تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  4030431091 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

تاکید رهبری بر همراهی مجلس با دولت پزشکیان

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس که با همراهی رئیس جمهور منتخب انجام گرفت گفتند: ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را شکل دهند که تحقق این هدف، نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انسجام مجموعه ارکان نظام را نیاز کشور و نظام و مردم دانستند و با اشاره به حضور رئیس جمهور منتخب به عنوان نماینده مجلس دوازدهم در این دیدار، افزودند: همچنانکه همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام، به دولت‌ها نیز همکاری با مجالس را سفارش و تأکید کرده‌ام.

رهبر انقلاب، موفقیت آقای پزشکیان در مسائل اقتصادی،‌ فرهنگی، بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها را موفقیت همه خواندند و گفتند: باید همه به رئیس جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست.

ایشان با اشاره به ضرورت شنیده‌شدن صدای واحد در مسائل مهم از همه ارکان کشور، افزودند: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کنند؛ ارکان نظام با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس را کاملاً ضروری برشمردند و گفتند: مجلس باید مرکز انتشار امواج مثبت و صدور آرامش و طمأنینه در افکار عمومی باشد و با خودداری از تکرار حرکات بعضی نمایندگان در برخی دوره‌های قبل از جمله سیاه‌نمایی و منفی‌بافی، اذهان مردم را متشنج نکند.

ایشان افزودند: رفتار و گفتار نمایندگان در غیر مجلس و فضای مجازی هم باید حافظ امنیت روانی مردم، وحدت‌بخش، آرامش‌آفرین و دلگرم‌کننده ملت باشد.

واکنش پزشکیان و قالیباف به بیانات رهبری

مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود درشبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از لطف حضرت آقا صمیمانه سپاسگزارم.

اکنون اعتماد مردم و حمایت شما از دولت ایران بزرگترین سرمایه همه ما برای رسیدن به موفقیت‌های پیش روست و از دل و جان برای موفقیت ایران تلاش خواهیم کرد. یک «صدای واحد» برای ایران .»

محمدباقر قالیباف با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان بر لزوم تعامل سازندهٔ مجلس با دولت جدید تأکید کردند. 

‏در لبیک به فرمایش ایشان ما نیز در مجلس اعلام می‌کنیم که موفقیت رئیس جمهور منتخب و دولت جدید را موفقیت خود می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست.»

حضور بدون تشریفات پزشکیان در جلسه علنی مجلس

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که رئیس جمهور منتخب به عنوان فرزند مجلس که بیش از ۴ دور در مجلس شورای اسلامی بوده اند، در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: از حضور ایشان مفتخر شده و به ایشان خیر مقدم می گوییم. آقای پزشکیان با روحیات خوبی که دارند بدون رعایت تشریفات و پروتکل ها در صحن مجلس حضور پیدا کردند. این بنای خوبی است و به روحیات انقلابی نزدیک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از مسعود پزشکیان برای حضور در جایگاه و سخنرانی دعوت به عمل آورد.

***

توضیحات پزشکیان درباره انتخاب کابینه

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در گفت و‌گو با خانه ملت درباره زمان معرفی کابینه، گفت: از گروه‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلب، اصولگرا و گروه‌های مستقل درخواست شده که افرادی که می‌توانند، کمک کنند رزومه‌شان را ارائه دهند، گروه‌هایی نیز از اصلاح‌طلبان، اصولگران و مستقلین جداگانه در حال بررسی هستد.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: این رزومه‌ها بررسی و نتیجه ارانه می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیریم؛ فردی که امتیاز بیشتر دریافت کرده و می‌تواند هماهنگ عمل کند، انتخاب و معرفی شود، اما واقعا کار سختی است.

***

تاکید قالیباف بر بررسی مشارکت پایین مردم در انتخابات

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس قانون اساسی در شرایط محدودیت زمانی برگزار شد به روشنی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد، گفت: چرا که با اولویت قراردادن مشارکت، تمام الزامات یک فضای رقابتی را رعایت کرد و با سلامت کامل رأی مردم را مبنای عمل اداره کشور قرار داد، در عین حال این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت در انتخابات نیز بود.

دکتر قالیباف با تأکید بر اینکه انتخابات دماسنج سیاسی جامعه است و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و اهالی سیاست نشان می‌دهد، ادامه داد: عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود نیز یک واقعیت است که باید اهل سیاست را به خود بیاورد البته این امر ریشه‌های مختلف دارد و کسانی که اهل تحلیل و تحقیق هستند باید به آن بپردازند اما پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت عمومی جامعه آنقدر سنگین است که نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم.

وی یادآور شد: مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم؛ همان طور که ذکر شد این موضوع و پیچیدگی مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد اما آنچه فعلاً می‌توان به آن توجه کرد این است که ما باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است برای برطرف کردن دلایل کاهش مشارکت مخصوصاً حل مسائل اقتصادی مردم استفاده کنیم، امیدی که در رأی دهندگان به نامزد پیروز به وجود آمده فرصت خوبی است که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور بهره‌مند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در عین حال باید مراقب باشیم با در نظر گرفتن دغدغه‌های 14 میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آنها مأیوس شوند. با لحاظ کردن این دو مسئله و با پرهیز از تنش و اختلاف و همچنین برطرف کردن مشکلات مردم می‌توان امید داشت که انگیزه مشارکت و بخش زیادی از کسانی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند ان‌شاءالله برگردد؛ با انتخابات سکان اداره کشور به آرامی و با اراده مردم دست به دست می‌شود. همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را اولین هدف خود بدانیم.

***

تمجید جام جم از حرکت پزشکیان در مسیر وفاق ملی

جام جم نوشت: «مسعود پزشکیان همان‌گونه که در تبلیغات انتخاباتی خود نیز بارها تاکید کرده بود، ضرورت وفاق نیروهای سیاسی را امری لازم و نیاز امروز جامعه،‌ نخبگان و حاکمیت دانسته و راه‌حل بخش عمده‌ای از مشکلات را کاهش تنش‌ها می‌داند...

رئیس‌جمهور منتخب باحضور درهیئات وتاکید بر پیگیری مطالبات مردم، نشان دادکه به دنبال تقویت تعلق خاطر جامعه به ارزش‌ها و باورهای مشترک بوده و تعمیم آن در تمامی سطوح را پیگیری می‌نماید و این مهم چه بجاخود را در چنگ زدن به ریسمان آموزه‌های حسین(ع) مبتنی بر حلقه وصل طیف‌های مختلف مردم، ظهور و بروز یافت.

نشست با طیف‌های مختلف و اخذ مشورت حتی از رقیبان دیروز و برادران و رفقای امروز بیانگر اعمال اراده برای پرهیز از تنش‌های حاصل در تمامی سطوح بوده و بیان این حقیقت است که دوران بازی با حاصل جمع صفر نه‌تنها پایان یافته بلکه تعریف نقش و ماموریت برای تمامی ظرفیت‌ها بیش از پیش مهیاست آن هم با ملاحظات توجه به اصول انقلاب،‌ دلدادگی به مردم و تلاش برای تولید رضایتمندی برای صاحبان اصلی انقلاب.

تاکید رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر لزوم وفاق نشان می‌دهد که وی به دنبال کاستن از شکاف‌ها بوده و با هر کنش و ایده‌ای که مخل این راهبرد باشد، ‌مخالفت داشته و جایی در نظام معرفتی وی ندارد...

پزشکیان به عنوان یک اصولگرای اصلاح‌طلب با طرح چندباره التزام خود به سیاست‌های کلی نظام و تدابیر رهبر معظم انقلاب بر پرهیز جدی خود از دوگانگی در حاکمیت اشاره داشته و پیام واضحی را به نیروها و جریان‌های رادیکال برساختار انتقال می‌دهد که مسعود‌پزشکیان اصولگرای اصلاح‌طلبی است که بنا دارد همزه وصل باشد.»

***

خطری که تیم اقتصادی دولت پزشکیان را تهدید می‌کند

خراسان نوشت: «کمیته های مشورتی و شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه ممکن است درباره پست های مختلف دولت در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی زیربنایی به ترکیبی از افراد با گرایش های متفاوت برسد که ممکن است از جهت تاکید رئیس جمهور منتخب بر نگاه فراجناحی، ایرادی هم نداشته باشد و این تنوع نگاه درباره بخش های مختلف دولت در صورت مدیریت صحیح از سوی رئیس دولت ممکن است منافع قابل توجهی نیز داشته باشد اما در حوزه اقتصاد و به ویژه با تفکیک بخش های سیاست‌گذار اقتصاد شامل سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از بخش های زیربنایی و بخشی مثل صمت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، نفت، نیرو و ... ضرورت ایجاب می کند که حتما بخش های سیاست‌گذار کابینه فارغ از کارگروه های متنوع و افراد مختلف پیشنهاد دهنده و سهم بندی های احتمالی و مجال دادن به همه چهره های اقتصادی حامی رئیس جمهور، با یک نگاه واحد، تعیین یک فرمانده برای تیم اقتصادی با اشراف کامل به لحاظ نظری و تجربی به اقتصاد ایران و تعیین اعضای کابینه با نظر فرمانده تیم اقتصادی صورت گیرد تا تیم اقتصادی کابینه دکتر پزشکیان از دچار شدن به آفت مرسوم اختلاف در تیم های اقتصادی دولت های قبل برکنار ماند.»

***

حمله دوباره کیهان به فرایند تشکیل کابینه پزشکیان

کیهان نوشت: « دو طیف با فشار بر رئیس‌جمهور منتخب و سعی بر تسلیم کردن وی در برابر تصمیمات خود، منافع جناحی و شخصی خود را پیگیری می‌کنند.

این دو طیف در حالی در طی سال‌های اخیر نظام را به خالص‌سازی متهم می‌کردند که پیش از آغاز رسمی دولت چهاردهم، با جنجال‌آفرینی به دنبال اعمال اراده خود بر نظر مردم در دیگر ارکان کشور بودند.

این فشار و سعی بر خالص‌سازی در حالی است که دولت چهاردهم کمترین نسبت رای به واجدین شرایط را در بین 9 رئیس‌جمهور پس از انقلاب اسلامی داشته و تنها حدود 25 درصد از واجدین حق رای به این دولت رای داده‌اند. اگر بر این اساس و بر طبق ادبیات افراطیون مدعی اصلاحات پزشکیان را قضاوت کنیم، وی رئیس‌جمهور حداقلی و دولت وی حداقلی‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

این طیف تندرو مدعی اصلاحات با گذشت کمتر از چند روز از پایان انتخابات ریاست جمهوری، بلافاصله با جنجال‌آفرینی رسانه‌های زنجیره‌ای خود و به وسیله افراد معلوم‌الحال در اقدامی که بر خلاف اصول دموکراسی به شمار می‌آید، با راه‌اندازی کارزاری دروغین سعی بر خالص‌سازی شهرداری تهران داشته و به دنبال تحمیل اراده خود بر نظر مردم و رای شورای شهر داشته و دارند.

از سویی دیگر ورشکستگان سیاسی وابسته به دولت روحانی که ید طولایی در ضربه زدن به منافع ملی ایران را در کارنامه خود دارند نیز در مسیر دیگری سعی بر تحمیل اراده خود بر رئیس‌جمهور منتخب و وادارسازی وی به استفاده از افرادی دارند که بیشترین زاویه را با تفکر ناب انقلاب اسلامی ایران دارند.

سازوکار عجیب شورای راهبری و گمانه‌زنی‌هایی که از کارگروه‌های این شورا به گوش می‌رسد، در صورت عدم مقاومت رئیس‌جمهور منتخب و تسلیم شدن وی در برابر این سازوکار خطرناک و ضد منافع ملی، بیم عقبگردی دیگر در مسیر توسعه کشور همچون سالیان بد دهه 90 را می‌دهد.»

حمله کوچک زاده به ظریف

به گزارش ایسنا، مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: شما دعوت به وحدت می کنید و آن را لازمه تحقق همه پیشرفت ها و خوشبختی ها برای ملت ایران می دانید اما نمی شود با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند و بعد هم محمدجواد ظریف در کارگروه‌هایش از افرادی استفاده کند که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی می کنند تا برای تویی که می خواهی وحدت را در کشور برقرار کنی وزیر برای معرفی به مجلس تعیین کند؛ امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما این مسیری که شما می روید، آن جایی که باید باشد، نیست.

***

پورمحمدی وزیر کشور دولت پزشکیان می‌شود؟

بر اساس پیگیری‌های تسنیم از منابع آگاه و مشاوران نزدیک رئیس‌‌جمهور منتخب و بر اساس شواهد و قرائن، احتمال معرفی آقای پورمحمدی به عنوان گزینه پیشنهای وزارت کشور در حال تقویت شدن است و احتمال معرفی ایشان برای دبیری شورای عالی امنیت ملی یا گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات تقریباً منتفی شده است.

آقای پورمحمدی بعد از دیداری رسمی که جهت تبریک به دفتر رئیس‌جمهور منتخب رفته بود، حداقل  2 مرتبه به صورت تلفنی با آقای پزشکیان درباره کابینه گفت‌وگو و رایزنی‌ داشته است.

یک منبع آگاه نزدیک به حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز ضمن تائید تلویحی این خبر گفت که تیم آقای پزشکیان در حال رایزنی و مذاکره با آقای پورمحمدی است.

***

یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

مهر نوشت: «انتخابات اخیر و مسائلی که ایجاد کرد زمینه و بستر ورود به موضوع خطیر تحزب را فراهم کرده است و از همین رو چه خوب است آقای جلیلی که موضوع دولت سایه را مطرح کرده‌اند اقدام به تأسیس یک حزب نمایند و در دور بعد انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابی در استان‌ها و شهرستان‌ها نامزدهای حزب خود را معرفی نمایند و خود ایشان نیز از تهران یا هر جا صلاح می‌دانند نامزد شوند و تا آن زمان طرح دولت سایه را هم دنبال کرده و در صورت رأی‌آوری و تصاحب کرسی‌های مجلس، نظرهای کارشناسی که در ذیل دولت سایه به آن رسیده‌اند را از طریق مجلس دنبال نموده و چه بسا خود نیز بر کرسی ریاست مجلس جلوس نمایند و نقش آفرینی موثرتری در بهبود روند کشور داشته باشند.

این امر می‌تواند برکات متعددی داشته باشد و یکی از نقیصه‌های کشور را که ضعف تحزب در کشور است را یک گام به سمت علاج نزدیک کند.»

***

زاکانی: با 7 ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر مخالفم

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی، نوشت: «با برخی تلاش‌ها در مجلس شورای اسلامی برای هفت‌ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر مخالف هستم.

باید این حق را به مردم داد که بر اساس ارزیابی دوره چهار‌ساله شوراهای شهر و شهرداری‌ها، برای اداره شهرها در پایان این دوره تصمیم‌گیری کنند.

هفت‌ساله شدن شورای شهر، یک حق انتخاب مهم را از مردم سلب می‌کند و از طرفی دیگر سه سال رجوع و بهره‌مندی از آراء و نظرات جمعی مردم را برای مدیریت شهرها به تأخیر می‎اندازد.از به ظهور رساندن مردم‌سالاری دینی در هر زمان و شرایطی باید استقبال کرد.

تصمیم و اراده مردم هرچه باشد از هر مصلحت‌سنجی و حساب و کتابی بالاتر است.»

***

نامزدهای ریاست دیوان محاسبات اعلام شدند

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری انتخابات برای تعیین ریاست و دادستانی دیوان مجاسبات در دوره دوازدهم مجلس گفت: امروز کمیته دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شده و بعد از آن، این کمیته کار بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات را شروع می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در نهایت کمیته دیوان محاسبات ۴ نفر کاندیدا را برای هر پست به کمیسیون معرفی می کند و کمیسیون ۲ کاندیدا برلی ریاست و ۲ کاندیدا برای دادستانی دیوان محاسبات را به صحن علنی معرفی می کند که احتمالا تا هفته آینده این روال به اتمام برسد.

بنا برگفته زنگنه، فهرست متقاضیان تصدی ریاست دیوان محاسبات تا شنبه ۳۰ تیر یعنی آخرین فهرست ثبت نام به شرح زیر است:

۱.محمد خدابخشی ۲.سیدکاظم دلخوش اباتری ۳.سیدعلی ادیانی ۴.سیداحمدرضا دستغیب ۵.سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۶.محسن پیرهادی ۷.محمد حسینی ۸.سیداحمد رسولی نژاد ۹.مهدی عیسی زاده ۱۰.حمیدرضا سلیمانیان ۱۱.داود دانش جعفری ۱۲.جواد ابدالی ۱۳.سعید بینت عفری ۱۴.حسن ونایی ۱۵.اسداله عباسی ۱۶.علی‌اصغر خانی ۱۷.حسن گروسی ۱۸.احمد امیرآبادی فراهانی ۱۹.داوود منظور ۲۰.حمیدرضا تیموری ۲۱.احمدی لاشکی ۲۲. پورابراهیمی ۲۳.ضرغام صادقی ۲۴.امیرحسین فلاحی ۲۵. مهرداد بذرپاش ۲۶.مهدی غضنفری ۲۷.کیومرث داوودی ۲۸.محمدعلی عبدالله زاده

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۲۰۱۰۲۱:۳۶:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۳۱
چون همان هایی که تایید صلاحیت کردید در دهه 90 سرمایه اجتماعی را از بین بردن!!
ناشناس۳۵۶۲۰۶۲۲۲:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۳۱
قابل توجه دولت تورم افسار گسیخته که دارد جول و پوستش را جمع میکند و میرود و دولت جدید که دارد سر کار می آید مواظب باشید یارانه هیج خانواده ای را با این تورم کمر شکن قطع نکنید
ناشناس۳۵۶۲۰۳۷۲۱:۵۸:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳۱
برون رفت ازاین معضل انتخابات که به یک بنگاه تبدیل شده ایجاد احزاب سیاسی و تشکلهای مردمی است تا بدنه جامعه را با اصول سیاست و نخبگان سیاسی آشناکند و مردم با عضویت درآنها و مشارکت حزبی ازقبل گزینه های موردوثوق خودرا پیداکرده باشند
ناشناس۳۵۶۲۰۴۵۲۲:۰۷:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۳۱
هشدار به دولت در مورد قطع یارانه برخی خانوارها
ناشناس۳۵۶۲۰۷۱۲۲:۳۵:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۳۱
مجلس و شورای نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کنند وقت کشی و تعلل زیادی در این زمینه مهندسی شده است که بسیار زیانبار شده است
ناشناس۳۵۶۲۲۸۰۰۸:۰۳:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱
از نظر من تعیین تکلیف فوری حضور میلیونها افغان در همه جای مملکت از نگهداشتن روسری بر سر زنان به مراتب مهم تر است امنیت جامعه به خطر افتاده و شما هنوز گرفتار روسری زنان هستی ؟
ناشناس۳۵۶۲۵۰۰۱۲:۰۳:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱
این همه افغان جوان که دسته دسته در محلات مختلف پرسه می زنند و شاید عده ای از آنها طالبان یا حتی بیمار روانی باشند
ناشناس۳۵۶۲۷۲۳۱۶:۳۹:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱
به هر دو مورد در جایگاه خودش باید رسیدگی کرد و نباید مغلطه و سفسطه نمود
ناشناس۳۵۶۲۰۷۳۲۲:۳۸:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۳۱
کاهش مشارکت در انتخابات که بررسی نمیخواد.از من که عوام هستم بپرسی بهت میگم که دلایل کاهش مشارکت چیه.فقر،ناامیدی به اینده،زندگی در رفاه مسئولین،داشتن همه امکانات مالی و درمانی و ارامش برای مسئولین و نداشتن ان برای مردم عادی و حقوق بگیر،داشتن اینترنت بدون محدودیت برای مسئولین و فیلتر شدن ان برای مردم عادی ....بازم بگم؟
ناشناس۳۵۶۲۰۷۶۲۲:۴۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳۱
عجبا که همه سیاسیون از چپ و راست و میانه در شبکه هایی که برای مردم فیلترند فعالند
ناشناس۳۵۶۲۰۸۱۲۲:۴۷:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۳۱
جلیلی یک قدرت طلب خطرناک است
ناشناس۳۵۶۲۳۲۰۰۸:۴۹:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱
این قدرت رسانه است که میتواند ذهن شما را اینطور مدیریت کند و خادم شما را خطرناک نشان دهد
امیر۳۵۶۲۴۶۶۱۱:۳۰:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱
ممنون از دیدگاهتون. اما بنده ترجیح می‌دهم خودم انتخاب کنم چه کسی بهم خدمت کند. اگر بنده نخواهم فرد خاصی خادمم باشد یا این مدلی خدمت نکند چه کار باید بکنم؟ در رای گیری هم امثال بنده حرفشان را زدند. ممنون میشویم اگر ایشان این مدل خدمت را کنار بگذارند و اگر دغدغه خدمت دارند خیلی شفاف تشکیل حزب دهند و محل در آمد و هزینه کرد دولت سایه خود را مشخص نمایند. با تشکر
ناشناس۳۵۶۲۱۳۶۰۰:۳۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱
از سال 98 که در دولت روحانی بنزین گران شد ... ، آمار مشارکت کاهشی شد.
ناشناس۳۵۶۲۱۹۹۰۳:۱۲:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱
شما علت رای پایین خودتان را بفرمایید..
ناشناس۳۵۶۲۲۲۱۰۵:۴۷:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱
ما به ترکیب پزشکیان و ظریف رای دادیم. یعنی ظریف را در کنار پزشکیان دیدیم و رای دادیم .ما به پزشکیان در تاکید به تحول در امور اقتصادی و به ظریف با نگاهی به تعامل بین المللی و در تاکید بر برجام رای دادیم.
ناشناس۳۵۶۲۳۲۴۰۸:۵۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱
چقدر هم سابقه خوبی دارند!
ناشناس۳۵۶۲۶۸۷۱۵:۴۴:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱
ظریف که سابقه بدی داره بلد نیست مذاکره بکنه - امتیاز میده و آخرش هم توافقشو پاره میکنن
ناشناس۳۵۶۲۲۳۸۰۶:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱
فکر می کنید کسی وجود دارد که نداد دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات چیست؟؟؟ اگر هم در دور دوم انتخابات کمی مشارکت بالا رفت از ترس جلیلی بود . وقتی شورای نگهبان در مورد تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها به هیچ کس پاسخگو نیست. وقتی می دانید اگر فلان کاندیدا تایید شود رای می آورد و اجازه تایید شدن را نمی دهید اسم این کار هر چه است دمکراسی نیست.
ناشناس۳۵۶۲۵۱۳۱۲:۱۱:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱
آقایان صلاحیت پیدا کنند تا تایید شوند
هوش مصنوعی۳۵۶۲۲۳۹۰۶:۵۲:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱
کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به دلایل مختلفی بازمی‌گردد که شامل عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود. برخی از مهم‌ترین دلایل عبارتند از: 1. **نارضایتی از وضعیت اقتصادی**: یکی از دلایل عمده کاهش مشارکت، نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصادی کشور است. نرخ بالای بیکاری، تورم شدید، و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا بسیاری از ایرانیان احساس کنند که تغییرات سیاسی تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها نخواهد داشت. 2. **ناامیدی از اصلاحات سیاسی**: بسیاری از رای‌دهندگان، به ویژه جوانان و طبقات متوسط و پایین جامعه، احساس می‌کنند که تغییرات سیاسی در ایران نتوانسته‌اند به بهبود شرایط زندگی‌شان منجر شوند. این ناامیدی از عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی و اصلاحات، باعث کاهش انگیزه برای شرکت در انتخابات شده است. 3. **محدودیت‌های انتخاباتی**: برخی از کاندیداهای معروف و محبوب اصلاح‌طلب و میانه‌رو در این دوره از انتخابات رد صلاحیت شدند. این موضوع باعث شد تا بسیاری از رای‌دهندگان احساس کنند که گزینه‌های محدودی برای انتخاب دارند و این انتخابات نمایانگر اراده واقعی مردم نیست. 4. **بحران‌های اجتماعی و سیاسی**: وقوع اعتراضات و ناآرامی‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، منجر به افزایش ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم شده است. 5. **بحران کرونا**: شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌های بهداشتی نیز می‌تواند یکی از عوامل کاهش مشارکت باشد. بسیاری از مردم به دلیل ترس از ابتلا به بیماری، از شرکت در تجمعات عمومی و رای‌گیری حضوری اجتناب کردند. 6. **تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی**: تحریم‌های اقتصادی و فشارهای بین‌المللی بر ایران نیز تأثیرات منفی بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور داشته و باعث افزایش نارضایتی عمومی شده است. این دلایل، همراه با عوامل دیگر، باعث کاهش قابل توجه مشارکت مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شده‌اند.
ناشناس۳۵۶۲۲۵۷۰۷:۱۵:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱
حاج حسین شریعتمداری یه جوری می گه پزشکیان در میان روسای جمهور رای پایینی اخذ کرده انگار نمایندگان اصول گرای مجلس رای بالایی را بدست اوردند.
نام اشنا۳۵۶۲۲۷۵۰۷:۵۳:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱
به اقای دکتر مسعود پزشکیان توصیه میشود حداقل خود ایشان برای وزارت خانه های کلیدی مانند: وزارت خارجه - وزارت علوم - وزارت اموزش و پرورش - وزارت صمت -وزارت ارشاد -وزارت بهداشت و درمان - وزارت نفت, فهرستی جداگانه از افراد شایسته از سراسر کشور تهیه کنند که در صورتی که لیست تهیه شده توسط شورای راهبردی پاسخ گو نبود از این افراد استفاده شود. بایستی دغدغه های مجلس شورای اسلامی را در نظر گرفت.
ناشناس۳۵۶۲۲۸۵۰۸:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱
بهتر است کیهان در کار دولت پزشکیان دخالت نکند!! اگر جای اعتراض به اطرافیان پزشکیان باشد !! این حق از آن کسانی است که در شرایط سختی که دشمن مدام آنها را به رای ندادن تشویق می کرد و حتی از ژرف بعضی دوستان و آشنایان مورد نکوهش قرار می گرفتند آمدند و به پزشکیان رای دادند !!
ناشناس۳۵۶۲۲۹۲۰۸:۱۶:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱
سیر نزولی شرکت مردم را در سال 88 و تهمت ها و افترا ها یی که با صحنه سازی حاکمیت به مردم زدید جستجو کنید و مطمئن باشید خداوند ظالمان و دروغگویان را رسوا خواهد کرد .
ناشناس۳۵۶۲۳۳۱۰۹:۱۴:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱
باید مدیون نظام باشید که دوباره اجازه حضور بهتون داده. از این فرصت برای کار کردن استفاده کنید و دنبال حاشیه سازی و فتنه گری نروید.
علی۳۵۶۲۳۰۳۰۸:۲۹:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱
دو نکته : اول : اینکه علل کاهش میزان مشارکت باید بررسی شود وآقای قالیباف به آن اذعان کردند اظهر من الشمس هست آنهائی که رای ندادند با نظام مشکلی ندارند بلکه مشکل اقتصادی و معیشتی مهمترین عامل نارضایتی و عدم شرکت در انتخابات هست اقایان بجای شعار فکری برای حل این مشکل بکنند البته دولت شهید رئیسی بسترهای لازم را ایجاد کرد اما مهم سرعت در بکارگیری و اجرایی کردن این بسترها هست دوم : هردوجریان سیاسی در این انتخابات نسبت به انتخابات قبل ریزش رای داشته اند بنابراین حتی جریان بظاهر پیروز انتخابات نباید بی جهت مغرور شود و فکری برای برگشت اعتماد طرفداران خود بکند بازهم عامل اصلی این کاهش اعتماد عامل اقتصادی است بی جهت آدرس غلط ندهند
ناشناس۳۵۶۲۴۹۵۱۲:۰۰:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱
از جانب مردم دلیل نیاورید بهتر است از خودشان بپرسید!
علیجانی۳۵۶۲۳۱۴۰۸:۴۰:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱
حمله دوباره کیهان به فرایند تشکیل کابینه پزشکیان
ناشناس۳۵۶۲۳۶۳۰۹:۴۵:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱
ما نفهمیدیم این آقای شریعتمداری چکاره است که برای همه مقامات تعیین تکلیف می کند ؟؟ چه رزومه ای دارد ؟؟
ناشناس۳۵۶۲۵۹۱۱۳:۴۰:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱
ایشان منصوب رهبری در موسسه فرهنگی کیهان هستند و سالها سابقه سیاسی دارند.
ناشناس۳۵۶۲۵۶۶۱۳:۰۰:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱
چیزی که واضح است. علت خانمانی و مستاجری ، بیکاری و گرانی است. دیگر نیاز به هیچ بررسی نیست همین چند قلم عامل اصلی عدم مشارکت حداکثری ملت در انتخابات بود .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  10. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  18. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  19. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  20. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  21. از باب قدرشناسی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  24. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  25. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

آخرین عناوین