استانداران جدید تهران و قم مشخص شدند

  4030729124 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت از انتصاب استانداران قم و تهران خبر داد.

استانداران جدید تهران و قم مشخص شدند

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت اعلام کرد: آقایان اکبر بهنام جو به عنوان استاندار استان قم و محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار استان تهران از سوی هیات دولت منصوب شدند.

محمدصادق معتمدیان  متولد ۱۳۴۹ در کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است. وی در ۲۷ مهر ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان رضوی انتخاب شد و  پیش از آن نیز به مدت ۲۲ ماه استاندار خراسان جنوبی بود .

او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی اقتصاد است و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به استاندار خراسان جنوبی (از آذرماه ۱۳۹۷ لغایت مهر ماه ۱۳۹۹) و استاندار خراسان رضوی (از مهرماه ۱۳۹۹ تاکنون) اشاره کرد.

استاندار جدید تهران که دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مدیریت است، از ۲۰ سال قبل مسئولیت‌های متعددی در دستگاه‌های اجرایی کشور داشته است .

مسئولیت‌هایی همچون عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ، خدمت در استان های آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و ایلام در سطح مدیرکل و معاون دستگاههای اجرایی ، رئیس شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی ـ پژوهشی در شمالغرب کشور ، خدمت در ستاد دستگاههای اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل ، کارشناس و پژوهشگر مسائل قومی ـ منطقه ای و توسعه ای و استانداری  استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی از سوابق اجرایی محمدصادق معتمدیان است.

اکبر بهنام جو: عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضویت در جهاد دانشگاهی دانشگاه، شهردار انزلی در ١٣٧١، مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان، رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان و معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از جمله سوابق مدیریتی وی است.

او از سال ۱۳۵۸ به مدت ۱۰ سال در شرکت‌های گردشگری عهده دار سمت‌های معاونت و مدیرعاملی بوده است.

مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی(ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء، عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی وی است.

استاندار جدید تهران را بیشتر بشناسید


 
 استان تهران با بیش از ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر جمعیت که ۱۷.۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار برای سکانداری بر مسند استانداری این استان انتخاب شده‌اند که محمدصادق معتمدیان به عنوان بیست و چهارمین استاندار از سوی دولت چهاردهم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار سکان استانداری تهران را در اختیار داشته‌اند که حسین اخوان ملایری به عنوان نخستین استاندار پس از پیروری انقلای اسلامی، از اول اسفند سال ۱۳۵۷ تا ۲۸ خرداد سال ۱۳۵۸ به صورت موقت این پست را در اختیار داشته است.

محمدمهدی عباسی از ۲۸ خرداد تا ۲۰ دی ۱۳۵۸، ‌ حبیب جریری از ۲۰ دی ۱۳۵۸ تا ۱۸ خرداد ۱۳۵۹، محمدحسن نجفی قدسی از ۱۸ خرداد تا چهارم تیرماه ۱۳۵۹، ‌محمد سپری‌راد از چهارم تیرماه ۱۳۵۹ تا ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ و محمود صانعی‌پور از ۲۵ خرداد تا ۶ بهمن ۱۳۶۰ سکان استانداری تهران را عهده‌دار بودند.

همچنین حسن حاجی‌لاری از ۶ بهمن ۱۳۶۰ تا هشتم خرداد ۱۳۶۲، محمدنبی حبیبی از هشتم خرداد تا ۱۷ دی ۱۳۶۲، ‌حسن طاهری از ۱۹ دی ۱۳۶۲ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۳، سیدمحمدرضا رضازاده از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳و سیدجلیل سیدزاده‌یزدی از ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳ تا ششم شهریورم ۱۳۷۶ نیز بر سکان استانداری تهران نشسته‌اند.

حسن خلیلیان از ۶ شهریور تا ۱۰ آبان ۱۳۷۶ به عنوان سرپرست استانداری تهران بوده و سیدمحمدرضد آیت‌اللهی از ۱۰ آبان ۱۳۷۶ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۰، ابراهیم رضایی‌بابدی از ۳۱ تیر تا دوم آبان ۱۳۸۰، علی‌امیر رحمانی از دوم آبان ۱۳۸۰ تا ۲۰ شهریور ۱۳۸۴، کامران دانشجو از ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ تا ۱۴ مهر ۱۳۸۷ و مرتضی تمدن از ۱۴ مهر ۱۳۸۷ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ سکاندار استانداری تهران بودند.

سیدحسین هاشمی از ۱۷ شهریوماه ۱۳۹۱ تا ۲ مهر ۱۳۹۶، محمدحسین مقیمی از ۲ مهرماه ۱۳۹۶ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۷، شکرالله حسن‌بیگی از ۲۶ آبان ۱۳۹۷ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷، انوشیروان محسنی‌بندپی از ۲۱ آذر ۱۳۹۷ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۰، محسن منصوری از ۱۸ مهر ۱۴۰۰ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ و بیست و سومین استاندار تهران علیرضا فخاری از ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تا امروز ۲۵ مهرماه ۱۴۹۳ سکان این استانداری را در اختیار داشتند.

محمدصادق معتمدیان متولد سال ۱۳۴۹ در کرمانشاه است. وی به عنوان سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی در دولت سیزدهم سمت‌هایی همچون استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را به عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم فعالیت کرده است و امروز ۲۹ مهرماه به عنوان استاندار تهران معرفی شد.
 
  
  
 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  3. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  4. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  5. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  6. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  7. پس چرا وزیر شدید؟!

  8. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  9. ابو موسی یا "بوموسی"

  10. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  11. سکانداری تورم

  12. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  13. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  14. خودروی خوب حق مردم است اما …

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  18. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  19. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

  20. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  21. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  22. وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

  23. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  24. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

  25. کاهش ۳۷درصدی فقرمطلق در ایران طی سه‌سال اخیر

پربحث‌های هفته

  1. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  2. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  3. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  6. ابو موسی یا "بوموسی"

  7. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  8. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  9. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  10. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  11. محسن رضایی: مهیای نبردیم

  12. سردار قاآنی و گیجیِ سعید الصحاف های مجازی!

  13. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  14. مرگ نمادین نتانیاهو و حیات نمادین سنوار

  15. ظریف:‌کُت تن مردم است / مردم از کارنامه ما راضی نیستند

  16. انتقادات قائم‌پناه از فرایند گزینش/ ارزیابی سردار فدوی از هماهنگی میدان و دیپلماسی

  17. ظریف: به‌زور هم شده باید به تحمل یکدیگر عادت کنیم

  18. متکی: نروژ مودب باش !

  19. توضیح درباره سفر فرزندان قالیباف به بیروت/ روایت عراقچی از توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

  20. دکترین ضاحیه را بشناسید

  21. توطئه پنداری یک نقد !

  22. گفتگو با دانشجوی جنجالی که از پزشکیان وقت سخنرانی گرفت | دنبال پست گرفتن نیستم

  23. ادعای بادامچیان درباره پایان حصر موسوی و کروبی

  24. حماسه سنوار

  25. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نباید در برابر تحریم‌ها منفعل بود/ وضعیت امروز مهدی نصیری، نتیجه افراط او در گذشته است

آخرین عناوین