ایران - قطر‍؛ مراسم باشکوه انتقام

  4030724080 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ازساعت ۱۹:۳۰ امشب ایران در امارات میزبان قطر است! یک سال بعد از شکست در جام‌ ملت‌ها همه منتظر انتقام از این تیم و اکرم عفیف هستند.

ایران - قطر‍؛ مراسم باشکوه انتقام

به گزارش همشهری‌آنلاین، چهارمین دیدار تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه مکتوم بن راشد شهر دوبی برگزار می‌شود. حریف امشب ایران، تیم‌ ملی قطر است که به عنوان قهرمان جام ملت‌های آسیا مقابل ایران قرار می‌گیرد. این مسابقه‌ای است که قرار بود به میزبانی ایران و در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد برگزار شود. اما وقایع سیاسی اخیر باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم به برگزاری این دیدار در زمین بی‌طرف بدهد و همان طور که پیش‌بینی می‌شد شهر دوبی به عنوان میزبان این بازی برگزیده شد. همان شهر و همان ورزشگاهی که هفته آینده نیز میزبان مسابقه استقلال و النصر عربستان خواهد بود و این روزها بیشتر از ورزشگاه‌های ایران برای تیم‌های ایرانی میزبانی می‌کند!

قهرمان احیا شده
تیم ملی قطر بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دچار یک افت مقطعی شد و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را با نتایج ضعیفی آغاز کرد. یک باخت خانگی مقابل امارات و یک تساوی عجیب ۲ بر ۲ با کره‌شمالی نتایج عجیبی بود که قهرمان آسیا را از دو بازی ابتدایی‌اش فقط و فقط به یک امتیاز رساند. اما برتری مقابل قرقیزستان در دور سوم، قطری‌ها را زنده ‌کرد و امیدوار به رقابت‌ها برگرداند. تا جایی که روزنامه‌هاس این کشور طی روزهای گذشته امیدوارانه از پیروزی بر ایران نوشتند. قطر تنها تیمی بود که در دور سوم موفق به کسب پیروزی شد، در حالی که امارات با کره شمالی و ایران با ازبکستان مساوی کردند. با تکیه بر همین نتایج است که قطری‌ها از انگیزه خود برای پیروزی بر ایران و پر کردن فاصله ۳امتیازی خود با این تیم می‌گویند. خوردن ۵گل در ۲بازی اول باعث شد قطری‌ها ضعیف‌ترین خط دفاعی را در گروه A داشته باشند اما در روز سوم با برتری ۳ بر یک مقابل قرقیزها هم روند گل خوردن خود را کاهش دادند و هم قرقیزستان را با ۷گل خورده به ضعیف‌ترین خط دفاعی گروه تبدیل کردند.

بازگشت به دوران کی‌روش
اگر قطر در ۳بازی ۶گل خورده و هنوز موفق به کلین‌شیت نشده در عوض ایران با ۳کلین‌شیت متوالی و بدون گل خورده به این مسابقه رسیده است. امیر قلعه‌نویی که در ابتدای ورودش به تیم ملی وعده گذار از بازی‌های دفاعی به تاکتیک‌های هجومی را داده بود، حالا با تیم ملی به جایی رسیده که حتی مهدی طارمی هم در آخرین مصاحبه‌اش به تغییرات بنیادین تیم ملی در این مدت اشاره کرده است. تیمی که در حمله موفق و در دفاع کردن ضعیف بود حالا کارش برعکس شده، کم گل می‌زند و اصلا گل نمی‌خورد. البته گل نخوردن تیم، اتفاق مبارکی است که اگر در بازی امشب با قطر هم تکرار شود می‌تواند راه را برای پیروزی بر این تیم و گرفتن انتقام شکست در آخرین مسابقه هموار کند. ترکیب تیم ملی در این مسابقه حداقل با یک تغییر در خط دفاعی و یک تغییر در خط میانی چیده خواهد شد. صالح حردانی به خاطر اخراج در بازی با ازبکستان امشب را در محرومیت می‌گذراند و جای او را در دفاع راست به احتمال فراوان آریا یوسفی خواهد گرفت. در خط میانی هم سامان قدوس دواخطاره است و شایدامید نورافکن را بعد از یک بازی غیبت دوباره در ترکیب اصلی ببینیم.

فقط دو برد در ۲۷سال
آخرین بازی دو تیم ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بود که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود قطر تمام شد. تا پیش از این مسابقه اخیر، قطری‌ها در طول تاریخ فوتبال‌شان فقط یک پیروزی رسمی مقابل ایران داشتند که به ۲۷ سال قبل و همان برد تاریخی دو بر صفر مقابل شاگردان محمد مایلی‌کهن برمی‌گشت. آنها طی این ۲۷سال فقط یک بار در یک بازی دوستانه بر ایران پیروز شده بودند اما پیروزی در نیمه‌نهایی جام ملتها برد بسیار باارزشی برای آنها بود که راه را برای دومین قهرمانی متوالی قطری‌ها درجام ملتها هموار کرد. ستاره قطر در آن دیدار اکرم عفیف بود که هم در آن مسابقه و هم در دیدار اخیر استقلال و السد حسابی تیم‌های ایرانی را آزار داده و امشب همه به دنبال گرفتن انتقام از او هستند. امشب علاوه بر دیدار حساس ایران و قطر، دو بازی دیگر هم در گروه A برگزار می‌شود. ازبکستان از امارات میزبانی می‌کند و دو تیم انتهای جدولی قرقیزستان و کره شمالی نیز به مصاف یکدیگر می‌روند. دیگر بازی‌های مهم امشب، جدال کره‌جنوبی با عراق در گروه B و مصاف ژاپن و استرالیا در گروه C خواهند بود.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  4. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  5. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  6. زبان فارسی،ذهن عبری!

  7. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  8. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  9. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  10. سکانداری تورم

  11. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  12. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  13. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  14. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  15. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  16. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  17. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  18. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  19. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  20. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  21. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  22. دشمن دیرینه ایرانیان

  23. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  24. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

  25. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

آخرین عناوین