که کسانی که ادعای آزادی و اندیشه ورزی دارند و یا مدعی کثرت گرایی هستند ظرف این روزها با غوغاسالاری به دنبال این هستند که بتوانند به این «دولت سایه» که ما مطرح کردیم ایراد بگیرند و ما را محکوم به دخالت در امور کنند.  این در حالی است که رویکرد و گفتمان دولت سایه بر کمک و همراهی با دولت ها چه یک دولت رقیب و یا دولت همراه باشد، استوار بوده است و بارها تاکید کردیم که دولت سایه یک دکان نیست بلکه یک گفتمان  است.

جلیلی ادامه داد: یک جهان فرصت یک شعار زیبا نیست، بلکه واقعیتی تلخ ومغفول مانده است که سالیان متمادی نتواستیم از داشته ها، سرمایه ها و استعدادهای درونی و نهفته کشورمان به نحو شایسته بهره ببریم. 

وی افزود: هر کدام از شهرها، روستاها، عشایر و استان های مختلف ما با ظرفیت های متنوع و استعدادهای بومی خود بهترین و بالاترین ظرفیت و نقش آفرینی را در ساختن و ایجاد جهش کشوردارند و البته باید تاکید کرد که از این ظرفیت های مختلف ما در برهه هایی و مقاطعی بی بهره بودیم. 

جلیلی همچنین گفت: درهشت سال از دولت های یازدهم و دوازدهم ما بارها برنامه می دادیم و هر جایی که مشکل و انحرافی در مسیر دیدیم تذکر می دادیم که این راه و مسیر اشتباه است والبته بارها هم دولت را در حوزه های مختلف کمک می کردیم. ما ظرف سه سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تا زمان حیات شهید رئیسی با کمترین چالش در زمینه پیاده کردن اهداف و برنامه های خودمان برای کمک به حل مسایل مردم و حمایت از دولت در راستای انجام بهتر امور و خدمات رسانی شایسته به مردم مواجه بودیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در دولت شهید رئیسی هر جایی که احساس شد و ضرورت دیدیم ورود می کردیم و با رویکرد حل مسائل به کمک دولت می آمدیم و شهید رئیسی هم استقبال می کرد و بارها نسبت به پیاده سازی و اجرای برنامه ها و پیشنهادهایی که ما می دادیم تاکید می ورزید. 

جلیلی همچنین بیان کرد: نباید این تصور وجود داشت که انتخابات تمام شد و مسیر ما هم متوقف شده است بلکه با تمام ظرفیت ها و توان خود باید دولت فعلی را همراهی و کمک کرد و این کشور و قطار پیشرفت آن باید با سرعت و شتاب بیشتری پیش رود.معتقد هستیم که همه چیز با انتخابات تمام نشده است و این راه و مسیری که شروع کرده ایم با قدرت ادامه خواهیم داد و ما امیدواریم که هم دولت جدید و هم مردم از نتایج حرکت های «دولت سایه» نیز بهره لازم را خواهند برد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۹۸۷۳۲۳:۲۳:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
حالا اعضای این دولت سایه چه کسانی هستند؟ بودجه و امکاناتشان را از چه محلی تامین میکنند؟
علی۳۵۶۰۰۳۸۰۶:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه همه نخبه هستند وجهانی کار می‌کنند جناب
نخبه۳۵۶۰۱۶۲۰۸:۵۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نخبگانشان کیا هستن رسایی زاکانی و.......کارنامه هاشون مشخصه
ناشناس۳۵۶۰۱۹۵۰۹:۲۴:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نخبه هایی مثل آقای جلیلی،ساداتی نژاد،عبدالملکی، خاندوزی و صحرایی و دیگران
ناشناس۳۵۶۰۲۲۴۰۹:۳۷:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
علی آفا اولا مصداقی حرف بزن یعنی نمونه بیار. ثانیا به قسمت دوم سوال منظورم بودجه دولت سایه است ، پاسخ ندادی!
ناشناس۳۵۶۰۳۳۹۱۱:۱۸:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بودجه از کجا؟ با چه مجوزی؟
فرناز۳۵۶۰۳۷۹۱۲:۰۸:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بحث بودجه چطور؟ ردیف بودجه دارند؟
ناشناس۳۵۶۰۴۶۵۱۳:۳۵:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
توصیه و سفارش همین به اصطلاح نخبگان بود که همه چی چند برابر شد
ناشناس۳۵۶۰۰۵۹۰۷:۲۰:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه متشکل از همه مردم اند که دولت مجلس و غیره را نظارت می کنند و به اینها کمک میدهند
ناشناس۳۵۶۰۴۸۷۱۳:۵۷:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
خواست اکثریت مردم تعطیلی دولت در سایه شماها هست
امیر۳۵۶۰۱۰۱۰۸:۱۱:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بگذارید دولت کارش رو بکند. این ایده دولت سایه فقط بهانه به دست دولت می دهد تا اشکالات را به گردن آن بیاندازد. میشه لطف کنید و بی خیال دولت سایه بشین لطفا؟
ناشناس۳۵۶۰۲۶۴۱۰:۰۵:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
جناب پزشکیان باید بداند که اگر در ریل انقلاب قدم برندارد شکست پر هزینه تری را برای خود و اصولگرایان بظاهر اصولگرا و اصلاح طلبان خواهد زد، انسانهای فهیم در این مورد شک نخواهند کرد. به گفته خود رهبر، عصای موسی تو دهنی می زند، کافیست یک نگاه به تاریخچه رئیس جمهوری های قبلی از بنی صدر تا خاتمی و روحانی بیاندازید، آیا عاقبت بخیر شدند؟؟؟ خیر، چرا چون به این درک نرسیدند که این انقلاب صاحب دارد و نباید از این قطار جا بمانند.
علی۳۵۶۰۴۹۳۱۳:۵۹:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
صاحب این انقلاب و قطار مردمند مردمی که خودشون آقای خاتمی و ....را انتخاب کرده اند
ناشناس۳۵۶۰۲۸۹۱۰:۲۷:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه قدرت اجرایی ندارد که دولت بخواهد تقصیر کارهای انجام نشده و مشکلات را گردن او بیندازد. اگر جایی دیدید دولت چنین کاری کرد بدانید دارد از مسئولیت فرار می‌کند. دولت سایه یعنی من و تو. دولت سایه یعنی تفکر و کار کارشناسی برای یافتن راه حل مشکلات کشور
ناشناس۳۵۶۰۴۳۰۱۳:۱۴:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
تاکنون انگار حاکمیت با دید شوخی با دولت به اصطلاح سایه ، نگریسته‌. اگر دولت سایه جا بیافتد و هرکسی در سطح آقای جلیلی برای خودش دولت سایه تشکیل دهد ، آیا سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟ لذا باید دولت سایه بدون شناسنامه قانونی را به حزب قوی با شناسنامه تبدیل کنید تا حزب شما بطور قانونی دولت را رصد کند.
ناشناس۳۵۶۰۲۳۱۰۹:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چطور برای شما این سوال پیش نیامد که تمام بودجه جناب روحانی و لیبرالیست ها و رنگ ارغوانیشان و ریخت پایشان از کجا تامین شد؟؟!!! تامل کنید.
ناشناس۳۵۶۰۴۳۶۱۳:۱۸:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
یعنی اگر بفرض یکی کار نادرستی کرد شما از او تبعیت میکنید ؟!
علی۳۵۶۰۲۷۳۱۰:۱۰:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
زمان انتخاب روحانی هم اکثریت با او بود ولی هیچ قدم مثبتی برنداشت و طرفدارانش پس از هشت سال بر سر و کله خود کوبیدند و انگشت ندامت و پشیمانی به دندان گزیدند .
ناشناس۳۵۵۹۸۸۹۲۳:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
با همین دولت سایه همه مشکلات را برای کشور مهیا کردید .خواهشا از سایه بیرون بیایید به سمت آفتاب
ناشناس۳۵۶۰۱۴۶۰۸:۴۰:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نمونه بگو!!!
ناشناس۳۵۵۹۸۹۶۲۳:۴۷:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر دولت در سایه در برخی حوزه‌ها به راه‌حلهایی رسیده که دیگران نرسیده‌اند حتما استفاده از آن راه‌حلها حتی با وجود تفاوت سلیقه و نگاه میتواند مفید واقع شود. نکته این است که تیم جلیلی چه ساز و کاری برای ارائه راهکارهای خود به رئیس‌جمهور منتخب دارد و آیا اساسا دولت جدید راهکارهای جلیلی را مفید و موثر تشخیص می‌دهد یا خیر؟
ناشناس۳۵۶۰۲۰۹۰۹:۳۱:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
آقای جلیلی حزب تشکیل بده در انتخابات مجلس و شورای شهر شرکت کنه طرحهاش رو اعلام کنه و روزنامه ارگان رسمی منتشر کنه بعد از چهارسال اگه مردم خواستن به عنوان رئیس جمهور بهش رای میدن
ناشناس۳۵۶۰۲۹۷۱۰:۳۳:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
آقای جلیلی نتیجه کارهای تیمشان را به آقای روحانی و شهید رییسی هم ارائه داده است. آقای روحانی به بیشتر آنها توجه نکرد و بعضی را هم که انجام داد و نتیجه خوبی داد نگفت پیشنهاد جلیلی بود(ایرادی هم ندارد مهم این است که کار کشور انجام شود) اما آقای رییسی به پیشنهادهای آقای جلیلی توجه می‌کرد و چند بار از زحمات شبانه‌روزی او تشکر کرد و با زحمات خود و دولت پرکارش و همچنین با استفاده از نظرات کارشناسان از جمله تیم آقای جلیلی موفق شد با عزت دیپلماسی اقتصادی را فعال کند و بسیاری از گره را باز کرده و راه کشور را برای رسیدن به پیشرفت و دستیابی به تولید بالا و صادرات بیشتر و تعامل گسترده با کشورها هموار کند. رحمت خداوند بر او
ناشناس۳۵۶۰۴۴۰۱۳:۲۱:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چند پیشنهاد رو نمونه بیار.
کورش۳۵۵۹۹۰۰۲۳:۴۹:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
خدتان میفرمایید دولت سایه پس دولت منتخب مردم چه کاره هستند
ناشناس۳۵۶۰۲۵۳۰۹:۵۴:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این در حالی است که رویکرد و گفتمان دولت سایه بر کمک و همراهی با دولت ها چه یک دولت رقیب و یا دولت همراه باشد، استوار بوده است و بارها تاکید کردیم که دولت سایه یک دکان نیست بلکه یک گفتمان است.
ناشناس۳۵۶۰۴۴۵۱۳:۲۴:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
گفتمان مورد نظر شما در حزب با شناسنامه تجلی می یابد نه تشکیلات بی شناسنامه غیر قانونی!
ناشناس۳۵۶۰۳۰۰۱۰:۳۶:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه هیچ قدرت اجرایی ندارد فقط یک تیم کارشناسی از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های داری تجربه در امور مختلف کشور است که بدون داشتن هیچ بودجه‌ای با دغدغه ملی خودشان مسائل را بررسی می‌کنند و نتیجه کار خود را در اختیار دولت می‌گذارند. دولت هم اختیار قانونی و کامل خود را دارد تا هر کاری که صلاح می‌داند انجام دهد. اگر دوست داشت و اعتماد کرد به کار آنها می تواند پیشنهاد آن‌ها اجرا کند اگر دوست نداشت هم هیچ.
ناشناس۳۵۵۹۹۱۰۲۳:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
ای کاش ایشون دقیق بگن که کدوم طرح‌های ایشون توسط دولت شهید رئیسی اجرایی شده تا متوجه بشیم این دولت در سایه واقعا چه کیفیتی داره
ناشناس۳۵۵۹۹۱۱۲۳:۵۷:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
از دولت سایه می خواهیم سایه به سایه دولت باشد
پدرام۳۵۵۹۹۱۴۲۳:۵۹:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
نگفتند که بودجه دولت سایه را چه کسی می دهد و چه کسی چنین اجازه ای به او داده است ؟ این چراغ سبز را چه کسی داده ؟
ناشناس۳۵۵۹۹۱۸۰۰:۰۰:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چی بگم؟
بی نام۳۵۵۹۹۲۷۰۰:۰۷:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
با این دیدگاه فرض کنید یک موضوع و برنامه ای را دولت منتخب تصمیم به اجرا داشته باشد ولی با دیدگاه و نظر دولت به اصطلاح سایه مغایر باشد نتیجه نا گفته پیداست مقاومت و البته کارشکنی و خود شروع فاجعه است. جالب تر اینکه شخص اول نظام به صراحت این امر را نادرست و منع نموده است فکر میکنم باید جلوی این کارها به نحوی گرفته شود تا کشور دچار خسارت نشود.
ناشناس۳۵۶۰۳۰۳۱۰:۴۰:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه چه توان اجرایی و جایگاه قانونی دارد که بخواهد کارشکنی کند؟
ناشناس۳۵۵۹۹۴۲۰۰:۲۷:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
همه دولت سایه هستند
ناشناس۳۵۶۰۱۴۸۰۸:۴۰:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
همه دولت سایه هستند حتی الف با مقاله زدن حتی من نظر دهنده
ناشناس۳۵۵۹۹۷۳۰۱:۰۲:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
منم میخوام دولت سایه تشکیل بدم. .. هیچ مجوزی که لازم نداره
محمد۳۵۵۹۹۷۸۰۱:۰۶:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این کار ایشان آیا قانونی است؟
مردم۳۵۵۹۹۹۸۰۲:۰۶:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اقای سایه اگر کاری از دستت بر میاد بیا توی نور و مفید باش!!!!!
ناشناس۳۵۶۰۰۱۹۰۴:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
از کی رای گرفتین کی به شما اجازه داده
ناشناس۳۵۶۰۰۳۱۰۵:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه دقیقا تعریفش چیه؟ چه فعالیت‌های تا کنون کرده؟
ناشناس۳۵۶۰۰۳۵۰۶:۱۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه یعنی دست انداز درست کردن برای دولت وحدت ملی ، تو را بخدا بگذارید مردم روی آرامش را ببینند و کشورمان به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسد
ناشناس۳۵۶۰۰۴۴۰۶:۴۶:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
در قانون اساسی چیزی بنام دولت سایه نیامده . پس اولا غیر قانونی است و ثانیاً اگر مشخص شود که قصد این افراد که نه معلوم است بودجه آنها از کجاست و چه مجوزی دارند در مسیر دولتها سنگ اندازی می کنند باید به این موضوع رسیدگی شود .
ناشناس۳۵۶۰۰۴۸۰۶:۵۷:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
با احترام، انوقت این میشه تشکیل دولت توی دولت ،بعد اینکه این همه فرصت ومنابع وپیشنهاد، تاثیرش روی سفره ومعیشت ورضایتمندی مردم چطور شد ؟به کجا رسید ؟
مرتضی۳۵۶۰۰۵۲۰۷:۰۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
سوال این جاست ، که ایشون این قدرت مداخله در حساس ترین شئون این کشور رو از کجا آورده ؟
ناشناس۳۵۶۰۰۵۸۰۷:۱۸:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه یعنی اینکه هر جا عمل دولت منتخب مطابق سلیقه آقای جلیلی نباشد گروههای فشار منبعد فعال خواهند شد.
ناشناس۳۵۶۰۰۶۱۰۷:۲۲:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
هر دولتي در كشور تشكيل شود و حتي در سايه بايد مجوز مجلس را داشته باشد تا بتواند تشكلات داشته باشد ، بودجه به آن تخصص داده شود
ناشناس۳۵۶۰۰۶۴۰۷:۲۵:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این دولت سایه اقدام غیر قانونی است که هیچ رییس جمهور قبلی نمی‌تواند آن را انجام دهد .
ناشناس۳۵۶۰۰۷۷۰۷:۴۸:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
خدا را صد هزار بار شکر که سر نوشت مملکت و مردم دست دولت سایه نیفتاد.
نام اشنا۳۵۶۰۰۷۸۰۷:۴۸:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
هرکسی میتواند دولت سایه تشکیل دهد منتهی به شرطی که اول برود 13.5 میلیون رای مردمی بیاورد بعد تشکیل دولت سایه دهد.13.5 میلیون نفر به اقای جلیلی رای دارند و اینها خواسته هائی برحق دارند که اگر دولت مستقر قادر به براوردن ان خواسته ها نبود یا نخواست براورده کند , انگاه دولت سایه وظیفه دارد در جهت براوردن خواسته های به حق این جمعیت طرفدارش اقدامی در چارچوب قانون انجام دهد.در ضمن اگر دولت سایه اقدامی خارج از چارچوب قانون انجام داد انگاه دولت مستقر میتواند معترض باشد و از مجرای قانونی اقدام کند. بقیه اظهار نظر ها در باره دولت سایه زیادی است.
ناشناس۳۵۶۰۱۷۵۰۹:۰۱:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چه کسانی در کشور چنین منابع مالی در اختیار دارند؟؟ خیر آقا اینگونه نیست که شما قانون را تفسیر به رای میفرمایید. . هر بازنده انتخاباتی به پشتوانه تعداد رای خود که اقلیت بوده نمی‌تواند ساختار موازی با دولت ایجاد کند.
ناشناس۳۵۶۰۲۰۵۰۹:۳۰:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نوبت شما شد و باز بی‌خیال شفافیت شدین. به نفع همه هست اگر شفافیت افزایش پیدا کنه و این مجموعه بگه دقیقا از چه افرادی تشکیل شده و بودجه از کجا میارن
ناشناس۳۵۶۰۲۰۸۰۹:۳۰:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
جناب جلیلی میتوانند پیشنهادات خود را به دولت مستقر ارائه دهند و اگر در جهت منافع ملی و نه یک طیف خاص بود دولت حاضر ترتیب اثر دهند.تضعیف دولت در کل به نفع نظام نخواهد بود...
ناشناس۳۵۶۰۲۵۸۰۹:۵۸:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
از اول انقلاب که اینگونه نبوده هر که باخت دولت دیگری تشکیل دهد اما از آنجاییکه این گروه دستشان هر جا از قدرت کنده شده این اداها را در می آورد.کشورطبق قانون اگر البته اعتقاد داشته باشید یک دولت دارد وآن دولت اکثریت است ،تمام
ناشناس۳۵۶۰۲۹۲۱۰:۲۹:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اینجوری که شما میگی پس هر کسی با هوادارانش دولت تشکیل بده مگه مملکت جریزه اس که هرکسی با هر تفکری یک دولت داشته باشه سنگ رو سنگ بند نمیشه؟ شما تو کدوم کشور چندین دولت دیدی؟
ناشناس۳۵۶۰۳۲۵۱۱:۰۵:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
با این استدلال شما آن 30 و چندمیلیون که رای ندادند هم می توانند مدعی دولت دیگری شوند. بدیهی است که این طرز فکر در چارچوب نظام سیاسی کشور محلی از اعراب ندارد و یک دولت منتخب داریم و تمام. دولت سایه در ممالک دیگر دنیا چارچوب تعریف شده با بودجه و افراد مشخص دارد و قدرت اجرایی هم ندارد.
ناشناس۳۵۶۰۴۰۶۱۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
قبل از انتخابات 1403که آقای جلیلی در انتخاباتی کاندید نشده بود و رایی نداشت چگونه دولت سایه تشکیل داده بود ؟
ناشناس۳۵۶۰۹۶۶۲۲:۴۹:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اخوی! دولت سایه آقای جلیلی بقول خودشون ۱۱ ساله که بوحود اومده یعنی به زعم شما اون ۱۱ سال غیرقانونی بوده؟
ناشناس۳۵۶۰۰۷۹۰۷:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چقدر راحت و بى پروا إعلام ميكنه من دولت خودمو تشكيل ميدم ! حالا اگر اين حرف رو يك إصلاح طلب گفته بود چه قيامتى ميشد !
ناشناس۳۵۶۰۳۰۸۱۰:۴۳:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
کجا و در کدام جمله گفته من دولت خودم را تشکیل می‌دهم؟
امیر۳۵۶۰۱۳۲۰۸:۳۴:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این دولت سایه چه خروجی داشته چه کمکی به کشور کرده هزینه هاش از کدوم محل تامین میشه لطفا جواب بدهند
ناشناس۳۵۶۰۱۳۸۰۸:۳۷:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
هدف سایه ایجاد اختلال در دولت هاست
شعبانی۳۵۶۰۱۳۹۰۸:۳۸:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
درعجبم که بودجه دولت درسایه ات ازکجاتامین میشه ؟ ردیف بودجه که ظاهراً ندارید.
مثبت نگر۳۵۶۰۱۴۴۰۸:۳۹:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
با همین کاراتون سنگ اندازی می کنید تو کار بقیه
علیجانی۳۵۶۰۱۷۲۰۸:۵۸:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه یعنی تمرین برای به دست گرفتن دولت و گرنه چه اشکالی داره دولت در سایه که خیر گروه مخالف نظراتش را به طور دایم به دولت وقت اعلام کند و ارشاد کند و کمک کند
ناشناس۳۵۶۰۳۶۹۱۲:۰۱:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این کار غیر قانونی هست
ناشناس۳۵۶۰۹۶۸۲۲:۵۵:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اگر دولت قانونی نخواست آقای جلیلی و دولت سایه غیر قانونیش کمکش کنه ، اونوقت به زور کمکش میکنه؟!
ناشناس۳۵۶۰۱۷۳۰۸:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
جناب آقای جلیلی مواردی که می‌فرمایند مطلقا در قانون نیامده است . طبیعتا چنین ساختارهایی باید تامین مالی بشود و باید مشخص بشود چه کسانی در کشور چنین پولهایی در اختیار دارند
ناشناس۳۵۶۰۱۷۶۰۹:۰۲:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولتی هم اگر قرار باشد در کنار دولت حاکم ایجاد شود همانا قدرت رسانه ها و فشار و پیگیری های مردم جامعه است . وسلام
ناشناس۳۵۶۰۱۸۳۰۹:۱۲:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
حالا اگر این آدم رییس بشه و یکنفر دیگه براش دولت سایه درست کند و دائم چوب لای چرخ بذاره خوشش میاد
ناشناس۳۵۶۰۴۶۶۱۳:۳۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
ایشان که گفت اگر مردم به من رای دادند از همه دانشگاه‌ها و مردم می‌خواهم سایه دولت باشند و همیشه با پیشنهاد خود کمک کنند کمک فکری دادن به دولت وظیفه همه ما است و اینکه اسمش را چوب لای چرخ گذاشتن بگذارید بی‌انصافی و به دور از اخلاق است
ناشناس۳۵۶۰۱۸۴۰۹:۱۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
کی این حق رو به شما داده که در کنجی بنشینید و جلوی کاردولت منتخب رو بگیرید ؟
ناشناس۳۵۶۰۲۲۶۰۹:۳۷:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
تنها راه حل کنار زدن چنین فردی حضور فعال مردم در صحنه هست.
فرشاد۳۵۶۰۲۴۲۰۹:۴۸:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
ما دولت سایه نمی خواهیم بگذارید دولت منتخب کارش رابه درستی انجام دهد
ناشناس۳۵۶۰۲۴۸۰۹:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
یه مملکت یه دولت آن هم به رای ملت. هرکس غیر این حرف بزند مخالف قانون و تصریحات مقام معظم رهبری است . مگه شهر هرته؟؟؟؟
ناشناس۳۵۶۰۲۵۲۰۹:۵۲:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
آقای عزیز مگه مملکت دادگستری و مجلس نداره؟ مگه حزب نداره مگه رسانه نداره؟ ما نخواییم شما حق ما رو بگیرید کی رو باید ببینیم؟
ایرانی۳۵۶۰۲۵۵۰۹:۵۵:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دوستان عزیز مطمئنا راهکارها و ایده های آقای جلیلی و دولت سایه روی کاغذ و توی پاورپوینت خوب و عالی هستند ولی متاسفانه قابلیت پیاده سازی و اجرایی شدن ندارند.
ناشناس۳۵۶۰۴۶۷۱۳:۳۶:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
مثلا کدام طرحشون قابلیت اجرا نداره؟
حسین۳۵۶۰۲۷۴۱۰:۱۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
زمان انتخاب روحانی هم اکثریت با او بود ولی هیچ قدم مثبتی برنداشت و طرفدارانش پس از هشت سال بر سر و کله خود کوبیدند و انگشت ندامت و پشیمانی به دندان گزیدند .
ناشناس۳۵۶۰۲۸۰۱۰:۱۹:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
آقای جلیلی! به جای تشکیلات نا مشخص و بی شناسنانه ، چرا یه حزب شناسنامه دار درست نمیکنی؟
ناشناس۳۵۶۰۲۹۰۱۰:۲۸:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه و آفتاب یعنی چی مملکت چندتا دولت داره؟؟
ناشناس۳۵۶۰۲۹۳۱۰:۲۹:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۳۰
الان اگر هرکسی غیر از این برادر بزرگوار تشکیل دولت سایه بدهد، فورا متهم و محکوم خواهد شد؟
ناشناس۳۵۶۰۳۰۱۱۰:۳۷:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چرا جلیلی مطابق قانون اساسی حزب تشکیل نمیده و کار غیر قانونی میکنه؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟
مرتضی۳۵۶۰۳۰۵۱۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بهتر‌است‌اقایان‌جابگوی‌کرسنت‌باشند.
ناشناس۳۵۶۰۳۱۷۱۰:۵۲:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این بی قانونی محض است نمیشه که بازنده انتخابات نتیجه را نپذیرد و به دنبال تشکیل جریان موازی باشد
ناشناس۳۵۶۰۳۲۲۱۰:۵۹:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
قوت دولت سایه در سالهای گذشته چه بوده و چه دستاوردی داشته که هنور میخواهد باقی باشد.
ناشناس۳۵۶۰۳۳۲۱۱:۱۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
لطفا به صورت دقیق به مردم اعلام کنید این دولت به اصطلاح سایه که گاهی آفتابی میشود ؟! بر اساس کدام قانون مصوب ویا کدام حکم حکومتی فعالیت میکند ؟
ناشناس۳۵۶۰۳۳۳۱۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
به جای این حرفها برو حزب درست و درمون و شفاف تشکیل بده. کار حزبی رسمی انجام به جای درسایه بازی کردن!
علی۳۵۶۰۳۶۷۱۲:۰۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
ایشان دوبار کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که رای نیاوردند سه بار هم کاندیدای ریاست جمهوری بودند که باز هم موفق نشدند حالا مردم به چه زبانی با ایشان بفرماییند که نظریات ایشان مورد قبول مردم نیست .
ناشناس۳۵۶۰۳۷۳۱۲:۰۵:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت منتخب و شخص رییس جمهور منتخب باید با شجاعت و پشتوانه مردم جلو چنین روش خطرناکی رو که این گروه دارن ایجاد میکنن بگیره و صراحتا در صدا و سیما اعلام کنه تکلیف این گروه و این تفکر و این روش مشخص بشه و نهادهای قانونی اعلام کنن این اقا و همفکرانشون چطور با حرفهای این چنینی و عملکردها و تهدیدهای عجیب و غریب ارامش جامعه رو میتونن بهم بریزن ....
ناشناس۳۵۶۰۳۹۵۱۲:۲۹:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
شما اون موقع که توی آفتاب بودید چه گلی به سر مملکت زدید که الان دولت در سایه میخوای مدیریت کنی
ناشناس۳۵۶۰۴۱۰۱۲:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
درود به آقای جلیلی، باید در برابر غرب زده های سکولار داخلی مقاوم بود
ناشناس۳۵۶۰۹۷۶۲۳:۰۵:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اگر به جمهوری اسلامی ایران معتقدید با به قوانینش احترام بگذارید. با بی قانونی اینکار شدنی نیست. لذا هر تشکیلاتی ولو دولت سایه باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایجاد بشه.
ناشناس۳۵۶۰۴۵۴۱۳:۲۸:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
مردم با رای شان اعلام کردند نیازی به دولت سایه شما و همکارانتان ندارند، لطف بیش از این در اداره کشور خلل ایجاد نفرمایید.
ناشناس۳۵۶۰۴۶۴۱۳:۳۴:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
دولت سایه ای که نخواد پاسخگوی راهنمایی‌ ها و بعضا دخالت‌های نابجا در تصمیمات دستگاههای حاکمیتی باشه ، جز مشکلات و گرفتاریها خیری برای مردم نخواهد داشت نمونه اش موضوع fatf
هموطن۳۵۶۰۵۰۳۱۴:۰۴:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
يك كشور يك دولت قانوني دارد و سايه مداخله در دولت قانوني منتخب مردم است اين گونه مداخله گري اتلاف وقت و بودجه كشور است
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  10. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  18. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  19. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  20. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  21. از باب قدرشناسی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  24. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  25. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

آخرین عناوین