هزینه تولید هر لیتر بنزین ۱۸ هزار تومان

  4020128044 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه ایران نوشت: امسال مصرف بنزین نسبت به پارسال از رشد ۱۱درصدی حکایت داشته است، هر چند که بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار بود تا رشد مصرف بنزین در کشور در محدوده بین ۷ تا ۱۰ درصد باشد.

 هزینه تولید هر لیتر بنزین ۱۸ هزار تومان

استمرار رو به رشد و نگران‌کننده مصرف بنزین در کشور، همچون روند سال‌های قبل؛ درحالیکه در سال گذشته مصرف بنزین در کشور رشد ۲۰ درصدی را به ثبت رساند، امسال نیز مصرف بنزین نسبت به پارسال ازرشد ۱۱درصدی حکایت داشته است، هر چند که بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار بود تا رشد مصرف بنزین در کشور در محدوده بین ۷ تا ۱۰ درصد باشد.
گفته می‌شود که به صورت میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که بیم آن می‌رود با ادامه این روند، نتیجه‌ای جز ناترازی در تأمین سوخت به دنبال نداشته باشد.
سعید مداح مروج، عضوهیأت مدیره و مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درگفت‌و‌گویی آخرین وضعیت صنعت پالایشی را به تصویر کشیده که با هم مرور می‌کنیم:

  وضعیت تولید فرآورده‌های نفتی در کشور چگونه است؟
درمجموع معادل 2،3 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی توسط 10 پالایشگاه کشور، پالایش و انواع فرآورده‌های نفتی تولید می‌‌شود، بطوری که ازاین 2،3 میلیون بشکه شامل 1،8 میلیون بشکه نفت خام و 500 هزار بشکه میعانات گازی است که علاوه بر تأمین بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز کشور، سهم وسیعی در تولید پایدار برق و گاز دارد.
450   هزار بشکه در روز میعانات گازی به صورت پیوسته در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مصرف و روزانه بیش از 40 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند.
تنوع کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های کشور زیاد است، به طور مثال پالایشگاه شازند 17،5 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تولید می‌کند.
با هدف تأمین سوخت استاندارد مورد نیاز کشتی‌های کشور، تولید بنزین یورو در این پالایشگاه را به حدود 15 میلیون لیتر رساندیم. مشابه همین طرح در پالایشگاه اصفهان توسط پیمانکاران داخلی در حال اجرا است.
انتظار می‌رود تا پایان سال 1404 این طرح به بهره‌برداری برسد و تولید نفت کوره کم گوگرد روزانه 90 هزاربشکه در روز خواهد بود. نیاز سوخت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط بدون تحریم 1،5 میلیون تن در سال برآورد شده که با اجرای کامل طرح فوق، سوخت کم گوگرد در اصفهان تولید خواهد شد که بیش از 3 برابر نیاز کشتیرانی کشورخواهد بود.

  برای تولید هر لیتر فرآورده نفتی، چه میزان سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه در کشور نیاز است؟
برای پالایش هر بشکه خوراک حدود 30 تا 35هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز است به عبارتی برای ساخت یک پالایشگاه 200 هزاربشکه‌ای نفت خام حدود 6 تا 7 میلیارد دلارسرمایه نیاز خواهد بود و درشرایط فعلی، تولید هر لیتر بنزین 18 هزار تومان هزینه در بردارد که این رقم برای هر لیتر نفتگاز 18 تا 20 هزار تومان است. البته برای تولید هرلیتر نفت کوره استاندارد (کم گوگرد) 30 تا 32 هزار تومان است. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مدعی هستند با قیمت‌های پایین‌تر امکان تولید وجود دارد، لذا امکانات مورد نیاز در اختیار برخی ازشرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

  بنزین تولیدی و توزیعی در کشور دارای چه استانداردهایی است؟
ما گریدهای مختلفی از بنزین را متناسب با توانمندی شرکت‌ها تولید می‌کنیم. به عبارتی بنزین ۸۷، ۹۱ و بنزین ۹۵ تولید و توزیع می‌شود.این بنزین‌ها به لحاظ عدد اکتان، با هم متفاوت هستند اما به لحاظ دیگر مشخصات با هم فرقی ندارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۰۲۹۵۸۱۱:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
بله زمزمه گرانی همه چی هست
صالح۳۰۰۳۰۴۴۱۲:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۸
هزینه هر ساعت کار معمولی هم 12 یورو است ؟
ناشناس۳۰۰۳۳۲۷۱۴:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
وقتی بحث مقایسه میشه اصلا حقوق ها را با دنیا مقایسه نمی کنن
ناشناس۳۰۰۳۱۱۸۱۳:۱۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۲۸
میشه یکبار هم درآمد های اروپا و آمریکا و کشورهای پیشرفته را ملاک کار قرار بدن و درآمد ما را به اونا برسونن ؟
ناشناس۳۰۰۳۷۸۵۱۸:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
بنزین را نباید گران کرد. تمام
ناشناس۳۰۰۳۱۴۳۱۳:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۲۸
چرا با دلار تلگرامی، حساب می کنید؟
ناشناس۳۰۰۳۵۹۴۱۶:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
باید بپرسیم اصلا چرا با دلار حساب می‌کنید؟ اگر هم با دلار حساب می‌کنید باید بگویید هزینه هر لیتر بنزین کمتر از ۰.۵ دلار است و با دلار ۴۰هزار تومنی می‌شود حدود ۱۸ تا ۲۰ و این یعنی با دلار ۱۰هزار تومنی هزینه هر لیتر بنزین بین ۴ تا ۵ تومن است. آقایون قیمت دلار را پایین بیاورید همه این محاسباتتان عوض می‌شود.
ناشناس۳۰۰۳۴۳۱۱۵:۱۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
واردات خودرو آزاد شود و قیمت بنزین هم لیتری ۲۰ تومن
مهدی۳۰۰۳۷۰۳۱۷:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
کاش زندگی مردم را با همین کشورهای خلیج فارس وعراق جنگ زده مقایسه کنند
ناشناس۳۰۰۲۹۷۵۱۱:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
جواب نمیده چون گران کردن بنزین اولا تورم شدیدتری ایجاد میکنه دلار بازم بالاتر میره بعد خود دولت و نیروهای انقلابی زیر سوال خواهند رفت چون سال 98 مخالف دولت روحانی بودند و می گفتند افزایش قیمت بنزین اشتباه بوده راه حل کاهش نرخ دلار هست
ناشناس۳۰۰۳۰۹۶۱۳:۰۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۸
عزیزم 4 سال تورم 40 درصدی و عدم افزایش قیمت یعنی چی؟ یعنی دستکاری در قیمت و اقتصاد و افزایش هزینه تولید و خودش عامل تورم(حال افزایش قاچاق و مصرف بماند که مجبور می شوید به خاطر آن قیمت دستکاری بنزین وارد کنید)، هرسال باید افزایش قیمت پیدا کند وقتی تورم بالا دارید تا اقتصاد درجا نزند و اگر ایرادی گرفته شده بود به نحوه افزایش آن بر می گشت که پنهانی و یک شبه انجام گرفت
ناشناس۳۰۰۳۲۵۷۱۴:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
حالا اگر دو روز قبل از افزایش گفته می شد چه فرقی می کرد؟
ناشناس۳۰۰۳۳۲۱۱۴:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
عزیزم خود افزایش نرخ بنزین عامل تورم بیشتر میشه و سیکل معیوب درست میشه یه زمانی بنزین 100 تومن بود الان 3 هزار تومنه ایا با افزایش نرخ بنزین وضع درست شد؟ خیر دولت دلار را میبره بالا بعد میگه بنزین به نرخ جهانی ارزونه خب دلار را بالا نبر دولت باید ابتدا دلار را بیاره پایین ریال را ارزشمند کنه بعد حقوق ملت را جهانی کنه بعد بنزین را بالا ببره درستش اینه نه اینکه حقوق به ریال باشه بعد بگه که بنزین به نرخ جهانی مقایسه باید بشه دلار را بیار پایین ریال را ارزشمند کن تورم را درست کن
ناشناس۳۰۰۳۵۴۷۱۶:۱۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۸
اولا کسی نگفت با نرخ جهانی محاسبه شود وقتی دستمزد جهانی نیست دوم هم تورم به دلیل دلار نیست بلکه تورم باعت افزایش دلار می شود البته به غیر از سال 97 که بالاتر از تورم بالا رفت به خاطر ایجاد ارز 4200 یا 01 به دلیل ایجاد 28500 سوم هم اینکه یک دفعه ای چند برابر شود یعنی شوک به اقتصاد تا این که هر سال یک مقداری بالا برود و شوک درست نشود چهارم اینکه هزینه این عدم افزایش از کجا تامین می شود؟!! چاپ پول؟
سعید۳۰۰۴۵۲۵۰۰:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۲۹
اون در کشورهای دیگه هست که تورم باعث افزایش ارزهای خارجی میشه. اینجا به وضوح به دلیل روابط بین المللی و محدود شدن بیش از پیش فرصتهای خدماتی و تولیدی و تجاری، اول دلار گرون میشه و به تبع اون تورم ایجاد میشه
ناشناس۳۰۰۲۹۸۲۱۲:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خوب دولت مثلا برآمده از دل ملت و مطیع امر رهبری داره از پیام نوروزی حضرت آقا تبعیت میکنه !!
ناشناس۳۰۰۳۵۱۹۱۶:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۲۸
این قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان برای هر لیتر بنزین را با دلار ۴۰ و ۵۰هزار تومان حساب کردند اگر دلار ۱۰تومن شود بدون هیچ تغییر دیگر هزینه هر لیتر بنزین می‌شود حدود ۴هزار تومن پس این قیمتی که می‌گویند درست نیست و گران کردن آن هم نتیجه‌ای جز افزایش تورم و افزایش قیمت دلار ندارد یعنی پس از مدت کمی که بنزین را کردید ۱۰ تومن دلار بالاتر می‌روید آنوقت باید بگویید هزینه هر لیتر بنزین ۴۰هزار تومن است و این داستان همچنان ادامه پیدا می‌کند پس تنها راه این است که دلار را به قیمت محاسبه شده واقعی (بین ۸تا ۱۲تومن) برسانید
ناشناس۳۰۰۲۹۸۴۱۲:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
در اینکه بنزین در تمام کشورهای همسایه گران تر است و این یارانه نامبارک باعث قاچاق سوخت و مصرف بی رویه بنزین در کشور شده هیچ شکی نیست در اینکه قیمت باید افزایش پیدا کنه هم اصلا شکی نیست ولی آنقدر گرانی و تورم و بی ارزش شدن پول ملی و فشارهای بی منطق فرهنگی اعصاب مردم را له کرده و کمر مردم را خم کرده هیچ دولتی حاضر به پذیرفتن ریسک افزایش قیمت نیست
ناشناس۳۰۰۳۰۸۷۱۲:۵۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۸
اتفاقا در همه این چیزایی که گفتی از گرون کردن شک هست حقوق کارگر چقدر هست آیا در افزایش آن به نرخ خلیج فارس شک هست؟
ناشناس۳۰۰۳۲۵۵۱۴:۰۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
داره می گه مشکلات اقتصادی و کم بودن ارزش پول ملی کمر مردم را خم کرده
محسن۳۰۰۳۲۴۹۱۴:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
يعني بي حجابي و ولنگاري رو رها كنن چون مساله اقتصادي از جمله بنزين بغرنج شده؟؟
خودرو۳۰۰۲۹۸۶۱۲:۰۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خودرو با کیفیت و کم مصرف تولید بکنید قطعا مصرف بنزین خیلی میاد پایین دنیا به سمت ماشین برقی و هیبریدی رفته ما هنوز خودرویی تولید میکنیم که در شهر صدی سیزده مصرف میکنه
ناشناس۳۰۰۴۳۴۷۲۳:۰۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
تولید خودرو در ایران توجیه اقتصادی ندارد.
مثبت نگر۳۰۰۲۹۸۹۱۲:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۲۸
بوی گرون شدن بنزین به مشام میرسه
ناشناس۳۰۰۲۹۹۳۱۲:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۲۸
هر وقت حقوق واقعی برای حقوق بگیران پرداخت کردید قیمت تمام شده حساب کنید.
ناشناس۳۰۰۳۰۰۱۱۲:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خیابانها پر شده از ماشین های تک سرنشین طرف برای خرید ماست و سبزی از تره بار محل هم ماشین سوار می شه خانمه برای رفتن به باشگاه محل ماشین شش سیلندر سوار می شه در بسیاری از محلات هر خانواده سه یا چهار ماشین سواری داره و ماشین داشتن شده سبک زندگی چرا ؟ 1- بنزین فراوان و ارزانه 2- حمل و نقل عمومی توسعه کافی . مناسب نداره 3- ماشین داشتن و ماشین سوار شدن در شهر یک پرستیز اجتماعی است ولی : تورم و گرانی و تحریم و مسائل دیگر مجال اصلاح این فرهنگ غلط را نمی دهد وگرنه در کشورهای اروپایی هیچ کس به این سبک ماشین سواری نمی کند و پیاده روی و دوچرخه سواری جزو فرهنگ مردم است و خودرو شخصی فقط برای مسافرت خارج شهر استفاده می شود و وسایل حمل ونقل عمومی بسیار راحت و در دسترس است
ناشناس۳۰۰۳۱۲۳۱۳:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
بنزین به دلیل بی ارزش شدن ریال ارزون شده اگر ریال ارزشمند بشه و مثلا هر هزار تومن بشه یک دلار اون وقت بنزین 3 هزار تومنی 3 دلاره و گرونه خود دولت مقصر هست چون پول چاپ می کنه و ریال بی ارزش و بنزین هم روز به روز ارزونتر میشه
ناشناس۳۰۰۳۱۴۲۱۳:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
کشورهای اروپایی اولا به دلار حقوق میگیرند و دوما زیرساخت حمل و نقل عمومی را توسعه دادند. در کشور ما گران کردن بنزنی یعنی گران شدن گوشت، میوه و خواربار و مسکن و دارو و همه چیز. مشکل ارزانی بنزین نیست مشکل از دست دادن ارزش پول ملی است.
ناشناس۳۰۰۳۰۱۱۱۲:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
واقعا جالبه! از آن طرف با بی تدبیری مدام قیمت دلار را بالا می برید و بعد از این طرف هزینه بنزین، گندم و سایر اقلام خوراکی و خدماتی را با نرخ دلار آزاد محاسبه می کنید و منتش را سر مردم می گذارید!! آیا دستمزد ما به دلار محاسبه و به مقدار متوسط جهانی پرداخت می شود؟؟
مجتبی یارمحمدی۳۰۰۳۰۱۴۱۲:۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
هزینه زندگی یک خانواده کارگر هم در ایران حدود ۱۵ میلیون تومن در ماهه اما حقوق همون کارگر ۸ میلیون تومنه ! هر وقت حقوق دستمزد واقعی شد ، قیمت بنزین و آب و برق رو هم واقعی کنید . اونوقت هر کسی که اعتراض نا به حق کرد رو هر کاری خواستید باهاش بکنید !
ناشناس۳۰۰۳۰۳۴۱۲:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۲۸
۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومنی و ۱۵۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومنی بدین بقیش رو لیتری ۲۰ هزار کنید. در هیچ جای دنیا بنزین رو اینجوری مصرف نمیکنن.طرف تا سر کوچه میره گوجه بخره ماشین میبره. این بی فرهنگی رو جمع کنید
مصطفی۳۰۰۳۰۵۵۱۲:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
باید دید قیمت بنزین رو با دلار تلگرامی حساب کردن یا با قیمت دلار واقعی - میان دلار رو 50 هزار تومن در نظر می گیرن بعد میگن باید 18 هزار تومن باشه در حالی که هم دلار ارزون تر از دولت می گیرن هم وام های ارزی با قیمت پایین دریافت می کنند ولی خیلی دوست دارند که قیمت بنزین رو با دلار 50 هزار تومن محاسبه کنند
علی۳۰۰۳۰۵۷۱۲:۴۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خدا وکیلی 18 هزارتومان بسیار کم بوده و حتما باید 50 هزارتومان ، یعنی 1 دلار باشد. اما از انصاف نگذریم حقوق کارگر هم باید حداقل ماهی 1000 دلار شده و تورم هم مانند کشورهای منطقه که ما دائم از ایشان انتقاد کرده و خود را بالاتر و برتر میدانیم صفر گردد که مردم لااقل چند سالی نفس راحت بکشند. چون در سالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید تو رم مهار شود، دقیقا مسوولین ناکار بلد ما به عکس عمل کرده و از ابتدای سال‌جاری قیمت ها رو به رشد بوده و اول کاری تاکسی ها 45 درصد، دارو 70 درصد، خودروها 40 درصد، گوشت 500 هزارتومان، و مسکن ... همینطور در حال افزایش است.
حسن۳۰۰۳۰۶۶۱۲:۴۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خوب دولت دلار را گران نکند تا اختلاف قیمت پیش نیاید جهت اطلاع مصرف بنزین کشور حداکثر ۵۰ میلیون لیتره نه بیشتر ، ترکیه و ما به لحاظ جمعیت و تعداد ماشین تقریبا برابریم ولی مصرف بنزین در ترکیه حدود ۲۵ میلیون لیتره به چند دلیل ماشینهاشون کم مصرفه و تعداد ماشنهای با مصرف گاز هم از ایران بیشتره این دو فاکتور را بذاریم رو هم ۲۵ میلیون لیتر نمیشه شک نکنید مصرف تو ایران ۵۰ میلیون لیتر نیست. پس تتیجه میگیریم بقیه مصرف اعلامی را دولت صادر میکند.
ناشناس۳۰۰۳۰۷۱۱۲:۴۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۸
جالب است که دولت و حکومت به جای عرضه خودروهای کم مصرف و هیبریدی و برقی که به شدت به کاهش مصرف بنزین کمک میکند خودروهای با تکنولوژی قدیمی و مصرف زیاد به بازار وارد میکند و سپس به فکر گران کردن بنزین می افتد! چرا دولت نمیتواند مسئله را از راه درست حل کند؟ آیا نمیتواند یا نمیخواهد؟ منافع عده ای در مصرف هر چه بیشتر بنزین است و جلوگیری از عرضه خودروهای هیبریدی و برقی با قیمت مناسب زیرا در این صورت دکه خودروسازان و دلالان وابسته و نیز دلالان و رانتی های بنزین تخته میشود!
ناشناس۳۰۰۳۰۷۳۱۲:۴۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
هزینه هر ساعت تحت تحریم بودن چقدره؟
ناشناس۳۰۰۳۰۹۹۱۳:۰۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
قیمت دلار غیر طبیعی هستش باید زیر ۳۰ هزار تومان بشه قیمت دلار
ناشناس۳۰۰۳۱۰۶۱۳:۰۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۸
این ادعا براساس گفتمان طرفداران سیاست های تعدیل چندین سال است عنوان می شود. مردم هر روز فقیرتر و بدبخت تر می کنند. نفتی که ملی است را با قیمت بالاتر از جهانی به پالایشگاه های داخلی می فروشند. پالایشگاه های ایرانی بهره وری درستی ندارند و هزار مشکل دیگر. حالا دنبال جو روانی برای افزایش قیمت ها هستند!
ناشناس۳۰۰۳۱۱۹۱۳:۱۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خط فقر بیست میلیون شده ؟
ناشناس۳۰۰۳۱۲۷۱۳:۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
افزایش مصرف بنزین با توجه به مشکلات مالی مردم و کم شدن صفرها این نتیجه را اثبات می کند که خودرو های تولیدی داخل مصرف بالاتری دارند . مردم ایران تاوان هزینه های بالای خودرو سازان داخلی را می دهند هم مصرف سه برابر استاندارد و هم قیمت چند برابر خرید خودرو.
ناشناس۳۰۰۳۱۳۱۱۳:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۸
دولت هم بنزين را گران ميکند و هم دسترسي مردم به اتومبيل کم مصرف هيبريدي را بخاطر ايرانخودرو و سايپاي ورشکسته ، بسته است . در ترکيه قيمت بنزين لحظه ايي است و بر اساس قيمت جهاني بالا و پايين ميشود . ولي در عوض خريد اتومبيل مثلا تويوتا پريوس که مصرف آن در صد کيلومتر فقط 3 ليتر است ، به آساني ميسر است . ما در ايران بايد بابت سمند با مصرف صدي 11 ليتر ، 800 مليون تومان پول بدهيم و زمزمه هاي گراني بنزين تا 18 هزار تومان هم بدنمان را به لرزه در بيارد .
ناشناس۳۰۰۳۱۴۶۱۳:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
مشکل ارزانی بنزین نیست بلکه بی تدبیری و بی ارزش شدن پول ملی است چرا دلار را 50 هزار تومان حساب می کنید مگر رییس بانک مرکزی نمی گوید که ارز بازار آزاد را قبول نداریم!!! چرا به جای گرانی بنزین که همواره سبب تورم شده و تورم باعث گرانی دلار شده به فکر تقویت ارزش پول ملی نیستید قرار بود با حذف ارز 4200 اقلام اساسی به قیمت دلار ثابت باشد از 25000 تومان به 60000 تومان رساندید
ناشناس۳۰۰۳۱۵۵۱۳:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
واقعا چجوری ححساب کردید به عدد 18000 تومانی رسیدی با دلار چند طول عمر پالایشگاه چند ؟ از اشتباه بودن این محاسبات همین بس که هزینه تولید بنزین کمتر از مازوت هست !!
علی۳۰۰۳۲۱۵۱۳:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
برای بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای مبنایی تعیین شود و بقیه به قیمت روز فروخته شود تا از خروج به کشورهای همسایه جلو گیری شود.
ناشناس۳۰۰۳۲۲۸۱۳:۵۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
مبنای نرخ تسعیر ارز در محاسبه قیمت تمام شده بنزین چیست؟ همان نرخ و نوسانات آنرا در حقوق و دستمزد اعمال کنید سپس بنزین را محاسبه کنید. درحقیقت قیمت تمام شده بنزین با توجه به محاسبات تاثیر تورم در دستمزدها، رقمی در حدود دو تا سه هزارتومان بیشتر نیست.
ناشناس۳۰۰۳۲۸۳۱۴:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خوب بخاطر دارم در زمان دولت آقای خاتمی دولت هر سال درصدی به نسبت تورم قیمت بنزین را افزایش میداد و اینگونه هم مصرف کنترل و هم قیمت بنزین مانند سایر اقلام بالا میرفت و مشکلی پیش نمی آمد . بعد مجلس هفتم به ریاست حداد عادل با شعار مقابله با تورم این کار را قطع کرد و نتیجه آن کار اشتباه به تفاوت ده برابری قیمت بنزین امروز انجامیده که نه کسی جرات دست زدن به آن را دارد و نه حضرات بخاطر این اشتباه معذرت خواهی می کنند .
ناشناس۳۰۰۳۹۳۷۱۹:۵۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
عزيز اگر سياستهاى دولت خاتمى ادامه ميدادند الان اين همه مشكل نداشتيم
ناشناس۳۰۰۳۳۰۰۱۴:۳۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۲۸
حقوق تمام شده کارگر و کارمند با فوب خلیج فارس چند در میاد به دلار؟
ناشناس۳۰۰۳۴۱۷۱۵:۰۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
درحال حاضریکدستگاه تویوتالندکروز۲۰۱۸ درحدصفرازکشورعراق خریداری بشه حدود۶۰هزاردلاره اونوقت داخل کشورما ۲۰۱۲ حدود۱۳میلیاردقیمت میخوره، چرا؟
لا۳۰۰۳۴۲۰۱۵:۱۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۲۸
مگر زمان دولت روحانی بنزین را به لیتری 3000 تومان نرسانید در حالیکه دلار 3700تومان بود خودتان دلار را گران میکنید بعد سر مردم خالی میکنید
لا۳۰۰۳۴۳۹۱۵:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۸
ما تقریبا سالیانه نزدیک به 30 میلیارد دلار یارانه بنزین به مردم می‌دهیم البته با احتساب لیتری پنجاه هزار تومان راه حل مسئولان جهت جلوگیری از مصرف بی رویه سوخت و جلوگیری از قاچاق   گران کردن سوخت یا متعادل کردن قیمت آن است حالا چه بلایی سرم مردم میاد مهم نیست آیا این راه حل نیاز به اینهمه متخصص و دکتر اقتصاد داره؟ با این شیوه مدیریت چگونه به آینده امید ببندیم؟ راه حلی که من دارم اینه که با یک تیر چند هدف مهم بزنند. امکاناتش هم در کشور موجود هست 1- یک موتور کم مصرف با قدرت خوب با مصرف صدی کمتر از 5 لیتر را مهندسی معکوس کرده و روی ماشین های سواری نصب میکنیم 2- موتور ماشین وانت  نیسان و مزدا را تعویض کرده و موتور ال 90 که قدرت 110 اسب بخار دارد را جایگزین موتور قبلی میکنیم با انجام این کارها میانگین مصرف بنزین ماشین ها از 10 لیتر به 5 لیتر کاهش پیدا می‌کند
ناشناس۳۰۰۳۵۴۵۱۶:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۲۸
سال مهار تورمه آیا باید دقیقه به دقیقه گرانی ها را بپذیریم.
ناشناس۳۰۰۳۷۸۲۱۸:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۸
مردم در حال حاضر با احتساب تورم مواد غذایی و قیمت دلار عملا غیر مستقیم بنزین را لیتری سی هزار تومان میخرند و چون مبلغ را مستقیم نمی پردازند احساس گرانی نداشته ‌ودر مصرف آن کما اینکه بسیاری حتی اسراف میکنند
ناشناس۳۰۰۳۷۸۷۱۸:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۸
ماشین با موتور پرمصرف ۴۰ سال قبل تولید می کنند ........ماشین روز دنیا را به قیمت کشورهای حوزه خلیج فارس به مردم بدهید بعد بنزین را گران کنید
ناشناس۳۰۰۴۰۲۸۲۰:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۸
چرا قیمت بنزین با دلار حقوق و دستمزد حساب نمیکنید؟
یک دوست۳۰۰۴۳۷۰۲۳:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۸
سلام.. اگر هزینه تولید یک لیتر بنزین 18 هزار تومان است پس چرا بنزين را لیتری 500 تومان می فروشند؟
امیر۳۰۰۴۵۳۱۰۰:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۲۹
بنظرم کار دولت منطقی ۳۰۰۰ تومان الان پولی نیست دولتی سهمیه ای ۶هزار و آزاد ۱۲ هزار تومان بشه باز خوبه فکر نکنم زیاد به طبقه پولدار فشار بیاد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. قدردان پلیس هستیم اما...

  5. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  6. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  15. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. فکرش را هم نمی کردند!

  22. چماق بنزین !

  23. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  24. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

آخرین عناوین