اطلاعیه وزارت صمت درباره نوبت‌بندی تحویل خودرو در طرح فروش یکپارچه: اکثر خودروهای طرح فروش یکپارچه، در سال جاری تحویل می‌شود

  4020130046 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه‌ شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. همچنین در برخی محصولات، تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دورهای آتی وجود دارد.

اکثر خودروهای طرح فروش یکپارچه، در سال جاری تحویل می‌شود

 

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج نوبت‌بندی فروش خودروهای داخلی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه وزارت صمت آمده است: از قریب به پنجاه محصول مختلف عرضه‌شده، تنها در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.
در این اطلاعیه اعلام شد: لازم به ذکر است که در برخی محصولات نظیر محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان و غیره، تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دورهای آتی وجود دارد.

وزارت صمت در این اطلاعیه همچنین اعلام کرد: در خصوص محصولات شرکت ایران‌خودرو، قریب به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت، امکان پوشش تقاضای همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد. این در حالی است که ظرفیت برخی از محصولات نظیر تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده است و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

وزارت صمت تاکید کرد: بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را می‌دهد تا تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال ۱۴۰۳ می‌باشد به محصولات دیگر فراهم آید.

وزارت صمت همچنین اعلام کرد: نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل می‌باشد که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن و یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده در طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شد: در پایان ذکر این نکته ضروری است که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده است که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است. بر این اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید، امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم آید.

 
 
  
  
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۰۶۹۱۷۱۲:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۳۰
اگر خودروسازان تولید کردند ولی قطره چکانی برای بالانگهداشتن قیمت عرضه کردند اونوقت مسوولیت برخورد با چه کسی هست .بهترین راهکار از نظر من در حال حاظر برای پایین آوردن تب خودرو واردات خودروهای کارکرده با حداقل گمرکی هست .اونوقت خودروسازان داخلی هم دیگه براشون نمی صرفه که بخوان خودرو انبار کنند یا بیرون ندن چون بازار به سرعت جای اونها را پر می‌کنه .
مهدی۳۰۰۶۹۴۲۱۲:۴۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۳۰
تارا ورانا مربوط به طرح مادران است که خالی مانده است . اصلا چرا سازمان بازرسی ورود نمی کند پس چه کسی باید از حق مردم در برابر مافیا خودرو دفاع کند
ناشناس۳۰۰۶۹۶۳۱۲:۵۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۳۰
سورن پلاس رو تحویل زده تابستان ۱۴۰۳. مگه قرار نبود همه در سال جاری خودرو تحویل بگیرند؟!!
ناشناس۳۰۰۷۴۸۱۲۰:۲۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۳۰
پژو 207،پژو پارس،تارا،سورن همه رو زده ۱۴۰۳.؟؟؟؟
ناشناس۳۰۰۶۹۹۶۱۳:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۳۰
شما که گفتید بعد از اعلام زمانبندی امکان تغییر خودرو وجود داره. حالا میگید فقط افرادی میتونن تغییر بدن که نوبتشون سال 1403 هست؟
علی۳۰۰۷۰۵۰۱۳:۵۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۳۰
سال 1400 دنا پلاس 6 دنده توربو ثبت نام کردیم و در آبان 1401 الباقی مبلغ را تکمیل کردیم که قرار شد یک‌ماهه خودرو را تحویل بدهند که تا الآن خودرو ندادند. پس لطف بفرمایید نوبت های قبلی را تحویل دهید و بعد افاضه فضل بفرمایید.
ناشناس۳۰۰۷۱۲۵۱۴:۵۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۳۰
تا الان 50 بار تو اون قرعه کشیا شرکت کردم الانم تحویل خودرو رو زده برام پاییز 1403 وقتی نمیتونید به وعده هاتون عمل کنید..............
ناشناس۳۰۰۷۲۷۷۱۷:۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۳۰
چرا اینهمه مقاومت در خصوص شفافیت و اعلان آمار درست و اطلاعات هست؟ ۷۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند، درست. در هر فصل به چند نفر خودرو داده میشود و چند نفر به 1403 محول شده اند؟ ارایه این اعداد سخت است؟
ر۳۰۰۷۴۲۰۱۹:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۳۰
به جدتون قسم کارتونو درست انجام بدین..دار و ندارمو گذاشتم باقیشم معلوم نیس چیکار کنم یه زن تنهام
ناشناس۳۰۰۷۴۸۰۲۰:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۳۰
آقا یه سوال داشتم الان دور دوم ثبت نامی ها از 16 اردیبهشت شروع میشه ولی یه سری از دور اول نوبتاشون افتاده سال 1403، بعد این دور دومیا اگه دنا یا سورن پلاس ثبت نام کنند میفته 1404؟ ..
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

  2. رئیس‌جمهور با ظریف چه کند؟

  3. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

  4. فخرفروشی طالبان با یگان موشکی در رژه نظامی ویژه جشن ۳ سالگی حضور در قدرت

  5. پزشکیان در برابر خالص‌سازی اصلاح طلبان تندرو !

  6. ژاپنی ها و کابینه پزشکیان!

  7. واکنش رادان به برخورد پلیس با دو دختر بر سر حجاب/ کنایه آذری جهرمی به اصلاح‌طلبان

  8. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  9. واکنش رادان به فیلم دستگیری دو دختر هنجارشکن

  10. استعفای ظریف از دولت پزشکیان

  11. درمان خانگی کبد چرب

  12. پلیس باید خلع سلاح شود!

  13. فقط مردم مقصرند؟!

  14. مقدم: کناره‌گیری ظریف ناامیدی را افزایش می‌دهد

  15. هشدار درباره یک خطر بالقوه

  16. لوکاشنکو: آمریکایی‌ها می‌خواهند که ما یکدیگر را بکشیم/ بیایید جنگ اوکراین را تمام کنیم

  17. چرا حماس از مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه خارج شد؟

  18. جزئیات ۵ بار استعفای ظریف در سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰

  19. اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت پزشکیان

  20. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  21. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

  22. دختر تاریخ‌ساز می‌خواهد بدون کنکور پزشک شود!

  23. مومنی: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد

  24. فشارهای سیاسی به رئیس‌جمهور، ممنوع!

  25. درباره یک بیانیه بی سر و تَه!

آخرین عناوین