تجمع هزار و ۵۰۰ نفر در اطراف کنگره آمریکا علیه نتانیاهو

  4030503091

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، حدود  یک هزار و ۵۰۰ تظاهرکننده در حال حاضر در واشنگتن دی سی برای اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا  تجمع کرده اند.

تجمع هزار و ۵۰۰ نفر در اطراف کنگره آمریکا علیه نتانیاهو

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از منابع خبری گزارش داد که به قانونگذاران و مشاوران ارشد کنگره گفته شده که ممکن است بیش از ۱۰ هزار معترض امروز چهارشنبه در حاشیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره تجمع کنند.

پایگاه خبری هیل نیز گزارش داد که پلیس کنگره آمریکا همزمان با احتمال اعتراض هزاران نفر به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

یکی از معترضان به نام میریم عثمان، از جنبش جوانان فلسطین در گفتگو با رسانه ها گفت که طرفداری بی چون و چرا از اسرائیل در طول جنگ غزه باعث واکنش شدید به دولت جو بایدن شده است.

عثمان گفت که این نارضایتی شامل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، که بایدن از او برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده است، نیز می شود.

او گفت: «وقتی به کارنامه کامالا هریس نگاه می‌کنیم، او در هر تصمیم سیاسی از بایدن حمایت کرده و برای مدت طولانی از اسرائیل حمایت کرده است.»

او با اشاره به کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا افزود: «فکر نمی کنم از نظر سیاست شرایطی تغییر کند.»

روز سه‌شنبه ۲۰۰ معترض در ساختمان «کنون» (Cannon) که در اطراف کنگره آمریکا است، دستگیر شدند.

مأموران پلیس که در مقابله با تظاهرات‌ها مهارت دارند، از اداره پلیس نیویورک فراخوانده شده‌اند و ساختمان کنگره محصور شده است.

سخنرانی نتانیاهو قرار است ساعت ۱۴ به وقت شرقی آغاز شود و پلیس خیابان‌های مرکز شهر واشنگتن را مسدود کرده است.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در برهه‌ای حساس در سیاست این کشور که جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده و دونالد ترامپ از تلاش برای ترور جان سالم به در برده است، انجام می‌شود اما این تحولات داخلی آمریکا تاثیری بر کاهش تنش‌ها درباره حضور نتانیاهو در آمریکا نداشته است.

امالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، که نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است، هنگام سخنرانی روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اما متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی، به سرعت این تحلیل را که غیبت او به معنای ارسال پیام به اسرائیل است، رد کرد.

میلر با اشاره به دیدار برنامه ریزی شده بین هریس و نتانیاهو در اواخر هفته، گفت: واقعیت این است که دفتر معاون رئیس جمهور روشن کرده که او قبل از اعلام تاریخ سخنرانی نخست وزیر اسرائیل، یک سفر از پیش برنامه ریزی شده داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: سوال این است که چه امری مهم‌تر است: حضور در کنگره برای سخنرانی نتانیاهو یا ملاقات با نخست‌وزیر اسرائیل و صحبت در مورد همکاری برای رفع نگرانی ها؟

تارنمای آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: هفته‌ها ناآرامی سیاسی که با تصمیم غافلگیرانه جو بایدن برای کناره گیری از انتخابات همراه بود، سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره را در ذهن بسیاری از دموکرات‌ها به حاشیه کشیده است.

یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان گفت: «راستش را بخواهید، فکر می‌کنم برخی از اعضا تقریباً فراموش کرده بودند که این سخنرانی قرار است برگزار شود.»

دموکرات‌ها سه هفته گذشته را صرف پیامدهای اولین مناظره ریاست‌جمهوری کرده‌اند، که در آن عملکرد فاجعه‌بار بایدن ۸۱ ساله، تردیدهای جدی در مورد نامزدی او ایجاد کرد.

بیش از ۱۲ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان با دیدگاه‌های گوناگون در مورد اسرائیل اعلام کردند که از نظر حزب آنها، سخنرانی نتانیاهو نسبت به ماه‌های گذشته اهمیت بسیار کمتری دارد.

برخی از دموکرات‌ها همچنین استدلال کردند که کاهش شدت جنگ در غزه باعث شده اسرائیل به موضوعی کم اهمیت تری برای اعضا و رای دهندگان تبدیل شود.

این سخنرانی در معرض تحریم گسترده بسیاری از قانونگذاران دموکرات و همچنین اعتراضات و سایر برنامه های ضد سخنرانی نتانیاهو قرار خواهد گرفت.

به گفته دو قانونگذار، تعدادی از نمایندگان دموکرات قرار است با خانواده های اسیران اسرائیلی دیدار و گفتگو کنند. برخی از اعضا هنگام سخنرانی نتانیاهو با فعالان صلح اسرائیل دیدار خواهند داشت. یکی از دموکرات های مجلس نمایندگان گفت که انتظار می رود بین ۵۰ تا ۱۰۰ دموکرات به طور بالقوه در سخنرانی شرکت نکنند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. وقتی آمریکا جا می ماند

  6. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  11. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  14. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. قدردان پلیس هستیم اما...

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  20. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  21. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  22. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  23. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  24. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  25. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

آخرین عناوین