بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

  4030718139

در پنل تخصصی نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ICT، چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد بحث قرار گرفت.

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

در این سمپوزیوم علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، پنلی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد. در این پنل، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، حسین ریاضی رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل به عنوان نقش آفرینان اصلی این صنعت حضور داشتند.

محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه های نسل آینده بود. 

بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل به بنچمارک های انجام شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس، کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینه سازی فرآیندها، «سرویس‌های جدید» که به مشترکان ارائه می شود و «هوشمندسازی» صنایع تعریف و پیاده سازی شده است.

وی با ارائه مثالی به چالش های موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای کارایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالش ها را پشت سر بگذاریم.

در این پنل همچنین به موضوعاتی از جمله رقابت بانک ها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و اشاره شد که ۸۰ درصد بانک‌ها استراتژی های هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. امروزه چت بات ها به عنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل می توان به ضرورت توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی برای ارائه خدماتی نظیر 5G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ اشاره کرد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  4. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  5. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  6. این بزک کرده‌ها! ...

  7. زبان فارسی،ذهن عبری!

  8. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  9. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  10. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  11. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  12. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  13. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  14. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  15. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  16. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  17. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  18. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  19. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  20. «نشان فتح» بر سینه سردار

  21. اعترافات پسر افغانستانی به قتل یک مرد

  22. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

  23. تمجید روزنامه اصولگرا از پزشکیان و عراقچی/ توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با فیلترشکن به جای فیلترینگ

  24. دست‌آورد ویژه سفر رییس جمهور به قطر برای بوشهری ها

  25. اکبر عبدی: با این حقوق بمیریم بهتر است!

آخرین عناوین