اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موشک های حزب‌الله تهدید موجودیتی برای اسرائیل است

گروه جهان الف،   3991220164 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در یک سخنرانی رسمی مقابل کابینه این رژیم اعتراف کرد که موشک های حزب‌الله تهدید موجودیتی برای اسرائیل است.

اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موشک های حزب‌الله تهدید موجودیتی برای اسرائیل است

 به گزارش الف به نقل از روزنامه الاخبار،  برای نخستین بار رژیم صهیونیستی به شکل رسمی اعتراف کرد که موشک های دقیق حزب الله خطری موجودیتی برای اسرائیل به شمار می آید. 

اهمیت این اعتراف در آن است که از زبان «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مسئول اول ارتش این رژیم در برابر کابینه اسرائیل بیان شد و تاثیر زیادی بر افکار عمومی صهیونیست‌ها دارد.  نکته حائز اهمیت دیگر در آن است که این  اعتراف بنی گانتس در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار نبوده است، بلکه وزیر جنگ اسرائیل در یک سخنرانی رسمی که قبلا برنامه ریزی شده بود به این واقعیت اذعان کرد.

الاخبار افزود، گانتس گفت که موشک های دقیق حزب الله  در مرحله‌ای از توسعه کمی و کیفی قرار گرفته که یک تهدید موجودیتی برای اسرائیل به شمار می آید. وی با  صحبت درباره تلاش حزب الله برای به حداکثر رساندن توانایی های موشکی خود از نظر برد و دقت تاکید کرد که اسرائیل باید مانع گسترش توانایی های حزب الله در این زمینه شود. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به نگرانی های حاکم بر نهاد تصمیم گیری سیاسی و امنیتی درباره توسعه توانایی‌های حزب‌الله و محور مقاومت و خطراتی که در سایه بازدارندگی منطقه ای محور مقاومت متوجه اسرائیل است ،اشاره کرد.

در ادامه گزارش روزنامه الاخبار آمده است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر حزب الله با یک چشم انداز عمیق و دقیق اقدام به توسعه توانایی های خود با تجهیزات نظامی و اطلاعاتی در محیط استراتژیکی که در آن قرار دارد نمی کرد، موفق به کسب این دستاورد نمی‌شد که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی به آن اعتراف می کنند.  همچنین فرایند ساخت و توسعه توانایی های موشکی و نظامی در مواجهه با دشمن  از نظر کمی و کیفی بدون دقت در اولویت‌های تصویب شده توسط حزب الله محقق نمی شد.

به نوشته الاخبار، حزب الله در برابر گزینه های عملیاتی و پیشگیرانه دشمن صهیونیستی تحت عنوان «جنگ بین جنگ ها»، موفق به ایجاد معادله بازدارندگی شده که ارتش  اسرائیل را از  اقدام نظامی مستقیم علیه حزب الله باز می دارد.  بدیهی است که اگر پیشرفت اطلاعاتی حزب الله نبود این جنبش به این حد از موفقیت نمی رسید؛ تا جایی که «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد اسرائیل از ۸۰ درصد از عملیات های انتقال موشک به حزب الله در لبنان اطلاع ندارد.

روزنامه الاخبار در ادامه گزارش داد، پیشرفت‌های استراتژیک حزب الله و اجرای دقیق معادلات نظامی آن موجب شده تا «امیر برعام» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی صراحتاً اعتراف کند که مسئولان اسرائیل نتوانستند جلوی پیشرفت حزب‌الله را بگیرند و پیش از این حزب الله را یک خطر موجودیتی برای اسرائیل نمیدیدند.  این فرمانده صهیونیستی همچنین به موفقیت حزب الله در گمراه کردن سران اسرائیل و دستگاه سیاسی اطلاعاتی این رژیم در سطح استراتژیک وعملیاتی و تاکتیکی اعتراف کرد.

الاخبار نوشت،به  عبارت دقیق‌تر مقامات دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نتوانستند میزان دستیابی حزب الله به پیشرفت در صنعت نظامی و پروژه‌ای که در این زمینه از سال‌های گذشته اجرا کرده را ارزیابی کنند.  لازم به ذکر است که عدم آگاهی اسرائیل از پروژه حزب الله و برنامه های آن به مرحله‌ای رسیده که تاثیرات برتری کیفی ارتش رژیم صهیونیستی را در چندین منطقه محدود کرده است.  در همین زمینه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی  در فوریه ۲۰۱۹ با هشدار درباره پیامد های موفقیت حزب الله  اعلام کرد که ارتش اسرائیل باید هر چه سریعتر برای تغییر مسیر در مقابله با مقاومت لبنان اقدام کند.

طبق گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، در همین زمینه باید توجه داشت که اعتراف بنی گانتس به تهدید موشک های دقیق حزب الله علیه موجودیت اسرائیل به معنای بازگشت به سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سال ۲۰۱۸ در زمینه موشک های دقیق این جنبش است. اما صحبت های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره توانایی موشک‌های حزب الله در چند سطح قابل بررسی است. در سطح داخلی برای اسرائیل طبیعی است که سران این رژیم عقب نشینی خود را از اقدام به گزینه نظامی علیه مقاومت لبنان توجیه و افکار عمومی را برای کم کردن سطح انتظارات خود از ارتش آماده کنند.  اما این اظهارات بنی گانتس پیامی برای خارج نیز دارد مبنی بر اینکه موشکهای دقیق حزب الله قواعد بازی را تغییر داده و خطر بزرگی برای اسرائیل محسوب می شود. 

در پایان گزارش الاخبار آمده است، همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک های دقیق حزب الله در مرحله کنونی و نه صرفا مرحله آینده، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند و این اعتراف یک مسئول رسمی اسرائیل بیانگر میزان تاثیر توانایی های حزب الله بر تصمیم گیری نهاد های امنیتی رژیم صهیونیستی است که نگرانی زیادی درباره پاسخ های حزب الله به حملات احتمالی تل‌آویو دارند.  بنابراین ارزیابی‌های نهادهای تخصصی ارتش رژیم صهیونیستی درباره ورود به هرگونه گزینه اشتباه برای رویارویی با مقاومت لبنان هشدار می دهد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۴۳۰۷۲۱:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
علت آشفتگی سیاسی - اقتصادی لبنان همین حالت نه جنگ و نه صلح است که در این کشور وجود دارد.
ناشناس۱۸۶۴۸۴۱۱۰:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دنیای امروز دنیای تعامل و گفتگو است. سلاح دیپلماسی از سلاح آتشین برنده تر است.
ناشناس۱۸۶۴۸۴۴۱۰:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چرا اساس و برنامه های ما بر پایه دشمنی با آمریکا و اسراییل بنا شده است؟؟؟
ناشناس۱۸۶۴۸۴۶۱۰:۴۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر اسراییل با بقیه کشورهای عربی و نیز فلطسینی ها به تفاهم و صلح برسند، آن وقت تکلیف ما و حزب الله چیست؟
ناشناس۱۸۶۴۳۰۹۲۱:۰۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
چرا جنگ؟ گره ای را که با دندان می توان باز کرد، چرا با تهدید و جنگ باید باز کرد؟
ناشناس۱۸۶۴۸۷۹۱۱:۰۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چرا جنگ نه؟ کشوری که نمیشه اسمشو کشورگذاشت وباعث همه بدبختیهای منطقه ای هست باید نابودبشه. موشکهای یمن رو اگه دیده پس حزب الله چی
ناشناس۱۸۶۵۰۳۶۱۲:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ما هم همینو میگیم. با دست باز نمیشه پس باید با دندان باز کرد. مثل اینکه زیاد دروغ نوشتی حافظت پریده.
ناشناس۱۸۶۵۰۳۷۱۲:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی گره ای که 70 سال با چنگ و دندون باز نشده میخوای با دست باز کنی؟!؟!
ناشناس۱۸۶۵۰۴۳۱۲:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ای کاش اسرائیل و آمریکا و عربستان هم به اندازه شما میفهمیدن اینقدر جنگ درست نمیکردن. میدونستی تعداد رئیس جمهورهای آمریکا که درگیر جنگ نبودن صفره!؟
ناشناس۱۸۶۴۳۲۸۲۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
سال 1400، سال فتح مبین جبهه اسلام علیه جبهه کفر است.
ناشناس۱۸۶۴۳۲۹۲۱:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اسراییل امروز نقطه نفرت مردم عالم است.
ن.د۱۸۶۴۵۵۷۰۰:۳۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خیلی از این اعتراف ها خوشحال نشید، اینها ابزاری برای مشکلات بین المللی علیه ایران است که اسراییل در حال سروسامان دادن به آن است. جالبه که ایران خودش با کله میره داخل این دام ها، همانطور که شما خوشحال شدید.
ناشناس۱۸۶۴۶۰۵۰۱:۵۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بر فرض که درست باشه، آیا از بین بردن یک سرزمین چندبا میلیون جمعیت افتخار داره؟
ناشناس۱۸۶۴۸۲۸۱۰:۳۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آن زمان که زمین ها غصب می شد نگران آدم ها نبودین الان نگران شدین؟
سعید۱۸۶۴۹۱۳۱۱:۱۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سرزمینی از بین نمیره فقط دولتش
ناشناس۱۸۶۵۰۶۰۱۲:۴۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بعد از این همه داستان فکر میکنی قراره یه سرزمین با چند میلیون نفر جمعیت از بین بره!؟ اولا که سرزمین رو نمیشه از بین برد فقط میشه اشغال کرد یا آزاد کرد دوما همه اون چند میلیون جمعیت جاهای دیگه دنیا خونه و زندگی دارن میرن همونجا که بودن سوما هدف فقط نابودی یه رژیم غاصب کودک کشه! نه به سرزمین کاری داریم نه به مردم!
ناشناس۱۸۶۴۶۳۹۰۳:۴۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
زیاد ذوق زده نشوید!! چطوری که هر وقت حرفی به ضررتون باشه دروغه، ولی به نفعتون باشه، اعتراف به واقعیته! به ذهنتون خطور نکرده که شاید طرف این حرفها را داره میزنه که یک بهره برداری سیاسی ازش بکنه
ناشناس۱۸۶۴۶۵۰۰۶:۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ای بابا ! چقدر راجع به موشک مطلب !!!!! بسه دیگه . بابا ! والاه ، بل لاه عصر موشک تموم شده . خیلی وقته .. عصر ، عصر گفتگو و مذاکره است .
ناشناس۱۸۶۴۸۲۵۱۰:۳۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
معلوم است چقدر تموم شده منتهی در تفکرات شما غرب زده های شبکه های لندنی ببین تموم شده ولی برای جهان واقعی دارد هر روز کار می کند
ناشناس۱۸۶۵۰۲۸۱۲:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جمله یک فرد مشهور مرحوم از زبان یک ضدانقلاب☺
ناشناس۱۸۶۵۰۶۳۱۲:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اونی که از این حرفها میزد رو خدا رحمت کنه!
ناشناس۱۸۶۵۰۶۶۱۲:۵۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر با مذاکره مشکلات حل میشود پس چرا با مذاکره مشکلات بیشتر شد!؟
ناشناس۱۸۶۴۶۵۴۰۶:۳۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اسراييل وقتي نتوانسته جلوي پيشرفت حزب ا.. را بگيرد چطور هرروز عليه برنامه هسته اي بلف مي زند كه مانع پيشرفت هسته ايران خواهد شد؟ يا دارند با اين تبليغات مظلوم نمايي مي كنند براي ادامه جنايتهايشان ويا واقعا از طرف حزب ا..احساس خطر مي كنند
ناشناس۱۸۶۴۶۵۵۰۶:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یه دونه بزنیم ، ۱۰ تا میخوریم
ناشناس۱۸۶۴۸۷۵۱۱:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
و این درحالی است که تا کنون ۱۰ تا خوردیم ولی ۱ دونه هم نزدیم !
ناشناس۱۸۶۵۰۵۳۱۲:۴۴:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
پارسال که یه پهپاد زدیم از ما تشکر کردن 16تا هم به عین الاسد زدیم گفتن خدا رو شکر اوضاع خوبه!!! توی عراق هم که چند وقته به ازای هر ده 20تا که میخورن یکی جواب میدن بقیه رو بررسی میکنن!
ناشناس۱۸۶۴۶۵۶۰۶:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دوران بزن دررویی تموم شده
ناشناس۱۸۶۴۶۵۹۰۶:۳۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
موشک اگه خوب بود ، مردم بدبخت کره شمالی ۳ وعده سیب زمینی آب پز نمیخوردن !
ناشناس۱۸۶۴۸۳۱۱۰:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
پس نتیجه می گیریم که کد خدای ما هم که بمب اتم دارند از گشنگی دارند می میرند!!!!
ناشناس۱۸۶۴۸۵۱۱۰:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بدبخت ترین مردم دنیا ، مردم کره شمالی هستن . بدبختا فقط موشک میشناسن . نه اینترنتی نه برخورداری از معیشت و تغذیه مناسب نه تعامل با دنیا یک کشور مسدود محدود خفقان زده
ناشناس۱۸۶۴۹۴۲۱۱:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
کیم جونگ اون دیکتاتور ؛ خودش ۳ وعده مرغ و گوشت و ماهی میخوره و فایزر هم فرو کرده به خودش و خیالش هم راحته
ناشناس۱۸۶۵۰۴۸۱۲:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی واقعا فکر میکنی موشک درست میکنن که بخورنش!؟
Amir۱۸۶۴۷۷۳۰۹:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ادعای نابودی با تهدید کردن کاملا متفاوت هستند. اگر صاحبان این موشک ها اراده ای برای نابودی اسراییل را داشتند تا بحال اینکار را می کردند. این اعتراف بیشتر جنبه دریافت کمک و حمایت بین المللی دارد تا بیان عجز.
امید۱۸۶۴۸۰۲۱۰:۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بسم الله الرحمن الرحیم سید حسن نصرالله : اگر اسرائیل جنگی را شروع کند اسرائیل را به صد سال قبل برمی گردانیم و در جنگ احتمالی بعدی جنگ در داخل اسرائیل خواهد بود .
ناشناس۱۸۶۴۹۵۲۱۱:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۰۰ سال قبل که اصلا اسرائیلی وجود نداشته صدق الله العلی العظیم
ناشناس۱۸۶۵۰۲۲۱۲:۲۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چه چیزی این وسط گیر ایران میآد،مردم دارند زیر بار فقر و گرسنگی نابود می شن
ناشناس۱۸۶۴۸۰۳۱۰:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دنیای امروز دنیای بمب و موشک است اگر کشوری ضعیف باشد مورد حمله نظامی و تهاجم دشمنان قرار می گیرد.
ناشناس۱۸۶۴۸۴۹۱۰:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سوئیس و سوئد و فلاند و نروژ موشک ندارن ، دشمن هم ندارن . . مثل آدم هم دارن زندگی آرامشون رو میکنن
ناشناس۱۸۶۴۹۴۷۱۱:۴۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بمب و موشک و آرپیجی ۷ قدرت نمی آورد . قدرت در گرو رضایت مردم است
ناشناس۱۸۶۴۸۰۴۱۰:۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یادتان هست ناتانیاهو 10 سال پیش میگفت ایران 3ماه با بمب هسته ای فاصله دارد.
ناشناس۱۸۶۴۹۴۵۱۱:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
تا بحال همچین جمله ای را ده ها بار از قول مقامات این رژیم در تابناک خونده ایم. بهتر نیست کمی هم به نیت ها پنهانی حرفها توجه کنیم و کمتر مغرور شویم.
ناشناس۱۸۶۵۰۰۶۱۲:۱۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ایران زورش به عراق نمیرسه پولاشو بگیره حالا شما به اینکه حزب الله زورش به اسرائیل برسه فکر کن
ناشناس۱۸۶۵۰۷۲۱۲:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
واقعا چی چی تو مخ بعضی هاست هنوز هم فکر می کنید موشک و قدرت نظامی بده
ناشناس۱۸۶۵۰۸۶۱۳:۰۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خدایی دقت کردید اسراییل مدام داره مظلوم نمایی میکنه وکارشو پیش میبره وایران داره سرو صدای الکی میکنه وهیچ کاری هم پیش نمیبره جز دوست ستیزی
یوسف۱۸۶۵۱۰۵۱۳:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
همه مظلوم نمایی اسرائیل برای جلب نظر کشورهای دیگه علیه ایران ولبنان ودرنهایت غارت سرمایه های خدادادی توسط منافقان داخلی
ناشناس۱۸۶۵۱۲۹۱۳:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اسرائیل روبه افول است
ناشناس۱۸۶۵۲۷۴۱۵:۳۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اقتصاد لبنان فروپاشیده و مردم لبنان خواهان مهاجرت میلیونی هستند.
ناشناس۱۸۶۵۳۴۴۱۶:۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جالبه که اسرائیل داره فلسطینیا رو واکسن کرونا میزنه !
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نمایندگان کنگره آمریکا: عبرت بگیرید؛ با ایران وارد جنگ نشوید!

    2. آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

    3. تردید در پاسخ به اسرائیل، تنش‌زاست

    4. تناقض هایی که پزشکیان باید برطرف کند

    5. نبایدهای کابینه

    6. توضیح پلیس پایتخت درباره ویدئوی خیابان وطن‌پور

    7. بی‌بی‌سی :خطر جدی است؛ گزارش زنده بی‌بی‌سی از وحشت‌ اسرائیلی ها به دلیل حمله ایران

    8. چطور باید تلافی کنیم؟!

    9. ما می زنیم ، شما خویشتنداری کنید!

    10. آیا پیرمردها دولت پزشکیان را هم فتح می کنند؟!

    11. خاندوزی: نباید مدیران را اتوبوسی تغییر دهیم

    12. این جسارت را پاسخی درخور باید داد! 

    13. واکنش دادستان نظامی تهران به برخورد با دو دختر بر سر حجاب/ ظریف:عراقچی ظریف نیست

    14. انتقاد «کیهان» از جواد ظریف/ آخرین وضعیت لایحه «عفاف و حجاب»/ نظر وزیر ارشاد درباره بازگشت هنرمندان به کشور

    15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به ترور هنیه در تهران داده شود/ نامزدهای پوششی یکی از علل شکست اصولگرایان در انتخابات بودند

    16. مالکان برای سنددار کردن زمین‌های زراعی خود اقدام کنند

    17. چرا غرب در ونزوئلا به دنبال کودتای انتخاباتی است؟

    18. معلم فداکار سردشتی در رودخانه زاب غرق شد

    19. ۳ کلمه با رئیس‌جمهور

    20. این بار فرق می کند؟!

    21. اسرائیل را بزنیم یا نزنیم؟

    22. تحلیل شمس‌الواعظین از ترور هنیه و پاسخ ایران/ انتقاد روزنامه اصولگرا از سکوت احمدی‌نژاد درباره ترور هنیه

    23. چگونه انتقام‌ ایران صهیونیست‌ها را فلج می کند

    24. جلیلی:حزب تشکیل نمی‌دهم/مهم هم‌افزایی جریان‌های کشور است

    25. کدام کشورهای مسلمان جلوی مرگ اقتصادی صهیونیست‌ها را گرفته‌اند؟

    آخرین عناوین