آیا پیرمردها دولت پزشکیان را هم فتح می کنند؟!

رضا احمدی، گروه سیاسی الف،   4030514077 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا پیرمردها دولت پزشکیان را هم فتح می کنند؟!

انتصابات هفته اخیر مسعود پزشکیان به بحث و ها نقدهایی دامن زده است. از منظر این نقدها آن ویژگی که از منظر افکار عمومی و شرکت‌دهندگان در انتخابات واجد اهمیت بوده و نظر برخی را به پزشکیان متمایل کرد و حتی بسیاری از قهرکنندگان با صندوق رای را در مرحله دوم به‌پای صندوق کشاند، امید به تحول و تغییراتی بود که پزشکیان منادی آن بود. امید می‌‌رفت همان‌گونه که پزشکیان خود چهره جدیدی در عرصه سیاست برای توده‌های مردم محسوب می‌شد، دولتش هم واجد این ویژگی نو بودن باشد و او از نیروهای تازه‌نفس، کارآمد، امیدبخش و در راستای مقتضیات امروز کشور استفاده کند اما آنچه که دستکم در انتصابات اخیر دیده شد، کمتر نشانی از این ویژگی دارد.

به اعتقاد منتقدان، انتصابات اخیر پزشکیان، برخلاف وعده‌های مطروحه نزدیکان و مشاورانش - ‌از جمله محمدجواد ظریف - نه‌تنها نسبتی با جوانگرایی و تزریق خون جدید به قوه‌مجریه ندارد بلکه از بازگشت افراد مسن و چهره‌های تکراری و آزموده‌شده‌ حکایت می‌کند و اگر بر ترکیب کلی کابینه چهاردهم و به‌خصوص هیات‌وزیران هم این وضعیت حکمفرما باشد ، آنگاه می توان گفت دولت پزشکیان هم دست پیرمردها افتاده! به خصوص باید مراقب بود بانیان وضع موجود و کسانی که سهم بسزایی در رقم‌خوردن شرایط آشفته کنونی در حوزه‌های مختلف دارند، به عرصه بازنگشته و بیش از این به مردم خدمت نکنند!

کسانی که در حال چیدمان کابینه چهاردهم هستند، باید از خودشان بپرسند شاخص های مورد نظر، به خصوص در ارتباط با وعده های پزشکیان چیست؟ آیا می‌دانند انتخاب کسانی‌  که طرحی نو داشته و مسیری متفاوت از سال‌های طولانی سپری شده را طی  می کنند، ضرورت امروز کشور است؟! آیا رئیس‌جمهور که اصول خدشه‌ناپذیر خود را حق و عدالت می‌داند، به اندازه کافی نسبت به حضور کسانی در دولت که کارنامه شان چندان به این شعار همخوانی ندارد، حساسیت دارد؟

به خصوص برای افکار عمومی مهم است که حامیان گران‌سازی سوخت، مدافعین حذف ارز ترجیحی و ستیزه‌جویان با یارانه اعطایی به مردم فرصت و مجالی دوباره در دولت چهاردهم نیابند، دولتی که رئیس‌جمهورش تاکید بسیاری بر عدالت و حمایت از ضعفا کرده است. 

در شرایط کنونی سرخوردگی و ناامیدی از تغییر شرایط، فقط محدود به دولت نخواهد بود. ایران امروز دیگر توان بردوش کشیدن تبعات سیاست‌های تکراری و آزموده‌شده گذشته و سکانداری برخی چهره‌های بحران‌ساز را ندارد و به‌همین دلیل باید در اتخاذ سیاست‌ها و انتخاب افراد، وسواس و دقت بسیاری به کار برد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۳۴۶۶۰۹:۵۵:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
حالا آدمای باتجربه بیان مگه بده؟ مگه طرف با ۲۴ سال سن مدیرعامل سایپا شد شما خوشحال نبودید؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۷۳۵۹۷۱۲:۱۵:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
جوان اگر واقعا نخبه و کارشناس و کاربلد باشد و تحصیلات و تجربه مرتبط داشته باشد خیلی هم خوب است ولی با احترام به همه کسانی که معتقدند مملکت پر است از جوانان توانا و تحصیلکرده متاسفانه باید بگویم کشور ما از فقدان بدنه کارشناسی و متخصص واقعی در بسیاری از حوزه‌ها رنج می‌برد. منظور صرف مدرک داشتن و دکتری و فوق لیسانس گرفتن نیست. یا اینکه به واسطه وابستگی‌های حزبی و فامیلی فقط حکم زده باشند برای طرف و منصوبش کرده باشند بدون هیچ دستاوردی رزومه و سابقه کار درست کنند. یکی از دلایل مهم عقب ماندگی کشور در بسیاری از حوزه‌ها هم همین است. مدیران کارنابلدی که توهم دانایی دارند.
ناشناس۳۵۷۴۴۰۹۱۰:۳۵:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۶
اصلا سن و سال یا جناح و حزب به خودی‌خود اینقدر اهمیت ندارد. کسی که منتخب مردم به آنها اعتماد دارد و می‌تواند با آنها کار کند را باید انتخاب کند اما چیزی که باعث شده این انتخابها جنجالی شود، تعارض حرف و عمل است. ایشان شعار میداد من حزبی نیستم اما به شدت حزبی عمل کرد. در شورای راهبردی شعار دادند هدف انتخاب جوانها و تبعیض مثبت است و... اما در عمل چیز دیگری دیده میشود
ناشناس۳۵۷۳۶۲۶۱۳:۰۰:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
دولت می‌تواند تا ابد با چاپ پول و خالی کردن منابع طبیعی کشور به مردم یارانه، بنزین ارزان و دلار ارزان بدهد البته به قیمت تورم، نابودی محیط زیست و منابع طبیعی، رانت و فساد لجام گسیخته و قرار دادن اقتصاد در حد معیشتی. مسیر پیشرفت و توسعه‌ی پایدار از عقلانیت و کار علمی می‌گذرد نه توزیع رانت و یارانه بین مردم.
ناشناس۳۵۷۳۷۷۰۱۵:۳۲:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
واقعا اگر قرار بود با ظریف و طیب نیا و... اتفاقی می افتاد دوره روحانی اتفاق افتاده بود...
ناشناس۳۵۷۳۸۰۴۱۶:۰۷:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
درود خوب گفتى
ناشناس۳۵۷۳۷۹۹۱۶:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۵
در مرداد ماه ۱۴۰۴ خیلی بهتر از امروز مشخص خواهد شد که این تائیدهای موافقین صادقانه و منصفانه و صحیح بوده است یا انتقاد های منتقدین و مخالفین .
ناشناس۳۵۷۴۴۱۰۱۰:۳۷:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
آقا اصلا همه کابینه را بالای ۷۰سال بچیند مهم نیست فقط شعارهای جوان‌گرایی و فرصت دادن به کسانی که تا به حال به آنها فرصت داده نشده و از این دست عوام‌فریبیها نکنند
ناشناس۳۵۷۳۴۶۹۰۹:۵۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
پیرمرد یعنی تجربه ! حالا مثلاً جوان های شما در دولت قبلی چه گلی به سر مردم زدن ؟
ناشناس۳۵۷۳۶۵۵۱۳:۲۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
از افتخارات ورزشی بلدوزر انداختن ورزشگاه آزادی به اسم بازسازی بدون اینکه بودجه و یا پلن بازسازی را اول تهیه کرده باشند! یا تبدیل به سالن کنسرت کردن تنها زمین استاندارد مسابقات تنیس در ایران که در مجموعه ورزشی انقلاب قرار داشت و تبیعطا نابود شدنش به علت دکور سنگین و 45 روز اجرا! از افتخارات دانشگاهی، جایگزین کردن اساتید باسابقه و اعتبار جهانی با جوان هایی که فشرده شدند استاد تمام! از افتخارات اقتصادی تورم 300 درصدی در مواد خوراکی و آشامیدنی طی 3 سال!
ناشناس۳۵۷۳۸۵۰۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
همون که خزانه خالی و بدهکار را پر کردند که الان آقای عارف نیامده 1000 میلیارد تومانش را برای بورس و ... اختصاص داد یا اینکه هزاران کارخانه را که تعطیل شده بود دوباره احیا کردند انصاف هم خوب چیزی است
ناشناس۳۵۷۴۷۲۴۱۸:۲۸:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۱۶
كارخانه ما در زمان رئيسي قطعه خودرو توليد ميكرد درشهرك صنعتي عباس اباد به دليل افزايش ماليات تعطيل شد
مصطفی۳۵۷۴۱۱۰۲۲:۳۵:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
درسته پیرمرد یعنی تجربه ...ولی این پیرمردای دور پزشکیان تجربه های ناموفق هستن که دوباره تکرار میشن .
ناشناس۳۵۷۳۴۷۹۱۰:۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
اتفاقا انتخاب آقای ظریف خبر از هوشمندی پزشکیان دارد.
ناشناس۳۵۷۳۵۴۲۱۱:۱۵:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
ایشان چه کارنامه موفقی داشته؟!!!
ناشناس۳۵۷۳۴۸۷۱۰:۰۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
بانیان وضع موجود یکی یکی دارند دور هم جمع می شوند و بعد کی بود کی بود ما نبودیم!
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۳۵۳۸۱۱:۱۳:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۵
نویسنده مطلب و شما و همفکران شما بانیان وضع موجود را اشتباه گرفته اید! بانیان وضع موجود دقیقا همان هایی هستند که خوشبختانه در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری طی دو مرحله آنها را کنار زدند و به جناب دکتر پزشکیان و طیف همراه و حامی شان در این انتخابات رای داده اند. متاسفم که خیال می کنید با گفتن بانیان وضع موجود و آنهم به اشتباه می توانید دیگران را هم به اشتباه بیاندازید و یا با خودتان همراه نمایید! والله اعلم
ناشناس۳۵۷۳۵۸۴۱۲:۰۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
در دهه 90 اقتصاد و سرمایه اجتماعی نابود شد که از سال 1400 یک مقدار آن جبران شد و دوباره همان دهه 90 آمدن!
ناشناس۳۵۷۳۷۰۸۱۴:۲۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
جبران شد !!! با افزایش قیمت ۲.۵ برابری دلار ۷ برابری گوشت ۳ برابری قیمت آپارتمان آن هم در کمتر از ۳ سال .
ناشناس۳۵۷۳۹۹۵۱۹:۴۸:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
کف حقوق از 100 دلار به 122 دلار قمیت بنزین هم که نگویم قیمت خانه هم کمتر از میزان افزایش حقوق افزایش قیمت داشته یا ماشین... گوشت هم بر می‌گردد به ارز4200...
ناشناس۳۵۷۳۹۹۷۱۹:۴۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
در اقتصاد کلان رشد منفی اقتصادی به مثبت و تولید ناخالص داخلی کمتر شده افزایش یافت
ناشناس۳۵۷۴۷۲۱۱۸:۲۶:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۶
در٤سال اول دولت حسن تورم تك رقمي وحداقل حقوق به ٢٦٠دلار در ماه رسيد كه با اون پول كارمند ميتونست حدود٣٠كيلوگوشت قرمز تهيه كنه الان اگه بخواد٣٠كيلوگوشت بخره بايد حداقل حقوق ٢٤ميليون تومن باشه
ناشناس۳۵۷۳۵۹۹۱۲:۱۹:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
باید صادق باشیم و بگوئیم : وضعیت موجود مملکت و ملت صرفاً نتیجه مستقیم عملکردهای آقایان و خانم های مسئول از تمام گرایش های سیاسی در طول این سال ها میباشد !
ناشناس۳۵۷۳۸۵۸۱۷:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
اتفاقا خیلی از معضلات در دوران آقای روحانی شکل گرفت که شما طرفدار آن هستید پس بهتر است منصف باشید
ناشناس۳۵۷۳۴۹۰۱۰:۱۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
اگه ما به پرشکیان رای دادیم، انتظار داشتیم ظریف تو مسوولیت مهمی باشه.
ناشناس۳۵۷۳۴۹۲۱۰:۱۵:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
جرم دکتر پزشکیان صداقت و شفافیتش هست. چرا سه سال قبل هیچ کس نپرسید آقای عبدالملکی با چه سابقه و رزومه ای شد وزیر؟ چرا هیچ کس نگفت دولت سوم احمدی نژاد؟ اصلا کسی متوجه شد که سازوکار انتخاب وزرا چی بوده؟ الان چه اتفاقی افتاده که هنوز لیست وزرا مشخص نشده، همه کلید کردن روی این چهار پنج نفر معاون و مشاور رئیس جمهور؟
ناشناس۳۵۷۳۶۷۴۱۳:۴۹:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
حتی صداقت هم ندارد
ناشناس۳۵۷۳۸۰۰۱۶:۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۵
قبل انتخابات گفت من حزبی نیستم و بعد انتخابات گفتند از اصلاحات است
ناشناس۳۵۷۳۴۹۴۱۰:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
«حامیان گران‌سازی سوخت، مدافعین حذف ارز ترجیحی و ستیزه‌جویان با یارانه اعطایی به مردم!!؟» اتفاقا اگر چوب لای چرخ دولت نذارید و اجازه بدید سیاست‌های اقتصادی رو درست و کامل پیاده سازی کنه، هیچ کدوم این کارها به خودی خود بد نیست.
ناشناس۳۵۷۳۵۱۰۱۰:۳۹:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
فقط طیب نیا جالب هست که دور اول شدیدترین سرکوب اقتصاد می شود ولی در دوم در دولت نمی ماند چون می‌داند چه اتفاقی می افتد و الان ظاهر می شوند!!!
ناشناس۳۵۷۳۵۱۲۱۰:۴۱:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
این یارانه که شما می فرمایید چه دردی را از مردم دوا کرد بجز اینکه تورم لجام گسیخته ایجاد کرد و مردم توان حتی خریدن یک لیتر شیر را درماه از دست دادن چیز دیگری عاید مردم شد ؟
ناشناس۳۵۷۳۵۲۱۱۰:۵۶:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
مدافعین حذف ارز ترجیحی و ستیزه‌جویان با یارانه اعطایی به مردم فرصت و مجالی دوباره در دولت چهاردهم نیابند، دولتی که رئیس‌جمهورش تاکید بسیاری بر عدالت و حمایت از ضعفا کرده است.
ناشناس۳۵۷۳۵۲۳۱۰:۵۸:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
درست است که کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و انسانی کشور ثروتمندی است اما مهم این است که این ثروت از نظر تاریخی هیچ وقت به صورت بالفعل در نیامده است. در واقعیت کسری بودجه شدید دولت که به صورت ابرتورم، هم به منافع توده‌های مردم و هم چشم اندازه توسعه کشور ضربه می‌زند نشانه‌ی ضعف شدید اقتصادی و فقر طیف وسیعی از مردم است و البته خود محرک گسترش فقر و شکاف طبقاتی است. در چنین شرایطی تبلیغ و حمایت از تفکرات پوپولیستی و سیاست‌های کوتاه مدت و نمایشی مانند سوخت ارزان، ارز ترجیحی ارزان و یارانه نقدی که باعث اتلاف همین منایع محدود و اندک دولت، گسترش رانت و فساد، افزایش تورم و فشار بیشتر به توده های مردم، افزایش شکاف طبقاتی و بالا رفتن نا اطمینانی و ریسک اقتصادی، کاهش سرمایه گذاری خارجی و استهلاک همین زیرساخت های موجود در بلند مدت می‌شود بسیار عجیب است.
رضا۳۵۷۳۵۵۷۱۱:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
شفاف شدن تمام دریافتی وام کارکنان دولت
ناشناس۳۵۷۳۵۷۰۱۱:۴۵:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
پیرمردهای با تجربه بهتر از جوانهای بی تجربه هستند
ناشناس۳۵۷۳۵۷۵۱۱:۵۰:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
عجیب و دیدنی جوانترین جمعیت جهان رو داریم و پیر ترین دولتمردان رو
ناشناس۳۵۷۳۵۸۵۱۲:۰۳:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
اندر حكايت « پير » تا « پير » ! ---------------------------------------- از قديم و نديم گفته اند كه دود از كنده بلند مي شود ! و يا گفته اند پيران سرد و گرم روزگار را چشيده اند ! ويا پيران چند پيراهن از جوانها بيشتر پاره كرده اند ! آنچه پيران در خشت مي بينند ، جوانها در آئينه نمي بينند ! پيران پيچش مو مي بينند ، اما جوانها مو را رؤيت مي كنند ! و البته ما پيران روشن ضمير هم بسيار هم در تاريخ خود داشته ايم ، پيراني كه از عرفا بودند ، پيراني كه از فرزانگان بوده و هستند ، پيران عارف و عاشق ! پيراني كه مراد بوده اند و مي باشند ! ...سالكان راه حق ! نتيجه : « پير » داريم تا « پير » !
ناشناس۳۵۷۳۶۰۲۱۲:۲۰:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
مدرسه پیرمردها.... کی حوصله کار داره...وعده هم که ندادم...جز کنترل تورم که اونم میگم قرار بود ۲۰۰ درصد بشه من ۵۰ درصدش کردم
ناشناس۳۵۷۳۶۱۱۱۲:۴۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
درد شما نه جوان بودن کابینه هست ونه مسن بودن بلکه درد شما از دست دادن پستهای دولتی توسط دوستانتان است .
ناشناس۳۵۷۴۱۸۳۰۰:۱۲:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
این درد مشترک تمام سیاسیونی است که به هر قیمتی به دنبال کسب قدرت و ثروت میباشند و هیچ ارتباطی به وابستگی های جناحی و گروهی ندارد
ناشناس۳۵۷۳۶۱۵۱۲:۵۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۵
این حرفهای نویسنده دیگر خریداری ندارد.
بانو۳۵۷۳۶۲۹۱۳:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
از جانب افکار عمومی حرف می زنید ،ما جزئی از افکار عمومی از انتخاب‌های دکتر پزشکیان حمایت می کنیم برای ما سن مهم نیست بلکه کارآمدی، تخصص،تحصیلات و پاکدستی مهم است .
ناشناس۳۵۷۳۶۴۲۱۳:۱۳:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
انتخاب آدم های قدیمی نشان از ضعف پزشکیان در انتخاب افراد با لیاقت و شایسته است
ناشناس۳۵۷۳۶۶۹۱۳:۴۴:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
انتصابهای دکترپزشکیان یک سر و گردن از انتصابهای دولت قبل بالاتره
ناشناس۳۵۷۳۷۶۹۱۵:۳۲:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
با این حرف ها فقط خودت را دلخوش می کنی .
ناشناس۳۵۷۳۷۰۶۱۴:۲۷:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
امید به اصلاحات امور و بهبود شرایط اقتصادی رو نباید داشته باشیم.
ناشناس۳۵۷۳۷۲۴۱۴:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۵
کسانی که پست های مدیریتی رده بالا می گیرند باید از فیلتر نهادهای نظارتی بگذرند ، خواه ناخواه این روند با حذف بسیاری از جوانان همراه است.
باهر۳۵۷۳۷۵۲۱۵:۱۸:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
از پیران خردمند باید بعنوان مشاور استفاده کرد بشرطی که شایستگی لازم داشته باشند و در دوران مسیولیت موفق بوده باشند و تجربه مفید و موثر و گره گشا داشته باشند نه فقط دارای سابقه بیهوده باشند. در ضمن وقتی بحث شایسته سالاری مطرح هست باید افراد شایسته واقعی رابدون حب و بغض شخصی انتخاب کرد حال چه پیر باشند و چه جوان و چه مرد باشند و چه زن. شایسته ،سایسته است و باید همان برکشیده شود.
ناشناس۳۵۷۳۸۱۸۱۶:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۵
چه پیر یا جوان یکسال بعد باید این دولت را قضاوت کرد اگر گره ای باز کرده خوب است وگرنه دیگر هیچ امیدی نیست .
ناشناس۳۵۷۳۹۵۰۱۸:۴۲:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۵
جالب است که گروهی که دارند پزشکیان را برای سن تیمش سرزنش میکنن همان هایی هستند که در انتخابات خبرگان قبلی افرادی را در لیست خود داشتند که از کهولت سن حتی به افتتاحیه نرسیدند
ناشناس۳۵۷۴۴۰۸۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۱۶
آخه چرا درکی از سیاست و مدیریت ندارید دولت و امور اجرایی چه ارتباطی با خبرگان دارد که وظیفه اجرایی و جلسات روزانه و... ندارد
ناشناس۳۵۷۳۹۸۴۱۹:۲۱:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
چهره های تکراری،آیا مملکت قحط الرجال است؟
ایرانی۳۵۷۴۰۳۹۲۰:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
ای پیرمردان و تنبل ها خواهشاً بخاطر آقای پزشکیان بکشید کنار
ناشناس۳۵۷۴۱۱۴۲۲:۴۹:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۵
بنظرم اگر کابینه از میانسالان باشد مشکل پیرمردها و جوان‌های بی تجربه حل خواهد شد.
ناشناس۳۵۷۴۳۲۵۰۸:۲۸:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۶
اینها درد قدرت دارند نه درد مردم نویسنده مطلب بذار دولت مشخص بشود بعدشروع کن به نوشتن میزان رای ملت است
ناشناس۳۵۷۴۳۴۸۰۹:۲۳:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۱۶
خود رییس جمهور هم جزو پیران است. کلا همه معضلات مملکت طی چهل و پنج سال از دید اصلاحات و براندازان تقصیر شهید خدمت و دولت مردمی سه ساله اش هست بدون اینکه بگویند سایه اصلاحات هم در رده مدیران میانی دران سه سال هم از سر ملت کم نشد. اگر کاری هم برای طبقات ضعیف شده مثل افزایش حقوق و یا افزایش یارانه توسط دولت سیزدهم شد که ضریب جینی به کمترین حد چهل سال رسید اگر هم افزایش قیمتها در مواد غذایی رخ داد در نتیجه سیاستهای دولت روحانی بود که کفگیر ارز ۴۲۰۰به ته رسیده و فشار افکار نو لیبرالی همین اقتصادددانها برای حذف ان دولت را مجبور کرد.
ناشناس۳۵۷۴۵۲۳۱۳:۳۴:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۶
شما یه حوزه رو نشون بده که بهبود پیدا کرده باشه! محیط زیست، آب ،انرژی، آموزش و پرورش یا عالی ،درمان، فرهنگ ،اقتصاد و....
ناشناس۳۵۷۴۷۶۶۲۰:۱۳:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۶
گوشت کیلویی چند؟سن بازنشستگي چند سال؟
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  5. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  6. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  7. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  10. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  13. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  14. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  15.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  24. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  25. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  7. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  8. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  10. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  11. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  12. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  13. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  14. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  15. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  16. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  17. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  18. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  19. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  20. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  21. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  22. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  23. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  24.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  25. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

آخرین عناوین