مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ارتباطات چه گفتند؟

  4030527087

نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ارزیابی‌ برنامه‌های «ستار هاشمی» با طرح سوال و ابهام درباره اقدامات کلیدی برای رفع فیلترینگ، مقابله با سودگران بازار فروش فیلترشکن، مدیریت فضای مجازی، دلایل مخالفت با وزارت وی را تبیین کردند.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ارتباطات چه گفتند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز شنبه -۲۷ مردادماه- مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان مخالف در این باره دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس در مخالفت با برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز عصر ارتباطات و شبکه‌ای نامیده شده است تشکیل شورای عالی فضای مجازی نشان از اهمیت مدیریت این فضا از سوی رهبر معظم انقلاب دارد و ایشان بارها بر ضرورت داشتن برای مدیریت این فضا و جلوگیری از رهاشدگی آن تاکید داشته‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حضور هوشمندانه و بهره‌برداری از فضای مجازی بارها تاکید و بر لزوم قانونمندی در این عرصه صحه گذاشته‌اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس تصریح کرد: فضای مجازی و فناوری‌های مرتبط می‌تواند هم امیدآفرین و عامل رشد باشد و هم می‌تواند یک تهدید باشد؛ رئیس جمهور نیز همواره بر رفع فیلترینگ در ایام انتخابات تاکید داشتند، در این باره چند سؤال از وزیر پیشنهادی ارتباطات دارم: آیا این وعده رئیس جمهور قابلیت تحقق و دست یافتن دارد؛ چگونه باید به تحقق این عده دست یافت؛ این ملزومات طی چه بازه زمانی و توسط چه مرجعی محقق می شود؛ چگونه می توان واقعی سازی تعرفه خدماتت دیجیتالی را بر بستر اینترنت را فراهم کرد؟

صالحی خطاب به ستار هاشمی گفت: برای توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و کاسبان فروش فیلترشکن ها دارید، کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی، دست در جیب مردم کرده اند؛ برای جوان یا کارآفرینی که باید بخشی از درآمد خود را به جیب فیلترشکن فروشان بریزد، چه برنامه ای دارید؛ شما جوانترین عضو کابینه با ۴۸ سال هستید آیا تجربه و توان و اشراف کامل بر این وزارتخانه کلیدی را دارید؟

نماینده مردم اقلید در مجلس از وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: برای بخش ثبت اسناد و املاک که حوزه بسیار کلیدی است، چه اقدامات اثربخشی در زمان ریاست تان بر سازمان ثبت اسناد و املاک داشتید؛ وزارت ارتباطات یک وزارتخانه زیرساختی است؛ وضعیت فعلی ما در مقایسه با دنیا در این حوزه چگونه است؟

وی گفت: آقای هاشمی تا چه اندازه بر چالش های جهانی تهدیدکننده امنیت ملی در حوزه فناوری اطلاعات اشراف و تسلط دارید؛ برنامه شما برای پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در شهرها و روستاها و همچنین تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال چیست؟ 

  
یقه فیلترشکن‌فروش‌ها گرفته شود

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزارت ستار هاشمی گفت: توقع داشتیم آقای پزشکیان به راهکارهای عملیاتی و اجرایی کردن سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه اشاره می‌کردند؛ استناد به نهج‌البلاغه خیلی خوب است ،اما در جایگاه ریاست جمهوری باید برنامه‌های عملی گفته شود و اینکه چطور نهج‌البلاغه را عملی کنیم. مجلس جای روضه خواندن نیست!

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی شبکه ملی اطلاعات پیشرفت خوبی داشت و اما آقای هاشمی شما در برنامه‌هایتان اشاره به این شبکه نکردید که ادامه می‌دهید یا به قبل برمی‌گردید؛ استقلال مدیریتی شما جای ابهام دارد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزیر اصلی و واقعی شما هستید یا افراد دیگر؟ در دولت قبل تعداد کاربران و پهنای باند شبکه‌های اجتماعی داخلی، 11 برابر شد، اما شما در این باره به برنامه‌ای اشاره نکردید؟ ترکیه به دلیل حذف عکس شهید اسماعیل هنیه، اینستاگرام را بست و وقتی این شبکه شرایط ترکیه را پذیرفت رفع فیلتر شد، چرا آنها شرایط ما را نمی‌پذیرند؟ چون سیاست شترمرغی حاکم است، ما نه فیلتر می‌کنیم و نه فیلتر نمی‎‌کنیم. این شکل فیلتر نیست.شما گفتید نمی‌دانید فیلترشکن فروش‌ها چه کسانی هستند. 

موافقان چه گفتند؟! 

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش برای تکمیل شبکه اطلاعات و بهبود فضای مجازی را از جمله دلایل در حمایت از وی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز شنبه (۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت «ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان موافق در این باره دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

«احمد فاطمی» نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ستاری می‌تواند تیمی از نخبگان را گرد هم جمع و امنیت اطلاعات را تضمین کند و برای پیچیده ترین حوزه‌های فناوری برنامه ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از عنوان وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ناگفته پیداست که مسائل این وزارتخانه در ۲ دهه گذشته تغییرات چشمگیری داشته است؛ بحث حضور در میدان نبرد بر سر پیشرفته‌ترین فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی، رقابت بر سر توسعه شتابان خطوط 4G و نبرد بر سر امنیت ارتباطات سایبری و ایجاد بستر مناسب برای دیجیتالی شدن امور روزمره است.

وی تاکید کرد: ما وزیری می‌خواهیم که برای فرداها آماده باشد، وزیری که احاطه کامل بر مسائل فنی این حوزه داشته باشد و بتواند تیمی از برترین نخبگان علمی و فنی را گرد هم را دور هم جمع کند و این فرد کسی نیست جز سید ستار هاشمی.

این نماینده مجلس ادامه‌داد: مسائل پیش پا افتاده و حاشیه‌ای را کنار بگذارید و بر روی این موضوع تمرکز کنید که وزارت ارتباطات باید تحول فناوری کشور را مدیریت و هدایت کند.

وی اظهار داشت: هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در سطح بین‌المللی نیز به عنوان فردی صاحب‌نظر شناخته شده است.

فاطمی تاکید کرد: هاشمی می‌تواند می‌تواند بخش دولتی، حاکمیتی و خصوصی را به یکدیگر پیوند دهد و ارتباط کامل را میان دانشگاه، دولت و بخش خصوصی برقرار کند.

اقتصاد و تبادل اطلاعات ما به میزان اقتدارمان در عرصه فضای مجازی بستگی دارد

در ادامه «مجتبی ذوالنوری» افزود: از رئیس جمهور به خاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب، وزارت ارتباطات برادر عزیزم نخبه علمی کشوری و جهانی سید ستار هاشمی تشکر ویژه دارم.
 
وی اظهار داشت: امروز اینترنت نه‌تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است، بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به آن وابسته است.

این نماینده مجلس گفت: ما دولت الکترونیک را ترویج می‌دهیم، امروز حاکمیت ملی کشورها، حاکمیت اقتصادی، پولی و بانکی و حاکمیت نظامی و امنیتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متاثر از فضای مجازی و اینترنت است در آینده نزدیک این مصاف بسیار مهیب‌تر خواهد شد.

وی بیان‌داشت: با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینگ و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو و ژئو و ماهواره‌های مختلف پژوهشی، مخابراتی، تجاری جاسوسی در بالای سر ما، شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت.

ذوالنوری تصریح کرد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما را تحت تاثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما و ارتباط ما با دنیا و تبادل اطلاعات ما به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. چماق بنزین !

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  14. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  25. فکرش را هم نمی کردند!

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  7. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  8. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  9. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  10. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  11. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  12. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

  14. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  15. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  16. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

  17. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

  18. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  19. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  20. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  21. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  22. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

آخرین عناوین