نظرات برگزیده مخاطبان الف: مشارکت کم مردم در انتخابات باید آسیب‌شناسی شود/ پزشکیان در انتخاب اعضای دولت فقط شایسته‌سالاری را ملاک قرار دهد

  4030427082 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مشارکت کم مردم در انتخابات باید آسیب‌شناسی شود/ پزشکیان در انتخاب اعضای دولت فقط شایسته‌سالاری را ملاک قرار دهد

مطلب «آفتی بزرگ برای روسای جمهور ایران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*مگه تو ایران حزب داریم که همه چیز سریع جمع و جور بشه. برای اولین بار تو تاریخ جمهوری اسلامی یه رییس جمهور پیدا شده که داره کار کارشناسی میکنه و الله بختکی کار نمیکنه، فراخوان داده افرادی که بنظر شایسته میان و دارای رزومه هستن رو معرفی کنید، کارگروه وتیم تشکیل داده و دارن در این وقت کم بررسی مناسب میکنن، پارامترهایی مثل میانگین سنی 55 و تاکید بر جوانگرایی و استفاده از اقلیتها و.... گذاشته، خوب چکار کنه دیگه؟ برنامه اصولی و درست همینه. داره تمام تلاشش رو میکنه از میان بهترینها غربال و انتخاب کنه.

*جناب رييس جمهور اگر بخواهد نيروهاي كار آمد ودانا به مشكلات كشور انتخاب كند بهتر است در وزارت خانه ها جستجو كند افراد با سواد و دانا در وزارتخانه ها كه وزيران از آنها استفاده مي كردند و به نظارات كارشناسي آنها توجه مي كردند

*به نظر شما معلوم میشه کی از فیلتر شورای نگهبان عبور میکنه که بخواد کادرسازی کنه؟

*اميدوارم اقاى پزشكيان به نتيجه مطلوب برسه و در اين راه از هر كسى كه كارى ساخته هست بايد كمك كنه . اين نه تنها ضعف نيست بلكه عمل به وعده هاست كه از قبل يكسرى رانت خور كه هميشه تو صف وايستادن رو نميخواد دوباره برگردونه سر كار و تا جايى كه بتونه شايسته سالارى رو مد نظر قرار بده . هيچ گروه و جريانى هم حق سهم خواهى نداره . به شخصه فقط بخاطر سلامت و ادب و مردانگى ايشون بهش راى دادم .

*یکی از مضرات نبود احزاب مشکل انتخاب کابینه است. اگر اجازه می دادند احزاب قوی شکل بگیرد. نماینده احزاب کاندید می شد و مردم به حزب رای می دادند .

*چقدر پند و اندرز و نصحیت کردن پزشکیان توسط اصولگرایان زیاد شده باید و نباید هم زیاد شده مثل این است که به فرض جمهوری خواهان پیروز شوند و دمکرانها شروع کنند به تعیین تکلیف برای آنها. یک اتفاقی افتاده انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در کشور حزب هم که نداریم طرف تک نفره اومده ثبت نام کرده رئیس جمهور شده از کجا باید می دانست که چنین اتفاقی می افتد؟ خود اصولگراها چنین برنامه ریزی هایی دارند؟ روال تا بوده همین بوده حزب نداریم و معلوم هم نیست شورای نگهبان چه کسی را تایید صلاحیت می کند طرف برا چی وقتی که معلوم نیست تایید صلاحیت میشه از ماه ها قبل شروع به چیدن کابینه کنه؟

*فرض کنیم احزاب بزرگی در ایران داشته باشیم . وقتی کاندیداهای حزب بعد از معرفی باید منتظر تایید صلاحیت باشند و چه بسا تایید صلاحیت نشوند. چگونه برنامه ریزی کنند ؟؟ حزب به چه دردی میخورد وقتی نتواند کاندیدا داشته باشد در انتخابات. حزب باید چقدر کاندیدا بفرستد تا برخی از آنها تایید شوند . بزرگان حزب تایید نشوند و تازه واردان که از نظر توانایی نمیشود روی انها حساب کرد تایید بشوند . آنوقت چه باید کرد ؟؟. اصلا تعریف حزب در این شرایط دچار مشکل میشود.

*برای آنکه برخی افراد مسبوق به سابقه فساد اقتصادی اخوی و فرزند و داماد .که .. خیز مجدد جهت تسخیر صندلی های مدیریت کشور برداشته آند و برای تسلط بر منابع ملت و کشور دست و پا میشکنند ، مجددا با فرایند رانت محور « با دوچرخه بیا و با رانت خود و اخوی و پدر و ....با پورشه نروند» به ساختار مدیریت کشور وارد نشوند ،لازم است نظیر تمام کشورهای دنیا :اولا عدم فساد اموال مدیران و کارکنان دولت و بستگان آنهابستگان فرد کاندید برای وزارت ،مشاور یا مدیریت دولتی بعنوان پیش شرط الزامی باشد ثانیا اموال فرد مدیر ،مشاور ،مدیر ارشد بطور مستمر پایش و مانیتورینگ شود. خوشبختانه فناوری اطلاعات این امکان را مهیا نموده و ابلاغیه مشروعیت سنجی سال ۹۸ مجلس به دولت و اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی بسترهای قانونی اجرا آن هم فراهم است ، متاسفانه تاکنون این فرایند شفافیت زا و مانع فساد که در کنوانسیون شفافیت سازمان ملل هم مستندا به آن تاکید شده و هر گونه افزایش غیر عادی مدیران که توسط پایش مستمر تشخیص داده شود مجازات کیفری دارد

***

مخاطبین الف درباره مطلب «یک یادآوری مهم به اصلاح طلبان» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*این یک واقعیت انکار ناپذیر است که مهمترین عامل استحکام حاکمیت و توسعه هر کشوری پشتوانه مردمی است ، پشتوانه بیشتر قدرت ، استحکام و توسعه بیشتری همراه خواهد داشت.

*البته شما به این نکته توجه نداشتین یا عمدا متوجه نشدین که کسانی که رای ندادند اغلب از نظر فکری اصلاح طلب هستند و تقریبا از صلاح طلبان نیز نا امید شده اند!!!

*اصولا مجموع هر دو طیف اصلاح طلب به اضافه اصولگرا با هم در اقلیت هستند. این تفکرات قادر به پاسخگویی و حل مشکلات کشور، جامعه و مخصوصا جوانان نیستند.

*در مورد سوتی های رییس جمهور پزشکیان هم همین طور است صدایی از رسانه های اصلاح طلب در نمی‌آید ولی برای شهید رییسی سوتی می‌ساختند

*والا فکر نکنم در تاریخ معاصر ایران هجمه‌ای که اصولگراها علیه دولت یازدهم و دوازدهم و شخص روحانی انجام دادند نظیری داشته باشه. تمام این هجمه‌ها هم ناعادلانه و در جهت تخریب دولت بود و هنوز هم ادامه دارد .

*انکار واقعیت به نام “منافع ملی” اتفاقا کم بودن مشارکت مفهومش این که دولت فعلی در جذب اکثریت جامعه ناتوان بوده و سیاست‌هاش به نفع منافع کل نبوده، منافع ملی فقط مرز‌ها نیستند مردم هم هستند، مقاله‌ی بالا تلاشش منکر شدن جمعیت ناراضی از شرایط کنونی و اصلا نقشی برای مردم رو در منافع ملی قائل نیست. 

*رئیس جمهور با وجود رقیب است که معنا پیدا میکند ،اما در دور قبل انتخابات آقای رئیسی هیچ رقیب سرشناسی نداشت لذا رقابت معنایی نداشت .

*باید حقیقت را گفت، و حقیقت این است که هم آرای آقای رییسی و هم آرای آقای پزشکیان با وجود پیروزی انتخاباتی، با توجه به کل جمعیت کشور مطلوب نبوده و واقعا به بیانی حداقلی بوده است. این به معنی این نیست که قانونا این دولتها مانند دولتهای دیگر مسئولیت ندارند بلکه به معنی زنگ هشدار برای حاکمیت است که مردم ساز و کار کنونی انتخابات و یا ساختار حکمرانی را نیازمند به تغییر و اصلاح میدانند. حالا شما به پزشکیان هم بگویید حداقلی یا به دولت آقای رییسی بگویید حداکثری واقعیت را که عوض نمیکند.

*پزشکیان هم رای اقلیت را دارد و مشارکت کم غیر قابل کتمان است. به جای ژست های اخلاقی آسیب شناسی کنید و راه برون رفت از این شرایط بیابید

*کاهش مشارکت نه به رییسی بر می گردد نه به پزشکیان .

* استدلال های شما کلا اشکال داره. همون افرادی که به آقای رییسی رای دادن که به آقای پزشکیان رای ندادن اصلا اینا که در یک جناح سیاسی نیستن که مثلا بخواهید ببینید رای کدوم بیشتره ، اتفاقا طرفداران رییسی این دوره هم اکثرا به آقای جلیلی رای دادن، شما باید برید تحلیل کنید چی کار کردید که برد قاطع انتخابات قبل رو در این دوره علی رغم‌ مشارکت پایین تر و کنار کشیدن معترضین از رای دادن با شکست عوض کردید؟ نه اینکه یک سری اعداد غیر مرتبط رو به هم ربط بدید.

*مقایسه بین دو نفر ازنظر آماری که داده اید درست نیست چرا که شهید رئیسی با توان قوا و داشتن پشتیبانی حداکثری به قدرت رسید و پزشکیان درست برعکس با تمام دست اندازها و مقاومت همان ها که بیان شد توانست به این کرسی دست یابد.

*نباید فراموش کنیم که امار را نمی توان انکار کرد .دولت حداقلی را منتقدان وضع موجود مطرح کردند و برایشان تفاوتی نمیکند که کدام جناح و دسته و حزب بر اریکه قدرت سوار باشد. انچه که مهم است اینکه دلایل کاهش مشارکت باید از سوی ارکان مختلف حاکمییت بررسی گردد تا این روند متوقف شده و حتی افزایشی نیز گردد. امیدوارم حاکمییت با درک این موضوع و تغییر سیاستها چاره ای برای کاهش دردهای متعدد و فراوان و البته سنگین مردم بیابد.

*اتفاقا بسیاری از اصلاح طلبان و حتی خود پزشکیان اشاره داشتند که اکثریت آنهایی هستند که شرکت نکردند و باید صدای ایشان را شنید. حقیقتی که اصولگرایان نمیخواهند باور کنند و خود را به نشنیدن میزنند. خیلی از همان هایی که به پزشکیان رای دادند هم در همان دسته تحریمی به سر میبرند که با ساختارهای بنیادین نظام مشکل دارند نه این و آن.

***

مطلب «پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*بهترین مسیری که دکتر پزشکیان پیش رو داره اینه که از اهل فن و افراد متخصص در هر حوزه مدیریت کلان کشور استفاده کنه از وزیر گرفته تا استاندارها ومدیرکل ها دوم از دستورات رهبری اطاعت بکنه غیر این باشه وضع بدترم میشه

*پزشکیان نیاید وارد حاشیه بشه تندروهارو باید دور کنه چه اصلاح طلب چه اصول گرا و هم سو با رهبری باشه طبق قانون اساسی عمل کنه و تلاش در رفع مشکلات مردم انشالا بهترین اتفاقا بیفته

*اگر قبول داریم که مردم بر خودشان حکومت می کنند دیگر نباید به بهانه تسلط غرب یا شرق خودمان را از تکنولوژی روز دنیا و توسعه و پیشرفت محروم کنیم و اینکه چون مردم بر سرنوشت خود با دادن رای و حق رای مسلط شده اند پس نباید از رای که میدهند بترسیم و جلوی آن بایستیم.

*اگر آقای پزشکیان بخواهد دوباره دولت سوم روحانی راتشکیل دهد نمایندگان مجلس باید به کابینه پزشکیان رأی اعتماد ندهند چون اصلاح طلبان و روحانی و خاتمی بیشترین ظلم وخیانت رابه کشور ومردم کردند پس آقای پزشکیان مواضب خودت باش که مردم هوشیارند

*رای دهندگان به پزشکیان دوگروه هستند اصلاح طلبان منتظران بهبود وضعیت گروه دوم سر خورده از اصول گرایان که برای تغییر وضعیت به پزشکیان رای دادند.

*چرا بعضی بیان می کنند که پزشکیان بی طرف هست. پزشکیان اصلاح طلب هست. چون اطرافیان او همه اصلاح طلب هستند. و با وعده دادن به اصلاح طلبان رای آورده اند و عادتی که اصلاح طلب ها دارند. همیشه وقتی توانایی انجام کاری ندارند. خودشان و طرفداران آن ها می گویند. نگذاشتند که آن کار پیش ببریم. که این کاملا به دور از مردانگی هست. ان شاالله در این دوره که ریاست جمهوری بدست گرفته اند. وجدانی و عاقلانه فکر و عمل نمایند. و دیگران رامقصر کم کاری و... خود ندانند.

*من اگر رییس جمهور می بودم و به جای جناب پزشکیان می بودم. یک تیم از اصول گرا و اصلاح طلب تشکیل می دادم و شروع به کار می کردیم ..و به یک سیستم و پلن و استراتژی خوب برای تفاهم دست می یافتیم و بعد می رفتیم به عنوان کشور یک دست ایران برای عرصه های جهانی...خواهشن از آمار گویی و آمار سازی و سخن رانی بیش از حد پرهیز کنید ملت به طور عملی و واقعی منتظر شکوفایی در تمام عرصه ها هستند

*آقای پزشکیان به هیچ حزبی وابسته نیست ومن که به وی رای دادم بخاطر نگرش درست وی به کشور بود نه به خاطر اصلاح طلب یا اصول گرا وغیره .،،،،پس وی مدیون کسی نیست،من خودم شاهدم برخی چگونه سواستفاده میکنند

*باید به دکتر اعتماد کرد،، وحتما تمام موانعی که سر راه ایشان است با خواست رهبر معظم ودرک رهبری از موقعیت کشور،و دادن اختیارات بیشتر به ایشان ،حتما ایران عزیز از بیماری نجات پیدا میکند

*تنها راه برون رفت از مشکلات جاری مملکت همسو و همراه شدن همه نهادهای قدرت و نهادهای مدنی با دولت و رئیس‌جمهور منتخب مردم است، همه نهادها و همه مسئولان و بویژه توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این همسویی و همدل شدن تا انشاءالله به امید خدا کشوری متحد و سربلند در همه جنبه ها در عرصه‌های مختلف جهان باشیم.

*اصلاح‌طلبان رادیکال هر وقت و هرجا که فرصتی پیدا کنند با خطیر نشان دادن اوضاع و تهدید مردم در هر مقطعی از سال‌های گذشته که زمینه را فراهم دیدند ، با استفاده از رسانه های پر سروصدای خود و دشمنان خارج نشین ، وضع را خطیر ، حساس ، مهم و... جلوه داده اند . اینک هم در حالی که پزشکیان تفکرات اصلاح طلبی متعادل دارد ، تندروهای اصلاح‌طلب قصد مصادره او را دارند تا به واسطه او نظام را دچار بن بست نمایند

 

دیدگاه کاربران

حسن۳۵۵۹۶۳۲۱۷:۲۷:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
ببین اگر نامزدی به تفکراتت نزدیک بود به او رای بده وتائیدش کن دراین مملکت که حزبی مقتدر وجودنداره یا بستر آنرا برای بوجود آمدن از طرف حاکمیت ساخته وفراهم نمیشه تنها راه نزدیکی افکار سازندگی وساختاری وطن پرستی میتواندشرط اصولی باشد !!! .
رفاهی۳۵۶۰۶۹۸۱۷:۱۲:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
باید حزب در ایران نهادینه ، شناخته و به بازی گرفته شود و از شوهای حزبی فعلی بیرون رفت هر حزبی و یا جریابی در قالب احزاب خودش به نفری برسد و آن نفر حامل تفکرات آن جریان باشد که در این صورت تعداد کاندیداها و خروجی آنها به حداقل ترین خود خواهد رسید. در صورت انتخاب یک فرد که نماینده یک جریان یا حزب و احزاب است دیگر تکلیف رقبای سیاسی مشخص خواهد شد دیگر دولت سایه و نیمه آفتابی و امثالهم رنگ می بازد چون شکست خورده باید خود را بازسازی کند تا به قدرت برگردد و جریان پیروز برای تکرار آن باید کار کند تا در قدرت بماند و بتواند رای مردم را دوباره بگیرد. و این که جریان پیروز دولت و قوه مجریه را تشکیل میدهد و پاسخگوی آن نیز خواهد بود چه در موفقیت و یا شکست و نمایندگان این جریان ها با برنامه برای قوه مقننه به پرورش و تولید نیرو خواهند پرداخت . برای مردم عادی هم یک درس است که سیاست را با چم و خم آن بشناسند بدانند که کدام جریان یا حزب و احزاب با تفکر آنها سازگار تر است به عنوان عضو وارد آن شوند یا هوادار بمانند و جریان پیروز خود را همراهی و پشتیبانی کنند و یا به جریان شکست خورده خودشان برای پیروزی کمک کنند. دراین شرایط انتخابات برای ما هم جریان ساز سیاسی است و هم پشتوانه ساز . دیگر قهر از رای کمتر می شود و صدای مخالف بهتر شنیده می شود.
ناشناس۳۵۵۹۶۶۷۱۸:۱۷:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
هنوز نیامده خودشان را از مسوولیت دولت کنار کشیدن!
ناشناس۳۵۶۰۹۸۹۲۳:۲۵:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
پس بذار بیاد اونوقت قضاوت کن!
ناشناس۳۵۵۹۶۷۲۱۸:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شورای نگهبان باعث پیروزی پزشکیان شد .
ناشناس۳۵۶۰۲۱۸۰۹:۳۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
آقای زاکانی با گفتن جمله ( نمیگذارم رئیس جمهور شوی ) به آقای پزشکان 《 قدرت اکثریت ملت را زیر سوال بردند 》 و پیروزی آقای پزشکیان هم واکنش آنها است
ناشناس۳۵۶۰۵۸۰۱۵:۴۲:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۳۰
عزیزم بحث های رقابت مناظره ای هست
ناشناس۳۵۵۹۶۷۴۱۸:۲۱:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
جریان غرب گرا کشور را نابود کرد ولی مظلوم نمایی را خوب بلد هستند انجام بدهند
آزاده۳۵۵۹۷۱۵۱۹:۴۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آحاد مردم افق روشن و چشم انداز امیدوار کننده ای ندارند چرا که در تمامی شاخص ها در شرایط بحرانی هستم و مقامات کشور هر روز وعده آینده بهتر رو می‌دهند و ....
ناشناس۳۵۵۹۷۵۶۲۰:۴۱:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
پزشكيان در انتخاب اعضاي دولت فقط شايسته سالاري را ملاك قرار دهد ! --------------------------------------- به نظر اين حقير فقير هر مسئولي در هر مملكتي از ممالك اين كره ارض ، اگر چنانچه خودش شايسته باشد ، شايسته سالاري را ملاك قرار مي دهد ! حالا چه طرف رئيس دولت باشد ، يا استاندار ، يا فرماندار و حتي اگر كسي رئيس اداره اي شد -- به فرض اداره تعليم و تربيت -- اگر خودش آدم شايسته اي باشد ، قطعاً معاونيني كه براي خود انتخاب مي كند ، حتما مثل خودش شايسته هستند و بالعكس ! ... شك نفرماييد !!
ناصر۳۵۵۹۷۷۸۲۱:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
چرا همگی از مخالف و موافق باهم چالش میکنید چیزی که کاملا مشخصه اینه که تاکنون تعداد بالای ۵۰۰ نفر کارگروه‌های مشاورین پزشکیان همگی از اصلاح طلبان علی الخصوص طیف رادیکال و بی منطق آنها منتصب شده اند پس دیگه ژستهای وحدت و انسجام و اینها بی فایده است.
ناشناس۳۵۵۹۷۹۱۲۱:۳۱:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر آقای پزشکیان را در انتخاب وزرا راه دادند ، ایشان هم توصیه شما در خصوص شایسته سالاری را انجام میدهد ..
حسین۳۵۶۰۵۰۴۱۴:۰۶:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
شما معنی تفویض اختیار را مرور بفرمایید شاید قابل درک نیست ولی پزشکیان بخشی از اخیارات را البته به شکل طولی تفویض کرده و کار درست هم همینه رییس جمهور که نباید راه بیفته ببینه مشکل این کارخانه چیه مشکل آن شخص چیه مشکل فلان اداره چیه...
ناشناس۳۵۵۹۸۲۱۲۲:۱۳:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
یکی از اصلی‌ترین شعارهای رییس جمهور منتخب مذاکره جهت رفع تحریم است. اما نکته‌ای که وجود دارد سخت بودن به نتیجه رسیدن مذاکرات با توجه به مجموعه اتفاقات روی داده در جهان است. سوالی که وجود دارد این است که اگر مذاکره به نتیجه نرسید پلن دو رییس جمهور منتخب چیست؟
ناشناس۳۵۶۰۴۵۲۱۳:۲۷:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
خدا کنه مانند دولت آقای روحانی نباشه که طرح دومی نداشت و با هیچ شدن برجام دولت در گل گیر کرد.
ناشناس۳۵۵۹۸۸۱۲۳:۳۰:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
من مطمئنم هیچ وقت بحثی در مورد عدم مشارکت نیمی از مردم در انتخابات نخواهد شد و هرگز هم دلیلش از کسانی که رای ندادند پرسیده نخواهد شد.
ناشناس۳۵۵۹۸۸۴۲۳:۳۶:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۹
مشاركت كم مردم در انتخابات بايد آسيب شناسي شود ! ------------------------------------------------------------------- آسيب شناسي شود ؟ عجب ... اما برادر جان ! آنجا كه عيان است چه حاجت به بيان است !
ناشناس۳۵۶۰۱۵۰۰۸:۴۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
اینبار مردم نشان دادند که چندان امیدی به اصلاح طلبان با توجه به کارشکنیهای اقلیت تندرو ندارند.
علیجانی۳۵۶۰۱۵۷۰۸:۴۷:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
*جناب رييس جمهور اگر بخواهد نيروهاي كار آمد ودانا به مشكلات كشور انتخاب كند بهتر است در وزارت خانه ها جستجو كند افراد با سواد و دانا در وزارتخانه ها كه وزيران از آنها استفاده مي كردند و به نظارات كارشناسي آنها توجه مي كردند چه بسیارند افراد صادق و با سواد که منتظرند تا ارتقا پیدا کنند یادم هست وقتی کارمند دولت بودم و تقریبا 17 سال سابقه کار داشتم و متخصص در رشته مربوط به آن سازمان بودم اقایان از هند فارغ التحصیل شده به دلیل رابطه یک شبه میشدن مدیر کل شغلی که آرزوی من و هزاران متخصص دیگر بود بعد همون آقا میامد و من باید یادش میدادم که چکار بکند.
ناشناس۳۵۶۰۵۴۳۱۴:۵۱:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
من از شما خواهش میکنم ، اگر ایران رو میخواید به همین فردی که انتخاب شد کمک کنید که مشکلات آزادی و سیاسی و اقتصادی رو روابط خارجه رو حل کنه حیف کشوری مثل ایران هست. ما قدیمی ترین کشور جهان هستیم با تاریخ و فرهنگ کهن.
حسین قلی خان۳۵۶۰۷۶۶۱۸:۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
چطور در زمان دولت سیزدهم نمی گفتید شایسته سالاری و تمام وزرا و مدیران دولتی بدون تخصص فقط به دلیل وابستگی جناحی انتخاب شدند
ناشناس۳۵۶۱۲۰۵۰۸:۲۷:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۳۱
صرف تخصص کافی نیست ظریف تو ناف امریکا بزرگ شده و مثل بومی ها زبان انگلیسی را میفهمد ولی یا تعهد نداشت که متن برجام را نخواند که بفهمد کلمه تعلیق امده نه لغو و یا خوانده بود و عمدا امضا کرد و به مملکت خیانت.
کارمند ساده۳۵۶۱۳۸۵۱۰:۵۵:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۳۱
مسئله جدی یا غیر جدی و یا تغییر صورت مسئله و ... نکنید ؛ مسئله این است 70 درصد جمعیت ایران که از طبقه متوسط بطرف طبقه فقیر می روند و شامل خانواده کارمند و کارگر و بازنشستگان و کسبه و کشاورز خرد هستند دیگر فریب سیاست بازی در همه چیز اعم از اقتصاد و فرهنگ و جنگ و بانکداری و گمرک و بازرگانی و پتروشیمی ها و فولادی ها و... را نمی خورند و منتظر جبران دریافتی هایشان که باید در این 20 سال اخیر برابر با مر قانون یعنی افزایش حقوق و دستمزد برابر با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی یا مرکز آمار باشد ؛ می نشینند و فریب این سیاهکاری را نمی خورند و تو خود بخوان حدیث مفصل از جنگ زرگری دو طرف چپ و راست و آخرین فرصت تبدیل طبقه متوسط به طبقه متوسط واقعی ....
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مردم از نفس افتاده و چرتکه بنزینی دولت ها

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

  11. آینده بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

  12. فرصتی طلایی پشت دیوار کمبود پزشک

  13. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  14. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  15. دولت چهاردهم گفتمان بسازد

  16. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

  17. بازداشت پنج افسر نیروی انتظامی در رابطه با فوت یک متهم

  18. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  20. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  21. بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

  22. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  23. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

  24. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  25. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

آخرین عناوین