ارتقای نقش و اثربخشی فعالیت‌های وزارت کشور باهمدلی امکان‌پذیر است

  4030530095

وزیر پیشنهادی کشور گفت: ایفای وظایف و ارتقای نقش و اثر بخشی فعالیت‌های وزارت کشور جز با همدلی امکان‌پذیر نیست.

ارتقای نقش و اثربخشی فعالیت‌های وزارت کشور باهمدلی امکان‌پذیر است

به گزارش  مهر، سردار اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس و در دفاع از برنامه‌های خود ضمن گرامیداشت یاد شهد و تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: وظایف و ارتقای نقش و اثر بخشی فعالیت‌های وزارت کشور جز با همدلی امکان پذیر نیست. این همدلی از امروز آغاز می‌شود و با قدرت تا آخرین روز ادامه می‌یابد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: در جلسات متعدد کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام. قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر قوانین مصوب مجلس مبنای تمام اقدامات ما خواهد بود.

مؤمنی با بیان اینکه می‌خواهیم با نظارت و کمک شما نمایندگان الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور است به دنبال سربلندی ایران عزیز باشیم، اظهار داشت: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد بلکه در گامی بلندتر با تسهیلگری و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای حل مشکلات کشور بگشاید. میهن پهناور و پرافتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد و این ما هستیم که باید با توکل بر خدا و شناخت استعدادها جامعه عمل بپوشانیم.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران چیزی جز عموم مردم نیستند چنانکه که امیر مؤمنان به مالک اشتر نوشت «ستون دین و محور وحدت امت و ساق و برگ کشور در برابر دشمنان توده مردم هستند؛ لذا باید توجه و عنایت تو فقط به آنان باشد». بنابراین مردم ناظر و راهنمای دولتمردان هستند و به حکم قانون اساسی و سازوکارهای قانونی حق نقد و اعتراض دارند. باید به بطن جامعه باور داشت و به حقوق و آزادی آنها احترام گذاشت و کرامتی را که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت.

وی گفت: دست پرقدرت آفرینش هستی همه انسان‌ها را توانمند آفریده است و مهم آن است که مدیران ارشد توانایی‌های هر فرد را شناسایی و در جای مناسب به کار گیرند.

وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: معتقدم باید فرصت برابر برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان ایرانمان فراهم گردد و از هرکس به تناسب استعداد و توانایی خاص او استفاده شود تا احساس تبعیض هم ریشه کن گردد.

وی تاکید کرد: توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت‌های بنده است؛ انسجام سازمانی، برنامه‌های انگیزشی و ارتقای منزلت و معیشت آنان، تدوین نظام شایسته شناسی و شایسته‌گماری، تقویت نظارت‌های هدفمند و احیای شأن و جایگاه وزارت کشور از اهم اهداف مورد نظر است.

مؤمنی تصریح کرد: تنوع و تکثر موجود در کشور یک فرصت بی‌بدیل است که نباید از آن غفلت ورزید. باید ظرفیت‌های ناشناخته را بازیابی و با آموزش و باز گذاشتن میدان تجربه تقویت کرد.

وی عنوان کرد: در صورت کسب رأی اعتماد همواره از رایزنی و مشورت و همفکری شما نمایندگان کمک خواهم گرفت. همانگونه که متواضعانه و صمیمانه از سایر دلسوزان درخواست می‌نمایم این برادر خود را از نعمت راهنمایی محروم ننمایند.

مؤمنی اظهار کرد: مقامات محلی و در رأس آنان استانداران در این زمینه اهمیت مضاعفی دارند. در پیشگاه خداوند و حضور شما نمایندگان ملت پیمان می بندم که ملاک و معیار در انتصاب‌ها پاکدستی، تدین، مردم داری، خردمندی است.

وزیر پیشنهادی کشور یادآور شد: امروز ایران عزیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند امنیت و آرامش، وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی است. تأمین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و نشاط از وظایف اصلی وزارت کشور است و این اهداف جز از رهگذر مواردی که گفته شد، محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: بدون آسودگی خاطر و اعتماد شهروندان به کوشش و توانایی حکومت و توزیع عادلانه قدرت هیچ برنامه خوب و لازم دیگری قابل اجرا نیست ما بیش از هر چیز به برقراری عدالت و وفاق ملی نیازمندیم.

مؤمنی گفت: وزارت کشور می‌تواند با تکیه بر سرمایه اجتماعی و مدیریتی دانش بنیان پیشرفت متوازن و عدالت محور را محقق سازد.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

    9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    23. فکرش را هم نمی کردند!

    24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

    25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

    آخرین عناوین