بهشت‌زهرا تا شمال تهران بدون توقف/ فاز سوم تندگویان - نواب افتتاح شد

  4030619069

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: با بهره‌برداری از فاز سوم پروژه نواب - تندگویان خودروها می‌توانند از بهشت زهرا تا شمال تهران و بالعکس را بدون توقف و گردش اضافی تردد داشته باشند.

بهشت‌زهرا تا شمال تهران بدون توقف/ فاز سوم تندگویان - نواب افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مهدی صداقتی روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از فاز سوم پروژه شهید نواب ـ تندگویان گفت: با افتتاح این فاز خودروهای عبوری از سمت بهشت زهرا(س) به شمال نواب نیازی به تردد در مسیر میدان بهمن ندارند و عملا با بهره‌برداری از فاز سوم پروژه نواب - تندگویان خودروها می‌توانند از بهشت زهرا(س) تا شمال تهران بدون توقف و گردش اضافی تردد داشته باشند.

فاز چهارم تندگویان - نواب ۵ کیلومتر مسافت را کاهش می‌دهد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اشاره به کاهش بار ترافیکی تردد خودروها در پنجشنبه‌های آخر هفته و روزهای پایانی سال، گفت: با بهره‌برداری از پروژه تندگویان - نواب اختلال ترافیکی حل خواهد شد و با بهره‌برداری کامل پروژه با افتتاح فاز چهارم ۵ کیلومتر مسافت شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

صداقتی درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب - شهید تندگویان افزود: اجرای این پروژه در سه فاز طراحی شده بود که فاز نخست این پروژه از شمال نواب به جنوب تندگویان در دی ماه ۱۴۰۲، فاز دوم پروژه (زیرگذر از شمال شرق به جنوب غرب تندگویان) در اردیبهشت ۱۴۰۳ و در نهایت فاز سوم این پروژه از جنوب بزرگراه تندگویان به شمال بزرگراه نواب، امروز (هجدهم شهریور ۱۴۰۳) به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران زمان اتمام فاز سوم پروژه تندگویان ـ نواب را در ۱۴ ماه دانست و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ کلید خورد و هر مرحله پس از آماده‌سازی پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفت در واقع عملیاتی فاز چهارم این پروژه نیز نیاز به تکمیل فاز سوم داشت و این کار امروز انجام شد و عملیات اجرایی فاز چهارم پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی درباره کاهش بار ترافیکی این منطقه با بهره‌برداری از این فاز تاکید کرد: عملا با بازگشایی فاز سوم شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.

فاز چهارم پروژه نواب-تندگویان پاییز به بهره برداری می‌رسد

صداقتی درباره فاز چهارم پروژه نواب - تندگویان گفت: در پاییز امسال فاز چهارم پروژه نواب - تندگویان به بهره‌برداری خواهد رسید و ترافیک یکی از مبادی پایتخت به ویژه در ایام پایانی سال رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: رویکرد این دوره از مدیریت شهری، شتاب و سرعت در اجرای پروژه‌های عمرانی است و تاکنون نیز پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف تهران احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: همزمان با افتتاح فاز سوم به مرور پروژه عمرانی دیگری در منطقه هشت به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه شامل پروژه دوربرگردان غیرهمسطح گلبرگ - باقری است که این پروژه نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به همراه خواهد داشت و اصلاحات ترافیکی در این محدوده رقم خواهد خورد.

پروژه پل بزرگ بعثت امسال عملیاتی می‌شود

«هادی حق‌بین» معاون فنی و عمران شهرداری تهران  در آیین افتتاح فاز سوم تقاطع غیر همسطح نواب-تندگویان در قالب در صد و چهل و یکمین رویداد امید و افتخار  گفت: باید یک انحراف ترافیکی برای فاز چهارم انجام بدهیم. این پروژه جزو پروژه‌های بسیار مهم و مورد تاکید مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در حین اجرای پروژه نواب-تندگویان چالش های جدی داشتیم و برخورد با تاسیسات اینجا و دستگاه های مختلف کار را پیچیده کرد. علت طولانی شدن این پروژه رفع معارضان با توجه به حفظ فضای سبز بود.


حق‌بین گفت: افتتاح فاز چهارم باعث گشایش ترافیکی چشمگیری در منطقه و ساماندهی میدان بهمن خواهد شد. همچنین پل بزرگ بعثت از پروژه های مهم ماست که پیمانکار آن انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و امسال عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: با بازگشایی این فاز حدود یک کیلومتر از مسیر کاهش پیدا می کند. برای ما ساماندهی میدان بهمن حائز اهمیت است که در این فاز مورد توجه قرار گرفت. همچنین مرحله چهارم پروژه همزمان در حال اجراست.


حق‌بین خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه اجرای تقاطع غیر همسطح نواب تندگویان است و پیش بینی می‌شود که این مبلغ به ۴۰۰ میلیارد برسد.


معاون شهردار تهران در خصوص تقاطع جنت آباد-آبشناسان  هم گفت: پروژه ای به صورت زیرگذر است و اقدامات عمرانی قابل رصد نیست. عرشه زیرگذر اجرا شده و تاسیسات آن مسایل خاص خودش را داشت. در این پروژه تاسیسات برق ما را زمین گیر کرده بود.

وی با بیان اینکه پروژه جنت آباد-آبشناسان برج ۱۰ افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: پروژه های شهری به جهت برخورد با تاسیسات متعدد و موضوعات ترافیکی و معارضین ملکی باعث طولانی شدن روند می شود. البته در این دوره‌ شهرداری اتفاقات خوبی افتاده و در همین پروژه معارضین زیادی داشتیم اما با تاکید و حمایت شورا و شهرداری کار به سرعت پیش رفت.

رفع گره ترافیکی میدان بهمن

در ادامه سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ هم در حاشیه این افتتاح گفت: امروز شاهد افتتاح مسیر چپ گرد تندگویان به نواب شمال هستیم؛ چیزی که اهمیت پروژه را نشان می دهد این است که با توجه به بار ترافیکی شدید میدان بهمن خودروهایی که باید از میدان بهمن به مسیر نواب شمال برمی‌گشتند با احداث این چپ گرد از پیمایش مسیر بیشتر رهایی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با این افتتاح گره ترافیکی میدان بهمن رفع می شود؛ زیرا این رفت و برگشت از تندگویان به بهمن و برگشت در جهت مخالف برطرف می شود. این افتتاح دسترسی های قسمت های جنوبی به چمران شمال را هم به راحتی برطرف می‌کند.

معارضین بیش از ۶۰ درصد به زمان اجرای پروژه اضافه می‌کنند

سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران هم در حاشیه این مراسم گفت: معارضین پروژه های عمرانی بیش از ۶۰ درصد زمان پیشرفت پروژه را می‌گیرند اما ما همچنان پیگیر درخواست‌های مردمی هستیم.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

    2. پرخاش با چشمان بسته!

    3. وقاحت غربی!

    4.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

    5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    9. چماق بنزین !

    10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

    13. زنگِ زور!

    14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    17. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    20. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    21. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

    22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    23. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

    24. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

      2.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

      3. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

      4. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

      5. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

      6. احتمال ۷ ساله شدن شورای ششم چقدر است؟

      7. موحد: به سمت رفع فیلترینگ برویم

      8. دیوان عدالت حکم ابطال محدودیت سنی را در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اجرا کند

      9. معاون علمی رییس جمهور: تامین مسکن نخبگان در دستور کار است

      10. سهم افغانی‌ها از نان یارانه‌ای در بردسیر؛ فقط سه نانوایی/ توضیح دادستان درباره بنر جنجالی  

      11. چمران: درخواستی از شهرداری برای جایگزینی کارگران ایرانی با اتباع نداشته‌ایم

      12. زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان اعلام شد

      13. چه تعداد ملک قولنامه ای در کشور وجود دارد؟!

      14. دادستان کل کشور: کسی که تمرد می‌کند، حق کتک زدن او را نداریم

      15. توضیحات کنکوری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

      آخرین عناوین