۲۸.۳ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

  4030603036

بانک مرکزی از تامین ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و کالاهای تجاری و بازرگانی از اول فروردین ماه تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری خبر داد.

۲۸.۳ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

بانک مرکزی اعلام کرد: از اول فروردین ماه تا ۳۱ مرداد ماه امسال ۲۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

بر اساس این گزارش، در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار و برای خدمات ۷۱۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار و در مجموع ۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت کرده است.

تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار، صنایع معدنی یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۷۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار، ۹۹۷، ۲۰۹، ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۱ مرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده ودر مجموع تامین ارز صنایع ۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادارت در مقابل واردت انجام شده است.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۳ شهریور ماه، ۴۱ هزار و ۲۶۷ تومان برای دلار، ۴۶ هزار و ۱۲۳ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۷۹۳ تومان برای یوآن، ۴۵۱ تومان برای روبل و ۱هزار و ۲۱۴ تومان برای لیر محاسبه شده است.

بنا بر این گزارش، در روز ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۹۷ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۸۷۴ تومان، درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان و ۱۰۰ دینار نیز عراق با نرخ ۳ هزار و ۶۷۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۲۵۰ تومان، یورور با نرخ ۵۰ هزار ۵۷۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۳۲۱ تومان بود.

خاطر نشان می شود، امروز شنبه ۳ شهریورماه، آخرین روز عرضه ارز اربعین به زوار حسینی است. همچنین پس از اتمام اربعین حسینی از روز ۵ تا ۲۱ شهریور ماه، امکان عودت ارز فراهم شده و زائران می توانند درصورت تمایل باقی مانده ارز خود را از همان بانکی که تهیه کردند به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  16. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین