چرا بایدن بالاخره کوتاه آمد؟

اسکندری، گروه جهان الف،   4030431126 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا بایدن بالاخره کوتاه آمد؟

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، و علیرغم اعلام باقی ماندن در صحنه انتخابات، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تداوم رقابت خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اصراف داد و کنار کشید. به طور خاص پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیرش با ترامپ که به میزبانی شبکه سی ان ان برگزار شد، بسیاری به این مساله اشاره داشتند که بایدن باید رقابت های انتخاباتی را رها کند و راه را برای جایگزین شدن فردی مناسب از حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ هموار سازد. 

در این چهارچوب، جدای از حملات جدی و گسترده جمهوریخواهان به جو بایدن شاهد آن بودیم که بسیاری از هم حزبی های بایدن نیز قویا خواستار کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی آمریکا شدند. یافته های نظرسنجی‌های رسمی در حزب دموکرات نیز حاکی از این مساله بوده که بیش از نیمی از اعضای حزب دموکرات با ایده کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی موافق بوده اند. بگذریم که در این زمینه افراد سرشناسی از سیاستمداران حزب دموکرات نظیر نانسی پلوسی، چاک شومر و یا حتی باراک اوباما نیز بر ضرورت کناره گیری بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا تاکید داشته اند. 

از این رو، فشارهای این افراد و جریان های سیاسی مختلف در حزب دموکرات و تاکید بر عدم صلاحیت بایدن به دلیل ضعف سلامت فکری و جسمی اش برای تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا، در اعلام کناره گیری او از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اثرگذاری قابل توجهی داشته است. در این رابطه، باید توجه داشته باشیم که جو بایدن فارغ از حزب دموکرات از شخصیت مستقل سیاسی و یا قدرت ویژه ای برخوردار نیست. گزاره ای که البته راهی غیر از کناره گیری را پیش روی بایدن نگذاشته بود. در عین حال، باید به مساله کناره‌گیری بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا از منظری کل گرایانه نیز نگاه کرد. 

گاف های پیاپی بایدن و نمایش چهره ای ضعیف از سوی او به عنوان رئیس جمهور آمریکا به جهانیان، تا حد زیادی وی را به یک جلوه عینی از افول و زوال هژمونی بین المللی آمریکا تبدیل کرده بود. تصویر و تصوری که به هیچ عنوان مطلوب نظام حکمرانی در آمریکا و ادعاهای دور  دراز این نظام در حوزه جهانی نبوده و نیست. از این رو، کنار رفتن بایدن در نوع خود واکنشی به این مساله نیز بوده است. تردیدی نیست که در ادامه راه بایستی انتظار وخامت هر چه بیشتر وضعیت سلامتی جو بایدن را داشته باشیم. از این رو، تداوم حضور بایدن در صحنه قدرت سیاسی آمریکا می توانست چالش های جدی را برای این کشور ایجاد کند. 

با این همه، باید این موضوع را نیز مد نظر داشته باشیم که دونالد ترامپ به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در جریان انتخابات 2024 آمریکا نیز وضعیت خوبی ندارد و حتی اگر وی هم رئیس جمهور جدید آمریکا باشد، 4 سال دیگر او نیز با چالشی رو به رو است(کهولت سن و وضعیت نه چندان مطلوب سلامتی) که اکنون بایدن به دلیل آن از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کنار کشید. مسائلی از این دست نشان می دهند که حکمرانی آمریکایی در نوع خود با بن‌بست های جدی و قابل تاملی رو به رو شده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۲۱۳۰۰۰:۲۳:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱
لابد بايدن گوش شنوا داره و به توصیه های هم حزبی های خود توجه کرده است.
مردم۳۵۶۲۵۹۹۱۳:۵۰:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱
تصمیم بایدن که بر اثر کهولت سن و ناتوانی جسمی گرفته شده تصمیم درستی بود.
ناشناس۳۵۶۲۱۳۵۰۰:۲۹:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱
چرا بايدن بالاخره كوتاه آمد ؟ ----------------------------- ضرب المثلي است كه ميگه : « ضرر بهتر از رسوايي است » ! احتمالاً بايدن هم به همين نتيجه رسيده !
ناشناس۳۵۶۲۱۴۷۰۰:۴۰:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱
چرا بايدن بالاخره كوتاه آمد ؟ ------------------------------ خب معلومه برادر ! براي اين كه اسباب خنده جهانيان شده ، براي اين كه خيلي چرت و پرت ميگه ! ... دچار نسيان شده ... ناي راه رفتن نداره .. دماغش بگيري قالب تهي ميكنه ! ضرب المثل فارسي ميگه : « كاكا سياه خيلي خوشگل بود كه آبله اش هم در اومد » ! حالا بايد ن خيلي سالم بود كه كرونا هم گرفت ! ًًاما خب ! با همه اين نقايص ، لابد خودش فكر منطقي كرده و شايدهم از او خواسته اند كه فكر منطقي بكنه ! به هر حال دست به يك كار منطقي زده كه در خور تحسين است !
ناشناس۳۵۶۲۵۲۶۱۲:۱۵:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱
لطفا به سیاهان توهین نکنید
ناشناس۳۵۶۲۱۸۳۰۲:۰۱:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱
بایدن ۲۰۲۰ هم بد جوری با دوپینگ بالا امد. ولی این دوره حتی با دوپینگ هیچ شانسی نداشت.
ناشناس۳۵۶۲۱۸۵۰۲:۰۴:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱
گویا دولت سایه در حاکمیت امریکا بعد از نجات معجزه وار ترامپ از ترور متقاعد شد که چهار سال باید ترامپ را تحمل کند.
ناشناس۳۵۶۲۱۸۶۰۲:۱۰:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱
اولین وعده ترامپ به ملت امریکا ارزان کردن بنزین و گازوئیل هست. برای این منظور ترامپ قیمت جهانی نفت را به ۶۰ دلار بر خواهد گرداند که هم قیمت بنزین مردم امریکا کاهش یابد و هم در حرکت دنیا به سوی انرژی های نوین که برنامه دمکراتها هست اهسته شود. این یعنی درامد نفتی دولت ایران ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت.
ناشناس۳۵۶۲۱۸۷۰۲:۱۵:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱
در امریکا قرار نیست هیچ کس بالاتر از منافع ملت امریکا باشد.
ناشناس۳۵۶۲۵۲۹۱۲:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱
بهتر است بگوئید منافع دولتمردان آمریکا و صهیونیسم و ... وگرنه چرا میلیاردها دلار آمریکا به جای مردم فقیر آمریکا خرج اسرائیل می شود؟
ناشناس۳۵۶۲۱۸۸۰۲:۲۱:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱
ریاست جمهوری درآمریکاحداکثردودوره چهارساله است بنابراین درصورت پیروزی این دوره آخرین دوره ترامپ برای ریاست جمهوریست ونگران انتخابات بعدی نیست ضمنا وجودکنگره آمریکا که‌متشکل ازدونهاد مجلس نمایندگان وسناست اهرم بازدارنده بسیارمهمی درجلوگیری ازتصمیمات فردی که مغایرمنافع آمریکاباشدبشمارمیرود
عمران۳۵۶۲۲۳۱۰۶:۳۰:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱
بایدن چرا کوتاه آمد؟ چون مشاوران و تیم و حزب دارد که محاسبه کردند که اگر بماند حزب دموکرات احتمال پیروزی کمتری دارد تا اینکه برود. سیستمشان حساب و کتاب دارد، با لجبازی کار را پیش نمیبرند.
خداوردی۳۵۶۲۲۳۲۰۶:۳۱:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱
تحلیل بسیار ناشیانه ای بود چون ترامپ هم اکنون بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارد
محمود۳۵۶۲۲۶۱۰۷:۳۴:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱
الان وضعیت نه چندان مطلوب سلامتی ترامپ رو از کجا متوجه شدین؟!
ناشناس۳۵۶۲۲۷۱۰۷:۴۵:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱
بایدن و کارتر و اوباما و بوش پدر و کلینتون و بوش پسر و ترامپ و ریگان و پلوسی هیچ تفاوتی با همدیگه ندارن همه‌شون از اجزاء امپریالیست و دیکتاتوریست و پیرو مکتب شیطان هستن
ناشناس۳۵۶۲۲۷۸۰۷:۵۸:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱
بایدن کوتاه امد چون حزب دموکرات از او پشتیبانی نکرد
مصطفی۳۵۶۲۳۱۸۰۸:۴۵:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱
وضعیت بایدن می تونه درس عبرتی باشه برای شبه روشنفکر های ما که ادعاهای کشورهای غربی در مورد مسائل مختلف سیاسی رو باور کردن . اگر همچین وضعیتی که بایدن دارد رو در کشور ما رئیس جمهور داشت چه صحبت هایی که نمی کردن که مگه قحط الرجال هست چرا به صندلی ریاست چسبیدی !!! در کشورهای پیشرفته این وضعیت های پیش نمیاد !!! و خیلی چیزهای دیگه ولی الان بایدن این وضعیت رو داره و تازه قرار هست تا آخر دوره ریاستش رو هم در جای خودش باقی بماند .
ناشناس۳۵۶۲۵۷۴۱۳:۱۱:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱
در امریکا نظام اقتصادی و سیاسی مشخصی وجود دارد .
ناشناس۳۵۶۲۳۵۸۰۹:۴۲:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱
به نظرم بیشتر از اینکه تحلیل ظاهری بکنید نگاه فرآیندی داشته باشین .
جواد۳۵۶۲۴۰۰۱۰:۳۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱
چون نخواست با مرگ از قدرت جدا بشه
ناشناس۳۵۶۲۴۴۶۱۱:۱۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱
ترامپ به احتمال زیاد برنده نهایی انتخابات است
ناشناس۳۵۶۲۴۵۹۱۱:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱
چون برای بایدن منافع ملی آمریکا اهمیت دارد .
ناشناس۳۵۶۲۶۶۰۱۵:۱۲:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱
خیر چون شانس پیروزی نداشت و به او گفتند کنار بکش
ناشناس۳۵۶۲۴۷۴۱۱:۳۸:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱
هر کس در امریکا رئیس جمهور شود، ماهیت استعماری و وحشی امریکا عوض نمی شود. همچنان از اسرائیل حمایت خواهد کرد، همچنان نهضتهای آزادی بخش جهان را تخریب خواهد کرد، همچنان از دیکتاتورهای نوکر صفت جهان حمایت خواهد کرد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  10. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  18. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  19. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  20. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  21. از باب قدرشناسی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  24. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  25. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

آخرین عناوین