تحول بی‌سابقه در تاریخ عربی-صهیونیستی؛ هزاران اسرائیلی درحال فرار یا هلاکت به دست حزب‌الله

  4030807023

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به هشدار حزب الله به صهیونیست‌های ۲۵ شهرک شمال فلسطین اشغالی برای تخلیه این مناطق، آن را شروع فرار بزرگ اسرائیلی‌ها توصیف کرد و گفت:‌ «بنیامین نتانیاهو» نه تنها فراریان قبلی از این مناطق را برنگردانده، بلکه بقیه را هم در معرض هلاکت قرار داده است.

تحول بی‌سابقه در تاریخ عربی-صهیونیستی؛ هزاران اسرائیلی درحال فرار یا هلاکت به دست حزب‌الله

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان به اراضی اشغالی، نوشت: هنگامی که حزب الله به شهرک نشینان اسرائیلی در ۲۵ شهرک شمال فلسطین اشغالی دستور داد «تاکید می‌کنم دستور داد نه هشدار»، که بی درنگ این شهرک ها را تخلیه کنند، زیرا اهداف نظامی مشروع یگان موشکی و پهپادی حزب الله هستند، این در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی بی سابقه و واکنشی به تحرکات دشمن برای انتقال جنگ به لبنان، مشابه آنچه در غزه از زمان «طوفان الاقصی» در یکسال قبل رخ داد و مقدمه حمله نیروهای رضوان و آزادی آن است.

وی افزود: بیانیه حزب الله دقیق بود و این دستورات همزمان با افزایش گسترده حملات مقاومت اسلامی لبنان و نبرد شدید با اشغالگران در جنوب لبنان و حملات آن به عمق فلسطین اشغالی و شهرهای مهمی مانند حیفا، تل آویو، صفد، عکا و طبریا و همه اصبع الجلیل اشغالی است.

عطوان ادامه داد: این دستورات حزب الله به شهرک نشینان برای تخلیه، به مثابه مقابله به مثل با اقدامات ارتش اشغالگر و درخواست آن از لبنانی ها و ساکنان غزه برای تخلیه روستاها و شهرک ها و اردوگاه ها قبل از بمباران و شهید و زخمی کردن صدها و بلکه هزاران نفر از ساکنان بی دفاع است و جالب اینکه اشغالگران دم از جان غیرنظامیان و پایبندی به قوانین بین المللی می‌زنند.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: مقاومت اسلامی لبنان در مرحله دوم و کنونی که از چند روز قبل در رویارویی با اشغالگران در پیش گرفته، همه شهرک ها را هدف قرار می‌دهد، به ویژه اینکه همه شهرک نشینان نظامیان ذخیره ارتش اشغالگر هستند و در صورتی که از دستورات تخلیه حزب الله خودداری کنند، همگی کشته خواهند شد، این شهرک ها به مراکز نظامیان اسرائیلی و پایگاه های آنها برای هدف قرار دادن شهرها و روستاهای لبنانی تبدیل شده‌اند.

وی نوشت: فرار هزاران شهرک نشین از ترس و وحشت حمله شروع شده و این را گزارش رسانه ها و شبکه های تلویزیونی اسرائیلی تایید می‌کنند، انتظار می رود که شمار آوارگان در شمال فلسطین اشغالی از دویست هزار نفر ظرف چند روز عبور کند و مفهومش این است که جنگ نتانیاهو که از چند هفته قبل علیه لبنان به راه انداخته به هیچ عنوان اهدافش محقق نشده، به ویژه در منطقه مرزی حائل در طول مرز لبنان و نیز خلع سلاح حزب الله؛ بلکه نتیجه ای کامل معکوس در پرونده مهم یعنی آوارگان داشته و به جای اینکه آوارگان به شهرک های خود در شمال الجلیل برگردند، آنانی که هم که مانده بودند در معرض آواره و یا کشته شدن قرار دارند.

این تحلیلگر آورده است: عجیب اینکه این تشدید حملات مقاومت اسلامی لبنان و عملیات شجاعانه و قوی آن نه تنها پس از افزایش تلفات و خسارات سنگین ارتش اشغالگر در جبهه لبنان به وقوع پیوست، بلکه همزمان با دو تحول مهم رخ داده است؛

نخست، عملیات استشهادی انجام شده روز یکشنبه از سوی «رامی ناطور» از ساکنان شهرک «قلنسوه» در اراضی ۴۸ که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن ۳۶ نفر دیگر منجر شده و این عملیات در قلب تل آویو و در نزدیکی پایگاه «گلیلوت» مقر موساد و یگان اطلاعاتی «۸۲۰۰» رخ داد و مفهومش این است که ساکنان این مناطق بر دامنه حمایت خود از غزه و لبنان افزوده‌اند.

دوم، حمله نمایشی اسرائیلی به ایران در سحرگاه روز شنبه و مقابله عالی پدافند هوایی و زمینی ایران و ناکام گذاشتن آن در تحقق اهدافش بود. بالاتر از این هم ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی ها از احتمال واکنش ایران به این تجاوز بود و گواه آن نیز دستور ارتش اسرائیل به نظامیان خود برای خودداری از تجمع انبوه در پایگاه های نظامی خود از ترس این واکنش است.

عطوان در پایان نوشت: ما در مقاله های قبلی خود مبالغه نکردیم که نتانیاهو، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به شدت پشیمان خواهند شد و به خاطر تصمیم خود در ترور سید شهدای مقاومت حسن نصرالله و ارکان نظامی و سیاسی مقاومت اسلامی، خون گریه خواهند کرد.

تحولات روزهای گذشته و تلفات سنگین و متوالی نظامیان اشغالگر به دست رزمندگان حزب الله تحت فرمان فرماندهی جدید سبب شده که ژنرال هالیوی از تمام شدن جنگ لبنان طی یک یا دو هفته آتی سخن بگوید. زمان فرار بزرگ اسرائیلی ها از لبنان و غزه و اعتراف به شکست فرا رسیده است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

  2. واقعیت های یک حمله 

  3. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

  4. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

  5. همسایگی با مهران مدیری شرط عروس خانم !

  6. آخرین پیام های شهید شاهرخی فر ؛ راحت بخوابید ما بیداریم

  7. وطن‌فروشی به چه قیمتی!/ ماجرای توهین یک فوتبالیست بی‌وطن

  8. درخواست وزیر دفاع آمریکا از ایران

  9. مانکن زنده در ویترین فروشگاهی در تهران !

  10. علیه رژیم اسرائیل

  11. ادعاهای نتانیاهو درباره تاثیرات حمله اخیر به ایران

  12. تصویری از پنجمین شهید در حمله اسرائیل به ایران

  13. انتقاد معاون سیما از اداره «غیرحرفه ای» و «غلط» صدا و سیما در گذشته

  14. قتل هولناک افسر پلیس در یک ماجرای گنگستری + عکس

  15. قالیباف در هشداری به آمریکا: رژیم نامشروع صهیونی را مهار کن/پاسخ ایران به تجاوزگری قطعی است

پربحث‌های هفته

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  3. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  4. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  7. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

  8. واقعیت های یک حمله 

  9. مصائب بنزینی پزشکیان!

  10. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  11. ما و این رویای عادی بودن!

  12. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

  13. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  14. بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات موشکی راهبردی

  15. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

  16. کوه اسراییل موش زایید!

  17. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  18. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  19. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  20. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

  21. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

  22. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  23. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

  24. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  25. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

آخرین عناوین