چه زمانی باید از آنتالیا دیدن کرد؟

گزارش بازرگانی، 308712،   4030406032

کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید؟

آنتالیا و سواحل اطراف آن با نام مستعار ترکی ریویرا یک مقصد عالی برای تعطیلات برای زوج ها، دوستان و مسافران انفرادی است. در سراسر ساحل آنتالیا، سواحل شنی نرم و آب های فیروزه ای را خواهید دید که در یک بافت تاریخی جذاب قرار گرفته اند. به راحتی می توان فهمید که چرا تور آنتالیا در میان هزاران بازدیدکننده ای که هر سال به اینجا سرازیر می شوند، یک نقطه محبوب تعطیلات است.

قیمت تور آنتالیا هتل 5 ستاره uall در تعطیلات با خیابان‌های پوشیده از درختان نخل، اسکله‌های تفریحی زیبا، غذاخوری‌های چشم‌نواز و جاذبه‌های چند صد ساله، مسافران را مجذوب خود می‌کند. این شهر در مقابل پس زمینه چشمگیر کوه های توروس قرار دارد که در ارتفاع 3000 متری محیطی باورنکردنی را ایجاد می کند. تعطیلات آنتالیا گوهر تاج ترکیه و شرق مدیترانه است.

کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید؟

تور ترکیه آنتالیا همه چیز در مورد کاوش در سواحل اطراف پر از خلیج های منزوی، بندر جذاب، و دریاهای درخشان است. اگر اهل تاریخ باشید، از کشف بسیاری از ویرانه های باستانی پراکنده در این منطقه که قدمت آنها به دوران روم می رسد، لذت خواهید برد. ماجراجویان، پیر و جوان دوست دارند فضای باز آنتالیا را کشف کنند، که فرصت‌های ماجراجویی فراوانی از جمله ورزش‌های آبی و فعالیت‌های ساحلی را در طول اقامت در تورهای آنتالیا به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

سواحل شنی طلایی در آنتالیا رایج است و به مسافران یک تجربه آفتاب گرفتن راحت در کنار دریاهای آبی را ارائه می دهد، بسیاری از سواحل ترکیه جایزه پرچم آبی را دریافت کرده اند، به این معنی که می توانید مطمئن باشید که این سواحل امن و عالی هستند! برای دیدن مناظر دیدنی حتما به آبشارهای Lower Duden در مسیر ساحل لارا بروید. آیا شما عاشق مهمانی هستید؟ آنتالیا مملو از مکان‌های موسیقی زنده، کلوپ‌های مختلف شکم گردی، و بارها و رستوران های متعدد در کنار دریا، زندگی در آنتالیا چیزی برای ارائه به همه دارد.

این منطقه توسط فرودگاه بین المللی آنتالیا خدمات رسانی می کند که به خوبی توسط خطوط هوایی داخلی و اروپایی ارزان قیمت و چندین خط هوایی بین المللی به هم متصل است. برنامه ریزی تعطیلات خود را با جستجوی پروازهای آنتالیا (AYT) و آشنایی با خطوط هوایی مختلف، اتصالات و گزینه های موجود در نزدیکترین فرودگاه خود شروع کنید.

کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید؟

  • عمیقاً در فرهنگ فرو بروید

حتی اگر به شدت به تاریخ علاقه نداشته باشید، بدون شک آنتالیا و مناطق اطراف آن را بسیار جذاب خواهید یافت. از ساختمان‌های باشکوه رومی در پرگه | Perge و آسپندوس | Aspendos دیدن کنید یا از المپ افسانه‌ای و آتش‌های Chimaera دیدن کنید، جایی که آتش از سوراخ‌هایی در کوه چیمرا | Chiaera فوران می‌کند که تا به امروز ناشناخته مانده است. آنتالیا همچنین دارای مساجد خیره کننده است. اگر می‌خواهید غافلگیر شوید، حتماً از مسجد یولی منارلی دیدن کنید، جایی که می‌توانید نمونه‌های خوبی از سنگ‌تراشی قرن سیزدهمی را ببینید. فرهنگ و زیبایی بکر ترکیب اصلی آنتالیا است. کاوش در تاریخ و میراث غنی یک تجربه ضروری از تور آنتالیا است و باید در هر بسته تعطیلات آنتالیا گنجانده شود.

  • به بازارها سر بزنید

آنتالیا مکان مناسبی برای یافتن قیمت‌های منحصربه‌فرد، به‌ویژه در میان غرفه‌ها و بازارهای شلوغ بازار است. برای داشتن یک تجربه معتبر، مطمئن شوید که یک مسابقه مذاکره با صاحب غرفه دارید - مرسوم است که هنگام خرید صنایع دستی بازار، اولین قیمت ارائه شده را نپذیرید، بنابراین درنگ نکنید! بازارهای آنتالیا همه آنها را دارند - از سوغاتی های عجیب و غریب گرفته تا جواهرات پیچیده و ادویه های رنگارنگ، همه آنها را می توانید پیدا کنید. خرید در آنتالیا یک تجربه کلیدی در تعطیلات به این شهر است. کالیچی | Kaleici شهر قدیمی آنتالیا و یک منطقه تجاری با خیابان های سنگفرش شده و مغازه ها و فروشگاه های فراوانی است که مد، اقلام هدیه، لوازم جانبی و غیره را می فروشند. بازار خیابان لارا یک شنبه بازار منحصر به فرد است که ادویه های معطر، میوه های تازه و پوشاک می فروشد.

  • گلف بازی کنید

گلف بازان از سراسر جهان به آنتالیا پرواز می کنند تا تجربه عالی گلف را بدست آورند. آنتالیا به لطف آب و هوای مطبوع و معتدل و آفتاب بدیع، مقصد مناسبی برای تعطیلات گلف است. اگر دوست دارید روزهای خود را با کلوپ های گلف بگذرانید، به آنتالیا پرواز کنید و سپس به بلک بروید، جایی که با زمین های گلف متعدد در سطح جهانی از انتخاب خود غافل خواهید شد. برخی از بهترین زمین‌های گلف در آنتالیا، باشگاه گلف Carya، اولین زمین گلف کلاسیک در سواحل مدیترانه ترکیه با سبک هلند است. زمین گلف کورنلیا فالدو را ببینید، یک زمین گلف 27 سوراخه که به نام نیک فالدو گلف باز افسانه ای انگلیسی نامگذاری شده است. گلف Cullinan Links (Ex Titanic) یک زمین گلف 36 سوراخه با چشم اندازهای خیره کننده از دریای مدیترانه و کوه های توروس است.

  • بازدید از کالیچی

کالیجی منطقه تاریخی آنتالیا است که به‌خاطر خانه‌های به‌سبک عثمانی و کوچه‌های باریک شهرت دارد. این محله تاریخی فتوژنیک یک منطقه حفاظت شده است. چندین خانه قدیمی عثمانی را در خود جای داده است که اکنون بازسازی شده و به هتل‌های بوتیک، مغازه‌ها و رستوران‌ها تبدیل شده‌اند. Kaleici همچنین توسط بقایای تاریخی امپراتوری روم - دروازه هادریان - پوشیده شده است. در اطراف محله پرسه بزنید و بندر رومی را خواهید دید که اکنون دارای اسکله ای برای قایق های تفریحی و قایق های گردشی است. در داخل شهر قدیمی کالیجی، چندین ساختمان تاریخی مانند مسجد تکلی مهمت پاشا قرن هجدهم و مناره کسیک که در نزدیکی میدان اصلی وجود دارد، وجود دارد.

بازدید از کالیچی

  • آسپندوس

آسپندوس واقع در 47 کیلومتری شرق آنتالیا به دلیل مکان باستان شناسی یک تئاتر رومی به طور کامل بازسازی شده که به عنوان بهترین تئاتر حفظ شده در جهان شناخته می شود، مشهور است. این شهر باستانی تاریخی مملو از بقایای قرن دوم و سوم امپراتوری روم است. امروز، این سالن 15000 نفری میزبان جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس است که توسط اپرا و باله دولتی ترکیه برگزار می‌شود. با این حال، تئاتر رومی به طور کامل بازسازی شده تنها نقطه برجسته آسپندوس نیست. چندین ویرانه برای کاوش از جمله آکروپلیس، بازیلیکا، قنات و آگورا دارد. آسپندوس ابتدا توسط هیتی ها تأسیس شد و قبلاً به نام بلکیس شناخته می شد. بعدها توسط ارتش اسکندر مقدونی فتح شد و بعداً تحت امپراتوری روم قرار گرفت.

  • موزه آنتالیا

علاقه مندان به تاریخ در موزه آنتالیا که به دلیل نمایش دوره کلاسیک از جمله مصنوعات مختلف به دست آمده از کاوش های باستان شناسی گسترده در مناطق مجاور معروف است، لذت زیادی خواهند برد. در اینجا، با تمدن های عصر برنز، دوره هلنیستی، روم و بیزانس آشنا خواهید شد. موزه آنتالیا بینش شگفت انگیزی از دوران گذشته مدیترانه ارائه می دهد که زمین بازی تمدن های کلاسیک بوده است. موزه آنتالیا یکی از بزرگترین موزه های باستان شناسی در ترکیه است و آثار باستانی به دست آمده از منطقه لیکیا، پامفیلیا و پیسیدیا را در خود جای داده است. دارای چندین سالن نمایشگاه مانند تالار ماقبل تاریخ، مجسمه‌های خدایان و الهه‌های یونانی، مجسمه‌های امپراتوری رومی، و یک اتاق مخصوص کودکان با مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های عتیقه است.

چه زمانی باید از آنتالیا دیدن کرد؟

آنتالیا از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است، اگرچه تنها دو فصل متمایز از چهار فصل معمول وجود دارد. تابستان‌ها طولانی، گرم و تا حد زیادی خشک و زمستان‌ها کوتاه و معتدل هستند. دما در طول سال بسیار متفاوت است و معمولاً از 5 درجه سانتیگراد در زمستان تا 34 درجه سانتیگراد در تابستان متغیر است. ژوئن تا اکتبر بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل آنتالیا است.

آوریل تا اواسط ژوئن (بهار) و سپتامبر تا اواسط اکتبر (پاییز) بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است که می توانید از زمستان های مرطوب و تابستان های گرم خودداری کنید. در فصل بهار و پاییز ازدحام گردشگران کمتر است، آب و هوا نیز خوب است و همه جاذبه‌ها و فعالیت‌ها باز می‌مانند.

بازدیدکنندگان باید در طول تعطیلات خود در آنتالیا منتظر آفتاب زیادی باشند زیرا این منطقه از 300 روز آفتاب بی وقفه و بارندگی بسیار کم برخوردار است که بیشتر در زمستان اتفاق می افتد. سردترین ماه ژانویه با دما، بارندگی و رطوبت کم است.

چه زمانی باید از آنتالیا دیدن کرد؟

سوالات متداول در تعطیلات آنتالیا

آنتالیا در کجای ترکیه قرار دارد؟

آنتالیا در سواحل مدیترانه در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. آنتالیا به ریویرای ترکیه نیز معروف است. فرودگاه بین المللی آنتالیا به خوبی توسط چندین شرکت هواپیمایی از اروپا و خاورمیانه به هم متصل است.

آیا به ویزا ترکیه نیاز دارم؟

ترکیه دسترسی بدون ویزا به اتباع بریتانیا و اتحادیه اروپا و ایران را به مدت 90 روز ارائه می دهد. شهروندان ایالات متحده می توانند برای یک دوره 90 روزه درخواست دهند و ویزای الکترونیکی دریافت کنند.

واحد پول ترکیه چیست؟

واحد پول ترکیه لیر ترکیه (TL) است. لیر ترکیه در حال حاضر 21 لیر برای 1 پوند، 18 لیر لیر برای 1 دلار و 18 لیر برای 1 یورو به فروش می رسد. نرخ های مبادله می تواند با +/- از 1 تا 2 بر اساس هر واحد پول متفاوت باشد. توصیه می شود پول خود را در فرودگاه به لیر ترکیه تبدیل کنید زیرا نرخ ارز مطلوب نیست و کمیسیون 3 درصد در بالا وجود دارد.

آیا برای ورود به ترکیه شرایط واکسیناسیون وجود دارد؟

ترکیه برای هیچ مسافر بین المللی نیازی به واکسیناسیون ندارد. با این حال، توصیه می شود یک کپی از گواهی واکسیناسیون دیجیتال تایید شده توسط WHO و مبتنی بر کد QR همراه داشته باشید.

آیا برای سفر به ترکیه به بیمه مسافرتی نیاز دارم؟

بله، شما به بیمه مسافرتی معتبر با پوشش کامل نیاز دارید که پوشش کامل پزشکی و حوادث را برای شما فراهم کند. کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) در ترکیه معتبر نیست. بنابراین داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر الزامی است.

چگونه در آنتالیا سفر کنم؟

تاکسی‌ها راحت هستند و کرایه‌ها کمی پایین‌تر است، اما توریست‌ها هزینه زیادی دریافت نمی‌کنند. ناوگانی از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های بزرگ در این منطقه تردد می‌کنند و راهی مناسب برای کاوش در شهرها هستند. سرویس تراموا نیز در شهر وجود دارد.

منبع: سفر ایمن  https://safaremen.com

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

آخرین عناوین