جذب ۱۸۸۸ نفر در بیست و یکمین فراخوان جذب هیات علمی علوم پزشکی

  4030705023

بیست و یکمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی آغاز شده است و یک هزار و ۸۸۸ نفر در این دوره جذب می شوند.

 

به گزارش مهر، مرکز جذب، امور هیأت علمی و نخبگان وزارت بهداشت بیست و یکمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاه ها / دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت را برگزار می کند.

ثبت نام صرفاً از طریق سامانه فراخوان به آدرس https://ippapp.behdasht.gov.ir به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان اخذ کد رهگیری است.

مهلت ثبت نام الکترونیکی صرفاً به مدت دو هفته است. این فرصت از ساعت ۲۴ روز سوم مهرماه آغاز شده است و ساعت ۲۴ روز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ پایان می پذیرد.

ظرفیت جذب در بیست و یکمین فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها / دانشکده های علوم پزشکی (مهرماه ۱۴۰۳)

دانشکده / دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت جذب
دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایران ۹۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۹۳ نفر
دانشگاه شاهد ۷۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۷۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۶۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۶۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۵۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مازندران (واحدهای آمل و بین الملل رامسر) ۵۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی همدان ۴۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (واحدهای ابرکوه و میبد) ۴۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (واحد سنقر) ۴۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (واحدهای طبس، فردوس و قاین) ۳۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۳۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۳۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اراک ۳۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سمنان (واحد دامغان) ۳۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بابل ۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گیلان (واحدهای انزلی و لنگرود) ۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بجنورد (واحدهای اسفراین و شیروان) ۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۳۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۲۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی البرز ۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی قم ۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زابل ۲۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۲۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۲۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۲۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی لرستان (واحدهای الیگودرز، بروجرد و پلدختر) ۲۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۲۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۲۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۲۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (دانشکده جوین) ۱۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۱۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گناباد ۱۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی فسا ۱۷ نفر
دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی جهرم ۱۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۴ نفر
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ۱۳ نفر
دانشکده علوم پزشکی نیشابور ۱۱ نفر
دانشکده علوم پزشکی لارستان ۱۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ساوه ۹ نفر
دانشکده علوم پزشکی گراش ۹ نفر
دانشکده علوم پزشکی سراب ۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۸ نفر
دانشکده علوم پزشکی خوی ۸ نفر
دانشکده علوم پزشکی مراغه ۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بم ۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی خمین ۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی تربت جام ۶ نفر
مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان ۶ نفر
مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی خلخال ۵ نفر
دانشکده علوم پزشکی اسد آباد ۳ نفر
دانشکده علوم پزشکی کاشمر یک نفر

مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۸۸ نفر است. تنوع مقاطع مورد پذیرش در جذب هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی از مقطع کارشناسی ارشد تا فلوشیپ است.

در مقطع کارشناسی ارشد تعداد ۳۸ نفر، در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) تعداد ۶۷۸ نفر، در مقطع دانشنامه تخصصی (بالینی) تعداد ۸۲۵ نفر، در مقطع دانشنامه فوق تخصصی (بالینی) تعداد ۲۱۷ نفر، در مقطع فلوشیپ پزشکی تعداد ۱۲۸ نفر و در سطح چهار حوزوی نیز دو نفر جذب هیات علمی می شوند.

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب) تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

د) عدم محکومیت به محرومیت از استخدام دولتی و سوابق محکومیت کیفری و جزایی

ه) برخورداری از سلامت روانی و جسمی متناسب با خدمت

و) انجام خدمت نظام وظیفه عمومی و دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت قانونی و یا پایان دوره ضرورت نظام وظیفه (ویژه متقاضیان ذکور قانون ماده یک نحوه تامین اعضای هیأت علمی)

ز) تأیید صلاحیت های علمی و عمومی داوطلبان در هیات های اجرایی جذب دانشگاه ها و مرکزی جذب وزارت بهداشت طبق مصوبات هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

ح) نداشتن سن بیش از ۳۵ سال در بدو استخدام جهت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و ۴۵ سال برای دارندگان مدرک دانشنامه دکتری تخصصی (Ph.D)/ دانشنامه تخصصی/ فوق تخصصی و یا دوره فلوشیپ

شرایط اختصاصی

۱- دارا بودن دانشنامه تخصصی/ فوق تخصصی/ گواهی اتمام دوره فلوشیپ در رشته های بالینی و دانشنامه دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های علوم پایه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

- استخدام از بین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد صرفاً در موارد خاص و برابر ضوابط آیین نامه اداری استخدامی اعضای هیات علمی بلامانع است.

- مستخدمین کشوری با مدرک کارشناسی ارشد (به استثنای کارشناسی ارشد رشته های تکنولوژی اتاق عمل، تکنولوژی گردش خون و هوشبری) نمی توانند در فراخوان شرکت کنند. خاطرنشان می سازد ملاک شرکت این افراد در فراخوان صرفاً پیوست تصویر پذیرش استعفای متقاضی در سامانه است. هر گونه جذب منوط به قطع ارتباط استخدامی ظرف مهلت مقرر اعطایی خواهد بود.

- مؤسسه مجاز است از پذیرفته شدگان فراخوان استخدامی حسب تشخیص شورای مؤسسه تعهدنامه محضری برای مدت ۵ سال به منظور اشتغال و تداوم خدمتی وی اخذ کند.

- متقاضیانی که از طریق آموزش از راه دور (دوره های مجازی) و یا دوره های غیرحضوری تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند نمی توانند در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور شرکت کنند.

- شرکت افراد شاغل به تحصیل در فراخوان ممنوع است (چنانچه متقاضیان در زمان انجام مراحل جذب در آزمون Ph.D یا فوق تخصص و یا فلوشیپ پذیرفته شوند نیز مشمول این بند بوده و پرونده آنها از دستور کار جذب خارج خواهد شد.) چنانچه هر یک از افراد مزبور پس از شرکت در فراخوان و قبل از اعلام نتیجه اقدام به ادامه تحصیل کنند به منزله انصراف از فراخوان جذب هیأت علمی است.

- دارندگان مدرک دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D. By Research) صرفاً در کد رشته های پژوهشی می توانند شرکت کنند و حق شرکت در فراخوان آموزشی را ندارند.

- شرکت اعضای هیأت علمی پیمانی / رسمی مؤسسات در فراخوان سایر مؤسسات در صورتی که مؤسسه محل خدمت با استعفای قطعی وی موافقت کرده باشد بلامانع است. لذا ضرورت دارد تصویر حکم استعفای قطعی در سامانه بارگزاری شود.

- به ازای هر سال سابقه مفید آموزشی صرفاً پس از تأیید هیأت ممیزه و جذب مرکزی حداکثر تا ۵ سال متناسب با سابقه مفید آموزشی به سقف سن استخدام داوطلبین افزوده می شود.

- افرادی که در مؤسسات معتبر خارجی به صورت هیأت علمی دانشیار و بالاتر خدمت کرده اند تا حداکثر سن ۵۵ سال به شرط تأیید هیأت ممیزه مرکزی می توانند استخدام شوند.

- در مورد جامعه معزز ایثارگران مشمول بند پ ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان ۱۵ درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان و همسران آزادگان، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه که دارای مدرک علمی Ph.D، تخصص و فوق تخصص مورد تایید وزارتین علوم و بهداشت هستند و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند از شرایط سنی معاف هستند.

- جذب متقاضیان در شرایط سنی بالاتر از مندرج در بند «ح» به صورت خاص با کسب مجوز از هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت ممکن خواهد بود.

۲- داوطلبان با بیش از ۱۵ سال سنوات خدمت قابل قبول برای سازمان بازنشستگی (به استثنای رشته های تخصصی بالینی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، واجد شرایط شرکت در فراخوان نیستند.

۳- کلیه متعهدین شامل اعضای هیأت علمی آموزشی ضریب K و نیز دکتری تخصصی (Ph.D) و کارشناسان ارشد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می توانند بلافاصله در فراخوان شرکت کنند.

تذکر: اعضای هیات علمی بالینی پس از شروع تعهدات خود می توانند در فراخوان همان دانشگاه شرکت کنند. متعهدین خدمت که تعهدات خود را در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی می گذرانند مشروط به موافقت کتبی رئیس موسسه مبدا می تواند در فراخوان سایر دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی نیز شرکت کنند.

- شرکت در فراخوان برای مشمولین قانون نحوه تامین هیات علمی، بعد از گذشت دوره ضرورت (۲۴ ماه) میسر است. جذب نهایی و پیمانی شدن افراد مذکور پس از اتمام تعهدات و صدور کارت پایان خدمت ممکن خواهد بود.

- دانش آموختگان رشته های طب هوا فضا / طب ورزشی / طب کار و پزشکی اجتماعی بلافاصله پس از فراغت از تحصیل می توانند در فراخوان شرکت کنند (از تعهدات معاف هستند).

همچنین در خصوص دانش آموختگان طب سالمندی چنانچه ظرف ۶ ماه از زمان معرفی دانش آموختگان یاد شده به مرکز امور هیأت علمی امکان جایابی برای ایشان فراهم نشود، شرکت در فراخوان با بارگزاری مستندات مربوطه بلامانع است.

- متخصصین متعهد خدمات درمانی صرفاً در صورت داشتن موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت بهداشت می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد شرکت کنند. این دسته از افراد در صورت موافقت کتبی دانشگاه محل تعهد می توانند در فراخوان سایر دانشگاه ها نیز شرکت کنند.

بارگزاری موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان در سامانه در زمان ثبت نام الزامی و ملاک بررسی است. چنانچه کمتر از ۶ ماه به پایان تعهدات درمانی متقاضیان باقی مانده باشد شرکت ایشان در فراخوان علیرغم نداشتن موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت بهداشت در فراخوان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور بلامانع است.

- متخصصین متعهد خدمات درمانی که از سهمیه استخدامی / سهمیه مناطق محروم و سهمیه خانمها جهت پذیرش در دوره تخصصی استفاده کرده باشند، صرفاً درصورت داشتن موافقت کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت بهداشت و تأیید کمیسیون عالی تعهدات می توانند در فراخوان شرکت کنند.

تبصره: تبدیل وضعیت متعهدین سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی (مشمول ماده ۹ قانون مصوب سال ۱۴۰۱) وفق مقررات مربوط به آنها خواهد بود.

- متخصصین دارای دانشنامه تخصصی دندانپزشکی که بصورت درمانی و یا هیات علمی آموزشی در دانشگاه ها تعهد می گذرانند می توانند صرفاً در فراخوان دانشگاه محل انجام تعهدات شرکت کنند و در صورت موافقت کتبی رئیس دانشگاه محل خدمت / محل تعهد می توانند در فراخوان سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی شرکت کنند.

- دارندگان دانشنامه فوق تخصصی که تعهدات فوق تخصص را به صورت درمانی یا هیات علمی می گذرانند صرفاً می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد خود شرکت کنند. تنها در صورت باقی ماندن حداکثر ۶ ماه به پایان تعهدات (فوق تخصص) می توانند در فراخوان سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نیز شرکت کنند.

- دانش آموختگان رشته های مامایی، بهداشت باروری و کلیه گرایش های پرستاری تنها به صورت بالینی (مستقر در بالین) جذب دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی علوم پزشکی خواهند شد.

- دانش آموختگان رشته پزشکی قانونی به شرط ارایه عدم نیاز از سازمان پزشکی قانونی می توانند در فراخوان شرکت کنند.

۴- رشته و مقطع متقاضی باید با عنوان رشته-مقطع مندرج در فراخوان دقیقاً مطابقت داشته باشد و پذیرش مدارک مشابه ممنوع است.

۵- ایثارگران معزز مشمول بند پ ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان ۱۵ درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان و همسران آزادگان، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه که دارای مدرک علمی Ph.D، تخصص و فوق تخصص و فلوشیپ هستند و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشند (منوط به کسب ۸۰ درصد امتیازات آخرین فرد پذیرش شده) در اولویت استخدام قرار دارند.

۶- متقاضیانی که بورسیه دانشگاه خاصی هستند تنها در صورت انتقال تعهدات بورس به دانشگاه دیگر می توانند در فراخوان آن دانشگاه شرکت کنند، در غیر این صورت تنها می توانند در فراخوان دانشگاه محل تعهد بورسیه شرکت کنند.

۷- متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی بالاتر از رشته و مقطع اعلام شده در فراخوان، حق شرکت در فراخوان اعلام شده در مقطع پایین تر را ندارند.

- در مواردی که اعلام نیاز موسسه به صورت دوره فلوشیپ قید شده باشد، تصمیم گیری در مورد بررسی پرونده ها با مدرک تخصصی (درصورت عدم مراجعه متقاضی با مدرک دوره فلوشیپ اعلام شده) بر عهده هیأت مرکزی جذب خواهد بود.

- چنانچه اعلام نیاز موسسه به صورت تخصص بالینی (دانشنامه تخصصی) قید شده باشد تصمیم گیری در خصوص بررسی پرونده متقاضیان با مدرک فلوشیپ بر عهده هیأت مرکزی خواهد بود.

۸- اعضای هیأت علمی اخراج شده با رای هیات اجرایی / مرکزی و انتظامی نمی توانند در فراخوان جذب هیات علمی شرکت کنند.

۹- انصراف در هر مرحله ای قبل از رای هیأت مرکزی الزاماً مستلزم ثبت انصراف در سامانه جذب اعضای هیات علمی است.

۱۰- چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش یا پس از آن خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی محرز شود، کلیه مراحل طی شده کان لم یکن تلقی شده و در صورت صدور حکم استخدامی حکم صادره لغو و بلا اثر می شود.

۱۱- داوطلبان صرفاً مجاز به شرکت در فراخوان دو دانشگاه هستند. خاطر نشان می شود صرفاً یکی از دانشگاه های مورد انتخاب ایشان می تواند از دانشگاه های (تهران– ایران- شهید بهشتی – شیراز- اصفهان – تبریز- شاهد - کرمان و یا اهواز) باشد.

تبصره: از بین اولویت های انتخابی متقاضی، اولویت با جذب در دانشگاهی است که هیأت مرکزی جذب نسبت به تأیید نهایی آن اقدام کرده و متقاضی مکلف است در اولین محلی که هیئت مرکزی جذب تائید نهایی می کند به خدمت مشغول شود و اولویت بعدی از دستور کار خارج خواهد شد.

در صورت صدور و ابلاغ رأی هیات مرکزی جذب دال بر پذیرش نهایی جذب داوطلب، این موضوع به منزله پذیرش نهایی تلقی شده و لذا هر گونه طی شدن فرآیند ثبت نام و بررسی پرونده متقاضی در فراخوان بیست و یکم کان لم یکن تلقی می شود.

تذکرات بسیار مهم؛

استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه ها:

۱- منوط به داشتن ردیف بلاتصدی، مرتبط و مجوزهای استخدامی توسط دانشگاه های ذیربط خواهد بود. ضروری است دانشگاه قبل از هر گونه اقدامی جهت بکارگیری عضو هیات علمی، از داشتن پست بلاتصدی مرتبط اطمینان حاصل کند.

۲- استخدام اعضای هیات علمی در مرتبه استادیار به صورت تمام وقت جغرافیایی و در مرتبه مربی به صورت تمام وقت است.

۳- متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد جهت مرتبه مربی در رشته پرستاری به صورت پرستاری مستقر در بالین جذب می شوند به استناد آیین نامه پرستاری مستقر در بالین تا ۵ سال بعد از پیمانی شدن حق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را ندارند.

۴- داوطلبان در احتساب امتیازات علمی توجه داشته باشند که صرفاً به مستندات بارگزاری شده به صورت الکترونیکی در سامانه امتیاز تعلق می گیرد و ارائه هر گونه مستند دیگری خارج از سامانه به دبیرخانه هیات اجرایی جذب محمل قانونی نداشته است و خلاف مقررات خواهد بود.

فرم های «صلاحیت علمی حرفه ای» گروه بالینی و گروه علوم پایه و فرم امتیازدهی علمی- حرفه ای در سامانه بیست و یکمین فراخوان جذب هیات علمی- پژوهشی موجود است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین