اعتراض شدید حزب عراقی به اعدام‌های اخیر در عربستان

گروه جهان الف،   3980205162 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک حزب عراقی، اعدام سی و دو نفر از شیعیان شرق عربستان را برخاسته از «تفکرات تروریستی آل سعود» توصیف کرد.

به گزارش فارس، حزب «عصائب اهل الحق» عراق از سازمان ملل، اتحادیه عرب و نهادهای بشردوستانه خواست با مداخله فوری مردم شیعه در عربستان را نجات دهند.

در بیانیه‌ مطبوعاتی این جنبش آمده است: رژیم سعودی با اینکه تلاش کرده بود چهره وحشی فرقه‌گرایانه خود را بهبود بخشد، بار دیگر وحشی‌گری و تروریستی بودن خود را به نمایش گذاشت. آن هم با اعدام سی‌ودو تن از فرزندان مبارز القطیف که این جنایت را فقط می توان این گونه توصیف کرد که گواه محکم و قانع‌کننده از تروریسم این رژیم سعودی و خاندان سلطنتی آن است.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، این حزب افزود: رژیم عربستان سعودی در طول مدت کوتاهی سعی داشت چهره جنایتکار خود را بزک کند؛  اما هرگز نمی‌تواند ذهنیت تروریستی خود را عوض کند که  روزنامه‌نگاران را به قتل رسانده و آنها را مثله می‌کند و هزاران زن و کودک را در کشور مظلوم یمن به خاک و خون می‌کشد و فرقه‌گرایی خود را در زندانی کردن بی‌گناهان و اعدام اهالی شهرهای الاحساء و القطیف (غالبا شیعه نشین) و همه مخالفان خط مشی سرکوبگرانه و مستبدانه این رژیم نشان داده است.

عصائب اهل الحق تاکید کرد که این جنبش در کنار آزادگان و مظلومان در تمامی نقاط جهان خواهد ایستاد و در برابر رژیم‌های استبداد و متجاوز و قاتل در هر کجا و هر زمانی به اشکال مختلف آن مقاومت خواهد کرد.

امروز همچنین جنبش مقاومت نُجَباء عراق نیز به اعدام 37 معترض در عربستان تحت پوشش متهم به ایجاد فتنه مذهبی یا تروریستی اعتراض کرد و خواستار تحقیق بین‌المللی در این خصوص شد .

وزارت کشور عربستان سعودی در هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از اعدام ۳۷ نفر در یک روز خبر داد. این وزارتخانه مدعی شده که افراد اعدام شده به دلیل دست داشتن در پرونده‌های تروریستی محکوم شده بودند در حالی که به واقع افراد اعدام شده غالبا افراد معترض و از شیعیان شرق این کشور بودند. 

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در مطلبی در این خصوص نوشت که دست‌کم ۳۳ نفر از افراد اعدام شده از شیعیان بودند که مدت‌ها تحت شکنجه قرار داشته‌اند و درباره منصفانه بودن روند دادرسی پرونده آن‌ها تردید جدی وجود دارد

دیدگاه کاربران

هاشم۸۷۲۱۳۷۱۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۵
سلام مرگ بر آل سعودواربابان امریکایی وصهیونیستشان . مرگ برترامپ وحکام ظالم امریکاکه تفسیرحقوق بشریشان ننگین است . آل سعودجمال خاشقجی رادرداخل سفارتش درترکیه بقتل میرساندوجسدش راتکه تکه میکند امریکائیهاو اروپائیها از کنار آن بسادگی میگذرند انگارنه انگارکه اتفاقی افتاده است امادرایران یک قاچاقچی رااعدام کنند آسمان وزمین رابهم میزنندکه حقوق بشرنادیده گرفته شده حال شیعیان که اعتراض به وضعیت تبعیض آمیزحقوق مدنیشان دارندبدون درنظرگرفتن حقوق بین الملل اعدام میکنندوصدای اعتراض هیچکس راهم نمیشنوند. مرگ برامریکا مرگ براسرائیل مرگ بر آل سعود
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین