در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران مطرح شد: اعلام آمادگی ۳۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران

  4030706044 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: ۱۰۷ نماینده و هیات سرمایه‌گذاری از ۳۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند، بعد از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تمایل به سرمایه‌گذاری بیش از ۷.۲ میلیارد دلار از سوی دیگر کشورها در ایران وجود دارد.

اعلام آمادگی ۳۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران پیش‌رویداد ایران اینوست اکسپو، با حضور محمود بازاری مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا قادری مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و جمعی از مقامات مسئول و نمایندگان شورای راهبردی نمایشگاه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این همایش، بازاری با اشاره به تعویق زمان برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، گفت: برگزاری این نمایشگاه با انتقال دولت و تغییر مدیران و شرکت‌ها مصادف شد و این موضوع تاثیر خود را در برگزاری این نمایشگاه گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اوایل اسفند امسال با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی در بخش تامین مالی با مشکلاتی مواجه شدیم از این‌رو دولت چهاردهم جذب سرمایه‌های خارجی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های خود قرار داده است و امیدواریم که فرصت ورود سرمایه‌گذاری را در این دولت فراهم کنیم.

مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در مجموعه نمایشگاه‌ بین‌المللی سالانه ۶۰ عنوان نمایشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان ایران تامین مالی و جذب سرمایه است؛ از این‌رو برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران با همین هدف طراحی و مجوز آن صادر شد.

دیگر سخنران این همایش محمدرضا قادری مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، با اشاره به دشواری‌های جذب سرمایه در اقتصاد گفت: تحریم‌های ظالمانه، ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را افزایش داد اما در سال‌های گذشته اقدامات مثبتی برای اصلاح قوانین و اعطای برخی تسهیلات انجام گرفت و در نتیجه، روند جذب سرمایه در ایران روند رو به رشد گرفته است.

وی با بیان اینکه فراخوان‌های عمومی برای جذب سرمایه خارجی انجام نمی‌گیرد، گفت: اولین هدف برگزاری اکسپو سرمایه‌گذاری ایران، نوعی اعلام فراخوان بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و معرفی ایران به عنوان یک کشور سرمایه‌پذیر است.

قادری با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تحلیل‌های اقتصادی نیاز دارند، ادامه داد: ارائه جذاب جلوه ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی مستلزم این است که طیف وسیعی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به‌درستی و در قالب استانداردهای لازم معرفی کنیم.

مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایان بیان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران یکی از بازوهای برگزاری این نمایشگاه است و از طریق رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری برای معرفی این نمایشگاه تلاش‌های خوبی انجام داد. در نهایت ۳۰ کشور با ۱۰۷ نماینده و هیات سرمایه‌گذاری به ما معرفی شدند که بعد از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم صاحبان بیش از ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی تمایل دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. کشوری که درس عبرت شد!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  8. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  9. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  10. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  13. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  14. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  15. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  16. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  17. حزب الله از نفس نمی افتد

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  19. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  20. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  24. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  25. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

آخرین عناوین