رانندگان پس از وقوع تصادف با گوشی خود عکس یا فیلم بگیرند

  4030730113

رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه رانندگان پس از وقوع تصادف ضمن حفظ خونسردی با پلیس تماس بگیرند، گفت: این افراد حتما با گوشی همراه خود اقدام به تهیه فیلم یا عکس از صحنه برخورد خودروها کنند.

رانندگان پس از وقوع تصادف با گوشی خود عکس یا فیلم بگیرند

به گزارش ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت روز دوشنبه در گفت وگویی در پاسخ به این سوال که پس از وقوع تصادف باید چه کاری کرد، افزود: بیشتر افراد گوشی هوشمند دارند پس اولین بحث این است اگر به هر دلایلی تصادفی رخ داد شهروندان از خودرو ها و شرایط در این مواقع یک عکس یا فیلم کوتاهی برای خود تهیه کنند چرا که این عکس و فیلم هم به خودشان هم به پلیس برای تصمیم‌های بعدی کمک می‌کند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر تصادف جزیی باشد با تهیه با عکس و فیلم خود، خودرو خود را به منتهی علیه خیابان منتقل کنند تا با تصادف خود باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین و اختلال در تردد دیگر خودروها نشوند.

جوانبخت با بیان اینکه که تصادفات به سه دسته کلی فوتی، جرحی و خسارتی تقسیم می‌شوند، گفت: در تصادفات منجر به فوت یا جرح که آمبولانس به محل اعزام می‌شود؛ تماس با سامانه ۱۱۰ و حضور پلیس در آنجا الزامی است زیرا برای پیگیری کار قضایی و خسارت و دیه باید حتما کروکی ثبت شود.

رییس اداره تصادفات راهور تهران بزرگ در مورد تصادفات خسارتی که منجر به آسیب خودروها می‌شود، اضافه کرد: اگر خسارت شما زیر ۴۰ میلیون تومان باشد و طرفین باهم به توافق برسند نیاز به حضور پلیس و کروکی نیست و می‌توانند به بیمه رفته و خسارت خود را از طریق بیمه پرداخت کنند اما در صورتی که مبلغ خسارت بالای ۴۰ میلیون تومان بود پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند و ضمن چک کردن مدارک راننده‌ها کروکی را ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر طرفین تصادف نظر پلیس را قبول نکنند، کروکی شورای حل اختلاف برای آنها ترسیم و ادامه فرایند رسیدگی در شورای حل اختلاف با کارشناسان آنها بررسی و سهم تقصیر برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه در راستای هوشمند سازی، پلیس از پارسال به صورت متوالی کروکی کاغذی را از فرایند رسیدگی به تصادفات حذف کرده و کروکی الکترونیکی را جایگزین آن کرده است، یادآور شد: پلیس در صحنه تصادفات حاضر شده و فرم کامل کروکی که شامل اطلاعات طرفین تصادف است را وارد تبلت هوشمند کرده و برای مالک خودرو کد پیامک می‌کند و سپس طرفین تصادف با مراجعه به بیمه می‌توانند خسارت را به صورت آنلاین دریافت کنند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  3. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  4. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  5. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  6. پس چرا وزیر شدید؟!

  7. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  8. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  9. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  10. توطئه پنداری یک نقد !

  11. ابو موسی یا "بوموسی"

  12. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  13. سکانداری تورم

  14. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  15. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  16. خودروی خوب حق مردم است اما …

  17. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  18. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  19. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  20. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  21. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  22. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  23. وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

  24. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  25. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

آخرین عناوین