سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران: برنامه‌ای برای آزاد شدن واردت خودرو نداریم/آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده

گروه اقتصادی الف،   3970909002 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد، گفت: از هیات دولت خواستاریم تا هر چه زودتر وضعیت خودروهای در گمرک مانده را تعیین تکلیف کند.

محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با آخرین تصمیمات در مورد واردات خودرو، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حد امکان سعی می‌شود تا اجازه واردات کالاهایی مثل خودرو و لوازم خانگی که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است، داده نشود. 

وی بیان داشت: مدیریت منابع ارزی، سیاست جلوگیری از افزایش مصارف ارزی و اینکه این منابع صرف کالاهای لوکس نشود، برای ما بسیار مهم است. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت همچنین درباره تعداد خودروهای مانده در گمرکات و نحوه ترخیص آن گفت: حدود 16 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مودودی با بیان اینکه تعدادی از خودروهای در گمرک مانده جزء خودروهایی است که در مورد واردات آن تخلف  صورت گرفته،  بیان داشت: حدود  11 هزار دستگاه  از 16 هزار دستگاه خودرویی که در گمرکات مانده،  ثبت سفارش قانونی شده، ولی بعد از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است. 

 وی افزود:  تصمیم‌گیری در مورد ترخیص این خودروها در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.

مودودی گفت: از آنجا که شرکت‌های وارد کننده خودرو که خودروهای آنها در گمرک مانده است، نسبت به مردم تعهد دارند،  بنابراین از هیات دولت خواستاریم تا هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو تصمیم‌گیری شود. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: همچنین از آنجا که این خودروها بخشی از منابع کشور است که در گمرکات مانده، نباید اجازه داده شود که این منابع آسیب ببیند.   

دیدگاه کاربران

ققنوس۶۵۵۸۷۹۰۹:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۹
وقتی خودرو وارد گمرک شده یعنی هزینه ان به طرف خارجی پرداخت شده و ارز برای ان صرف شده و فقط هزینه مربوط به گمرکی و عوارض ان باید پرداخت بشود که همان پولی است که واردکننده به دولت پرداخت میکند حالا چرا ممنوع است را نمیدانم ولی این وسط فقط مردم ضرر کردن چون دیگه توانایی خرید ماشین وارداتی را ندارن و از این طرف نیز بازیچه دست خودروسازها شده اند
ناشناس۶۵۵۹۱۰۱۰:۲۵:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۹
امکان تولید داخل وجود ندارد. واقعیات را ببینبد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. چماق بنزین !

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین