۶ عادت که برای کاهش وزن، باید کنار بگذارید!

  4030714153

اگر می‌خواهید میزان موفقیت خود را در مسیر کاهش وزن بهبود بخشید، سریعاً این عادات را کنار بگذارید.

۶ عادت که برای کاهش وزن، باید کنار بگذارید!

مهم است که به یاد داشته باشید که وزن تعیین کننده سلامت شما نیست. مهم این است که سلامت باشید. هدف از کاهش وزن رسیدن به سلامتی بیشتر است.

بعضی از کارها است که باید از انجام آنها اجتناب کنید تا شانس موفقیت خود در کاهش وزن را افزایش دهید. در ادامه نکاتی آورده شده است که نباید انجام دهید.

۱. نگرش کوتاه مدت نداشته باشید.

اگر با یک نگرش کوتاه مدت به کاهش وزن نزدیک شوید، ممکن است به جز داشتن یک رژیم غذایی یویو به هیچ جا نرسید.

بدون یک رویکرد طولانی مدت برای کاهش وزن، ممکن است در عرض دو هفته 10 کیلوگرم یا بیشتر از وزن خود را کم کنید و پس از آن دوباره خیلی سریع به وزن اول برگردید. این اتفاق زمانی می‌افتد که افراد رژیم‌های سختی مانند کتو یا رژیم‌های معمولی که وعده کاهش وزن سریع را می‌دهند، می‌گیرند. در حقیقت، برای اکثر مردم، یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های غذایی و حتی برخی از خوراکی‌ها باشد، در درازمدت بهترین نتیجه را دارد.

بخشی از کاهش وزن موفق و پایدار - کاهش وزن و حفظ آن برای همیشه - درک این نکته است که رژیم‌های غذایی مد روز، ورزش بیش از حد و سم زدایی معمولاً کارساز نیستند. آنها فقط زمان کوتاهی زمانی نتیجه می‌دهند زیرا نمی‌توان طولانی مدت از این نوع رژیم پیروی کرد.

هیچ راه حل سریع، درمان معجزه آسا یا قرص‌های جادویی در مورد کاهش وزن وجود ندارد، کاهش وزن نیازمند تعهد به عادات سالم طولانی مدت است.

توصیه کلی برای کاهش وزن، میزان نیم کیلو تا یک کیلو در هفته است، اگرچه کاهش وزن اولیه ممکن است بیشتر از این مقدار باشد و سپس سرعت کاهش وزن را به نیم کیلو تا یک کیلو در هفته کاهش پیدا کند.

۲. طرز فکر همه یا هیچ، سودی ندارد.

بسیاری از افرادی که با نگرش کوتاه‌مدت دست و پنجه نرم می‌کنند، با طرز فکر «همه یا هیچ» نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. ممکن است رژیم خود را با حذف تمام غذاهای فرآوری شده شروع کنید: بدون نان، بدون ماکارونی، بدون شیر، بدون پنیر و بدون میان وعده‌های بسته بندی شده جداگانه. و فقط مرغ و سبزیجات و میوه بخورید.

زمانی که به هر دلیلی رژیم خود را بشکنید تا جایی که می‌توانید پرخوری می‌کنید چون فکر می کنید من که رژیمم را شکستم حالا چه فرقی می‌کند چه بخورم و چه مقدار بخورم؟

سپس نسبت به تنقلاتی که خوردید احساس بدی پیدا می‌کنید و روز بعد به رژیم بیش از حد محدودتان برمی‌گردید. این یک چرخه مخرب است. طرز فکر همه یا هیچ می‌تواند شما را در یک چرخه همیشگی از دست دادن-به دست آوردن-باختن نگه دارد، علاوه بر آن وقتی رژیم را می‌شکنید احساس گناه نیز پیدا می‌کنید.

چگونه لاغر شویم

۳. از افرادی که رژیم غذایی شما را مسخره می‌کنند دوری کنید.

دوستان حامی، اعضای خانواده و سایر افراد مهم برای کاهش وزن موفق بسیار مهم هستند.

هر چقدر هم که احمقانه به نظر می‌رسد، مردم واقعا به خاطر تغذیه سالم مورد تمسخر قرار می‌گیرند، به خصوص در مناطقی که غذا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ است. 

ممکن است وقتی رژیم هستید در جمع‌های خانوادگی و گردش‌های اجتماعی، نظراتی از این قبیل دریافت کنید: "این همه چیزی است که می‌خوری؟" یا "واقعاً شیرینی نمی‌خوری؟" 

مسخره شدن، به خصوص برای چیزهایی که به آنها اهمیت می‌دهید (مثل سلامتی!) جالب نیست، بنابراین در یک جمع که دیگران ممکن است در رژیم شما دخالت کنند شما خیلی می‌خورید. به همین دلیل است که یک سیستم حمایتی برای کاهش وزن طولانی مدت کلیدی است.

شما می‌توانید این را روشن کنید که اگر آنها نمی‌خواهند مجبور نیستند عادات غذایی خود را تغییر دهند، اما سلامتی شما برای شما بسیار مهم است و اگر آنها کار سخت شما را مسخره یا کم اهمیت نکنند از آن قدردانی خواهید کرد.

۴. ورزش همیشه به‌تنهایی شما را به نتیجه نمی‌رساند.

شاید این حرف را شنیده باشید که عضلات شکم ( سیکس پک) در آشپزخانه ساخته می‌شوند، نه در باشگاه.

ورزش باید بخشی از رویکرد کلی شما برای کاهش وزن باشد زیرا ثابت شده است که به کاهش وزن کمک می‌کند و البته یک لیست طولانی از مزایا برای سلامتی دارد، اما کاهش وزن تنها با ورزش دشوار است. بسیاری از افراد تعداد کالری‌هایی را که می‌توانند از تمرینات خود بسوزانند، بیش از حد تخمین می‌زنند. معمولاً بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و بسیار کمتر از کالری‌هایی است که بدن شما در هنگام استراحت در طول روز می‌سوزاند و فقط فیزیک فعلی خود را حفظ می‌کند.

تمرکز فقط بر ورزش می‌تواند منجر به چرخه مخرب ورزش اضافی برای سوزاندن کالری‌هایی شود که فکر می‌کنید نباید می‌خوردید.

برخی از افراد، مانند کسانی که سال‌ها صرف افزایش حجم عضلانی کرده‌اند، می‌توانند مقدار زیادی غذای پرکالری بخورند و وزن اضافه نکنند، زیرا ماهیچه‌ها در زمان استراحت کالری بیشتری می‌سوزانند. حتی اگر بتوانید هر چه می‌خواهید بخورید و وزن خود را کاهش دهید یا حفظ کنید، به این معنی نیست که برای شما سالم است.

یک رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، چربی‌های سالم، پروتئین‌های بدون چربی و برخی غلات کامل از نظر کاهش وزن پایدار و سلامتی به شما کمک می‌کند. همراه با یک روتین ورزشی مداوم، کاهش وزن و حفظ وزن پایدار را تجربه خواهید کرد.

۵. بیشتر بخوابید، استرس را کاهش دهید و بهتر غذا بخورید.

اگر استرس مزمن، کم‌خوابی یا کار زیاد دارید، کاهش وزن بسیار سخت‌تر خواهد بود. 

شما با انگیزه از خواب بیدار می‌شوید. برنامه‌هایی برای دویدن پس از کار دارید و شام سالم و آماده شما در یخچال منتظر شماست.

 چند ساعت بعد از روز، کمبود خواب شما را فرا می‌گیرد. بعدازظهر یک قهوه می‌خورید.

 وقتی کار به پایان می‌رسد، شما آنقدر خسته شده‌اید که نمی‌توانید برای آن دویدن بروید. شما تصمیم می‌گیرید از آن بگذرید. خسته هستید و شاید کمی استرس دارید یا بد خلق هستید، بنابراین شام سالم را کنار می‌گذارید و به جای آن یک غذای راحت می‌خواهید.

اگر گهگاه این اتفاق بیفتد مشکلی ندارد. اما اگر همیشه این اتفاق بیفتد کاهش وزن غیرممکن به نظر می‌رسد.

حقیقت این است که تغذیه و ورزش تنها دو جزء از یک زندگی سالم هستند که می‌توانند منجر به کاهش وزن شوند. تمرکز بیش از حد بر تغذیه و ورزش، اگرچه مهم است، می‌تواند باعث شود عوامل دیگری را که به همان اندازه مهم هستند نادیده بگیرید مثل خواب و مدیریت استرس.

۶. مکمل‌ها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند.

واقعیت این است که آن مکمل چربی سوز موجود در کابینت شما ، کاری را برای شما انجام نمی‌دهد. برخی از مکمل‌ها ممکن است به شما کمک کنند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید، اما شما باید تلاش کنید تا مکمل‌هایتان عمل کنند.

به عنوان مثال، ترکیب یک شیک پروتئینی روزانه در صبح می‌تواند به شما کمک کند در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید، که ممکن است به کاهش هوس کمک کند. افزایش مصرف پروتئین همچنین می‌تواند به شما در ساخت عضله کمک کند که به بازسازی بدن کمک می‌کند.

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  3. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  4. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  5. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  6. یک پیشنهاد مساله ساز !

  7. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  8. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  9. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  10. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  11. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  12. خوابی که تعبیر نشد

  13. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  14. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  15. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  16. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  17. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  18. این بزک کرده‌ها! ...

  19. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  20. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  21. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  22. در رثای شجاعت

  23. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

  24. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

  25. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

آخرین عناوین