کشوری که درس عبرت شد!

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030631060 ۰ نظر، ۹ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اکنون بیش از هر زمان دیگری سرنوشت ملت اوکراین و سواستفاده های قدرت های غربی از آن‌ها به یک عبرت برای دیگر ملت ها تبدیل شده و تردیدی نیست که قدرت های غربی دیگر همچون گذشته نمی‌توانند با طرح شعارهای زیبا و حماسی، به راحتی دیگر ملت ها را فریب دهند »

کشوری که درس عبرت شد!

از فوریه سال 2022 که جنگ اوکراین آغاز شد تا به امروز، جهان غرب به شیوه های مختلف از اوکراین و مردم این کشور، سواستفاده های خاص خود را انجام داده است. در این راستا، قدرت های غربی و تشکیلات ناتو عملا با استفاده از خون و منابع اوکراینی ها، با روسیه می جنگند و در حقیقت، اوکراین را به نیروی نیابتی خود جهت برخی تسویه حساب ها با مسکو تبدیل کرده اند. در عین حال، شرکت های تسلیحاتی غربی نیز سیل قابل توجهی از تسلیحات را به دولت اوکراین می فروشند و از این رهگذر، درآمدهای سرشار و قابل توجهی را کسب کرده و می‌کنند. موضوعی که البته خود نیز به آن معترفند و تداوم جنگ اوکراین را به مثابه ادامه یافتن یک بازار پرسود برای خود ارزیابی می کنند. بگذریم که وام های عدیده و گسترده ای که قدرت های غربی به اوکراین تخصیص می دهند نیز تا حد زیادی این کشور را به جهان غرب بدهکار کرده و حتی در صورت پایان جنگ اوکراین با روسیه، اوکراینی‌ها باید سال ها تلاش کنند تا بتوا نند بدهی های خود را به قدرت های غربی صاف کنند و در این مسیر راهی جز تبعیت محض از سیاست ها و رویکردهای آن ها در محیط بین المللی ندارند. 

 فهرست سواستفاده های غرب از اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه بسیار بلندبالا است با این همه، اخیرا شاهد افشا پرده ای سیاه در این رابطه بوده ایم. در این راستا، نشریه گاردین در گزارشی به افزایش قابل توجه شمار زنان و دختران اوکراینی که به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند و مجبور به روسپی‌گری شده‌اند، اشاره کرده است. گاردین تصریح کرده که جنگ اوکراین فرصتی را برای باندهای قاچاق انسان فراهم کرده تا زنان و دختران اوکراینی را به خارج از این کشور قاچاق و از طریق بهره کشی جنسی از آن ها کسب درآمد کنند. به طور خاص در انگلیس و اسپانیا، این مساله به عینه قابل مشاهده است و آمارها از افزایش چند صد درصدی مبتلا شدن زنان و دختران اوکراینی به فعالیت های غیراخلاقی حکایت دارند. 

نشریه ولت آلمان نیز در گزارشی به این مساله اشاره کرده که در فاحشه خانه های برلین، 50 درصد از روسپی‌ها اهل اوکراین هستند. داده هایی از این دست از یک فاجعه بزرگ برای جامعه اوکراین حکایت دارند و در نوع خود 2 نکته را برجسته سازی می کنند. 

اولا، قدرت های غربی بار دیگر نشان دادند که هیچ چیزی را بالاتر از منافع خود نمی بینند و در این رابطه هیچ ابایی از زیرپا گذاشتن مسائل اخلاقی و انسانی در مراودات خود با دیگر ملت ها ندارند. در حقیقت، بار دیگر این نکته اثبات شد که ادعاهای دور و دراز غرب در مورد تعهدش به اخلاق و حقوق بشر، گزافه‌هایی بیش نیستند و غرب از رهگذر آنها صرفا قصد دارد تا دستورکارهای مطلوب خود را با زحمت کمتر و از طریق فریب افکار عمومی بین‌المللی به پیش ببرد. 

نکته دوم اینکه اکنون بیش از هر زمان دیگری سرنوشت ملت اوکراین و سواستفاده های قدرت های غربی از آن‌ها به یک عبرت برای دیگر ملت ها تبدیل شده و تردیدی نیست که قدرت های غربی دیگر همچون گذشته نمی‌توانند با طرح شعارهای زیبا و حماسی، به راحتی دیگر ملت ها را فریب دهند و همچون اوکراین از آن ها برای تسویه حساب های خود با دیگر کشورها و ملت ها استفاده کنند. 

نکته قابل تامل اینکه داده های معنادار در مورد سواستفاده از زنان و دختران اوکراینی در کشورهای اروپایی در شرایطی ارائه می شوند که همین قدرت های غربی چند سال قبل در مورد کشورمان ایران خود را مدافع سرسخت حقوق زنان معرفی می کردند. موضوعی که در نوع خود جای تفکر و تامل دارد! 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  3. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  4. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  7. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  8. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  9. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  10. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  11. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  12. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  13. هنوز وقتش نرسیده؟!

  14. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  15. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  16. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  17. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  18. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  19. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  20. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  21. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  22. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

  23. تنبیه مجری شبکه افق ناشی‌ از فقدان دیپلماسی رسانه‌ای است

  24. تذکر رییس دیوان عالی کشور به رییس جمهور درباره وضع حجاب یک خبرنگار

  25. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

آخرین عناوین