راهکار محسن رضایی برای دور زدن تحریم نفتی آمریکا

گروه سیاسی الف،   3970523189 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ می‌خواهد جلوی فروش نفت کشورمان را بگیرد در حالیکه راهکار خروج از این وضعیت و حصول درآمدهای ارزی بیشتر وجود دارد ...

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در «همایش ملی مدیران و متخصصان شرکت‌های تولیدکننده دانش و فناوری» با بیان اینکه امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که برخلاف تمامی مقررات بین‌المللی بر ما تحمیل شده است، اظهار کرد: هیچ مبنای حقوقی و انسانی برای اعمال تحریم علیه ملت و نظام ایران وجود ندارد و از این جهت است که می‌گویند "امروز هر کسی به ملت و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران لبیک بگوید جزو مجاهدین فی سبیل‌الله خواهد بود."

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده است که ملت ایران در زمان وقوع حوادث بزرگ، از خود مجاهدت نشان می‌دهند، گفت: ملت ایران 200 سال در حالت خواب رفتگی به سر می‌بردند و بعد از دست رفتن 50 درصد سرزمین‌مان، یکباره دچار شوک شده و بیدار شدند.

وی افزود: شهرهایی نظیر سمرقند و بخارا که آوازه بیشتری از اصفهان و شیراز کنونی داشتند، از اراضی سرزمین‌مان جدا شدند و همین سرآغازی برای حرکت ملت عظیم ایران شد تا حق خود را بستانند.

رضایی عنوان کرد: اما از زمانیکه این بیداری محقق شده، قدرت‌هایی که چشم داشت به این آب و خاک دارند، چه از بیرون و چه از خارج درصدد ایجاد موانع و ممانعت از این حرکت هستند و به هر طریقی می‌خواهند این جریان مردمی را منحرف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در چنین مواقعی باز هم ملت با حرکت درست و هوشمندانه راه را به مسیر اصلی بازگردانده است، گفت: ما همواره از نظر ایده دچار مشکل بودیم؛ نخستین ایده برای حل مشکلات «مدرنیزه کردن ارتش» بود که پس از آن امیرکبیر آمد و رفع مشکل را در تأسیس دارالفنون دید؛ رفته رفته آزادی‌خواهان آمدند و بر طبل قانون کوبیدند و سال‌ها بعد نیز رضاشاه حل تمامی مشکلات را در تأسیس بانک و احداث راه‌آهن و اتوبان‌ها دید.

وی تصریح کرد: بنابراین سیر تاریخی نشان می‌دهد همواره با مشکلات درونی مواجه بودیم؛ از طرفی همسایگان ما از ترکیه و عربستان گرفته تا انگلیس، روسیه و امریکا نیز از ترس اینکه ایرانیان تمدن‌ساز شوند، همواره مشکلاتی را به وجود آورده‌اند زیرا می‌دانند اگر این مهم شکل بگیرد، میلیون‌ها نفر زیر چتر حمایتی ایران خواهند رفت.

رضایی افزود: این موضوعات موجب شد تا در بیش از صد سال گذشته با پیشرفت کمی مواجه شویم و البته بیشترین حجم تخریب‌های دشمن نیز در حوزه فرهنگی بود که اعتماد به نفس، روحیه جهادی و... جوانان ما را نشانه گرفته بودند تا بیشترین تأثیر را روی این نقاط مهم بگذارند.

وی شرایط امروز کشور را مانند زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست که حرکتی در راستای بازگشت به اصل شکل گرفت، گفت: در آن زمان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که مسئله «اقتدار» را حل و محیطی ایجاد کنیم تا در سایه آن، پیشرفت داشته باشیم و حاصل آن این شد که امروز قدرت اول منطقه در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اما زمانیکه خواستیم وارد فاز دوم برنامه‌های توسعه‌‌ای شویم، ما را با مشکلات جدی مواجه کردند؛ دشمنان با طرح موضوعاتی نظیر ایجاد تردید در پیشرفت کشور سعی کردند تا جلوی این حرکت بی‌ایستند و امروز نیز با تمام قدرت به صحنه آمده‌اند تا جاییکه آقای ترامپ می‌گوید بنا داریم جلوی فروش نفت ایران را بگیریم و «ریال» را به پایین‌ترین ارزش برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ترامپ به دنبال این است که ایرانیان را روبه‌روی میز خود بنشاند و 12 خواسته وزیر امور خارجه‌اش را تحمیل کند، گفت: البته این برخورد را با ترکیه، روسیه و اتحادیه اروپا نیز شاهد هستیم تا جاییکه ارزش لیر ترکیه به نسبت دلار از 3.6 به 7 رسیده است.

رضایی تصریح کرد: کانون اصلی شعارهای انتخاباتی ترامپ به نتیجه رسیدن با ایران بوده تا بتواند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز موفق شود اما ان‌شاءالله با همت شما عزیزان او را دست خالی می‌گذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که شرایط کنونی مانند اتفاقاتی است که در 22 بهمن 1357 یا در زمان آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد زیرا دشمن با زیر پا گذاشتن توافقات بین‌المللی وارد میدان شده تا در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در این شرایط مردم باید وارد صحنه شوند؛ تعجب می‌کنم از مسئولان کشور که چرا مردم را به صحنه نمی‌کشانند.

رضایی بار دیگر با تأکید بر اینکه امروز، روز فراخوانی مردم به صحنه است، ابراز کرد: این صحنه می‌تواند ایجاد شرایط مساعد برای محیط کسب‌وکارهای دانشی یا اصلاح قوانین موجود در این محیط باشد؛ طبیعتا اگر به قاسم سلیمانی و مهدی باکری‌ها اجازه اشتباه کردن داده نمی‌شد، به این اندازه بزرگ نمی‌شدند.

وی افزود: نباید از ترس اینکه کارآفرینان مشکل ایجاد کنند، جلوی فعالیت‌های آنها را گرفت؛ پر‌واضح است که با دل کوچک نمی‌تواند به دل تحریم‌ها زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط کنونی بهترین فرصت است تا در حوزه اقتصاد هم به اصل خودمان بازگردیم؛ برخی الان درباره تهدید ترامپ مبنی بر ممانعت از فروش نفت ایران می‌گویند در حالیکه می‌توان بیش از این ظرفیت را با ایجاد مینی پالایشگاه در مرزهای کشور و ارتباطی که با 14 کشور همسایه داریم، زمینه فروش ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با این کار، درآمد ارزی کشور دو برابر خواهد شد؛ با توجه به اینکه تمرکز تحریم‌ها بر بانک‌های بزرگ، بیمه‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ است، می‌توانیم به راحتی با تمرکز بر شرکت‌های کوچک، فعالیت‌های اقتصادی‌مان را داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

علی طاهری۴۹۴۱۲۲۱۸:۴۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
وقتی صحبت از جنگ اقتصادی میشود باید برای دفاع ابزار لازم را فراهم نمود. ایده اولیه ساخت و تأسیس پالایشگاه های کوچک در نزدیکی نقاط مرزی، ایده مناسبی است که علاوه بر دور زدن تحریم ها اشتغال قابل توجه را در شهرهای مرزی ایجاد میکند. ولی بستر جهادی صدور این مجوزات باید فراهم شود. دولت باید سخاوتمندانه و بدون هیچگونه چشم داشتی و فقط بر اساس یک طرح آمایشی و کارشناسی شده نقاطی را برای ساخت این پالایشگاه ها تعیین نماید، زمین و مجوز احداث را رایگان در اختیار صنعتگران (شما بخوانید جهادگران) این عرصه قرار دهد، البته با قید چند شرط که دلالی و فساد موضوع را برطرف کند؛ ازجمله - غیر قابل خرید و فروش بودن مجوز تا زمان بهره برداری و اتمام دوره تضمین. (به منظور جلوگیری از سوداگری و دلالی) - گرفتن ضمانت با قابلیت اجرای فوری از تک تک شرکا به نحوی که در صورت عدم تأمین به موقع مالی و یا تاخیر غیر قابل قبول در احداث و بهره برداری ، حتما به اجرا گذاشته شود. (به منظور جلوگیری از ورود دشمنان و ناتوانان به این عرصه) - معافیت مالیاتی مجری و پیمانکارهای ساخت و اهدای سایر بسته های تشویقی به آنها، مشابه شرکتهای صادرات خدمات فنی و تخصصی - معافیت مالیاتی و اهدای سایر بسته های تشویقی به بهره بردار تا پایان شرایط بحرانی (جنگ اقتصادی) . در واقع باید دولت فرض کند نقطه ای از کشور تحت قوانین کشور نیست و نفت به آن نقطه حکم صادرات را خواهد داشت با این تفاوت که بجای دلار، احتمالا باید ریال و یا ارز کشور همسایه را دریافت نماید. . 6 کشور همسایه ایران وارد کنند فراورده های نفتی است و احداث 6 پالایشگاه در نزدیکی آنها به نیت صادرات فراورده های نفتی مورد نیاز آنها و حتی با مشارکت آنها می تواند فروش 600 هزار تا یک میلیون بشکه در روز را تضمین نماید و شغلی پایدار برای 1.5 میلیون نفر را نیز حاصل کند. ولی امیدی نیست که این اعجاز از آستین این دولت بیرون بیاید.
ناشناس۴۹۴۱۴۴۱۸:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
می فرمایند ابجاد مینی پالایشگاه و ارتباط با 14 کشور همسایه . کاری نداریم که شدنی هست یا نه یا روابط شان با ایران چگونه است یا دخالت امریکا بر ایشان چقدر موثر است اما این 14 کشور . آذربایجان -روسیه - امارات - عربستان -کویت - عراق - ترکمنستان و عمان که خودشان نفت خیزند و بی نیاز به فراورده های ایران و دارای پالایشگاه هایی که نیاز های خود را تامین می کند . ترکیه که قطعا از نظر پالایشگاهی از ما جلوتر است چون برخی فراورده هایی مانند پلاستیک هایی که در الکترونیک مصرف دارند و.....حتی واکس های باکیفیت را خودش را تولید می کند در صورتی که ایران از تولید آنها با این تکنولوژی عاجز است . می ماند افغانستان و پاکستان که فکر نمی کنم این قدر پول درگردش برای تامین نیاز های ما داشته باشند و جبران تحریم نفتی ایران .در گفتار رضایی دقیقا خوش خیالی محض دیده می شود مانند گفته ایشان در انتخابات 88 که خواهان ایجاد فدرالیسم اقتصادی شده بودند که اصلا امکان پذیر نیست
ناشناس۴۹۴۵۸۴۰۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۴
دقیقا. انگار با آلمان و سوئیس و هلند همسایه ایم! همسایه های ما تو نون شبشون هم درمانده اند.. پولشون کجا بود؟
ناشناس۴۹۴۶۳۳۰۳:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
ميني پالايشگاه كه سماور برقي نيست بزنيم به برق وياعلي شروع كن به فروش بنزين تازه كدام چهارده كشور از تحريم ها پيروي نمي كنند تعجب مي كنم از ايشان كه اينقدر ساده انگاري مي كنند
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      پربحث‌های اخیر

        پربحث‌های دیروز

          پربحث‌های هفته

          1. متولی و حرمت امامزاده!

          2. رویابینی در سیاست خارجی !

          3. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

          4. نقشه دشمن را کامل نکنید!

          5. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

          6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

          7. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

          8. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

          9. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

          10. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

          11. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

          12. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

          13. جنگ برده را نبازیم

          14. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

          15. تله جنگ!

          16. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

          17. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

          18. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

          19. روزنامه جوان: بپذیرید ظریف سیاستمدار خوبی نیست

          20. پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: مردم جهان در یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیدند

          21. خبر مهم قالیباف درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

          22. دیپلماسی التماسی یکطرفه با اروپا چه آورده‌ای جز خسارت داشت؟!

          23. انتقاد اژه‌ای از عدم ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها/ روایت عراقچی از احتمال آغاز مذاکرات هسته‌ای

          24. عراقچی: امکان شروع جدیدی از مذاکرات رفع تحریم‌ها در نیویورک وجود دارد

          25. محسن رضایی: از اقدام شتابزده در پاسخ به صهیونیست‌ها پرهیز می‌کنیم/ به نتانیاهو سیلی محکمی می‌زنیم

          آخرین عناوین