چگونه رستوران ها و کافه ها از تهدید کرونا، فرصت ساختند؟

گزارش بازرگانی،   4010115023

تقریبا دوسالی هست که از شیوع کرونا در ایران میگذرد و ما میخواهیم دراین نوشتار تاثیرات کرونا روی کسب‌وکار کافه ها و رستوران ها رو بررسی کنیم.

در ابتدای پاندمی وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم تصمیماتی مبنی بر محدودیت‌های تردد و تجمع اتخاذ نمودند که پیرو این قوانین بسیاری از شاغلین در این صنف مجبور شدند در چندین نوبت و ماه‌های متمادی کسب و کار خودشون رو تعطیل کنند و در طی این تعطیلات، تعداد زیادی از مشتریانشون رو از دست دادند و به طبع این شرایط کسب وکارشون به شدت آسیب دید یا تصمیم به واگذاری گرفتند.

با تعطیل شدن تعداد نسبتاً زیادی از کافه‌ ها و رستوران ها، بسیاری از خاطرات و احساسات زیبایی که در ذهن ما به یادگار از این مکان ها بود، تکرار نشد و ناراحتی و تاسف بسیاری رقم خورد.

اما در همین شرایط، بعضی از صاحبین این مشاغل با مقاومت در برابر مشکلات، سعی در حفظ کسب‌وکارشون داشتن و با تصمیمات و راهکارهایی که اتخاذ کردن توانستند مشتریان خوبی جذب کنند و رونق بالایی داشته باشند. این راهکارها مثل اختصاص فضای باز در مکان کافه و رستوران و مهمتر از اون استفاده بهینه از بستر فضای مجازی و ارائه خدمات آنلاین بود.

مهمترین بخش این خدمات سفارش‌گیری آنلاین هست که بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. همچنین ارائه منو دیجیتال، رزرو آنلاین میز ، نظرسنجی از مشتریان و در نهایت پرداخت آنلاین جزو خدمات این کافه و رستوران ها بود.

مزیت های انلاین بودنِ خدمات برای مشتریان و مدیران کافه ها و رستوران ها بسیار زیاده و ما در اینجا قصد داریم چند نمونه از مهم‌ترین هاشون رو براتون بگیم:

1- سهولت سفارش از منوی دیجیتال و پرداخت انی از طریق درگاه که موجب جلوگیری از ازدحام مقابل صندوق کافه ها و رستوران ها می‌شود. همچنین خطای انسانی رو در ثبت و ارسال سفارش به حداقل میزان خود می رساند که این موارد تجربه خوب ورضایت مندی مشتریان از کافه رستوران ها رو افزایش می‌دهد.

2- کافه ها و رستوران ها سالانه هزینه های میلیونی رو بابت چاپ منوهای کاغذی پرداخت میکنن که باز هم در بعضی از مواقع همه مواردِ داخل منو رو نمیتونن به مشتریان ارائه بدن و بنا به شرایط نمیتونن مواردی رو از منوشون حذف و یا به اون اضافه کنن. اما استفاده از منوهای انلاین هم جلوی هزینه های زیاد تولید منوهای کاغذی رو گرفته، هم میتونن هر زمان که لازم بود قیمت ها و موارد داخل منو رو با توجه به شرایط تغییر بدن.

3- داشتن سایت اختصاصی با امکان فروشِ یکپارچه یا راه اندازی شعبه مجازی کافه رستوران علاوه بر شناخته شدن در گوگل و افزایش اعتبارِ برندِ کافه رستوران، سفارش های آنلاین مشتریان رو به طور مستقیم به کافه و رستوران متصل میکنه که در افزایش فروش و کاهش هزینه موثره. سایت رستوران و کافه موجب میشه مشتریان راحت و با گوشی خودشون، منوهای روز رو مرور کنند، از جدیدترین غذاهای رستوران مطلع بشن، تصاویر جذاب و باکیفیتِ غذا و نوشیدنی رو ببینند و راحت سفارششون رو ثبت کنند. همچنین، رستوران ها و کافه ها میتونن از سایت خودشون به عنوان تابلو تبلیغات که همیشه در دید مشتری هست، نیز استفاده کنند.

4- ارسال فاکتور انلاین و امکان پرداخت انلاین مشتری و اتصال همه اینها به سیستم صندوق رستوران و کافه باعث میشه که هم در هزینه های گران کاغذهای رول برای رسید و پرینت ها صرفه جویی زیادی بشه، هم هزینه های پرسنلی کاهش پیدا کنه، و هم مشتری تجربه خوشایند پرداخت روی میز رو داشته باشه.

طراحی و برنامه نویسی هر کدام از این موارد فوق به تنهایی سخت و زمان بر هست و از همه مهم تر زمانی که این برنامه‌ها و نرم افزارهای رستوران و کافه یکپارچه و با هم هماهنگ نباشند، هم زحمت خیلی زیادی برای مدیریت کافه و رستوران ایجاد می‌کنن، هم کافه رستوران مهمترین داراییش یعنی یکپارچگی داده‌ها رو از دست می‌دهد.

مجموعه ماپرا بعد از بررسی این نیازها و مشکلات، نرم افزار یکپارچه مدیریت رستوران و کافه رو طراحی کرده که با استفاده از این سیستم امکان استفاده از

-منو دیجیتال (قابل سفارش دهی)

-پرداخت انلاین و پرداخت روی میز

- فاکتور انلاین

-باشگاه مشتریان

-فروش انلاین با سایت اختصاصی

- مدیریت سفارش های حضوری و انلاین

مدیریت انلاین کافه و رستوران از هرجا (اندروید و iOS)

-گزارش های دقیق و تحلیل های مالی

-نظرسنجی هوشمند

-درگاه پرداخت اختصاصی

- اتصال به پرینتر ( انواع پرینترها)

رو دارید که میتونیم مهمترین بخش این امکاناتِ یکپارچه رو مدیریت انلاین کافه و رستوران از هر جا حتی با گوشی موبایل در هر زمان و مکان بدونیم که موجب راحتی فوق العاده مدیران کافه ها ورستوران ها می‌شود؛ همان چیزی که مدت ها به دنبالش بودید.

با توجه به این که این حوزه کسب و کار بعد از شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه شدند و هنوز با این مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کنند و همچنین در ماه رمضان مدت طولانی از بازه زمانی فعالیت خود را از دست میدهند، مجموعه ماپرا برای حمایت ویژه از این مشاغل، پکیج 1ماهه خدمات خود را ویژه ماه مبارک رمضان برای ایجاد تجربه حس خوبِ مدیریت انلاین به فعالان این صنف ارائه می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس ماپرا در https://mupra.ir/cr مراجعه نمایید.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. چرا اسد رفت؟!

  2. ذوق زدگان وطنی در فردای سوریه !

  3. تردید یا قاطعیت؟! یک قانون و هزار حرف

  4. مزد خوش خدمتی جولانی به اسراییل

  5. مطالبه به حق یا فشارِ ناحق؟!

  6. نماینده مجلس : بی حجابی ، اعتراض به عملکرد ماست / مردم ناراضی هستند، ابتدا باید مشکلات اقتصادی آنها را حل کنیم

  7. «کیا» جان روحت شاد !

  8. رهبر انقلاب: وقایع سوریه محصول نقشه آمریکایی و صهیونیستی است/ یک دولت همسایه هم ایفای نقش می‌کند/ بدون شک مناطق تصرف‌شده‌ آزاد خواهد شد

  9. هیولای نئولیبرالیسم «اسد» را بلعید!

  10. تحلیل "نیویورک تایمز" از سقوط بشار اسد

  11. آغاز «نمی‌گذارند»‌های پزشکیان/ کمی هم به اقتصاد بپردازید آقای همتی!/ توصیه زیدآبادی به افرادی که از سقوط بشار اسد شاد شده‌اند

  12. اجرای قانون حجاب به تاخیر افتاد/ جزئیات تصمیم شورای امنیت ملی کشور

  13. دردسرهای اردوغان با سوریه جدید

  14. اتهام‌افکنی‌های عجیب علیه قالیباف/ انتقاد شرق از سخنان جواد لاریجانی/ یک ادعا درباره رویگردانی بشار اسد از ایران

  15. عاقبت «با دشمنان مدارا»/ یک کنایه تند به شمخانی/ نگاه عبدی به ضعف شناختی‌ ایران پیرامون وقایع سوریه

  16. بزک کردن تروریست ها !

  17. سرخوشی ترک‌ها در سوریه

  18. انتقاد از تخریب جلیلی و رویکرد سخنگوی دولت/ هشدارهای پیاپی به پزشکیان/ سقوط اسد از منظر باهنر

  19. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

  20. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

  21. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

  22. اردوغان:‌ رهبر واقعی یکی منم، یکی پوتین !

  23. جریمه‌ها در قانون حجاب بر چه اساسی تعیین شد؟

  24. راه پرپیچ و خم بنزینی به کجا ختم می‌شود؟

  25. چرا درباره تحریر‌الشام باید نگران بود؟

آخرین عناوین