مالکان برای سنددار کردن زمین‌های زراعی خود اقدام کنند

  4030513075 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مالکان اراضی زراعی که فاقد سند رسمی هستند باید به دستگاه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اخذ سند اقدام کنند.

مالکان برای سنددار کردن زمین‌های زراعی خود اقدام کنند

جهانگیر جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بر این اساس مالکان اراضی زراعی که فاقد سند رسمی هستند و قطعه مشخص دارند، باید به دستگاه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اخذ سند رسمی اقدام کنند. با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به طور جدی از اواخر 1401 این مسأله در کشور پیگیری شده است.

وی یکی از مشکلات موجود را سنددار کردن اراضی داخل محدوده شهری عنوان کرد و گفت: در محدوده‌های شهری اراضی وجود دارد که به صورت قراردادی به ادارات واگذار شده و این اراضی سند رسمی ندارند که مالکان این اراضی برای دریافت سند رسمی حتما باید بنایی احداث و اقدام به حصارکشی کنند و در واقع حتما باید عنوان ساختمان به این قبیل اراضی اطلاق شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به وجود خلأ قانونی در این زمینه افزود: این اراضی زمانی که داخل محدوده شهری شد، از کاربری زراعی خارج می‌شود ولی برای صدور سند حتما باید ابنیه احداث شود تا ذینفع مبادرت به تقاضای صدور سند رسمی کند. اگر شخصی مجوز احداث ساختمان پنج طبقه از شهرداری گرفته باید فنداسیون احداث و بلافاصله برای اخذ سند رسمی اقدام کرده و منتظر احداث کامل ساختمان نباشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون سند رسمی سندی است که نزد مأموران رسمی و مطابق قانون تنظیم شده باشد، اضافه کرد: قانون به الزام تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول از سوم تیرماه امسال اجرایی شده و طبق این قانون اسناد عادی دارای اعتبار نخواهد بود و در عین حال برای اجرای این قانون باید چند سامانه راه‌اندازی شود که قرار است این سامانه‌ها از 15 مردادماه راه‌اندازی شود.

جوانمرد با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای قانون به الزام تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول بیان کرد: بر اساس این قانون که از سوم تیرماه 1403 اجرا شده، اسناد عادی برای اموال غیرمنقول دارای اعتبار نبوده و نقل و انتقال اسناد جدید مطابق این قانون خواهد بود.

 مشاوران املاک قانون جدید را مطالعه کنند 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: اسنادی که در چارچوب این قانون صادر می‌شود، اسناد سبز خواهد بود و لازم است مشاوران املاک و شهروندان این قانون را مطالعه کنند تا اقداماتشان بر مبنای این قانون باشد. مالکان از این تاریخ به بعد باید برای اخذ اسناد رسمی مدارک خود را در این سامانه‌ها بارگذاری کرده و اقدام به دریافت سند رسمی کنند.

جوانمرد با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای این قانون برای شهروندان و مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک قراردادی تنظیم نمی‌کنند، بلکه پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌کنند و مالکان این پیش‌نویس‌ها باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اسناد خود را به صورت رسمی تنظیم کنند چرا که از این تاریخ اسناد عادی فاقد اعتبار خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۲۰۶۰۲۱:۴۸:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۳
مسولین استان اردبیل خواهش میکنیم محدوده شهری پارس آباد مغان رو افزایش بدین روستای اجیرلو چسبیده به شهر مردم سالهاست منتظر افزایش محدوده پارس آباد و روستای اجیرلو هستن مردم به امید رهایی از مستاجری زمین قولنامه ای گرفتن ولی چون چسبیده به محدوده اجازه ساخت و سند نمیدن گره از مشکلات مردم بازکنید خواهشا رسیدی کنید
حام۳۵۷۲۲۹۱۰۶:۴۵:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
این مشکل روماهم درعنبران منطقه چسبیده به طرقبه داریم امادریغ...
حسین۳۵۷۲۱۱۶۲۳:۰۳:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۳
اجرای قانون در ثبت اسناد هنوز جا نیافتاده
احمد۳۵۷۲۱۹۵۰۰:۴۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
قطعه زمین زراعی قولنامه ای دارم خارج از بافت روستا جهاد میگه به خارج بافت روستا سند نمیدیم اما مکتوب نمی‌نویسه و شفاهی میگه خارج بافت سند نمیدیم میخواستم اونجا رو کشت گلخانه‌ای کنم و از بانک وام بگیرم بانک هم سند میخواد چیکار کنیم .
ناشناس۳۵۷۲۲۱۵۰۱:۱۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اولش ثبت نام رایگان موقع تحویل سند میگن برو حسابداری. من تو شهرستان نکا شش هزار متر زمین سند رایگان اعلام کردن ولی آخرش ۱۳میلیون گرفتن
ناشناس۳۵۷۳۱۶۸۲۲:۲۲:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
ما که 11هزارمتر سند زدیم رایگان بود
عباس فتحی۳۵۷۲۲۶۱۰۴:۰۳:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
در استان ایلام ماحدودبیش ۷۰ سال است زمین کشاورزی ازمالک آن زمان خریدیم به مقدار۴هکتاراماسند۱/۵داریم مابقی دست خودمان است ولی سندندارد حالابایدچکارکنیم
شهروند۳۵۷۲۲۷۰۰۵:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
کدوم سنددار کردن زمینی که بیش از ۷۰ سال خودمون ووپدرانمون کاشتیم همون رو دقیقا اداره منابع طبیعی زده منابع طبیعی اونوقت اون قسمتش که قابل کشت نیست برامون زده زراعی .
احد اردبیل۳۵۷۲۲۷۵۰۶:۰۹:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
من خودم چند ساله منتظر این قانون بودم که اجرایی بشه،زمینهای ما داخل کمربندی سوم اردبیل هست خیلی وقت بود که تعاونی های مسکن ادارات اقدام به توافق با مالکان می کردند تا تغییر کاربری داده و اراضی کشاورزی را به اراضی مسکونی جهت ساخت و ساز قرار دهند اما عملاً این اتفاق نمی افتاد و زمینهابصورت قراردادی بفروش می رسید این قرارداد ها زمینه جعل و اختلافات گسترده ای می شد... اما اگر این قانون بصورت کامل اجرا شود دیگر سندهای جعلی و قراردادهای صورتی وجود نخواهد داشت.
محمدسالمی۳۵۷۲۲۷۸۰۶:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
آقایون ما سند رسمی داریم الان زمین رو فروختم به اون کسی که خریده الان می‌خواد سند بزنه منابع طبیعی بهش مجوز نمیده در صورتی که با سند رسمی انتقال پیدا کرده زمین در استان خوزستان
محمد سالمی۳۵۷۲۲۸۰۰۶:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
در خوزستان منابع طبیعی روی زمین‌های سنددار زراعی دست گذاشته من زمین سنددار رسمی خود را فروختم الان حاضر نیستند به خریدار سند بزنه و مانع می‌شه آقایون دادگستری به دادمون برسید
ناشناس۳۵۷۲۲۹۴۰۶:۴۹:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
الان ۱۲ ساله دنبال سند دار کردن زمین مسکونی هستیم اداره ثبت میگه مشکلی از بابت سند دار شدن نیست ولی اداره راه و شهر سازی میگه مشکله.اداره ثبت میگه به اداره راه و شهر مربوط نیست و سنگ اندازی می کنند و پرونده من و هزاران نفر دیگه همینطور در هوا مانده و شما هم اخطار سند دار شدن می دهید.
روستايي۳۵۷۲۳۱۵۰۷:۴۵:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مسولین استان زنجان خواهش میکنیم محدوده شهری زنجان را افزایش و مورد بازبيني قرار بدین روستای پايين كوه چسبیده به شهر شده ولی چون چسبیده به محدوده اجازه ساخت و سند نمیدن گره از مشکلات مردم بازکنید خواهش مي كنم رسیدگی کنید
ناشناس۳۵۷۲۳۱۸۰۷:۴۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
وقتی به ده ها برابر قیمت زمین رو تغییر کاربری میدن مسکونی کنن چرا بدنبال سند باید راه بیفته بره یک. دوم آب و برق و گاز و انشعابات ندید
محمد۳۵۷۲۳۵۳۰۸:۲۶:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اکثر استانها وشهرها و روستاها درایران مشکل سند دارند ما زمین کشاورزی داریم ازاجدادمان به ما رسیده که سند ندارند فقط یک تکه کاغذ قدیمی تا شده وپاره با جوهری که باز شده وخواندنش مشکله نمیدانیم کجا بریم چکار بکنیم کارما شده دنبال یک ذره کاغذ ومدرک گشتن ومتاسفانه گروهی ازخدابیخبر پیدا میشوند با جعل وسندسازی زمینهای اجدادی که هیچ بلکه کوههای منطقه را هم بنام خودشان سند میزنن .
ناشناس۳۵۷۲۴۲۶۰۹:۳۱:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
ابتدای متن نوشته قطعه زمین‌های مشخص برای دریافت سند اقدام کنن، آیا ما که دارای اسناد قدیمی مشاع هستیم هم مجبوریم که برای سند مشخص و شخصی اقدام کنیم ؟ در حالی که با این وضعیت هم مشکلی نداریم و با توجه به‌ شراکتی بودن زمین‌ها امکان جابجایی زمین بین شرکا رو داریم. مسأله دیگر افزایش محدوده شهری و تغییر کاربری زمین هاست. در حالی که جوون های ما زمین مسکونی و خونه ندارن برخی ادارات دولتی با هم تبانی میکنن و زمین‌های کشاورزی ما رو بنام خودشون میزنن و مورد استفاده قرار میدن در حالی که خودمون حق تغییر کاربری زمین نداریم !!!
محمودرضا علیشاهی۳۵۷۲۴۵۹۱۰:۰۷:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دروددبرشما. زمین‌هایی که از طرف تعاونی مسکن مهندسین اردبیل واگذار شده بصورت قراردادی ۵۰۰ متری بین سرعین و اردبیل روستای پیرالقیر رو هم شامل میشود؟
عظیمی۳۵۷۲۴۷۸۱۰:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
میگن سند دار کنین خود همین ادارها هر کدوم یه سنگ میندازن جلو پا طرف که از سند گرفتن و دنبال سند رفتن پشیمان میشه . شما اول از ادارهای خودتون شروع کنید
محمد۳۵۷۲۴۸۳۱۰:۲۳:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
زمین قولنامه ای که بیش ازسی سال دراختیار خریدار است اما صاحب سند ثبتی اش فوت شده وورثه حاضربه همکاری نیستند چگونه سند ثبتی بگیرد لطفا راهنمایی بفرمایید
ناشناس۳۵۷۲۶۴۱۱۳:۰۴:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
برخی انقدرکارشکنی میکنن که ادم پشیمان میشه
fahad۳۵۷۲۶۶۵۱۳:۳۷:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
زمینای اباواجدادی مارو‌ اراضی ملی حساب میکنن سند بمون نمیدن از سیستان و بلوچستان
رضا۳۵۷۲۷۰۹۱۴:۱۴:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
زمین پدری وارثی خودمون دارن بهانه می‌تراشند تو استان رودان
ناشناس۳۵۷۲۷۹۵۱۵:۲۹:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اون وقت دیگه زمین ها رو نمیشه تقسیم کرد؟
ناشناس۳۵۷۲۸۶۷۱۶:۴۵:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
سلام ما از سال 50بنچاق زمینی از مالک خریدیم واز ان زمان تا به امروز باغ بوده زیاد نیست 800متره .الان میگن زمینهای اون منطقه کلان موقوفه بوده و باید اجاره نامه بدید تا مالک شناخته شوید اونم عرصه نه اعیان . کارشناس اوقاف اومد و500میلیون برای زمینی که مال خودمونه بوده پرداخت کنیم اداره اوقاف ..در حالی که زمین ارزش کمتری داره و مورد استفاده نیست یعنی پنجاه میلیون م زیاده بدیم برای زمینی که مال خودمونه .اعتراض کردیم ولی جواب نگرفتیم .نمیدونم چه طور ارزیابی میکنندگفتیم اداره اوقاف بیاد 300ملیون بده به ما مال خودش .
انصاری۳۵۷۲۹۲۴۱۷:۲۶:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
امیدوارم یکی از مسولین هم بفکر زمین‌های بنوشه درسی لب جاده 500متری شورابیل هم هست که شرکتی مهندس ناظرین تعاونی مسکن سبلان فروختند بلا تکلیف موندیم دفترچه هم بهمون دادن مراجعه کردیم به تمام ادارجات کسی پاسخگو ما نشد .
ناشناس۳۵۷۲۹۵۲۱۷:۵۵:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
هزینه ی نقشه برداری و تنظیم سند را کشاورز زیر خط فقر نمی تواند پرداخت کند از بودجه های کلان کشور برداشت کنید و سند برای زمین های کشاورزی و باغی و مسکونی روستاییان تنظیم کنید.بعلاوه ای طرح ها فقط جهت مالیات ستانی از افراد ضعیف جامعه است و بس.شما بجای این خوش خدمتی ها در خدمت مردم باشید.
صابراسدی بنده درمحله درویش اباد میرشرف پشت باغ سبزی زمین خریدم ۵ هزارمتر حالا میخوام اقدام به سند کنم باید ازکجا شروع کنم۳۵۷۲۹۷۵۱۸:۱۶:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اینجانب تشکر می کنم از دولت که برای زمینهال زراعی سرو سامان ردن
علیرضا یعقوبی۳۵۷۳۰۵۴۲۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
سند زمین‌هایی که زیز کشت دیم هستند را زودتر اقدام کنید تا منابع طبیعی ومردم خیالشون راحت بشه.
من زمین کشاورزی دارم سند ندارد چگونه سند بگیرم لطفان راهنمای کنید۳۵۷۳۰۷۴۲۰:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
چجوری برای زمین کشاورزی سند قانونی بگیرم لطفان راهنمای کنید ممنون میشم
حمید۳۵۷۳۱۰۳۲۱:۱۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
من زمین کشاورزی دارم الان هیچ مدرکی ندارم وزمین کشاورزی هست جزو منابع طبیعی اینا نیست الان وارث مالک نمی ایاند یک مدرک به ما بدن چکار کنیم با کی مشاوره بگیریم خیلی گیرم
ناشناس۳۵۷۳۱۴۵۲۲:۰۵:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
در اردکان از سال 1336 پدرم قطعه زمینی را درخت کاری نموده و بر روی آن کشت و زرع می‌کنیم ولی مسکن و شهرسازی در سال 1356 آن را بنام خود ثبت و سند برایش صادر گردیده با توجه به اینکه قریب 70 سال است این قطعه زمین در تصرف و اشجار کشته ما در آن است بلا تکلیف هستیم.لطفاً ما را راهنمایی کنید
محمد میرزائی۳۵۷۳۱۷۹۲۲:۳۱:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
ما اطراف اصفهان زمین داریم که سند داره هرجا میریم میگن اینجاشا منابع طبیعی گرفته اونجاشا بنیاد نمی‌دونم چی بگم
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  4. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  5. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  6. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  7. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  10. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  13. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  14. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  15.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین