تقدیر «ابوشجاع» از پایداری مردم غزه،‌ محور مقاومت و سید حسن نصرالله

  4030526007

المیادین مصاحبه‌ای اختصاصی با «محمد جابر» (ابو شجاع) فرمانده «تیپ طولکرم در گردان‌های القدس»، تحت تعقیب‌ترین فرد نزد اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری انجام داد.

تقدیر «ابوشجاع» از پایداری مردم غزه،‌ محور مقاومت و سید حسن نصرالله

به گزارش ایسنا، «ابو شجاع» علیرغم شرایط سخت امنیتی و تعقیب وی توسط رژیم صهیونیستی و آژانس‌های جاسوی آن، اصرار داشت که اولین دیدار رسانه‌ای او با المیادین باشد.

ابوشجاع درباره حضور گردان‌های مقاومت در کرانه باختری در نبرد «طوفان الاقصی» در کنار قهرمانان غزه گفت: «ما از مردم غزه و رزمندگانش صبر و مقاومت را می‌آموزیم و روحیات عالی آنها را الهام می‌گیریم. با وجود اینکه جنایت اسرائیل عمدتاً غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد و این در زمانی مشخص شد که چند روز پیش در مدرسه «التابعین» اقدام به کشتار غیرنظامیان کرد اما مبارزان مقاومت همچنان در میدان‌های نبرد علیه اشغالگر درخشیده‌اند.

 ابو شجاع به مردم نوار غزه پیام داد و گفت: ما با شما هستیم و از خدا می‌خواهیم که به شما صبر و استواری عطا کند. شما به تمام جهان ثابت کردید که مردم غزه قادر به پایان دادن «اسرائیل» هستند. 

او برای رهبران مقاومت فلسطین («زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، «یحیی السنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس) دعا کرد که از ​​فاتحان مسجد الاقصی باشند.

فرمانده تیپ طولکرم در «گردان‌های القدس» با آرزوی ناامید نشدن ملت اسلامی به ویژه اینکه مجاهدان که با غاصبان حق و خاک می‌جنگند، افزود: «اسحاق رابین» گفت: «فلسطینی مرده، فلسطینی خوب است.» این سخنان موید این است که هر فلسطینی در اندیشه صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و یک هدف است.

اشغالگران چندین بار در تلاش برای ترورش شکست خورده‌اند

ابو شجاع در مورد تعقیب و گریزش توسط اشغالگران تاکید کرد اشغالگران سه یا چهار بار در عملیات‌هایشان برای ترور او شکست خورده‌اند. 

وی افزود:‌ دشمن در حمله به طولکرم طی یکی از تلاش‌هایش برای ترور او به مدت ۵۵ ساعت به عملیاتش ادامه داد.

ابوشجاع با تاکید بر اینکه اسرائیل و ارتشش از تار عنکبوت ضعیف‌ترند، به خصوص که خسارات زیادی متحمل شده‌اند، اما گفت: «دشمن به این موضوع اعتراف نمی‌کند.»

او ادامه داد: اگر دشمن من یا هرکس دیگری را ترور کند، ما ادامه می‌یابیم. موضوع به یک نفر ختم نمی‌شود، بلکه نسل‌هایی هستند که از حقیقت دفاع می‌کنند،‌ بزرگترین دلیل آن این است که در هر خانه‌ از خانه‌های طولکرم یک یا ۲ شهید وجود دارد و مقاومت ادامه دارد. همه این توده‌هایی که شهید شده‌اند نه برای ابو شجاع، بلکه برای ایده مقاومتی است که پایبندی ما به سلاح را افزایش می‌دهد. پیامم به دشمن این است که میدان است که تصمیم می‌گیرد. اینجا میدان است... چشم ما به میدان است.

بعداً پس از شکست ترور، دشمن اسرائیلی پس از عقب نشینی از طولکرم، شایعاتی مبنی بر ترور «ابو شجاع» منتشر کرد، اما ساعاتی بعد اشغالگران و دوستدارانش غافلگیر شدند که او زنده است.

ابو شجاع ادامه داد: من و یکی دو نفر در زمان تهاجم اسرائیل که ۵۵ ساعت به طول انجامید در محله الکُنیر ماندیم و بقیه به شهادت رسیدند.

وی افزود: اشغالگران با استفاده از گلوله‌های آرپی جی ما را به طور بی‌هدف هدف قرار دادند و ما با تفنگ و مواد منفجره با آنها مقابله کردیم. پس از آن، دشمن اعتراف کرد که ۲ سربازش کشته شده‌ و ۹ نفر از آنها به شدت مجروح شده‌اند. البته با علم به این که ضررها بیشتر است، مسؤولیتش متوجه دشمن است.

درود بر جبهه‌های پشتیبانی

ابو شجاع در پیام خود خطاب به محور مقاومت و جبهه‌های پشتیبانی که اشغالگران را تهدید می‌کنند، درود و احترام محور مقاومت را از صنعا تا تهران تا جنوب لبنان و ضاحیه بیروت سرافراز اعلام کرد.

وی خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در جنبش جهاد اسلامی به ویژه تیپ‌های کرانه باختری شما را دوست داریم و به شما سلام می‌کنیم. ما برادریم و در کنار یکدیگر بوده و همه ما دستی واحد در مقابله با اشغالگران اسرائیلی هستیم.

همه جا با دشمن مبارزه کنید

ابو شجاع در پیام خود خطاب به مردم فلسطین و به ویژه جوانان کرانه باختری نیز گفت: فریب وسوسه‌ها را نخورید، زیرا زندگی یا لحظه غرور است یا زندگی ذلت‌بار و هر که می‌خواهد زندگی کند، زندگی تحقیرآمیز ، تمام زندگی خود را با شرمندگی خواهد زیست، بنابراین ما باید زندگی با عزت، سربلندی و رهایی را انتخاب کنیم.

وی افزود: همه جا با دشمن بجنگید هر چه قدر هم فشارها بیشتر شد مساله فلسطین و مبارزه را رها نکنید.

ابوشجاع ادامه داد: با نهایت عشق و تشکر از خانواده شهدا... ما البته با آنها و فرزندانشان که پیش از ما بودند عهد می‌بندیم که در راه آنها باقی بمانیم و همانطور که دکتر فرمانده زیاد نخاله خداوند او را حفظ کند گفت: مردم فلسطین حتی پس از صد سال، تا آزادی سرزمین به مبارزه ادامه خواهند داد.

محمد سامر جابر، ملقب به «ابو شجاع»، 26 ساله، متولد 1998 است. او متعلق به یک خانواده فلسطینی است که در جریان «نکبة» در سال 1948 از شهر حیفا آواره شده و در اردوگاه نور شمس ساکن شده‌اند. او در اردوگاه بزرگ شده و در مدارس آن درس خوانده است به گفته ابو شجاع، او یک برادر شهید به نام محمود جابر دارد که 9 ماه پیش در محوطه اردوگاه به شهادت رسید. او همچنین دو برادر به نام‌های احمد و عدی دارد که عدی پنج سال پیش آزاد شد، در حالی که احمد همچنان در زندان‌های اشغالگران است.

ابو شجاع در 17 سالگی در زندان‌های اشغالی محبوس بود، پس از آن 2 بار دستگیر شد و در این مدت حدود پنج سال را با رهبری مقاومت در زندان‌های اشغالگران گذراند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. چماق بنزین !

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین