سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  4030412102 ۳۳ نظر، ۱۰۴ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

سرنوشت آرای قالیباف

فرهیختگان نوشت: «قالیباف موفقیت چندانی در جذب رای بدنه‌ای که در دوگانه‌های ایدئولوژیک تعریف نمی‌شدند، نداشت. او هم تنها توانست آرای بخش خاصی از جامعه را با خود همراه کند. آرای سه‌میلیونی قالیباف را باید در میانه دو نگاه غالب در انتخابات تعریف کرد که عموما هوشمندانه رای می‌دهند. این طیف در دام تندروی‌ها چه در جناح‌اصلاح‌طلب، چه اصولگرا نیفتادند و خوانشی میان این دو نگاه دارند.

بخش زیادی از این سه‌میلیون رای را افرادی تشکیل می‌دهند که در بدنه انقلابی تعریف می‌شوند اما عموما و در نگاه به مسائل داخلی و سیاست‌خارجی موضعی میانه دارند که نه در نگاه لیبرالی اصلاح‌طلبانه می‌گنجد و نه در خوانش‌های تندروانه‌ای از این موضوعات توسط طیفی که در جناح اصولگرایی قرار دارد، جای می‌گیرد. رای سه‌میلیونی قالیباف را می‌شود بیرون از نگاه جناحی و گروهی دانست؛ آنها فارغ از دسته‌بندی‌ها و حمایت‌های گروه‌های سیاسی با نگاه به ایده‌ و برنامه رای دادند...

 از آنجا که بخش زیادی از این رای از بدنه انقلابی جامعه است که در جناح اصولگرایی هم تعریف می‌شوند، شانس سعید جلیلی برای جذب رای این بدنه بیشتر است اما برخی رویدادها و کنش‌ها می‌تواند جذب این رای را سخت‌تر کند.

درمورد سرنوشت سه‌میلیون رای قالیباف می‌توان سه فرض را مطرح کرد: 1- از آنجا که بخشی از این بدنه منتقد جدی برخی کنش‌ها و نظرات تیمی هستند که در خط مقدم دفاع از سعید جلیلی قرار دارد، ممکن است علی‌رغم پیام حمایت قالیباف از جلیلی حاضر به رای دادن به او نشوند؛ شکافی که درون اصولگرایی در انتخابات اسفند تقویت شد و تا آخرین دقایق انتخابات تیرماه ادامه پیدا کرد، ممکن است در بخشی از این بدنه منجر به نزدیک شدن رای آنها به‌سمت مسعود پزشکیان شود.

2- بخشی از این سه‌میلیون نیز ممکن است در دوگانه دو نامزد انتخاباتی دور دوم به‌خاطر کنش ضعیف کمپین‌ها، رای ندادن یا رای سفید دادن را ترجیح بدهند که در این حالت احتمالا میزان آرای باطله در انتخابات 15 تیرماه افزایشی خواهد شد.

3- بخشی از این طیف هم ممکن است به سمت رای دادن سلبی سوق پیدا کنند و با این گزاره که اگر پزشکیان رای بیاورد تکرار دولت روحانی خواهد بود، ترجیح دهند به جلیلی رای دهند تا از تکرار دولت روحانی و ضرباتی که در دهه 90 به فضای سیاسی و اقتصادی کشور وارد شد، جلوگیری کنند. نامزدها و کمپین‌های این دو نامزد نیز با نگاه به این سه احتمال تلاش می‌کنند در این رقابت همه این آرا را در سبد رای خود بریزند...

قضاوت دقیق‌تر درمورد سرنوشت نهایی سه‌میلیون رای را می‌توان به یکی، دو روز پایانی منتهی به انتخابات موکول کرد. در حال حاضر می‌توان بخش زیادی از سه‌میلیون رای را نه مختص یکی از نامزدها، بلکه مرددهایی دانست که هنوز درحال رصد فضا و کنش‌های نامزدها هستند. به‌نظر می‌رسد دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را هم مرددها تعیین‌تکلیف خواهند کرد و اگر سبد رای آنها میان دو نامزد تقسیم نشود و در سبد آرای باطله ریخته نشود هم می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در نتایج انتخابات داشته باشد.»

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره موقعیت سیاسی قالیباف به هم‌میهن گفت: «به هر حال این تجربه اول آقای قالیباف نیست و ایشان تا الان در چند دوره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده، یا انصراف داده، یا تا مرحله نهایی بوده است. در دوره گذشته نیز از ابتدا حضور نداشته و به نفع مرحوم آقای رئیسی اعلام کردند که حضور پیدا نمی‌کنند.

بنابراین برای آقای قالیباف این موضوع امر جدیدی نیست و الان هم سمت سیاسی بالایی دارد و رئیس یکی از قوای سه‌گانه کشور است و قطعاً هم در مجلس، رئیس مجلس باقی خواهد ماند و کسی هم که رئیس مجلس باشد، یکی از بزرگترین سمت‌های سیاسی را دارد. بنابراین حداقل تا یک سال آینده که انتخابات ریاست مجلس برگزار شود، و حتی فکر می‌کنم تا آخر این دوره مجلس، در سمت ریاست مجلس باقی خواهند ماند. تصور نمی‌کنم که در موقعیت سیاسی رسمی ایشان اتفاقی رخ دهد...

در مورد موقعیت سیاسی غیررسمی، بالاخره آسیبی به ایشان وارد آمد چراکه سه میلیون و خورده‌ای بیشتر رای نیاوردند.»

تذکر رسانه‌ اصولگرا به ستاد نامزدها

خراسان نوشت: «به نظر می رسد ستادهای انتخاباتی (و نه لزوما خود نامزدهای محترم) استراتژی رقیب هراسی را در پیش گرفته اند. یکی از مصادیق این رقیب هراسی، در موضوع قیمت گذاری بنزین رخ داده است و روز گذشته افرادی از ستادهای هر دو نامزد انتخابات، رقیب را به برنامه ریزی برای گرانی بنزین متهم کردند.

این در حالی است که اگر به وضعیت فعلی بنزین بنگریم می بینیم که رئیس جمهور هر یک از دو نامزد مطرح فعلی باشند، حتی قبل از معرفی کابینه باید به سوال مهم نحوه تامین بنزین پاسخ دهد...

بیم آن می رود که رقیب هراسی امروز علاقه مندان به نامزدها، دست نامزد مدنظر آن ها را فردای پیروزی در انتخابات ببندد. مسائل مهمی پیش روی کشور وجود دارد که برخی از آن ها مستلزم اتخاذ تصمیمات سخت است. به عنوان مثال، اصلاح ساختار بودجه مستلزم اصلاحاتی در صندوق های بازنشستگی از جمله افزایش سن و یا کاهش مصادیق سخت و زیان آور است. مهار رشد روزافزون مصرف برق و گاز مستلزم اقدامات قیمتی و غیرقیمتی است. یکسان سازی نرخ ارز دیر یا زود مستلزم عبور از ارز 28500 است و ... .

فهرستی که در پاراگراف بالایی مطرح شد، کوتاه نیست و نامزدهای انتخابات در کنار وعده های درست و بجایی که می دهند، فردای انتخابات با تصمیمات سخت در هر یک از این مصادیق و موارد دیگر نیز رو به رو خواهند شد.

اگر قرار باشد امروز هر اقدام در زمینه تغییر قیمت بنزین با تخطئه مواجه شود، فردای انتخابات، دست دولتمردان جدید و رئیس جمهور منتخب برای اقدام بسته خواهد شد. حتما هیچ کدام از منتخبان در وهله نخست سراغ تصمیمات سختی که کام ملت را تلخ کند نمی روند اما اقتضای شرایط اقتصاد ایران و تلنبار شدن چالش ها، ایجاب می کند که برخی تصمیمات سخت به تدریج اتخاذ شود و از این رو عاقلانه نیست که پل های پیش روی رئیس جمهور بعدی را تخریب کنیم.»

جوان نوشت: «وای بر اطرافیان لجن‌پراکن دو نامزد! یکی نامزد رقیب و میلیون‌ها رأی‌دهنده به او را «طالبان» می‌نامد و یکی، رقیب دیگر و همان اندازه رأی‌دهنده به او را ملحد! با آنکه رهبر معظم فرمودند «بعضی‌ها رقیب انتخاباتی خودشان را شیطان اکبر به حساب می‌آورند! شیطان اکبر امریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است».

مگر وزیرشدن یا مدیرکل‌شدن یا به نوایی رسیدن، ارزشش را دارد؟! این مرگ معنویت است که هزاران پیام لجن در شبکه‌ها می‌پیچد و یک حرف حساب شنیده نمی‌شود، و مسبب آن هرکس هست، عامل اصلی کاهش مشارکت‌هاست. کاهش نرخ مشارکت، چندعاملی است، اما در این مقطع این لجن‌پراکنی‌ها را باید عامل اصلی فرض کرد.

دو گروه لجن‌پراکن علی‌الظاهر هیچ نسبت روشنی هم با نامزد‌ها ندارند و خودشان را به نامزد‌ها چسبانده‌اند. دعوای خودشان را می‌کنند، زیر پرچم آن دو نامزد! دقیقاً مقابل یکدیگرند و فرصتی به دست آورده‌اند برای گشودن عقده‌های خود، و حالا در ظاهر، نزدیک‌ترین افراد به دو نامزد شده‌اند!»

تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «اگر پروژه اصلی پزشکیان در پاستور احیای وحدت میان جامعه‌‌ دو پاره شده باشد، در این صورت باید گفت که این مهم‌ترین پروژه سیاسی تاریخ ایران است. رفتار و نقش و گفتار پزشکیان نشانه‌ای است از آمادگی و علاقه او به آغاز چنین پروژه سیاسی است. پروژه‌ای که تا‌کنون در تاریخ ایران به سرانجام نرسیده است. این پروژه همواره از چند طریق موازنه قوا را تغییر داده و به شکست انجامیده است.

دخالت خارجی و درآمدهای نفتی همیشه آن را دچار اختلال کرده است. ولی اکنون شرایط مناسب است که بتوانیم اجرای آن را در دستور کار خود قرار دهیم. پذیرش تبعات این طرح یک ضرورت است. نمی‌توان با تنش و درگیری در این مسیر حرکت کرد. طرف مقابل دنبال تقابل و تضاد است، زیرا در صورت قطبی کردن فضای انتخاباتی نیروی مقابل پزشکیان به هدف خود می‌رسد چه انتخابات را ببرد و چه ببازد، در‌نهایت سیاست تخریبی را جا انداخته است.

نباید در دام آنان افتاد. دروغ‌ها و تهمت‌زدن‌ها و اقدامات خلاف منافع و وحدت ملی آنان نباید موجب مقابله به مثل شود...

ما نیازمند وفاق و همدلی هستیم. در غیر این صورت هیچ قدرتی، تاکید می‌کنم که هیچ قدرتی نمی‌تواند موانع اصلی پیش روی حل مسائل جامعه ایران را بردارد.»

پاسخ معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به پزشکیان

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توییتی نوشت: «آقای پزشکیان در مناظره شاکی بودند که چرا پولهای ایران در برخی کشورها قفل است. خب این نتیجه توافق تیم آقای روحانی با این کشورها بود؛ آن هم در دوره برجام. توافق کردند که انرژی بفروشند و به جای پول تدریجی کالا بخرند. ضمنا ایشان در آن دوره در مجلس بودند. شهید رئیسی همه آنها را به هم زد.»

پاسخ عراقچی به ادعای جلیلی

 سیدعباس عراقچی، معاون پیشین وزیرخارجه در واکنش به اظهارات سعید جلیلی نوشت: همین که می پذیرید قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ پاره نیستند و خسارت‌های راهبردی به کشور زده‌اند، و اکنون دنبال شریک جرم می‌گردید، پیشرفت خوبی است. 

منافع ملی بازیچه اهداف جناحی و شخصی نیست وگرنه گفتنی زیاد است.

ضمنا جهت اطلاع، دکتر لاریجانی به دلیل سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها در مسیر مذاکرات، که دکتر ولایتی در مناظره‌های سال ٩٢ شمه‌ای از آنها را گفت، در نهایت استعفا داد و بنده هم از معاونت برکنار شدم. دکتر ظریف هم در نیویورک اصولاً از مذاکرات حذف بود.»

نامه ستاد پزشکیان به قوه قضاییه درباره رسانه‌ها

 ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواست روزنامه کیهان و جوان و خبرگزاری فارس و  تسنیم و چند رسانه دیگر را به دلیل مداخله علیه این کاندیدا و تبلیغ به نفع کاندیدای رقیب تحت پیگیری قرار دهد.

به گزارش عصر ایران؛ ستاد مسعود پزشکیان در نامه ای به رئیس قوه قضائیه،دادستانی، ستاد انتخابات و شورای نگهبان با خواستار مقابله و پیگرد قضایی «مداخلات آشکار و نهان برخی رسانه‌های حاکمیتی و نظامی از جمله کیهان، روزنامه جوان، فارس، تسنیم و دانشجو علیه دکتر پزشکیان و تبلیغ به نفع جلیلی» شد.

نامه ستاد جلیلی به دادستانی درباره یک ویدئو

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار رسیدگی به موضوع فیلمی شد که در فضای مجازی منتشر شده است.

در این نامه آمده است: «به استحضار می‌رساند اخیراً فیلمی در فضای مجازی، منتشر شده که در آن فردی در حضور خانواده‌اش به بهانه‌ی هواداری از یکی از نامزدهای محترم انتخابات مورد اذیت، آزار و مزاحمت چند نفر قرار گرفته است.

ضمن محکومیت شدید این گونه رفتارهای غیراخلاقی، غیر دینی و مغایر با اصول، خواهشمند است دستور فرمائید موضوع با قید فوریت و با حساسیت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.»

گفتنی است قبل از این نامه، دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و افراد شناسایی، احضار و تفهیم اتهام شده اند.

پزشکیان: نمی‌خواهم به هر قیمتی رای بیاورم

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نشستی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در واکنش به طرح مطالباتی برای بیان برخی مطالب در مناظره تلویزیونی امشب با تاکید بر اینکه من به دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید این تصور که من آمدم به هر قیمتی رای بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بارها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هنرمندان باید بتوانند وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را با هنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کند تا من بتوانم کاری کنم. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، اینگونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد.

جلیلی: هر روستا باید به یک سلول جهش کشور تبدیل شود

به گزارش ایسنا سعید جلیلی در جمع مردم خرم‌آباد با بیان اینکه برای یک هدف و انتخابی بزرگ اینجا جمع شدایم، گفت: در یک دوراهی برای انتخاب قرار داریم و امروز دو نگاه وجود دارد؛ یکی از نگاه‌ها این است که می‌گوید آینده باید چگونه باشد با وجود اینکه یکسری مشکلات، ضعف‌ها وجود دارد. عده‌ای پیشاپیش ناامیدی و نمی‌توانیم را القا می‌کنند، در حالی که معتقدم کشور باید به رشد هشت درصدی برسد که از مشکلات موجود رهایی یابیم، اما یکسری می‌گویند نمی‌توانید.

جلیلی با بیان اینکه نسخه غلطی بود که هشت سال رشد صفر درصدی و رکود را داشت، می‌خواهند دوباره همین نسخه را  برای مردم بپیچند، افزود: راهی که مقام معظم رهبری و شهدا پیش راه ما گذاشتند، این است که خودتان را باور کنید و از این فرصت‌های خدادادی بهترین بهره‌وری را داشته باشید.

***

مرخصی ادامه‌دار آقای شهردار

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حضور شهردار تهران در سفرهای استانی برای تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: شهردار تهران مجددا مرخصی گرفتند و در حال حاضر شهرداری تهران سرپرست دارد.

***

هشدار خرازی به اسرائیل

به گزارش ایسنا، در پی افزایش تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی که نگرانی‌ متحدان این رژیم را درباره گشوده شدن جبهه‌ای جدید مقابل آن افزایش داده است، «سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگویی هشدار داد که اگر رژیم اشغالگر حمله‌ای تمام‌عیار علیه حزب‌الله انجام دهد، با خطر بروز جنگی منطقه‌ای روبه‌رو خواهد شد که در آن تهران و «محور مقاومت» با «تمام امکانات» از حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که خرازی در گفت‌‎وگو با این روزنامه مطرح کرد که جمهوری اسلامی ایران تمایلی به وقوع جنگی منطقه‌ای ندارد و از آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی خواست که به آن برای جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها فشار بیاورد.

او در پاسخ به این که آیا ایران در صورت در گرفتن جنگی تمام‌عیار، به حمایت نظامی از حزب‌الله لبنان خواهد پرداخت، گفت: «تمام مردم لبنان، کشورهای عربی و اعضای محور مقاومت، از لبنان در مقابل اسرائیل حمایت خواهند کرد.»

خرازی در این گفت‌وگو بیان کرد: «احتمال گسترش این جنگ به کل منطقه وجود خواهد داشت که تمامی کشورهای آن، از جمله ایران درگیر آن خواهند شد. در چنین وضعیتی، ما هیچ انتخابی جز حمایت از حزب‌الله با تمامی امکانات نخواهیم داشت».

او افزود: «گسترش جنگ به نفع هیچ کسی، نه ایران و نه آمریکا نیست».

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۳۸۳۳۲۱:۳۱:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با تخریب ها که علیه قالیباف شد و باعث ریزش آرا ایشان شد مردم ایران خودشان را از یک مدیر قدرتمند و کارآمد محروم کردن
ناشناس۳۵۴۴۱۰۳۰۸:۴۳:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۳
با شما موافقم قاليباف با تمام حاشيه هايى كه برايش درست كردند مى توانست بهترين گزينه در ميان اين نامزدها باشد ولى بايد ديد همين حاشيه ها را چه كسانى و با چه هدفى براى أو درست كردند
ناشناس۳۵۴۳۸۳۶۲۱:۳۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
درخواست میشود به دلیل رانت و فساد خودرویی و ادعای فساد ۱۴۰ سکه از سمت خویش استعفا دهد چرا که این فساد ها در حیطه مدیریتی ایشان رخ داده است
ناشناس۳۵۴۴۱۰۴۰۸:۴۴:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۳
فساد خودرو که همه می گرفتند و می گیرند!!
ناشناس۳۵۴۳۸۳۹۲۱:۳۵:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
یکبار هم ایران پیشدستی کند چرا ایران می گذارد اسراییل جنایت کند بعدا پاسخ می دهد اگر به انتقام باشد ایران مجاز است بیش از ده ها بار پیش دستی کند و انتقام بگیردذ
ناشناس۳۵۴۴۰۸۹۰۸:۲۲:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۳
اسرائیل اگر حماقت بکنه و به لبنان حمله بکند برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد شد.
ناشناس۳۵۴۳۸۴۱۲۱:۴۴:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جناب آقای جنتی ریاست محترم شورای نگهبان با توجه به اینکه وقت کشی و تعلل بسیار زیادی در تصویب لایحه عفاف و حجاب شده است لطفا از روز شنبه به فوریت رسیدگی به این لایحه پرداخته شود
ناشناس۳۵۴۳۸۵۷۲۲:۱۷:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این انقلاب دیگر بار بدست نااهلان و نامحرمان امتحان پس داده رفوزه نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۴۳۸۶۵۲۲:۲۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
هر کس که در این نظام ثروت نامعقول دارد باید شل و پل و قلع‌ و قمع گردد
ناشناس۳۵۴۴۰۹۶۰۸:۳۶:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۳
پیشنهاد میشود این مشروعیت سنجی از سیاسیون اسبق آغاز شود چرا که برخی از بستگان آنها سوابق پرونده های انباشته فساد را در پرونده دارند و برخی در زندان مشغول خواندن زبان فرانسه ..وا اسفا چه خبر است
ناشناس۳۵۴۳۸۷۱۲۲:۴۴:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
در گام‌ دوم انقلاب نیاز شدید به انقلاب اقتصادی می باشد.
ناشناس۳۵۴۳۸۷۴۲۲:۴۶:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
رییس جمهور آینده مجری قانون است و نامزد ریاست جمهوری نباید بگوید من قوانین عفاف و حجاب را قبول ندارم
ناشناس۳۵۴۴۱۹۴۰۹:۵۴:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۳
فعلا لایحه است .
ناشناس۳۵۴۳۸۸۱۲۲:۵۱:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
از وزیر اقتصاد دولت شهید رییسی درخواست میشود به پاداش های واریزی به حساب های مدیران بانک‌های اصل ۴۴ که در تاریخ ۳۱ خرداد به حساب آنها واریز شده رسیدگی نماید که بعد از آن هم پاداش دیگری بنام پاداش مجمع عمومی برای آنها تصویب شده است
ناشناس۳۵۴۳۹۰۱۲۳:۱۹:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مشرق نیوز کد خبر 1613575تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ مسعود پزشکیان در سال ۹۰ طرح سئوال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت را امضا کرده که چرا طرح عفاف و حجاب اجرا نشده است، این نماینده وقت مجلس بعدها عنوان کرد که حجاب قانون است و باید اجرا شود. در حالی پزشکیان روزگاری در صف اول راه انداختن گشت ارشاد بوده که این روزها و در کشاکش تبلیغات نامزد های انتخاباتی اظهارات متفاوتی از زبان پزشکیان شنیده می شود از جمله اینکه او گفته است مخالف سر سخت گشت ارشاد است!
ناشناس۳۵۴۴۱۷۴۰۹:۳۹:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۱۳
پزشکیان قبلا گفته وقتی حجاب قانون نشده بود حجاب را در دانشگاهها و بیمارستان ها اجباری کردم.
ناشناس۳۵۴۴۲۳۱۱۰:۱۲:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۳
برای سیاست هرکاری می کنند
کریم۳۵۴۴۴۲۱۱۲:۵۲:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۱۳
طرح حجاب و عفاف در سال 1390 ؟؟؟!!!!! یعنی از سال 1390 تا به حال یعنی سال 1403 هنوز این طرح تصویب نشده ؟
ناشناس۳۵۴۳۹۰۹۲۳:۲۲:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مسئله این است که در حالی که شما روی سبد اکثریت آرای قالیباف حساب باز میکنید ، ستاد پزشکیان ضمن تلاش برای جذب ولو یک رای از سبد قالیباف ، دارد با جدیت روی سبد آرای ۶۰ درصدی که در دور اول اصلا شرکت نکرده اند حساب باز میکند .
ناشناس۳۵۴۳۹۱۰۲۳:۲۳:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مشرق نیوز کد خبر 1615477تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ سال ۸۳ در دوران وزارت آقای پزشکیان تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی چند برابر شد و طبیعی است که پزشکان ترجیح دادند در بخش خصوصی خدمات بدهند.این سیاست غلطی است که باید حل شود.
ناشناس۳۵۴۴۲۷۳۱۰:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱۳
عملکرد پزشکیان در وزارت بهداشت ضعیف بود به همین دلیل مجلس وقت ایشان را استیضاح کرد.
ناشناس۳۵۴۳۹۲۰۲۳:۳۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای خرازی کشور ورشکسته شده شما صحبت از کدام جنگ می کنید ؟
ناشناس۳۵۴۴۲۳۳۱۰:۱۳:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۱۳
ورشکسته!!!! عزیز نه تنها ورشکسته نیست بلکه هنوز خیلی قدرتمند و سرافراز است و ایران را نشناختی
غلام۳۵۴۴۴۴۰۱۳:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۳
اشتباه نکن جانم وضع اقتصادی مردم خراب است
ناشناس۳۵۴۳۹۸۲۰۰:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۳
-- آميرزا محمد ، خدا بخواد روز جمعه كه رأي مي دهي ؟ ... بله ؟ --- به اميد خدا ! -- حالا از اين دو كانديد به كدامشان رأي مي دهي آميرزا ؟ آميرزا محمد ، ابتدا دو سرفه كوچك ميكنه و پس ازصاف كرد ن سينه اش مي گويد : -- اين دو نفر باهم فرقي ندارند ، دوتا شون يكي هستند ! ...از يك ريشه ! توفيري ندارند ! -- چه طور آميرزا ؟ -- چه طور ؟ خب معلومه ! اين يكي « سعيد » است و آن ديگري « مسعود » ! هر دو به يك معني ، هردو به معناي « سعادتمند » ، « مبارك » ، « همايون » ، « فرخنده » ! خوشبخت ! ... هردو از يك ريشه ، از ريشه « سعد » ! چه بگوييم سعيد ، چه بگوييم مسعود ! . آميرزا محمد نفسي تازه مي كند و ادامه مي دهد : -- من روز جمعه صبح علي الطلوع پاي صندوق رأي هستم ! .. البته با ننه بچه ها ! وظيفه ام اينه كه رأي خودم به صندوق بيندازم ! بعد از اين ديگه مسئوليتي ندارم ! ... وظيفه ام را انجام داده ام ، ديگه برنده انتخابات خود داند و خداي خودش ... ديگه هر گلي زده به سر اسلام و مُلك و ملّت زده و بعد به سر خودش ... ! ديگه خودش ميدونه و مسئوليتي كه قبول كرد ه ... ملتفتي ؟ خب اصغر خان ! ديگه چه خبر ؟ اخبار تازه ؟! ميگم اصغر خان ! به نظر شما اين برج هم يك ميليون اضافي به خساب ما بازنشسته ها واريز ميشه ! مطالبات همسان سازي را عرض مي كنم كه هفته قبل سه برجش پرداخت شد ؟! ... ميشه ؟ .. حالا خدا كريمه !
ناشناس۳۵۴۳۹۹۴۰۱:۱۷:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۳
پزشکیان داره برای چند تا رای التماس میکنه .
ناشناس۳۵۴۴۰۳۷۰۴:۳۱:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۳
جلیلی و پزشکیان هیچکدام کار اجرایی نکرده اند. برنامه هایشان هم مشتی کاغذ و کارشناسی بی ربط است. هیچکدام بدرد ریاست جمهوری نمی خورند. حیف از قالیباف.
ناشناس۳۵۴۴۰۴۸۰۷:۰۰:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۳
مردم ایران هرگز در جنگ لبنان و اسرائیل شرکت نخواهند کرد. این جنگ ما نیست . چرا ما باید وارد جنگی بشویم که ربطی به ما ندارد. حزب لله یکطرفه اسرائیل را موشک باران کرده و آنها هم تلافی می کنند .
ناشناس۳۵۴۴۲۳۴۱۰:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۳
برای شما غرب گرایان بله اما برای ما مردم ایران که خط مقدم ایران که جلوی تجزیه ایران را گرفته خیر
ناشناس۳۵۴۴۰۷۱۰۷:۵۰:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۳
آیا شهردار مجاز است ولو با اخذ مرخصی شهر را رها وبه نفع یک کاندیدا به تبلیغات بپردازد؟ حضور ایشان در شهرداری بیشتر به نفع منافع ملی نیست؟
ناشناس۳۵۴۴۰۹۲۰۸:۲۴:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۳
اقای عراقچی قطع نامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند گواه اون اینکه با برجام قطع نامه ها تعلیق شدند اما تحریم ها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت !
رضا۳۵۴۴۳۸۶۱۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۳
ای عباس عبدی ........ امثال تو رو که می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که هیچکس در حاکمیت قابل اعتماد نیست. تا حالا همش داشتی از حاکمیت انتقاد میکردی!
غلامعلی۳۵۴۴۳۹۶۱۲:۳۲:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۳
پزشکیان به درد ریاست جمهوری نمیخورد خیلی هم مغرور میباشد .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. آرای تعیین کننده قالیباف

  2. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  3. خاندوزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید

  4. حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی

  5. هشدار باقری به اسرائیل/ واکنش وحیدی به اظهارات پزشکیان/ انتقاد اژه‌ای از بی‌اخلاقی در انتخابات

  6. جلیلی: عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند

  7. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  8. واکنش سخنگوی دولت به نمایش نموداری از تورم در مناظره انتخاباتی

  9. شکایت ستاد سعید جلیلی از فرد هتاک در مرند

  10. جلیلی: شهید رئیسی تورم ۶۰ درصد را پایین آورد

  11. پزشکیان: به قدرت برسم حل مشکلات کولبران را پیگیری می کنم

  12. جلیلی: وقتی می‌گوییم برنامه‌تان چیست، می‌گویند برنامه مهم نیست!

  13. واریزی ۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

  14. توضیحات جبلی درباره‌ی نوع سوالات دو مناظره اخیر

  15. ۲ نکته در مورد هشدار جدید ایران به صهیونیست ها

  16. پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. بانک جهانی: کاهش ۶.۲ میلیون نفری تعداد فقرا در ایران در دولت رئیسی

  10. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  11. بازنگری کنید

  12. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  13. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  14. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  15. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. آرای تعیین کننده قالیباف

  18. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  19. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  22. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  23. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  12. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  13. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  14. آرای تعیین کننده قالیباف

  15. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  16. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  17. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  18. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  19. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  20. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  21. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  22. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  23. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

  24. پزشکیان در مناظره با جلیلی: بنزین را گران نمی‌کنیم/ قابل قبول نیست در کشور ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند

  25. پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

آخرین عناوین