کاخ سفید: بازگشت به برجام به ایران بستگی دارد

جهان،   3991120140 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه بار دیگر موضع دولت جدید آمریکا را تکرار کرده و خواستار پایبندی کامل ایران به تعهداتش در برجام شده تا پس از آن، آمریکا اقدام مشابه انجام دهد.

کاخ سفید: بازگشت به برجام به ایران بستگی دارد

به گزارش فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه ( به وقت تهران) گفت اگر ایران به پایبندی کامل به تعهداتش تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد، آمریکا نیز کار مشابه انجام خواهد داد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اگر ایران به پایبندی کامل به تعهدات خود تحت برجام بازگردد، آمریکا اقدام مشابه انجام خواهد داد و سپس از آن، به عنوان پلتفرمی برای ایجاد توافقی بزرگتر و قدرتمند استفاده خواهد شد که به دیگر حیطه‌های نگران کننده رسیدگی می‌شود.»

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: «موضع رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی وی،‌ این است که واقعا بازگشت به پایبندی کامل، به ایران بستگی دارد و در آن زمان، ما می‌توانیم مذاکرات را به پیش ببریم.»

موضع دولت بایدن درباره برجام در حالی برای چندمین بار تکرار می‌شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  روز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه آن طرفی که حق دارد شرط معین کند، ایران است خاطرنشان کردند: «اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.»

دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

ترامپ پس از خروج از برجام کارزار فشار حداکثری علیه ایران را با هدف مجبور کردن تهران برای آمدن به پای میز مذاکره برای دست یابی به توافق دیگر آغاز کرد.

دوران دولت ترامپ در حالی در روز اول بهمن ماه امسال به پایان رسید که وی در رسیدن به هدف خود علیه ایران موفق نشد این در حالی است که ایران همچنان در برجام باقی مانده و تنها در واکنش به خروج کامل آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهداتشان به این توافق، بخشی از تعهدات خود را کاهش داده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۷۳۲۸۲۲:۰۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حالا نمیشه با هم کلید را بزنن این بچه بازیا چیه مگه عروسک بازیه اول من اول تو میکنن
ناشناس۱۸۱۷۵۴۴۰۱:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
این میخاد اون کوتاه بیاد اون میخاد این. بعد ما مردم باید تاوانش رو بدیم.
ناشناس۱۸۱۷۵۹۸۰۶:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
به همین سادگی نیست.‌ امریکا اینطور می گه و اگر ایران اول به تعهدات برجامی برگرده معنیش این میشه که آماده هست در مورد موضوعات دیگه هم مذاکره کنه. امریکا هم منظورش اینه که تحریم ها برداشته نمیشه مگر در مورد موضوعات دیگه هم توافق بشه.
عمران۱۸۱۷۵۹۹۰۶:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
جناب بزرگسال! نکته این است که هر طرف میخواهد یک قدم عقبتر از دیگری حرکت کند که اهرم فشار را در دستش داشته باشد. اگر هر دو به همزمان برجام برگردند که بایدن نمیتواند ایران را برای مسائل موشکی و منطقه ای به میز مذاکره بکشاند.
امین۱۸۱۷۷۷۷۰۹:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
..با وجود این همه خیانت باز هم .. یه شرط کوچولو بازم برگردیم برجام. خب الان فرقش چیه اونی که یه بار تحریم برداشته شده رو برگردوند دوباره هم می‌تونه این کار رو بکنه. خدا عقل داده واسه چی.
ناشناس۱۸۱۸۳۳۶۱۴:۵۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دفعه قبل هم اول ایران تعهداتش رو انجام داد که اونها زدن زیرش . از یک سوراخ چند بار باید گزیده بشی ؟
ناشناس۱۸۱۷۳۶۴۲۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
برای نشان دادن حسن نیت و اتمام حجت با جامعه جهانی با نظارت مستقیم سازمان ملل و تعیین مقطع زمانی مشخص میتوانیم به شرایط برجام که هنوز در آن هستیم و قبول داریم عمل کنیم و مخالفان را خلع سلاح و عربستان و اسراییل و سایر دشمنان را مایوس و ‌منکوب کنیم
ناشناس۱۸۱۷۵۵۸۰۲:۳۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
یعنی چقدر یه آدم میتونه ذلیل باشه! و خود تحقیر کن!
ناشناس۱۸۱۷۶۳۳۰۷:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند آزموده را آزمودن خطاست تضمین امریکا که بی اعتباری حرف های آنها نه تنها برای مردم ما که برای دنیا مشخص است چه چیز است ؟ نخیر جانم انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود اول تحریم ها را بردارد و تضمین بدهد که دولت بعد هم چنین خواهد کرد بعد تاما ببینیم .
ناشناس۱۸۱۷۷۶۲۰۹:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
کلا در همه چی اول ایران حسن نیتی نشان دهد بعد بدود دنبال حق و حقوقش...!!!؟؟؟ آن زیر نظر سازمان ملل؟ عجب!
ناشناس۱۸۱۸۳۳۱۱۴:۵۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
چقدر میگیری که ایران رو میفروشی ؟ هان ؟
ناشناس۱۸۱۷۳۶۷۲۲:۲۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
هر نادانی که از تعهداتش خارج شده مسئول عواقب خروج از برجام هم هست!
ناشناس۱۸۱۷۵۹۵۰۵:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
وقتی وزیر خارجه ما بدون هماهنگی با رهبری پیشنهاد میده هر دو طرف کم کم تحت نظارت اتحادیه اروپا به تعهداتشون برگردند، این میشه که طرف مقابل که اول زده زیر همه چیز، حس قدرت میکنه و شرط میگذاره. چیزی که مشخصه اینه که الان تمام طرفین مقابل ایران نظرشون روی فشار گذاشتن به ایرانه و برگشتن به ایران بهانه هست وگرنه هم بایدن و هم وزیر خارجه فعلی آمریکا در زمان انعقاد برجام در دولت حضور و قدرت داشتند
ناشناس۱۸۱۷۶۲۸۰۷:۰۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
.. ملت آمریکا که تحت فشار نیست. مسئولین هم که بچه هاشون آمریکا و اروپا هستند. بدبخت ملت ایران. خب مثل آدمای عاقل و فهمیده، همزمان با هم شروع کنید!
ناشناس۱۸۱۷۶۳۶۰۷:۱۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
خوب اگر برجام را نمی خواهند پس دیگر چرا بهانه می آورند ضمنا فراموش نکنیم که امریکا دشمن ماست و به حرف و قول دشمن اعتمادی نیست مگر اینکه خدای نکرده هالو باشیم
من ایرانی هستم۱۸۱۷۶۵۲۰۷:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
کاملا مشخصه که در نهایت این ما هستیم که به رفع تحریم ها نیازمندیم. پافشاریی که نتیجه نهایی آن نشستن پای میز مذاکره باشد، فقط موجب نابودی بیشتر فرصت ها و فشار مضاعف به ملت است. با اقتصاد نابود شده نمیتوان به جنگ ..رفت.
ناشناس۱۸۱۷۶۸۳۰۸:۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
خداییش خیلی حرف آمریکا زور داره. آخه با کدوم منطقی یکی دیگه از برجام خارج میشه و یکی دیگه باید اول به برجام برگرده؟ خیلی نامردیه. دست از سر این مردم ستم دیده بردارید! چه گناهی کردیم که هم از داخل و هم از خارج..گرفتار شده ایم؟!
ناشناس۱۸۱۸۰۵۷۱۲:۱۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
واقعیت اینه که فشار و تحریم به خاطر هسته ای بهانه است، اگر روابط با امریکا عادی بشه خود به خود نگرانی و فشار برای هسته ای و موشکی برطرف میشه.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین