آشنایی با نکات مهم بیمه مسافرتی، شرایط و پوشش های آن

گزارش بازرگانی، 153660،   4011203037

همه ما می‌خواهیم سفری لذت‌بخش داشته باشیم و در ایمنی کامل به مسافرت برویم؛ اما حادثه همیشه در کمین است. بیمه مسافرتی یکی از مواردی است که خیال شما را در سفر راحت می‌کند. برای اینکه خسارت‌های ناشی از حوادث را به کمترین سطح ممکن برسانید، بهتر است امکاناتی مانند بیمه مسافرتی را پشت گوش نیندازید و حتما انجامش دهید. اگر به‌دنبال خدماتی برای بیمه سفر خارجی و داخلی هستید، اگر بیمه مسافرتی برای آمریکا یا اروپا می‌خواهید یا برنامه‌ریزی کرده‌اید به شهرهای کشورمان یا نقاط دیگر جهان سفر کنید، این مطلب را درباره بیمه مسافرتی بخوانید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی پوششی است که به شما کمک می‌کند خسارت‌های ناشی از حوادث سفر را جبران یا کمتر کنید. با این بیمه می‌توانید در شهرها و کشورهای مختلف هزینه‌هایی مانند هزینه‌های پزشکی را راحت‌تر بپردازید. بیمه مسافرتی انواع گوناگونی دارد که از آن جمله می‌توان به بیمه سفر خارجی، پوشش بیمه مسافرتی شینگن و... اشاره کرد. برای خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور یا بیمه مسافرتی داخلی کافی است شرایط و پوشش شرکت‌های مختلف را بررسی کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

پوشش های بیمه مسافرتی چگونه است؟

حال این سوال پیش می‌آید که بیمه مسافرتی چه خسارت‌ها و حوادثی را پوشش می‌دهد؟ در واقع شرایط مختلفی از حوادث و مشکلات سفر تحت پوشش بیمه سفر قرار می‌گیرند. برای مثال:

·هزینه‌های دندانپزشکی و پزشکی

·هزینه دارو

·هزینه بستری بیمار

·هزینه رعایت‌نکردن قوانین شهروندی در کشوری دیگر.

اگر قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید، بهتر است خرید بیمه مسافرتی را حتما در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر راهی کشورهای ناحیه شینگن می‌شوید، لازم است که بیمه مسافرتی خارجی شینگن را حتما تهیه کنید. از کشورهای عضو شینگن باید به ایتالیا، فرانسه، آلمان، نروژ، دانمارک و... اشاره کرد. بیمه مسافرتی خارجی برای مقاصد نزدیک به کشورمان مثل گرجستان یا ارمنستان هم در بسیاری از موارد لازم است و می‌تواند از شما در مقابل هزینه‌های احتمالی سفر پشتیبانی کند؛ برای مثال، اگر به گرجستان سفر می‌کنید، باید بیمه مسافرتی گرجستان را تهیه کنید.

مدت اعتبار بیمه مسافرتی چقدر است؟

بیمه‌های مسافرتی ۹۲ روز پشت سر هم اعتبار دارند. مدت اعتبار این بیمه‌ها از زمان خروج از کشور و با دریافت مهر خروج از کشور روی گذرنامه شروع می‌شود و مدت اعتبارش هم در شرکت‌های مختلف متفاوت است. مدت اعتبار بیمه مسافرتی از ۶ ماه تا یک‌ سال است. بسته به اینکه بیمه مسافرتی داخلی انتخاب می‌کنید یا به‌دنبال خرید بیمه مسافرتی خارجی هستید، باید به زمان اعتبار هم دقت داشته باشید.

مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی گیرند کدامند؟

اگر قصد استفاده از خدمات بیمه‌های مسافرتی را دارید، باید با مواردی هم آشنا باشید که تحت پوشش این بیمه‌ها قرار نمی‌گیرند. مواردی که از سوی بیمه مسافرتی پوشش داده نمی‌شوند عبارت‌اند از:

·ابتلا و بازگشت بیماری‌های سابقه‌دار

·موارد ناشی از جنگ و تجاوز های نظامی و شرایطی از این دست

·هزینه‌های شرکت در مسابقاتی مانند دوچرخه‌سواری

·زایمان در خلال ۳ ماه مانده به موعد آن

·هزینه مواد مخدر و الکل

·هزینه‌های مربوط به درمان‌هایی نظیر فیزیوتراپی

گزینه‌های دیگری هم هستند که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرند. یادتان باشد که در انتخاب شرکت مناسب از پیش درباره شرایط و پوشش‌دهی‌ها اطلاعات داشته باشید. بنابراین اگر قصد خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور را دارید یا برای سفرهای داخلی به‌دنبال استفاده از خدمات بیمه هستید، حتما گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و بدانید که چه مواردی تحت پوشش بیمه نیست.

عوامل موثر در قیمت بیمه مسافرتی چیست؟

شرکت‌های مختلف بیمه‌های سفر را با شرایط و قیمت‌های مختلفی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. قیمت‌گذاری‌های آنها هم یکسان نیست. عوامل گوناگونی می‌توانند روی قیمت بیمه مسافرتی اثر بگذارند که عبارت‌اند از:

·سن مسافر

·تعداد روزهای سفر

·کشور مقصد

·سابقه پزشکی و درمان

·سقف تعهدات مالی.

برای مثال، سقف تعهدات مختلف برای فروش بیمه مسافرتی متنوع و متغیر است. هرچه سقف تعهدات بالاتر برود، هزینه و قیمت بیمه هم افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، باید به شهر یا کشوری که در آن سفر می‌کنید دقت کنید. مثلا اگر قصد خرید بیمه مسافرتی دبی را دارید، باید با در نظر گرفتن عوامل اثرگذار بر قیمت و نیازسنجی شرایط خود در دبی دست به انتخاب و خرید بزنید. برای هر شهر یا کشور دیگری هم همین امر صادق است.

بهترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت ها ارائه می دهند ؟

شرکت‌های مختلفی بیمه مسافرتی ارائه می‌کنند؛ اما با مقایسه و بررسی آنها باید بهترین‌ها را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی بهتر است قیمت‌ها را مقایسه کنید، سقف پوشش و شرایط ارائه خدمات را ارزیابی کنید، سپس اگر میان این‌ها تناسبی وجود داشته باشد و خدمات شرکت نیازهایتان را برآورده کند، می‌توانید برای خرید اقدام کنید. از میان شرکت‌های فعال در این حوزه باید به بیمه مسافرتی ملت و سامان اشاره کنیم. این دو شرکت پوشش‌های متنوعی برای بیمه مسافرتی در نظر می‌گیرند و مزایای مختلفی دارند. برای مثال، بیمه مسافرتی سامان برای سفر خدماتی مانند فوریت‌های پزشکی، دندانپزشکی، مفقود شدن چمدان، لغو شدن سفر، مشاور حقوقی، وقفه سفر، اورژانس هوایی و بیمه اموال ارائه می‌دهد. بیمه ملت هم خدمات گوناگونی دارد و هزینه‌های گوناگون پزشکی و دارو را در کنار جبران خسارت گم‌شدن وسایل در سفر و موارد متنوع دیگری نظیر پرداخت هزینه سفرهای ناگهانی و... را پوشش می‌دهد.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی از ازکی در کمترین زمان چگونه است؟

برای تهیه انواع بیمه از جمله بیمه مسافرتی می‌توانید از خدمات سامانه ازکی استفاده کنید. ازکی بستری برای آگاهی از انواع بیمه‌ها، مقایسه شرکت‌ها، استعلام‌گیری قیمت‌ها و خرید است. استفاده از این سامانه می‌تواند به انتخاب، استعلام و خرید ساده و سریع بیمه مسافرتی کمک شایانی کند. خرید آنلاین بیمه مسافرتی میان‌برهای دل‌پذیری برای استفاده از خدمات مختلف بیمه در اختیارتان می‌گذارد.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  2. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  3. ما و این رؤیای عادی بودن!

  4. کوه اسراییل موش زایید!

  5. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  6. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  7. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

  8. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  9. شهادت دو ارتشی دیگر در حمله دیشب رژیم صهیونیستی  

  10. حمله اشرار مسلح به گشت فراجا در تفتان/ ۱۰ نفر شهید شدند

  11. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

  12. وطن‌فروشی مصی علینژاد را ببینید

  13. یک ارتش فدای ایران

  14. روایت شهادت سردار سیدجواد در اکانت های اسرائیلی!

  15. بازداشت تروریستِ حادثه‌ تفتان در کمتر از سه ساعت

  16. مقایسه حملات ایران و اسرائیل به یکدیگر

پربحث‌های هفته

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  3. پس چرا وزیر شدید؟!

  4. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  5. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  6. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  7. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  10. توطئه پنداری یک نقد !

  11. ما و این رؤیای عادی بودن!

  12. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  13. بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات موشکی راهبردی

  14. کوه اسراییل موش زایید!

  15. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  16. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  17. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  18. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  19. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  20. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  21. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  22. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  23. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. رونمایی از ارز بریکس که جایگزین دلار خواهد شد

آخرین عناوین