اقامت در مالزی چگونه است؟

گزارش بازرگانی، 309714،   4030410057

کشور مالزی که یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی به‌شمار می‌آید، توانسته مورد توجه تورها قرار گیرد و این موضوع به ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که در این کشور وجود دارد، مربوط می‌شود. در واقع برای اقامت در این کشور می‌توانید ابتدا با تور مالزی به آن سفر کرده و جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی و خیره کننده، امنیت، آب و هوای گرم و مطبوع، امکان سرمایه‌گذاری، مالیات بردرآمد و... را از نزدیک بررسی کنید. به منظور اقامت در مالزی یا سفر به این کشور می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کرده و از طریق هر یک از آنها، به مدت کوتاه یا به صورت دائمی در این کشور زندگی کنید. 

بررسی مزایای اقامت در مالزی 

تور مالزی جزو پرطرفدارترین تورهای موجود در میان گردشگران ایرانی به‌حساب می‌آید که مربوط به مزایای اقامت در مالزی می‌شود. یکی از بهترین مزیت‌های این کشور، شرایط برای اخذ ویزا به صورت چند بار ورود و به مدت طولانی است که شما می‌توانید به سادگی آن را تهیه کرده و برای چندین بار وارد مالزی شوید. شرایط برای گرفتن حق شهروندی نیز وجود دارد و شما می‌توانید از مجوز اشتغال آزادانه و کسب درآمد در این کشور بهره‌مند شوید. از دیگر مزایای اقامت در مالزی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 

  • همراه آوردن والدین بالای ۶۰ سال با ویزای ویژه والدین
  • حذف مالیات بر درآمد
  • امکان اجاره یا خرید املاک
  • امکان سرمایه‌گذاری
  • وجود شرایط مناسب برای ثبت نام و تحصیل فرزندان در مدارس دولتی و مدارس بین‌المللی
  • وجود هزینه‌های پایین زندگی و وجود استانداردهای بالا
  • وجود هزینه‌های پایین درمان
  • امنیت بالا و ثبات سیاسی
  • وجود جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی و خیره‌ کننده
  • حاکم بودن آب‌وهوای گرم و مطبوع استوایی در تمام سال
  • پایین بودن هزینه تحصیل
  • طبیعت زیبای جنگلی با سواحل دنج توریستی
  • وجود امکانات آموزشی باکیفیت
  • برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و سرگرمی‌های فراوان

شرایط مهاجرت به مالزی در سال ۲۰۲۴

برای آنکه بتوانید با تور مسافرتی برای مدت زمان اندک یا اقامت کوتاه وارد این کشور شوید، می‌بایست شرایطی را دارا باشید و مدارکی را ارائه دهید. داشتن پاسپورت معتبر، دریافت ویزای معتبر، داشتن تمهیدات مالی کافی و عدم سوء پیشینه از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به مالزی به‌شمار می‌آیند. پاسپورت ارائه شده باید حداقل برای ۶ ماه معتبر باشد و بتوانید توانایی مالی برای سفر با تور مالزی را به اثبات برسانید. توجه داشته باشید که زمان مهاجرت و شرایط اقامت در مالزی به نوع ویزا و همچنین هدف حضور شما در این کشور بستگی دارد. 

روش های مهاجرت به مالزی در سال ۲۰۲۴

متناسب با هدف و شرایط خود می‌توانید روش‌های مختلفی را برای مهاجرت به مالزی انتخاب نمایید. شما می‌توانید با اقامت کوتاه از طریق تور مالزی در این کشور، همه موارد مهم را پیش از مهاجرت از نزدیک بررسی نمایید و سپس هدف‌تان را تعیین کنید. متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به مالزی شامل ویزای توریستی، ازدواج، تحصیل، تولد فرزند و... است که در ادامه به هر یک اشاره می‌کنیم:

  • مهاجرت تحصیلی به مالزی: یکی از انواع روش‌های مهاجرت به کشور مالزی مهاجرت از طریق تحصیل به‌شمار می‌آید که این نوع مهاجرت نیازمند اپلای دانشگاه‌های مالزی و پذیرش تحصیلی است. متناسب با مقطع تحصیلی خود می‌توانید ویزای تحصیلی یک یا دو ساله دریافت کنید و پس از پایان یافتن اعتبار، آن را تمدید نمایید. 
  • مهاجرت به مالزی از طریق ویزای همراه: برای افرادی که تمایل دارند تا فرزندان‌شان در مدارس مالزی به تحصیل بپردازند، این شانس وجود دارد که با اخذ ویزای همراه به این کشور مهاجرت نمایند. اخذ این ویزا نیازمند شرایط خاصی است که باید جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد. 
  • مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج: افرادی که همسرشان اهل این کشور هستند، می‌توانند از مهاجرت از طریق ازدواج بهره ببرند و اقامت این کشور را دریافت نمایند. مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج به سادگی سفر با تور مالزی نیست و باید شرایط خاصی را داشته باشید تا بتوانید این مهاجرت را به بهترین نحو اخذ کنید. 
  • مهاجرت کاری به مالزی: یکی از مهم‌ترین موضوعات، عدم مجوز کار به اتباع از سوی کشور مالزی است. در واقع باید شرایط خاصی را داشته باشید تا بتوانید مهاجرت کاری به مالزی را دریافت نمایید. در ابتدای امر باید از سوی یک شرکت در مالزی دعوت به همکاری شوید و سپس شرکت موردنظر باید اثبات نماید که نیروی کار موردنیاز در میان افراد بومی قرار ندارد و فردی از خارج از کشور باید این اقدام را اجرایی کند. 
  • مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه‌گذاری: به منظور مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه‌گذاری برنامه‌های MM2H و S-MM2H وجود دارند که توسط دولت مالزی تصویب شده‌اند و به افراد تحت شرایط خاصی، ویزای امکان زندگی را می‌دهند. افرادی که ویزای مربوط به سرمایه‌گذاری را اخذ می‌کنند می‌توانند از حق شهروندی و مزایای خاص موجود بهره‌مند شوند. 

روش های اشتباه برای مهاجرت به مالزی

بدون شک یکی از راه‌های حضور پیدا کردن در مالزی انتخاب تور مالزی به‌شمار می‌آید؛ اما برخی افراد بنابر اطلاعات غلط و ناکافی، راه‌های مختلفی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند که نامناسب و بدون نتیجه هستند. مهاجرت از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و پناهندگی از مهمترین روش‌های اشتباه برای مهاجرت به مالزی به‌شمار می‌آید که می‌تواند باعث اتلاف سرمایه شما شود.

سخن پایانی

راه‌های بسیاری برای مهاجرت به مالزی و اقامت در آن وجود دارد که می‌توان به مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و... اشاره کرد. هر یک از روش‌های موجود شرایط خاصی را دارند و شما باید متناسب با هدف و شرایط خود هر یک را انتخاب نمایید که پیشنهاد می‌شود ابتدا با تور مالزی خود را به این کشور برسانید. راه‌های اشتباهی نیز برای مهاجرت به این کشور پیش پای شما قرار دارد که بدون شک می‌تواند باعث اتلاف سرمایه شما شود که این روش‌ها شامل پناهندگی، ثبت شرکت بدون مجوز و... می‌شوند. زمانی که بخواهید اقدام به اقامت در مالزی کنید مزایای بسیاری در انتظار شما قرار دارد که می‌توان به آب و هوای مطلوب، هزینه زندگی کم، امکانات باکیفیت و... اشاره داشت.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  12. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  23. قالیباف یا جلیلی؟

  24. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  25. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

آخرین عناوین