چند نکته درباره ترور «اسماعیل هنیه» در تهران 

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030510048 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند نکته درباره ترور «اسماعیل هنیه» در تهران 

ترور اسماعیل هنیه در تهران و به شهادت‌رساندن وی، دارای ابعاد و پیام‌های مهمی است که اگر سعی در تفسیر صحیح آن نداشته و یا عامداً بر روی آن چشم پوشانده شود، تبعات هولناکی برای امنیت ملی ایران خواهد داشت.

به شهادت‌رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از مهم‌ترین اضلاع مقاوت اسلامی فلسطین در پایتخت ایران، آن‌هم پس از مراحم تحلیف رئیس‌جمهور و در حالی که برخی از مهمانان دعوت‌شده به مراسم تحلیف در تهران به‌سر می‌بردند، فارغ از هدفی که رژیم‌صهیونیستی در ضربه به مقاومت اسلامی فلسطین دنبال می‌کند از رویکرد تقابل مستقیم اسرائیل با ایران حکایت می‌کند که پاسخی همتراز و حتی با سطحی بالاتر برای تثبیت معادله بازدارندگی و امنیت‌ساز را می‌طلبد. صهیونیست‌ها با این اقدام خود، خط قرمزهای گذشته را پشت‌سرگذاشته و با محاسباتی که به‌نظر می‌رسد خطاست، دست به ترور زدند؛ تروری که برآمده از برداشت آنان نسبت به عدم پاسخ و یا مواجهه نه‌چندان موثر ایران با اقدامات این رژیم است.

نمی‌توان این تروری که در خاک ایران صورت گرفته را بدون پیامد برای جمهوری‌اسلامی قلمداد و بر عدم پاسخ به صهیونیست‌ها تاکید کرد زیرا اساساً اقدام به ترور اسماعیل هنیه در تهران و زمانی که مهمانان خارجی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در پایتخت به‌سر برده و مشغول دیدارهای دیپلماتیک بوده، حاوی پیام‌های مختلفی برای ایران است. بنابراین باید این اراده ایجاد شده در دشمن برای دست‌زدن به چنین خباثت‌هایی را درهم شکست و توان عملی خود را برای پاسخی ورای تصور او به رخ کشید. همان‌گونه که رهبر انقلاب در پیام صادره خود اشاره کردند، درنظرگرفتن مجازاتی سخت برای رژیم‌صهیونیستی غیرقابل انکار بوده و این واکنش، کاملاً منطبق بر ملزومات امنیتی است.

فارغ از لزوم پاسخ و مجازات اسرائیل، باید یادآور شد که برای تکرارنشدن چنین وقایع تلخی به تجدیدنظر در دکترین نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور نیاز است. ایران در سال‌های اخیر و به‌خصوص از اواخر دهه 80 با سریالی از ترورها روبرو شده که به فقدان عناصر کلیدی و مهمی در عرصه‌های مختلف منتهی شده است. از ترور دانشمندان هسته‌ای در داخل کشور گرفته تا شهادت برخی نیروهای نظامی در خارج از مرزها که هر چند با پاسخ مواجه گردیده اما آن خط‌قرمز لازم برای دشمن و جلوگیری از اقدامات خرابکارانه او را موجب نشده و جبهه خصم را به این تصور غلط رسانده که حد یقفی برای او وجود ندارد چون پاسخ‌های صادره ایران هم‌وزن و متناسب نیست. باید خط‌بطلانی به‌روی این خطای شناختی دشمن کشیده و با واکنشی فراتر از حد انتظار، او را از مسیر طی‌شده‌اش به عقب راند.

ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، آن‌هم پس از مراسم تحلیف و همزمان با حضور برخی از مدعوین این مراسم، به وجهه بین‌المللی ایران آسیب رسانده و برای ترمیم آن، راهی جز ترجمه عملی اقتدار موجود و ایجاد هزینه و تلفات فراوان به دشمنی نیست که اگر عرصه را فراخ ببیند، به هر اقدام خطرناکی دست می‌زند. عملیات وعده صادق که فروردین‌ماه امسال به‌وقوع پیوست، قرار بود پایانی باشد بر شرارت‌های منطقه‌ای رژیم‌صهیونیستی اما به‌نظر می‌رسد با وجود گستردگی و کیفیت بالای این عملیات و اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به اهداف مدنظر در سرزمین‌های اشغالی علی‌رغم کمک همه‌جانبه آمریکا و دیگران، وعده صادق در ترسیم خط قرمزها و بازدارندگی لازم به هدف مطلوب خود نرسید و همین امر ایجاب می‌کند که برای پایان‌دادن به سریال خباثت‌های رژیم‌صهیونیستی، کیفیت، ابعاد و عمق پاسخ‌ها و عملیات‌های احتمالی علیه صهیونیست‌ها، بیشتر از گذشته باشد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۰۷۶۷۰۰:۱۶:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۲
خار در چشم واستخوان در گلو صبر میکنم وتوکل واعتماد به خردوایمان مسئولان امر برای مرهم گذاشتن بر این داغ کشتن مهمان در خانه ما داغی غیرقابل ترمیمه
ناشناس۳۵۷۰۷۸۷۰۱:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱۲
اتفاقا وعده صادق نشان داد عملیات اسراییل در سوریه علیه ایران متوقف شده و الان نوبت ترور هست که پایان یابد آن هم با حمله سنگین چند برابری نسبت به وعده صادق
ناشناس۳۵۷۰۷۹۱۰۱:۳۳:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۲
اگه وقتی به بندر حدیده یمن حمله شد جواب میگرفتن ترورهای بعدش شاید پیش نمیومد. امریکا با کمک لجستیکی واطلاعاتی به اسرائیل برای حمله وبعدش به اسم میانجیگری وکم کردن تنش جبهه مقاومت رو تضعیف میکنه. خاک بر دهانی که حرف از کم کردن تنش بزنه
ناشناس۳۵۷۰۸۲۱۰۴:۰۷:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۲
چرا فکر میکنید پاسخ فقط موشک زدن است !! چرا نفوذ را کسی پیگیری نمی کنه ؟! چطور همچین ساختمانی که از همه جا دید به آن داشت برای مهمان در نظر گرفته شده چطور اتاق و ساعت ورود و خروج بدست دشمن رسیده ؟ چرا تلویزیون روی این موضوعات کار نمیکنه؟!
ناشناس۳۵۷۰۸۸۳۰۹:۱۰:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۲
هنوز هیچکس حاضر نشده جواب بده که چطوری این ترور انجام شده آخه چطوری محل اسکان شهید هنیه لو رفته؟ چه کسی و یا کسانی جاسوسی کردند؟ چطوری این وسیله ی پرتابگر وارد ایران شده و به محل مورد نظر با این سرعت منتقل شده و عملیاتش رو با هدایت فرد با افرادی انجام داده و آب هم از آب تکون نخورده؟؟؟؟ اگه اینقدر راحت تونسته اینکار رو بکنه و مسئولان امنیتی ، بعد از انجامش مطلع شدند که شدند، سوالهای مهمتری پیش میاد و یکیش اینه که هر کدوم از مسئولین و مدیران این کشور، در هر لحظه ای میتونن مورد تهاجم قرار بگیرن. لطفا و در اسرع وقت، جواب این سوال رو یکی پیدا بشه بده مهم نیست که این نظرم رو چاپ کنی یا نه، ولی تویی که میخونی و ممیزی میکنی، به رئیست بگو پیگیری کنه و جوابش رو بده. گاف امنیتی بسیار وحشتناکی دادیم و اگه جلوش گرفته نشه، خدا میدونه که چه عواقب خطرناکی داره و میتونه داشته باشه.
ناشناس۳۵۷۰۹۱۹۱۰:۰۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۲
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ...که در قاموس طبیعت ضعیف پایمال است ...دستیابی ایران به قدرت نامتعارف میخ ثبات و امنیت ایران خواهد شد زیرا این عامل که این تجهیزات در صورت تلاش آنها برای توطئه علیه ایران دست چه کسانی میافتد دست از توطئه خواهند برداشت و جرات حمله را نخواهند داشت ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند ..ایران باید قدرت نامتعارف شود گروهی که نمی‌گذارند هم باید دید از کجا خط می‌گیرند
ناشناس۳۵۷۰۹۲۹۱۰:۲۶:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۲
نفوذی ها را فراموش نکنید
ناشناس۳۵۷۰۹۳۹۱۰:۴۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۲
پاسخ قاطع و کوبنده و همطراز قطعا لازم است ، ولی جبران کننده نیست . چون دشمن روزنه عمیقی برای انجام اینگونه اقدامات در کشور ما پیدا کرده و تا این روزنه عمیق مسدود نشود ، دشمن اقدامات بعدی را تکرار خواهد کرد . شما هزار تا موشک هم بزن داخل اسرائیل ، همه هم به اهداف برخورد کنند ، وقتی اسرائیل راهی پیدا کرده که میتواند با یک پرتابه ( کمترین هزینه ) ، هر شخصیت ما را یا هر مهمان بلند پایه ما را یا هر نقطه استراتژیک ما را دست بردار نخواهد بود . مگر اینکه سوراخ گشاد امنیتی ( که متاسفانه دارد گشاد تر هم میشود ) بسته شود . اینکه دائم گزارش میکنند که پدافند ما چنین و چنان ، و رادارهای ما چنین و چنان و اطلاعات ما چنین و چنان ، متاسفانه دیدیم که هواپیمای مسافری مورد هدف قرار گرفت ولی هیچ اقدام مهمی در تشکیلات نظامی و امنیتی صورت نگرفت و بازخواست قاطعی انجام نشد ، در ترور دانشمند هسته ای ما و حضور میلیونها اتباع که هزاران تروریست در داخلشان هست و سقوط بالگرد رئیس جمهور و غیره هم هیچ کسی پاسخگو قرار نگرفت و هیچ اقدام قوی صورت نگرفت ، لذا همچنان سهل انگاران با خیال راحت تر مشغول سهل انگاری های خودشان هستند چون خیالشان از بابت پاسخگویی و برکناری و مجازات و رسوایی کاملا راحت است !
ناشناس۳۵۷۰۹۵۰۱۰:۵۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۲
اول شناسایی و دستگیری نفوذی های واقعی بعد عملیات تلافی جویانه
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  5. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  6. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  7. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  8. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  10. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  13.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  14. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

  15. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  12. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  17. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  19. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  20. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  21. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  22. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  23. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  24. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

  25. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

آخرین عناوین