هشدار رسایی به پزشکیان درباره ظریف/ نامه مهم نمایندگان مجلس به شورای‌عالی امنیت‌ملی/ خبرهای خوب وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ

گروه سیاسی الف،   4030718109 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

هشدار رسایی به پزشکیان درباره ظریف/ نامه مهم نمایندگان مجلس به شورای‌عالی امنیت‌ملی/ خبرهای خوب وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ

رضا پهلوی؛ پیاده نظام رسانه‌ای اسرائیل

روزنامه جوان نوشت: «ویدئویی از رضا پهلوی با عنوان «دوستان ملت ایران در خاورمیانه» منتشر شده که با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، به ناسزاگویی نسبت به ایران و مقام معظم رهبری می‌پردازد. در این ویدئو که به شدت مورد استقبال رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته، او حمله موشکی ایران به اسرائیل را این‌گونه توصیف می‌کند: «این جنگ مردم ایران نیست. این جنگ علی خامنه‌ای و رژیم اوست. مستبد ظالم در تهران تلاش می‌کند به جنگ افروزی‌هایش، رنگ و آب ملی‌گرایی ایرانی بدهد. اما او نماینده ملت ما نیست. جنایتی که رژیم او علیه شما همسایگان مرتکب شده، اهانتی به ایرانیان و ارزش‌های ماست.»

او به گونه‌ای صحبت کرده که گویی نقطه آغاز ماجرا، حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی بوده و پیش از آن، رژیم صهیونیست مرتکب هیچ جنایت و ترور و اشغالی نشده است. از سویی بر فرض صحت مهمل‌بافی‌های او درباره این حمله، آیا اگر روزی – در فرضی بعید- اسرائیل به ایران حمله کند، موشک‌هایش فقط مقامات جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد و مردم دچار مشکل نمی‌شوند؟ تحریم، جنگ و هر نوع اعمال فشاری علیه ایران مستقیماً مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و اینکه گفته شود هدف مردم نیستند و مشکل ما با نظام جمهوری اسلامی است، تلاش برای فریب مردم است. چه آنکه در واقعیت، آن‌ها حامی حمله نظامی اسرائیل و امریکا به ایران بوده و حتی آن را مطالبه کرده‌اند. در این پیام که به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی، عربی و عبری منتشر شده، پسر شاه معدوم ایران گفته: «ما اجازه نخواهیم داد که پس از سقوط این رژیم، خلأ قدرت به وجود آید.»

رضا پهلوی در حالی خود را نماینده ملت ایران می‌داند که در کمپینی که سال گذشته برای حمایت از او و با عنوان وکالت دادن به رضا پهلوی شکل گرفت و به شیوه‌های مختلف، از پول‌پاشی و خریدن افراد گرفته تا نام‌نویسی‌های چندباره برای افزایش امضا‌های آن تلاش شد، فقط ۵۰۴ هزار نفر شرکت کردند. او برای مبارزه با جمهوری اسلامی دست به دامن صهیونیست‌ها شد و حتی به سرزمین‌های اشغالی هم رفت تا عمق ارادت خود را به نتانیاهو و کل رژیم نشان دهد. حالا هم به نظر می‌رسد به عنوان بخشی از پروژه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه محور مقاومت، ورود کرده تا به وهم خودش، مردم ایران را تحت تأثیر قرار دهد.»

******

قالیباف از اجرایی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گوید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «با توافقی که با رئیس جمهور داشتیم قرار بر این شد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این ماه اجرایی شود.»

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «شب گذشته جلسه‌ای با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در آن جلسه در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران بحث و توافق شد. قرار بر این است که هماهنگی‌های لازم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی انجام شود و پرداخت مطالبات گندم کاران عملیاتی شود.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «همچنین در جلسه شب گذشته درباره موضوع بازنشستگان بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.»

******

نامه مهم نمایندگان مجلس به شورای‌عالی امنیت‌ملی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از امضای نامه‌ای توسط ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی و درخواست آنها درباره تجدید نظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در گفتگو با ایسنا با تاکید بر لزوم تقویت بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:« امروز دیگر هیچ سازمان بین‌المللی و حتی کشورهای مدعی اروپایی و آمریکایی نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را کنترل کنند چراکه این رژیم جعلی به هر جنایتی دست می‌زند؛ بر همین اساس حدود ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای را خطاب به شورای عالی امنیت ملی نوشتیم و آن را امضا کردیم و در آن از این شورا درخواست کردیم تا در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کنند.»

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به فتوای آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای که از آن به عنوان دکترین دفاعی جمهوری اسلامی یاد می‌شود، گفت: «فتوای رهبر معظم محفوظ است چراکه در ادبیات فقه امامیه زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد و همچنین احکام ثانویه می‌تواند جای احکام اولیه را بگیرد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه «به نظر می‌رسد امروز نیاز است شورای عالی امنیت ملی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی تجدیدنظر کند»، تصریح کرد: «امروز دیگر ما نباید فقط خودمان را ببینیم بلکه ما درباره جبهه مقاومت ادعاهایی داشتیم و بر سر آنها نیز ایستاده‌ایم و امروز چشم امید این جبهه به جمهوری اسلامی ایران است بنابراین با توجه به اینکه شورای عالی امنیت ملی زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و مجموعه بررسی‌های‌شان را محضر ایشان تقدیم می‌کنند، ان‌شاءالله آنچه که مصلحت نظام و جبهه مقاومت است تصمیم‌گیری خواهد شد.»

******

هشدار رسایی به پزشکیان درباره ظریف

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «از آنجایی که فرزند ظریف تابعیت آمریکا دارد، انتصاب وی به عنوان معاون رئیس جمهور خلاف قانون است و مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.»

 حجت الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکر شفاهی گفت: «بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس زمانی که از اجرای قانون استنکاف شود، با درخواست ۱۰ نماینده می‌توان گزارش تخلف را تهیه کرد و در صورت تأیید در صحن مجلس، این گزارش به قوه قضائیه جهت رسیدگی بدون نوبت ارسال می‌شود.»

وی توضیح داد: «رئیس جمهور برخلاف قانون، محمدجواد ظریف را که فرزندش تابعیت آمریکا دارد به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. ظریف با تذکرات نمایندگان استعفا داد اما مجدداً به کار خود بازگشت.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به قانون تمکین کند گفت: «رئیس جمهور به خاطر یک نفر یک قید را از لایحه حذف کرده و مجدداً به مجلس ارجاع داده است. بنابراین چهل نماینده مجلس درخواست رسیدگی دادند که مهلت ده روزه آن شنبه هفته بعد به اتمام می‌رسد و اگر صحن مجلس این تخلف را محرز بداند پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. از رئیس جمهور تقاضا دارم قانون را اجرا کند و به این موضوع توجه داشته باشد.»

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: «از کمیسیون امنیت ملی و معاونت نظارت مجلس می‌خواهم که بر روند اجرای قانون نظارت کنند.»

******

خبرهای خوب وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ

وزیر ارتباطات از توجه و در دستور کار قراردادن موضوع فیلترینگ خبر داد.

ستار هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «موضوع فیلترینگ مطالبه عمومی است و از ابتدا هم این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و در دستور کار جدی ما قرار دارد.»

وی افزود: «ما با تمام توان و انرژی برای گشایش در این زمینه موضوع را دنبال می‌کنیم و از ابتدا کارگروه‌های ویژه در این زمینه تشکیل دادیم و خودم هم در آن‌ها حضور داشتم.»

وزیر ارتباطات یادآور شد: «در آینده نزدیک به جمع‌بندی مناسبی می‌رسیم و اخبار خوبی را در این زمینه به مردم اعلام می‌کنیم.»

هاشمی بیان کرد: «ما نیز به وضعیت موجود نقد داریم و درباره محدودیت‌های ایجاد شده با ادله مختلف باور داریم باید در این محدودیت‌ها تغییر نگرش و نگاه اتفاق بیفتد و به‌روز آوری شود.»

هاشمی ادامه داد: «یکی از دلایل مربوط به امنیت سایبری است. به روایت آمار در گزارش‌هایی که منتشر شده به طور متوسط حدود دو سوم از مشترکان همراه از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از مجاری غیررسمی در اختیار قرار می‌گیرد و باعث می‌شود این گوشی‌ها یا سیستم‌ها به عنوان بستری برای حمله به زیرساخت‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد که آسیب جدی به امنیت سایبری است. علاوه بر این از باب فرهنگی، فرزندان ما در معرض انواع و اقسام محتواها قرار گرفته‌اند که نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. در محتوایی که قبل از ۱۴۰۱ و فضای محدودسازی وجود داشت چنین چیزی را شاهد نبودیم.»

******

زنگ هشدار «کاهش مخاطب» در تلویزیون به صدا درآمد

خبرگزاری تسنیم نوشت: «در چند سال اخیر و نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد تعداد مخاطب تلویزیون پایین آمده است. برخی از مدیران صداوسیما خصوصاً مرکز تحقیقات، این نکته را ناشی از پایین آمدن مخاطب برودکست‌ها (تلویزیون‌ها) در دنیا می‌دانند و برودبندها (رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ـ فضای‌مجازی) توانستند گوی سبقت را بربایند، اما به‌نظر می‌رسد این همه داستان نیست.

اگر این حقیقت را بپذیریم پس چرا «من و تو» بعد از یک تعطیلی موقت دوباره قصد بازگشت دارد؟!! البته همان روزها خودشان هم برای فرار از واقعیت تعطیلی‌شان، پایین آمدن مخاطب برودکست‌ها را دلیل این رفتن عنوان می‌کردند، اما حالا که برگشتند این خودش نکته‌ای است! یعنی این ماجرای کاهش مخاطب برودکست‌ها و افزایش کانون توجه برودبندها، همه واقعیت کاهش مخاطب برخی از رسانه‌های برودکستی نیست، دلیلی که بیشتر مدیران تلویزیون می‌آورند تا به انتقادها درباره کاهش مخاطب پاسخ بدهند.

هر بار این نکته مطرح شده است و باید دوباره آن را تکرار کرد؛ مردم از محتوای با کیفیت خوب سرگرم‌کننده استقبال می‌کنند، حالا اگر این محتوا پاک باشد و سالم و خانوادگی، این استقبال بیشتر هم می‌شود، به‌خلاف برخی که می‌گویند پیش از این برخی شبکه‌های ماهواره‌ای خصوصاً «من‌وتو» مخاطب دارند چون نسل جدید و خانواده‌های ایرانی از این برنامه‌ها و سریال‌ها استقبال می‌کنند که عمدتاً مبتذل، مستهجن و هیچ سنخیتی با سبک زندگی ایرانی‌ها ندارد. اما باز این نکته هم همه واقعیت نیست؛ مردم محتوای سالم و پاک و خانوادگی را به هر محتوایی ترجیح می‌دهند. همگان دیدند وقتی پلتفرم‌ها (نمایش خانگی) آمدند چقدر بیننده ماهواره پایین آمد، در نظرسنجی اخیر هم این نکته را  می‌توان کاملاً به‌وضوح مشاهده کرد.

با توجه به اینکه مردم بیشتر فیلم و سریال‌شان را در حدود 39 و 4 دهم درصد از طریق سایت‌های اینترنتی دانلود و تماشا می‌کنند، از پلتفرم‌های داخلی 18 و 7 دهم درصد فیلم و سریال‌شان را دنبال می‌کنند، از پلتفرم‌های خارجی 11 و 6 دهم درصد و تلویزیون ایران 11 و نیم درصد؛ با توجه به کاهش مخاطب صداوسیما، ماهواره یک پله پایین‌تر قرار دارد و به‌میزان 10 و یکدهم درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای فیلم و سریال‌شان را دنبال می‌کنند (این نظرسنجی براساس یافته‌های جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ـ ایسپا است).

شبکه من‌وتو با پخش برنامه پایانی خود در بهمن 1402 پس از چهارده سال به‌دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر تعطیل شد. عوامل تلویزیون من‌وتو در بیانیه‌ای از بازگشت این شبکه به ماهواره خبر دادند، اما عنوان کردند که برای دسترسی مردم داخل ایران به برنامه‌های این شبکه، خارج‌نشینان ملزم به خرید اشتراک هستند. ناگفته نماند که خرید اشتراک یا چیزی شبیه به این احتمالاً شوآف جدید مدیران من‌وتوست و ما به‌زودی و بدون هیچ مانعی شاهد بازگشت دوباره این شبکه خواهیم بود.

بنابراین برودکست‌ها کماکان بیننده دارند اگر به جنبه‌های سرگرم‌کنندگی، محتوای درست و جذاب و خیلی از موارد دیگر توجه شود. حالا چرا در فقدان برنامه خوب و سرگرم‌کننده در تلویزیون ایران، مردم به‌سمت «من‌وتو» می‌رفتند؟ در گام اول، برنامه‌هایی موسیقیایی و رئالیتی‌شو؛ از «بفرمایید شام» تا «آکادمی موسیقی» که تمرکز ویژه بر سرگرمی مردم گذاشته بود.

بنابراین مشکل در تلویزیون ایران، حتماً سرگرمی است، البته همه تقصیرها و ضعف‌ها متوجه شبکه نسیم نیست که در فقدان برخی از برنامه‌های قدیمی و اصطلاحاً نمانام‌های ویژه (برندها) در همه شبکه‌های تلویزیون و کوچ بسیاری از چهره‌های صداوسیما به شبکه نمایش خانگی، توانست در پوست‌اندازی جدید، برنامه‌های تازه با چهره‌های جدیدی را معرفی کند.»

******

روسیه دوست دوران سختی ایران است؟

روزنامه خراسان در یادداشتی به قلم صابر گل‌عنبری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل نوشت:‌ «قبلا هم گفته‌ام نه روسوفیل هستم و نه روس‌ستیز و همواره روابط با روسیه را به عنوان یک همسایه بزرگ و قدرت جهانی ضرورتی راهبردی و خصومت با آن را امری غیرعقلانی دانسته‌ام؛ اما در عین حال خواهان واقع‌بینی و پرهیز از توصیف‌های اغراق‌آمیز و غیرواقع‌بینانه درباره این روابط بوده‌ام. به نظرم همین روزهای پرتنش در منطقه و به ویژه یک هفته اخیر پس از حملات موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن تنش‌ها «به لبه مرز جنگ» مهم‌ترین سنجه برای شناخت «دوستان روزهای سختی» است. این‎جا منظور صرفا استنکاف روسیه در این شرایط از عمل به الزامات «دوستی در روزهای سخت» در بعد نظامی نیست؛ بلکه حتی در بعد اعلامی، سیاسی و دیپلماتیک نیز به الزامات این نوع دوستی نیز تن نداده است. مسکو حتی به توافق و امضای خود برای فروش سامانه‌های پیشرفته پدافندی و جنگنده‌های روسی مثل سوخو ۳۵ (که از حدود دو سال پیش سخن از توافق درباره خرید آن‌ها می‌رفت) عمل نکرد. فرمانده هوافضای سپاه نیز شنبه گذشته بیان کرد که در گذشته «از یکی از کشورهای دوست رادار خریدیم، اما در نهایت به ما تحویل داده نشد». البته حدود دو سال پیش نیز نگارنده تاکید داشت که هر اندازه هم روابط روسیه و غرب پرتنش شود، اما مسکو از فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به ایران حتی در صورت رسیدن به توافقی در این باره در نهایت پرهیز خواهد کرد.

حالا از فروش این ادوات پیشرفته بگذریم، اما در همین یک هفته هم روس‌ها -حتی برای تظاهر- هیچ حرکت دیپلماتیکی از خود نشان نداده‌اند که نوعی حمایت سیاسی و دیپلماتیک از «متحد ایرانی» از آن مخابره شود؛ نه تماسی از پوتین و وزیر خارجه‌اش با همتایان ایرانی خود و نه تماسی از پوتین با نتانیاهو که خواهان خودداری از پاسخ به حملات ایران و کاهش تنش شود! در حالی که متعاقب ترور اسماعیل هنیه در تهران، سرگئی شویگو مشاور امنیت ملی روسیه به تهران آمد و گفته می‌شود خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به ترور شده بود.حالا شاید برخی این رفتار روسیه را به تمایل آن برای وقوع جنگ در خاورمیانه برای تحت الشعاع قرار گرفتن جنگ اوکراین تعبیر کنند؛ اما واقعیت این است که این رویکرد «خنثی» را بیشتر محصول روابط مسکو و تل‌آویو می‌دانم. هر چند روسیه تمایل دارد که کلا غرب و آمریکا به پرونده چالشی دیگری مشغول و تمرکز آن‌ها بر پرونده اوکراین برداشته شود، اما این قاعده شامل اسرائیل و جنگی منطقه‌ای با طرفیت آن نمی‌شود. وقتی یک طرف مسئله‌ای در منطقه اسرائیل است، روس‌ها بسیار محتاطانه عمل می‌کنند و برخلاف امنیت آن گامی جدی بر نمی‌دارند. «بی‌عملی محض» (به فرض نبود تبانی) روسیه در سوریه در برابر حملات اسرائیل که در این روزها بسیار شدیدتر هم شده است، خود سنجه دیگری است.»

******

احتمال تصویب FATF در مجمع تشخیص وجود دارد؟

چند وقتی است که موضوع FATF از حاشیه به متن سیاست آمده و به یکی از موضوعات مهم فضای سیاسی کشور تبدیل شده است.

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح مجدد مساله بررسی پیوستن ایران به FATF به روزنامه اعتماد می‌گوید: «طبیعتا وقتی آقای رییس‌جمهور رسما از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست بررسی این موضوع را داشته باشند، این مساله در دستورکار بررسی مجدد در مجمع قرار می‌گیرد.» وی پیش‌بینی‌ می‌کند که احتمال تغییر نظر مجمع نسبت به نظر گذشته این نهاد وجود دارد.

صدر همچنین درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مساله باید به جای مجمع بعد از دو سال دوباره در مجلس شورای اسلامی طرح و برسی شود، نیز تاکید کرد: «تصور نمی‌کنم ارتباطی بین این مساله توقف دوساله و نیاز به طرح مجدد موضوع در مجلس وجود داشته باشد.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع‌گیری برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی منطقه و با توجه به لزوم حمایت یاران از نیروهای مقاومت نباید به سمت پیوستن به FATF رفت نیز می‌گوید: «نه این حرف صحیح نیست و اصلا ارتباطی بین این دو مساله وجود ندارد.»

او تاکید دارد که رییس‌جمهور با درخواست رسمی می‌توانند موضوع را دوباره در مجمع به جریان بیندازند و با توجه به تغییرات فضای داخل مجمع و فضای کشور، ممکن است اعضای مجمع وقتی ببینند دولت در این باره اصرار دارد و رییس دولت نیز از این تصویب موضوع دفاع می‌کند، احتمال اینکه مجمع رای مثبت به مساله بدهد، وجود دارد. »

******

 افزایش حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۴ چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضریب افزایش حقوق کارمندان را اعلام کرد.

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «بخش عمده ای از موضوع مطالبات گندمکاران در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد و مقرر شده است که به سازمان برنامه و بودجه مجوزی ارائه شود که به فوریت مطالبات باقی مانده گندمکاران پرداخت شود به ویژه مطالباتی که در مناطق سردسیر کشور باقی مانده است.»

وی ادامه داد: «جلسات دولت در خصوص لایحه بودجه در حال برگزاری است. یکی از موضوعاتی که در جلسات هیئت دولت به آن پرداخته می‌شود مربوط به افزایش حقوق کارمندان است که امسال سعی کرده‌ایم علاوه بر افزایش حقوق بحث عدالت مالیاتی را دنبال کنیم.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: «میانگین افزایش ضریب حقوق کارمندان امسال هم ۲۰ درصد است، اما طبق برنامه ریزی که انجام داده‌ایم مقرر شده است که معافیت مالیاتی حقوق بگیرانی که کمترین دریافتی از حقوق را دارند ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و کسانی که تا ۲۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از پرداخت مالیات معاف شوند.»

وی افزود: «پرداخت دیگری که امسال در بحث افزایش حقوق در نظر گرفته‌ایم مربوط به قانون جوانی جمعیت است که حدود ۸ درصد به حقوق افرادی که در قانون جوانی جمعیت قید شده اضافه می‌شود که در مجموع متوسط حقوق پرداختی به ۲۸ درصد خواهد رسید و اگر معافیت‌های مالیاتی را به این موضوع اضافه کنیم مجموع پرداختی حقوق کارمندان به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.»

پور محمدی گفت: «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد و هیچ تغییری در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نمی‌شود.»

******

ناگفته‌های کواکبیان از جلسه‌ با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درباره ترور شهید هنیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم با اشاره به مسئله ترور اسماعیل هنیه در تهران به جدی‌بودن مسئله نفوذ در کشور پرداخت.

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «در جلسه‌ای که دبیر شورای امنیت ملی با اصحاب رسانه گذاشته بود، آن جا به شدت بحث کردم که اسماعیل هنیه چه شد؟ چرا باید به این راحتی شهید می‌شد؟ مهمان ما بود. آن هم در ابتدای روی کار آمدن دولت پزشکیان این اتفاق افتاد. توجیه دبیر شورای عالی امنیت ملی این بود که ما اصلا فکر نمی‌کردیم برای یک شخصیت که جنبه بین المللی دارد، بخواهند چنین برنامه‌ای داشته باشند. عجیب است که دقیقا در همان جایی که سایر نیروهای فلسطینی و دیگران هم بودند، به نوعی هماهنگ کردند که فقط او به شهادت برسد. این نفوذ در عمق دستگاه‌های ما ایجاد شده است.

معتقدم باید قدر سربازان گمنام را بدانیم و برای ما اهمیت و ارزش دارند، اما باید کمی بیشتر دقت کنیم و بحث نفوذ را خیلی جدی بگیرند. دستگاه‌های خارجی کار می‌کنند و اصلا هم به روی خودشان هم نمی‌آوردند. اما ضرباتی را از این نفوذ خورده ایم. فقط حادثه ترور هنیه نبود. چنانچه در آبسرد هم به نوعی هماهنگ کردند که حتی همسر شهید فخری‌زاده هم ضربه نبیند. این مهم است. اخیرا در بحث لبنان و این پیجرها که مطرح شد، عده‌ای می‌گویند پس در مورد موبایل‌هایمان فکر کنیم. یعنی قبل از این فکر نمی‌کردید و الان که اینطور شده فکر می‌کنید. پس اعتقادم این است که در موضوع نفوذ هم مقداری باید وارد شویم.»

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  5. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  6. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  7. این بزک کرده‌ها! ...

  8. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  9. زبان فارسی،ذهن عبری!

  10. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  11. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  12. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  13. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  14. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  15. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  16. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  17. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  18. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  19. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  20. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  21. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  22. «نشان فتح» بر سینه سردار

  23. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

  24. اعترافات پسر افغانستانی به قتل یک مرد

  25. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  4. این بزک کرده‌ها! ...

  5. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  6. زبان فارسی،ذهن عبری!

  7. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  8. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  9. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  10. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  11. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  12. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  13. «نشان فتح» بر سینه سردار

  14. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

  15. تمجید روزنامه اصولگرا از پزشکیان و عراقچی/ توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با فیلترشکن به جای فیلترینگ

  16. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  17. رهبر انقلاب: امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام باید متحد باشند/ در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم

  18. سیگنال مهم سیدحسن خمینی/ نظر علی مطهری درباره پبروز نهایی عملیات طوفان الاقصی

  19. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  20. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  21. وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می‌افتد

  22. روایت عراقچی از پیام ایران به آمریکا/ درخواست روزنامه اصولگرا از جلیلی/ نظر همتی درباره مالیات‌ستانی از دهک‌های پایین

  23. فرصت محدود اسرائیل در لبنان

  24. پزشکیان: درباره ۶ میلیارد دلار دارایی ایران به تفاهمات خوبی رسیدیم

  25. ناتوان از حماسه آفرینی!

آخرین عناوین