گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی الف،   4030407048 ۳۲ نظر، ۷ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

با دستور وزیر کشور، رای‌گیری از واجدین شرایط برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و مانند همیشه رهبر انقلاب در تخستین دقایق آغاز رای گیری رای خود را به صندوق انداختند.

گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش الف، فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از از ساعت 8 صبح امروز و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور آغاز شد.
انتخابات چهاردهم، یک سال زودتر از موعد خود و به‌دلیل شهادت ناگهانی آیت‌ا‌لله سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات، 6 داوطلب توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شدند و سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی 6 نفری بودند که از میان 80 داوطلب ثبت‌نام کرده، وارد کارزار انتخابات شدند. اگرچه قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی از انتخابات انصراف داده و بدین ترتیب 4 نامزد باقیمانده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

* بر اساس اطلاعیه شماره 8 ستاد انتخابات کشور، اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و کد آن ها به شرح زیر است:

آقای مسعود پزشکیان - فرزند محمد علی - کد نامزد ۲۲

آقای مصطفی پورمحمدی - فرزند حسین - کد۳۳ نامزد

آقای سعید جلیلی - فرزند محمدحسن - کد۴۴

آقای محمدباقر قالیباف - فرزند حسین - کد نامزد ۷۷

*طبق اظهارات محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در کل کشور ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری و ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه اخذ رای روستایی است. همچنین ۴۳ هزار و ۴۲۵ شبعه اخذ رای ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار پیش‌بینی شده است. 

*براساس اعلام وزارت خارجه ۳۴4 شعبه اخذ رای در ۱۰۰ کشور برای هموطنان خارج از کشور فراهم شده است.

*بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری صرفا شناسنامه یا کارت ملی معتبر است؛ لذا هموطنان دقت داشته باشند برای رای دادن فقط کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند. براساس قانون ضرب مُهر هم از شناسنامه برداشته شده و احزار هویت به‌صورت برخط است. اگرچه در خارج از کشور که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی وجود دارد، احراز هویت با گذرنامه انجام می‌شود. در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، متولدین هشتم تیر سال ۱۳۸۵ و ماقبل قبل آن می‌توانند رای دهند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۲:۰۰ در شعب اخذ رای سراسر کشور تمدید شد

دادستان کل کشور رأی خود را به صندوق انداخت
 
دادستان کل کشور در یکی از شعب اخذ رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.


آذری جهرمی رای داد
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم در انتخابات چهاردهمین دوره رباست جمهوری شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با حضور در مسجد جامع نارمک، رای خود را به صندوق انداخت.

اتوبوس های سیار اخذ رای به کمک شعب آمدند

بدلیل افزایش جمعیت در مقابل مسجد الرسول شهرک غرب ۲ دستگاه اتوبوس با استقرار در مجاورت شعب اخذ رأی بصورت صندوق سیار مردم می توانند از طریق این اتوبوس ها رای دهند.


محسن هاشمی رای خود را به صندوق انداخت
 
رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران با حضور در حسینیه جماران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
به گزارش خبرنگار مهر محسن هاشمی رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران با حضور در حسینیه جماران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

روحانی در انتخابات شرکت کرد

حسن روحانی در اولین ساعات رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را به صندوق انداخت.
به گزارش خبرنگار مهر روحانی رأی خود را به صندوق انداخت.

حسن روحانی در اولین ساعات رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را به صندوق انداخت.


حجاج ایرانی رای دادند


 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی از روند رای گیری در شعب اخذ رای در عربستان اظهار رضایت کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی از روند رای گیری در شعب اخذ رای در عربستان اظهار رضایت کرد.

سفیر ایران گفت: عربستان سعودی پیشتر با اخذ آرای ایرانیان مقیم در ریاض و جده موافقت کرد و بر همان اساس تدابیر لازمه جهت اخذ آرای ایرانیان مقیم صورت گرفت.



 عطاالله مهاجرانی رای خود را به صندوق انتخابات انداخت‌

کروبی رای داد
    

مهدی کروبی با حضور در انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مهدی کروبی با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.  

بازدید وزیر اطلاعات از ستاد نظارت بر انتخابات
 
حجت الاسلام خطیب از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بازدید کرد.


 زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۰ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد: بنا به دستور وزیر کشور زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

بازداشت ۲ معاند مزاحم انتخابات ایران از سوی پلیس انگلیس
سرپرست سفارت ایران در انگلیس گفت: در بیرمنگام تعدادی از معاندان با مسئولان شعب در انتخابات در این منطقه درگیر شدند، که ۲ نفر از معاندان توسط پلیس انگلیس بازداشت شده‌ان.د

به گزارش ایسنا، متین‌فر در ارتباط ویدئویی با ستاد انتخابات خارج از کشور که در حال حاضر علی باقری و احمد وحیدی  سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر کشور در آن حضور دارند در گزارشی از روند برگزاری  چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در انگلیس گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۱۰ شعبه در انگلیس برگزار می‌شود که ۵ شعبه آن در لندن قرار دارد.


حضور وحیدی در ستاد انتخابات خارج از کشور
 
تهران-ایرنا- احمد وحیدی وزیر کشور در ستاد انتخابات خارج از کشور وزارت امور خارجه حاضر شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در وزارت امور خارجه با علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه و علیرضا محمودی مسئول ستاد انتخابات خارج از کشور دیدار و رایزنی کرد.

در جریان این دیدار آخرین وضعیت حوزه‌های رای‌گیری در کشورهای مختلف جهان تشریح شد.

آغاز شمارش آرای انتخابات ایران در چین
سفیر ایران در چین گفت: برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چین به پایان رسیده است و در حال شمارش آرا هستیم .

به گزارش ایسنا ، محسن  بختیار در ارتباط ویدئویی با ستاد انتخابات خارج از کشور با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری در ۴ شهر  پکن ، گوانجو ، هنگ هنگ و شانگهای  برگزار شد ، اظهار کرد : تا ساعت ۹ شب به وقت محلی انتخابات برگزاری انتخابات در چین ادامه پیدا کرد و اکنون که ساعت ۹/۳۰ شب در چین است شمارش آرا آغاز شده است.

وی گفت: شاهد استقبال خوب شهروندان ایرانی در پکن  برای  شرکت در انتخابات بودیم و براساس گزارش‌های دریافتی در شهرهای هنگ کنگ، گوانجو و شانگهای هم مشارکت هموطنان ایرانی خوب بوده است .

وی گفت: روند برگزاری انتخابات در چین به اتمام رسیده است .


آغاز برگزاری انتخابات ایران در آمریکا/ اخذ رای از ایرانیان کانادا در سیاتل و بوفالو

 
رئیس دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن گفت: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۰ ایالت آمریکا برگزار می‌شود و اکنون در ایالت‌هایی که در شمال شرق آمریکا قرار دارند مثل واشنگتن، مریلند و بوستون انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، «ابوالفضل مهرآبادی» در گفت‌وگوی تلفنی با ستاد انتخابات خارج از کشور با بیان این که ۳۰ صندوق رای برای اخذ رای ایرانیان مقیم آمریکا در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طبق اخباری که ما در اختیار داریم تعدادی از ایرانیان از ونکوور و تورنتو کانادا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شهرهای سیاتل و بوفالو (۲ شهر مرزی کانادا و آمریکا) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان نیز از طریق هواپیما و یا با اتومبیل خود را به شعب اخذ رای رسانده‌اند که در انتخابات شرکت کنند، گفت: برای تسهیل جهت شرکت دانشجویان و دیگر شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری، چندین صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده جهت ایجاد امنیت برای شرکت شهروندان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: علیرغم تلاش‌های تعداد محدودی از افراد، تاکنون مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشده است.


حجت الاسلام علیرضا پناهیان هم رای خود را به صندوق مسجد دانشگاه امام صادق انداخت


ولایتی رای داد

علی‌اکبر ولایتی در رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

وزیر دفاع رای خود را به صندوق انداخت

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه (۸ تیر) با حضور در شهرک شهید فلاحی تهران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

وزیر دفاع رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات پرشور در عراق

«محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در در عراق در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور:

حضور پرشوری را در اغلب حوزه‌ها بویژه در کربلا شاهد بودیم.

ایرانیان مقیم در بغداد و بصره هم در انتخابات حضور پرشوری را داشتند.

در اربیل، سلیمانیه، بغداد، کربلا، نجف و بصره شعب اخذ رأی وجود دارد.

حمید نوری رای داد

حمید نوری به همراه خانواده در مسجد‌النبی (ص) محله هفت حوض رأی خود را به صندوق انداخت.

حمید نوری رای داد

 

جزئیات جلسه روسای ستادهای انتخابات کاندیداها با وزیر کشور

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: صبح امروز جلسه‌ای با حضور روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با وزیر کشور و ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

وی افزود: روسای ستادهای انتخابات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تشکر، تاکید کردند مواضع نامزدها صرفا از سوی شخص آنان، رئیس ستاد انتخابات و سخنگوی ستاد انتخابات هر کاندیداست و دیگر بیانات یا اعلام مواضع سایرین سندیت ندارد و ارتباطی با مواضع ستادهای انتخابات نامزدها ندارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: همچنین آمارهای متشرشده در فضای مجازی درباره اعلام نتایج شعب خارج از کشور سندیت ندارند و صرفاً آمار و اعلام نتایج از سوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: باتوجه به ماده ۱۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر مخفی‌بودن آرا، هرگونه انتشار رأی اشخاص در فضای مجازی موازی با قانون است و قابلیت پیگیری دارد.

وی ادامه داد: کسانی که پیرامون شعب نسبت به انصراف برخی نامزدها اعلام نشر اکاذیب می‌کنند برمبنای ماده ۹۲، مجرم تلقی می‌شوند و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رسایی رای داد

حمید رسایی بعد از ظهر امروز جمعه با حضور در شعبه مسجد لرزاده رای خود را به صندوق رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انداخت. 

 سفیر ایران در عراق: ارسال مجدد تعرفه به شعبه اخذ رای در کربلا

 محمد کاظم آل صادق در تماس ویدیویی  با ستاد انتخابات وزارت خارجه با بیان این که در ۱۴ شعبه ثابت و ۱۰ صندوق سیار چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در عراق در حال برگزاری است، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در شهرهایی چون اربیل،  سلیمانیه ، بغداد، کربلا، نجف و بصره در حال برگزاری است.

وی با بیان این که شاهد مشارکت خوب ایرانیان در شعب اخذ رای به خصوص در  شهرهای بغداد ، بصره و کربلا هستیم ، اظهار کرد: به خاطر مشارکت گسترده زائران در انتخابات ریاست جمهوری در  کربلا ، تعرفه ها در آنجا به اتمام رسید و از من درخواست تعرفه کردند که این تعرفه ها برای آنها ارسال شد.

وی همچنین از استقبال رسانه‌های عراقی از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد و گفت: رسانه ها در عراق تاکنون به تهیه گزارش‌های متعددی از روند  برگزاری انتخابات در ایران و مشارکت ایرانیان در عراق در این انتخابات اقدام کرده‌اند.

بطحایی رای داد

سیدمحمد بطحائی، وزیر اسبق آموزش و پرورش دقایقی قبل رأی خود را در صندوق انداخت.

بطحایی رای داد

نوه امام راحل رای داد

فرشته اعرابی نوه امام راحل در صندوق سیار حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور پرشور ایرانیان مقیم آلمان در انتخابات

گزارش خبرنگار مهر حاکی از حضور پرشور ایرانیان مقیم ایالت نورد راین وستفالن در شهر بن برای شرکت در رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری است.

حضور پرشور ایرانیان مقیم آلمان در انتخابات

محمد هاشمی رای داد

محمد هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران پس از رأی دهی در انتخابات، در گفت‌وگو با مهر از مشارکت مردم در انتخابات و اهمیت این دوره سخن گفت.

محمد هاشمی رای داد

افشین اعلا رای داد

افشین اعلا شاعر و کارشناس فرهنگی در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

حضورخبرنگاران شبکه تلویزیونی اسپانیا در مسجد ابوذر تهران

عوامل و خبرنگاران شبکه تلویزیونی اسپانیا در مسجد ابوذر تهران جهت پوشش اخبار چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند.

حضورخبرنگاران شبکه تلویزیونی اسپانیا در مسجد ابوذر تهران

رای گیری انتخابات در قزاقستان

همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، شهروندان ایرانی مقیم پایتخت جمهوری قزاقستان با حضور در محل سفارت کشورمان در آستانه رأی خود را به صندوق انداختند.

لازم به ذکر است انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری علاوه بر آستانه، در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای آلماتی و آکتائو در حال برگزاری است.

رای گیری انتخابات در قزاقستان

شرایط رای گیری از افراد دارای شناسنامه قدیمی

اطلاعیه وزارت کشور: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

استاندار تهران رای خود را به صندوق انداخت

 علیرضا فخاری استاندار تهران امروز جمعه همزمان با رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

شریعمتداری رای داد

محمد شریعتمداری وزیر اسبق کار، رفاه و تأمین اجتماعی با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را در صندوق انداخت.

انصاری رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

کمال تبریزی رای داد

کمال تبریزی کارگردان سینما رأی خود را به صندوق انداخت.

کمال تبریزی رای داد

واعظی در انتخابات شرکت کرد

محمود واعظی به همراه همسرش در حسینیه جماران حاضر شد و رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

وزیر بهداشت رای خود را به صندوق انداخت

بهرام عین اللهی روز جمعه با حضور در یکی از مدارس تهران، رای خود را به صندوق انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کرد.

اسلامی: حضور پرشور در انتخابات اقتدار نظام را نشان می‌دهد

محمد اسلامی در بدو ورود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدا به مقام والای شهید سردار سلیمانی و سایر شهدای این استان ادای احترام کرد.

معاون رییس جمهور در حاشیه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت، به‌ویژه شهید خدمت حضرت آیت الله رئیسی گفت: امروز در اصل روز تعیین سرنوشت است که ملت عزیز ایران یک‌بار دیگر با حضور پرشکوه و معنادار خود در صحنه حاضر می‌شوند و با انتخاب درست و دقیق تداوم راه انقلاب اسلامی را در مسیر تعالی و پیشرفت کشور رقم می‌زنند.

اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ در ذات جمهوری اسلامی و این نظام حضور مردم لحاظ شده است بنابراین برای دستیابی به عزت و سربلندی ایران اسلامی به هموطنان توصیه می‌شود که با حضور در پای صندوق‌های رأی، در آزمون سیاسی انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: مردم با شرافت و با کفایت ایران همچون گذشته در صحنه انتخابات حضور دارند و ایفای نقش می‌کنند زیرا حضور در انتخابات جلوه مهم مردمی بودن و اقتدارآفرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سخنگوی دولت رای خود را به صندوق انداخت

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

پورمحمدی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور در جریان روند اخذ آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

وی ساعتی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرده بود.

پورمحمدی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

یاسر خمینی در حسینیه جماران رای داد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیاسر خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه جماران، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

متکی: پیام روشن انتخابات حضور پرشور مردم است

وزیر امور خارجه پیشین و نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم پیام روشن انتخابات امروز را حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت: به انتخابات آمدم تا ایستادگی و راه امام راحل را تکرار و از رهبر انقلاب که دلسوزی کامل برای انقلاب هستند، تبعیت کنم.

باقری: هرگونه اعلام نتیجه به جز از سوی وزارت خارجه مردود است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: هرگونه اعلام نتیجه ای به جز از سوی وزارت خارجه مردود است و برخی گمانه زنی ها درباره نتایج برخی از شعب در خارج از کشور کذب محض است.

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات یک نعمت الهی است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به این‌که خداوند متعال را سپاس که فرصت شرکت در انتخابات دیگری را به ما عنایت فرمود، گفت: شرکت در انتخابات یک نعمت الهی است و مردم ما باید قدر این نعمت الهی را بدانند.

وزیر علوم رای خود را به صندوق انداخت

 وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با حضور در شعبه اخذ رای مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در شهرک غرب رای خود را در صندوق انداخت.

مازنی: باید با کنش مسئولانه در پای صندوق رای حاضر شویم

حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران، بیان کرد: حکومت حتی اگر حکومت علی (ع) باشد ولی با رای و حمایت مردم همراه نباشد با شکست مواجه خواهد شد. امام ما فرمودند میزان رای ملت است. مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که مشارکت مردم باید در انتخابات حداکثری باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که مشارکت مردم در انتخابات حداکثری نباشد اساسا مشروعیت داخلی و بین المللی نظام دچار آسیب می شود. ما با کنش مسئولانه باید تصمیم گرفته و در فرصت باقی مانده در پای صندوق رای حاضر شویم.

محمدباقر ذوالقدر رای داد

محمدباقر ذوالقدر با حضور در شعبه مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.

علاوه بر ذوالقدر، محسن رضایی و حدادعادل نیز در این شعبه رایشان را به صندوق ریختند.

علی مطهری در انتخابات شرکت کرد

 علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداخت.

جهانگیری: نیازمند یک رئیس جمهور با پشتوانه مردمی هستیم

جهانگیری در جمع خبرنگاران گفت: مردم عزیز ما مهم‌ترین شخصیت کشور را برای اصلاحات کشور انتخاب می‌کنند. حضور مردم هرچه قو‌ی‌تر و با مشارکت بالاتر باشد، رئیس‌جمهور در اتخاذ تصمیم قوی‌تر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به مسائل منطقه و بین‌الملل نیازمند یک رئیس جمهور با پشتوانه مردمی هستیم. امروز مردم ایران یک بار دیگر حضور تعیین کننده خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه رای داد

دریادار علیرضا تنگسیری پس از مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات یک دفاع جانانه از کشور، ناموسمان و جمهوری اسلامی است، افزود: مردم عزیزی که دلشان برای انقلاب و شهدایشان می سوزد و نمی‌خواهند یک بار دیگر تاریخ ذلت بار گذشته تکرار شود و پای صندوق رای حاضر می‌شوند.

انتخابات در امنیت کامل در حال برگزاری است

به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان با حضور در مسجد مالک اشتر ستاد فراجا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی پس انداختن رأی خود به صندوق با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روند انتخابات به خوبی و در امنیت کامل در حال برگزاری است و خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه حادثه امنیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور گزارش نشده و انتخابات در امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی با اشاره به آماده‌باش مأموران پلیس در روز رأی گیری افزود: البته پلیس از همان روزهای نخست شروع فرآیند انتخابات در آماده باش بوده و به وظایف قانونی خود عمل کرد. امروز نیز همکاران من در شعب اخذ رأی سراسر کشور حضور دارند و همانطور که گفتم انتخابات در نظم کامل در حال انجام است و همکاران ما تا آخرین لحظه رأی گیری و شمارش آرا و اعلام نتایج در کنار مردم خواهند بود.

رادان ادامه داد: امروز نیز شاهد شگفتانه ای دیگری از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و برابر گزارش‌های دریافتی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی عدد قابل توجهی است. در این شرایط می‌توان گفت که امروز رأی ندادن، نوعی خودتحریمی برای مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز اگر کسانی مدعی اظهارنظر در صحنه سیاسی کشور هستند باید با حضور در پای صندوق‌های رأی نظر خود را اعلام کنند.

سردار سرلشکر باقری رای خود را به صندوق انداخت

سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح رای خود را به صندوق انداخت.

رییس پلیس پایتخت رای خود را به صندوق انداخت

 سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت، با حضور در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

هر گونه تبلیغ موجب اخراج از شعبه اخذ رای است

 محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۸ صبح فرایند انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است و پیرو اطلاعیه ۷ و ۸ وزارت کشور، اسامی و شماره کاندیداهای انتخابات ریاست به ترتیب حروف الفبا در سراسر کشور توزیع شده است.

وی افزود: طبق اطلاعیه ۱۹ افراد می‌توانند با شناسنامه و کارت ملی در انتخابات شرکت کنند و کسانی که شناسنامه قدیمی با همراه داشتن کد ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه ۱۶ نیز بر اساس ماده ۱۰ هرگونه تصویر برداری از آرای انتخابات ممنوع است. همچنین طبق اطلاعیه ۱۷ به آگاهی نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای می‌رسانیم حق تبلیغ و لو برای هیچکدام از نامزدها وجود ندارند و اگر مشاهده شود از شعب اخذ اخراج می‌شوند.

اسلامی تصریح کرد: ۵۸ هزار ۴۰ شعب در سراسر کشور مشغول اخذ رای از هموطنان عزیز هستند و متولد ۸ تیر ۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی تاکید کرد: اخذ رأی در شعب خارج از کشور با توجه به زمان بندی هر منطقه شروع شده است و هیچ شعبه در خارج از کشور هنوز به اتمام نرسیده است و أخذ رای گیری ادامه دارد.

آیت‌الله جنتی رای خود را به صندوق انداخت

 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان لحظاتی پیش رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در گفتگو با عوامل اجرایی و نظارتی این شعبه، روند اخذ رأی را مورد نظارت و ارزیابی قرار داد و در گفتگو با مسئولان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جریان فعالیت ناظران در تمامی شعب رای‌گیری و فرآیند اخذ رای قرار گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی رای خود را به داخل صندوق انداخت

 آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش با حضور در مسجد بناها رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر آموزش و پرورش رای خود را به صندوق انداخت

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز به همراه مدیرکل آموزش و پرورش تهران برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به مدرسه پسرانه دوره دوم متوسطه شهید مطهری در منطقه ۶ شهر تهران رفت و در جمع دانش‌آموزان  «رای اولی‌»، رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر فرهنگ رای خود را به صندوق انداخت

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه (۸ تیر) با حضور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

شرکت همتی در انتخابات ریاست جمهوری

 عبدالناصر همتی امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

آثار مشارکت و قدرت مردم در شکستن تحریم‌ها

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره بر اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری، افزایش مشارکت عمومی مردم در این دوره از انتخابات اهمیت زیادی دارد گفت: افزایش هرچه بیشتر مشارکت مردم قطعا بر امنیت اقتصادی اثرگذار خواهد بود و قدرت ایران را در خارج از کشور افزایش می‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به آثار حضور پرشور مردم در انتخابات در شکستن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تصریح کرد: استحکام و موفقیت بیشتر در مقابل دشمنان، نتیجه مشارکت مردم در انتخابات است و این موضوع قطعا قدرت ما را در همه عرصه‌ها به‌ویژه موضوعات حوزه مالی بین‌المللی افزایش می‌دهد و هر فردی هم که در این شرایط انتخاب شود با قدرت و صلابت بیشتری کار خواهد کرد.

کثرت حضور مردم نشان از صداقت، صحت و سلامت نظام اسلامی است

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل پیش از ظهر جمعه با حضور در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل و هنگام رأی انداختن در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ملت ایران سرنوشت و تولیت چهار سال خود را با رأی خود تعیین می‌کنند تا از بین کاندیداها رئیس جمهوری را برگزینند که چهار سال مایه عزت، شرف و آبروی آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این فرصت تاریخی را برای ملت ایران فراهم کرده و باید قدر این دستاورد عظیم برگزاری انتخابات را بدانیم چرا که این انتخابات فرصت تعیین سرنوشت را برای ملت ایران به وجود آورده است.

حسن روحانی رای خود را به صندوق انداخت

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق با حضور در یکی از مدارس منطقه 1، رأی خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به صندوق انداخت.

پزشکیان برای شرکت در انتخابات وارد بیمارستان فیروزآبادی شد

 مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات وارد بیمارستان فیروزآبادی شد.
 

رییس دیوان عالی کشور رای خود را به صندوق انداخت

 حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری رئیس دیوان عالی کشور با حضور در شعبه اخذ رأی واقع در حرم امامزاده صالح، رأی خود در انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت. 

سیدحسن خمینی در انتخابات شرکت کرد

به گزارش مهر، حجت الاسلام سیدحسین خمینی دقایقی پیش رأی خود را به داخل صندوق رأی انداخت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: ابتدا این روز را به همه دوستان تبریک می گویم و از جمیع اصحاب رسانه که اینجا هستند، تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: انتخابات یکی از مظاهر بزرگ مردم سالاری است و ما هم برای عبور از بحران‌ها هیچ نقطه اتکایی بعد از خدا، غیر از مردم نداریم. همه باید به سرنوشت خود حساس باشند انتخابات را جدی بگیرند.

حجت الاسلام خمینی درباره مشارکت در انتخابات تصریح کرد: مشارکت بالا و انتخاب یک رئیس جمهور با رأی بالا برای حل مشکلات کشور بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: ان شالله بتوانیم در این مسیر گام برداریم و نتایج خوبی هم برای همه مردم داشته باشد. نظرسنجی‌ها هم می‌گوید مشارکت خوب است.

سیدحسن خمینی به همراه پسرش سیداحمد خمینی در انتخابات شرکت کرد. 

علی لاریجانی در مازندران رای داد 

علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از شعب اخذ رای استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.

سخنگوی شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت

 هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه) در محل شورای نگهبان، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس صداوسیما رای خود را به صندوق انداخت

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی رای خود را در صندوق سیار واقع در شبکه خبر در سازمان صداوسیما انداخت.

با قرار گرفتن صندوق رای در استودیو شبکه خبر دیگر عوامل و دست اندرکاران شبکه خبر نیز آرای خود را از این طریق به صندوق انداختند.

استاندار تهران: امنیت کامل برقرار است

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از همه مردم، خاصه شهروندان استان تهران که از ساعات ابتدایی صبح امروز - هشتم تیرماه - مشتاقانه برای انجام تکلیف و آزمون سیاسی پای صندوق های رای حاضر شده اند، اظهار کرد: تعداد ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای در سطح استان تهران مستقر شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه از مجموع صندوق های مستقر در استان تهران تعداد ۳ هزار و  ۸۵۰ شعبه در تهران بزرگ و مابقی به سایر شهرستان های استان تعلق دارد، گفت: ۴۹۲ شعبه اخذ رای به صورت سیار، مختص مجموعه هایی که دارای جمعیت متمرکز هستند و  امکان استقرار شعبه ثابت نیست پیش بینی شده است.

وی از استقرار همه عوامل حوزه های اجرایی طی اولین ساعات بامداد امروز جمعه - هشتم تیرماه - در محل کار خبر داد و عنوان کرد: عوامل نظارتی، اجرایی، تامین کننده امنیت و خدمات و پشتیبانی با توزیع صندوق ها و دستگاه هایی که احراز صلاحیت می کنند، حاضر بوده و  راس ساعت ۸ صبح همه صندوق ها مستقر و شعب آماده پذیرش رای شدند.

فخاری از وضعیت مناسب صندوق ها و شعب اخذ رای در استان تهران خبر داد و بیان کرد: برخی افراد در شهر و استان تهران به تاسی از مقام معظم رهبری از همان ساعات اولیه صبح در شعب اخذ رای حاضر شدند و روند سنتی رای گیری در حال اجرا است.

استاندار تهران بیان کرد:  شرایط استان تهران به لحاظ برگزاری انتخابات خوب و ایده ال است و  امنیت برقرار و عوامل اجرایی حاضر هستند و با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و ان شاالله با نتیجه مطلوب، این انتخابات نیز به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

حضور سعید جلیلی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در مشیریه

سعید جلیلی برای شرکت در انتخابات در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشیریه تهران حضور یافت.

حسینی: نگاه مردم دنیا به انتخابات ماست

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد:  بحث اقتصاد امروز اولویت همگان است. همه کاندیداها نیز پیرامون این موضوع صحبت کرده و مردم باید انتخاب کنند. ما مسئله تولید، اشتغال و ارزش پول ملی را داریم. اهداف کمی و کیفی برنامه هفتم را داریم. باید رئیس جمهوری روی کار آمده که عزم و اراده داشته باشد تا به این اهداف کمی و کیفی دست پیدا کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون نگاه مردم دنیا به انتخابات ما است. همه منتظر هستند تا حضور مردم را ببیند. از این جهت حضور مردم در انتخابات برای ما مهم است. سید حسن نصرالله روز گذشته در صحبت های خود گفتند که این انتخابات محدود به ایرانی ها نیست بلکه مردم منطقه و جبهه مقاومت نیز رصد می کنند تا ببینند مردم چه حضوری در انتخابات دارند.

منصوری برای اخذ رای در مسجد امام حسن مجتبی(ع) حضور یافت

محسن منصوری روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برای انداختن رای خود به صندوق انتخابات ریاست جمهوری در مسجد امام حسن مجتبی حضور یافت.

تولیت آستان قدس رضوی: شرکت در انتخابات حیات را به جامعه هدیه می کند

حجت الاسلام احمد مروی روز جمعه پس از انداختن رای در یکی از شعب اخذ رای صندوق حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل، حق رای که پیش از آن توسط حاکمان غصب شده بود را به مردم بازگرداند.

وی ادامه داد: جامعه بدون انتخابات جامعه ای مرده است که این وصف در شان مردم انقلابی ایران اسلامی نبوده است و نخواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به رییس جمهور آینده گفت: رییس جمهور آینده همانند شهید رییسی، این فرصت را مغتنم شمارد چرا که مردم ایران شایسته بهترین خدمت ها هستند که از رهگذر عزت باشد.

سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق با حضور در حسینیه جماران رای خود برای انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

انتظار زاکانی از رئیس جمهور آینده

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در میدان هفت حوض در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رئیس‌جمهور آینده باید در وهله اول گره از کار و زندگی مردم باز کند و با مفسدین اقتصادی برخورد کند و نگذارد حق مردم را ضایع کنند.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید کشور را به سمت آبادانی و ارتقا و پیشرفت سوق دهد. از نخبگان و شایستگان بهره ببرد و به مردم تکیه کند و در مجامع بین‌المللی آنهایی که می‌خواهند حق استقلال و آزادی این ملت را بگیرند جلوی آنها منطقی بایستد.

محسن رضایی در مسجد لرزاده رای داد

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.

انتظار زاکانی از رئیس جمهور آینده

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در میدان هفت حوض در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: رئیس‌جمهور آینده باید در وهله اول گره از کار و زندگی مردم باز کند و با مفسدین اقتصادی برخورد کند و نگذارد حق مردم را ضایع کنند.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید کشور را به سمت آبادانی و ارتقا و پیشرفت سوق دهد. از نخبگان و شایستگان بهره ببرد و به مردم تکیه کند و در مجامع بین‌المللی آنهایی که می‌خواهند حق استقلال و آزادی این ملت را بگیرند جلوی آنها منطقی بایستد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی و همراهانش 30 اردیبهشت 1403 در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند.

در همین راستا صبح امروز 8 تیرماه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور 4 نامزد انتخابات آغاز شد.

سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد

 حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق با حضور در حسینیه جماران رای خود برای انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

آیت الله جوادی آملی رای خود را در دماوند به صندوق انداخت

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید و علمای برجسته کشور، رأی خود را به صندوق أخذ رأی در محله احمدآباد شهر دماوند انداخت.

دادستان کل کشور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت

جت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

پورمحمدی در انتخابات شرکت کرد

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

«ناصر کنعانی» رای خود را به صندوق انداخت

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از کارکنان با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برپا شده، رأی خود را به صندوق انداخت.

همچنین کارکنان وزارت امورخارجه با حضور در این ستاد آرای خود را به صندوق انداختند.

ظریف: قهرکردن با صندوق رای راه‌حل مشکلات ما نیست

محمدجواد ظریف صبح امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ بعد از انداختن رای خود در صندوق سیار مستقر در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک روز حیاتی برای سربلندی و عزت ایران است و اینکه مردم ایران تحقیر نشوند و کسی جرات نکند مردم ایران را تحقیر و تهدید کند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات حق مردم است، افزود: امیدوارم همه مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، این حق را پاس داشته و با انتخاب خود، آینده بهتری را برای خود و فرزندان‌شان و محیط زیست کشور و همه چیز ما رقم زنند؛ یقین دارم امروز مردم ما را روسفید خواهند کرد.

ظریف در پاسخ به  سوالی درباره پیامش به کسانی که با صندوق‌های رای قهر کرده‌اند، گفت: ضمن اینکه به حرف و انتخاب هر کسی احترام می گذارم ولی قهرکردن با صندوق رای راه حل مشکلات نیست.

وی افزود: برخی از مردم دلخوری دارند و بالاخره همه ما نارضایتی داریم البته این موضوع هم مختص مردم ایران نیست و در خارج از کشور نیز این مشکل است که خیلی ها به دلیل ناراحتی ها از سیستم حکومتی‌شان، در رای گیری شرکت نمی کنند به همین دلیل در خارج یک مثلی می زنند «سیاستمداران بد توسط مردم خوبی انتخاب می شوند که رای نمی دهند.»

وزیر سابق امور خارجه کشورمان بیان کرد: اکنون انتخابات فرصتی برای رای دادن است و همه می توانند با استفاده از این فرصت پای صندوق های رای آمده تا آینده بهتری را در کمال آرامش و متانت و با تمام حقوق بشری رقم زنیم.

ظریف همچنین درباره توصیه اش به رییس جمهور منتخب گفت: مردم به شما اعتماد کردند، اعتماد مردم را پاس بدارید و به قول‌هایتان عمل کنید.

مرتضوی: رای دادن یک تکلیف فردی است
 صولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی به هنگام حضور در شعبه اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: رای دادن یک تکلیف فردی است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در امر خیر حاجت هیچ‌گونه استخاره‌ای نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (جمعه) در محل شورای نگهبان، رأی خود را به صندوق انداخت.

قالیباف برای شرکت در انتخابات وارد حرم حضرت عبدالعظیم شد

 محمدباقر قالیباف صبح جمعه و در ساعات اولیه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات وارد حرم حضرت عبدالعظیم شد.


اژه ای: شرکت در انتخابات از مصداق های شتاب در امر خیر است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح جمعه و پس از انداختن رأی خود در شعبه اخذ رأی مستقر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق زیارت در حرم و شرکت در انتخابات حاصل شد.

وی گفت: از نظر سیاسی، دینی و عقلی شرکت در انتخابات یک وظیفه است، عقل حکم می‌کند برای تعیین مقام دوم کشور و بالاترین مقام اجرایی کشور و مجری قانون اساسی پای صندوق بیاییم و در انتخابات شرکت کنیم.

اژه ای گفت: اگر در شرکت در انتخابات امروز تأخیر کردیم، فردا قابل انجام نیست.

وی شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را یکی از مصداق‌های شتاب در امر خیر دانست و گفت: اگر بخواهیم به عزت و سربلندی کشور نگاه کنیم و یا دغدغه‌ای نسبت به برخی موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، معیشت، اشتغال و ازدواج داریم و آینده‌ای بهتر می‌خواهیم، باید از امروز به فکر باشیم و فردی را انتخاب کنیم، که کاردان بوده و مشکلات را بشناسد و بتواند حل کند.

محسنی اژه ای افزود: نباید در این امر کوتاهی کنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: هرکسی ایران و نظام را دوست دارد و در پی مطالبه گری است در انتخابات شرکت کند.

همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رای دهندگان الزامی است

 نظر به آغاز فرایند اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۸ و قبل از آن)می باشند .

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای رای دهندگان الزامی است.

آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل شعب امحاء شود

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰ خطاب به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی اعلام کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

مخبر رای خود را به صندوق انداخت

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز (جمعه) پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و رأی دادن در جمع خبرنگار اظهار داشت: برنامه ریزی های انتخابات ریاست جمهوری در همه ادوار از یکسال پیش از موعد صورت گرفته است، اما به دلیل حادثه تلخ برای رئیس جمهور شهید و همراهانشان وزارت کشور موظف بود طی پنجاه روز انتخابات را برگزار کند و تا کنون روند برگزاری بسیار خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات یک موضوع فرا بخشی است و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند، اما اساس کار با وزارت کشور است که انصافاً باید نمره قابل قبولی به وزارت کشور در این انتخابات بدهیم.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: تا کنون دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی نیز عملکرد خوبی داشته‌اند، ما از اول انقلاب چنین فشردگی برای برگزاری انتخابات نداشته‌ایم و شاید برای اولین بار است که این وضعیت را تجربه می‌کنم.

مخبر تصریح کرد: البته مردم هم متاثر هستند از شهادت رئیس جمهور و هیأت همراهشان و قطعاً حماسه می‌آفرینند در این انتخابات.

آغاز فرایند رای گیری در اندونزی

فرایند انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی آغاز شد.

آغاز فرایند رای گیری در اندونزی

آغاز فرایند رای گیری در استانبول

فرایند انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت کشور ترکیه آغاز شد.

آغاز فرایند رای گیری در استانبول

آغاز فرایند رای گیری در دبی

فرایند انتخابات ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی، آغاز شد.

آغاز فرایند رای گیری در دبی

آغاز رای گیری در کنسولگری ایران در نجف اشرف

فرایند انتخابات ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف آغاز شد.

آغاز رای گیری در کنسولگری ایران در نجف اشرف

رای گیری در مزار شریف آغاز شد

رأی گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در نمایندگی مزار شریف با حضور به موقع هموطنان عزیزمان آغاز شد.

رای گیری در مزار شریف آغاز شد

رای گیری در مزار شریف آغاز شد

محمدرضا عارف رای خود را به صندوق انداخت

محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی قبل با حضور در حسینیه جماران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

حضور خبرنگار شبکه جهانی العالم در انتخابات

خبرنگار شبکه جهانی العالم برای پوشش رسانه‌ای روز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع نارمک حضور پیدا کرد.

حضور خبرنگار شبکه جهانی العالم در انتخابات

فر آیند رای گیری سفارت ایران در سیدنی آغاز شد

فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا، شهر سیدنی آغاز شد.

فر آیند رای گیری سفارت ایران در سیدنی آغاز شد

 

فر آیند رای گیری سفارت ایران در سریلانکا آغاز شد

مراسم رای‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا- شعبه کلمبو ساعت ۸ صبح آغاز شد.

فر آیند رای گیری سفارت ایران در سریلانکا آغاز شد

 

حضور ناطق نوری در حسینیه ارشاد

علی اکبر ناطق نوری در حسینیه ارشاد برای رأی دهی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرد.

حضور ناطق نوری در حسینیه ارشاد

آغاز فرآیند رای گیری در مسجد جامع نارمک

همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فرایند رأی‌گیری در مسجد جامع نارمک آغاز شد.

آغاز فرآیند رای گیری در مسجد جامع نارمک

آغاز فرآیند رای گیری در مسجد جامع نارمک

آغاز رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور

آغاز فرآیند اخذ رای در سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف، انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما آغاز شد.

حضور مادر ۹۹ ساله دزفولی پای صندوق رای

ننه گوهر ۹۹ ساله اهل شهرستان دزفول برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق رای رفت .
به گزارش خبرنگار مهر، مردم دزفول همچون مردم انقلابی خوزستان برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران پای صندوق‌های رأی رفتند.

ننه گوهر بابانژاد ۹۹ ساله اهل شهر دزفول با وجود کهولت سن در شعبه اخذ رأی مستقر در آستان مقدس حضرت محمد بن موسی الکاظم (ع) حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات را وظیفه خود می‌دانست و گفت: بدنم ضعیف است دیگر نایی ندارم ولی با این وضعیت جسمی آمده‌ام تا دشمن شاد نشویم.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۶۸۵۶۰۸:۲۰:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۸
تبریک به پزشکیان. امروز مناظره بایدن و ترامپ امدن پزشکیان را قطعی کرد چون بایدن دیگر هیچ شانسی برای تمدید ریاست جمهوری نداره و امدن ترامپ دیگر احتمال نیست. پس نیاز به پزشکیان و عده ای هست که بتوانند ظاهر را خوب کنند تا قله ترامپ را دور بزنیم. تبریک!
ناشناس۳۵۳۶۹۸۱۱۱:۳۱:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۸
سیاست خارجی پزشکیان همان سیاست خارجی دولت روحانی است که برنامه ی مناسبی در مقابل ترامپ نیست و شکست خورده است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۳۶۹۸۹۱۱:۳۷:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۸
قابل توجه هر نامزد که رییس جمهورش،تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد تصویب و اجرای قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه و بدون هیچ خط قرمزی می باشد اجرای این قانون باعث تعادل و توازن اقتصادی شده و فاصله های طبقاتی از فرش تا عرش را کاهش چشمگیر داده و بطور کلی مادر تمامی همه مبارزات با فساد است
ناشناس۳۵۳۷۰۳۴۱۲:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۸
رییس جمهور بعدی باید بداند : اقتصاد جزیره ای به جای نخواهد رسید و باید دنبال رفع تحریم ها و مبارزه با فیلترینگ . گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش صادرات غیر نفتی باشد
ناشناس۳۵۳۷۰۱۴۱۱:۵۹:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۸
اتفاقا اگه ترامپ بیاد هیچ امیدی به مذاکره و رفع تحریم نیست
ناشناس۳۵۳۷۰۴۰۱۲:۲۴:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۸
منفعل بودن!!
ناشناس۳۵۳۷۴۵۱۰۰:۱۲:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۹
اتفاقا خوب نیست ، ترامپ تحریم میکنه ، کازه کوزش سر پزشکیان و اصلاح طلبا خالی میشه
ناشناس۳۵۳۷۵۰۶۰۴:۰۴:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۹
آیا امریکا نشسته تا شما دورش بزنید ...
محمدحسین۳۵۳۷۵۵۸۰۸:۱۴:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۹
سلام پزشکیان اگر بشود تازه شروع دعواهای داخلی و خارجی است. داخل چهارسال باید با مجلسی که اکثریتش مخالفشن بجنگد... خارجیها هم شروع میکنن فشار جدید و تازه آوردن برای گرفتن امتیاز از تیم جدید... پس برای آرامش کشور گزینه ای غیراز پزشکیان باید رییس جمهور شود...
ناشناس۳۵۳۶۸۵۷۰۸:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۸
بایدن امروز در برابر ترامپ در مناظره تمام شد. بنده خدا دیگر اصلا توان بخاطر اوردن نام پوتین و ترامپ را ندارد. پس کاندیدی باید بیاید که بتواند مناسب دوران ترامپ باشد و با اروپاییها بهتر کار کند. ولی مشکل روسیه هست. پوتین به این راحتی به نزدیک شدن ایران واروپا رضایت نخواهد داد. خلاصه دیدنی شدند انهایی که می گویند دنیا یا ریاست جمهوری در امریکا برای ما اهمیت ندارد چون تمام محاسبات و مهندسی انها بر اساس انتخابات امریکاست. همیشه اینجور بوده. انهایی که می گویند برای مردم نباید اهمیتی داشته باشه برای خودشان بیشترین اهمیت را دارد!
ناشناس۳۵۳۶۹۹۳۱۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۸
در مرحله دوم انتخابات دولت سایه آفتابی میشود
ناشناس۳۵۳۶۹۹۶۱۱:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۸
یک جهان فرصت یک ایران جهش
ناشناس۳۵۳۷۱۹۳۱۵:۲۱:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۸
یک جهان فرصت سوزی و تحریم جدید
ناشناس۳۵۳۶۸۵۸۰۸:۲۰:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۸
این انقلاب تحت هیچ شرایطی بدست نااهلان و نامحرمان و سیاسیون مسله دار امتحان پس داده رفوزه نخواهد افتاد والسلام عزت زیاد
ناشناس۳۵۳۷۰۵۳۱۲:۳۲:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۸
انشالله بانیان وضع موجود تکرار نمی شود و مردم اگاهانه رای می‌دهند
ناشناس۳۵۳۶۸۶۱۰۸:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۸
با توجه به اینکه قطعا با این ترکیب موجود انتخابات به مرحله دوم‌میرسد امروز تکلیف رییس جمهور معلوم نمی شود
ناشناس۳۵۳۶۸۶۲۰۸:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۸
رقابت به دور دوم می رود و مسوول مستقیم آن هم شورای نگهبان هست که باعث تقسیم آرا شده
ناشناس۳۵۳۶۸۶۴۰۸:۲۶:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۸
امام خمینی :مگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیافتد .با توجه با اینکه نامحرمان شمشیرها را از رو بسته و پشت عروسک خیمه شب بازی خود پنهان شده اند ملت باید حواسش را جمع این موضوع مهم بکند
ناشناس۳۵۳۶۸۶۶۰۸:۲۸:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۸
حضور آقای پزشکیان در انتخابات فقط و فقط برای ایجاد مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی و کشاندن افراد مردد و بی تفاوت است فقط همین و بس
ناشناس۳۵۳۶۸۶۸۰۸:۳۹:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۸
شگفتی ساز این انتخابات پور محمدی است
ناشناس۳۵۳۶۹۸۴۱۱:۳۳:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۸
درسته ! پس ما هم اكنون دوتا پورمحمدي داريم ١ -- پورمحمدي پيش از انتخابات ٢ -- پور محمدي زمان انتخابات و زمان تبليغات انتخابات !
ناشناس۳۵۳۶۸۷۹۰۸:۵۷:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۸
رای می دهیم برای استحکام درخت تناور انقلاب اسلامی
ناشناس۳۵۳۶۸۸۲۰۹:۰۸:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۸
انتخابات دو مرحله ای میشود
ناشناس۳۵۳۷۱۸۶۱۵:۱۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۸
قطعا
ناشناس۳۵۳۶۸۸۶۰۹:۱۳:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۸
اوج مناظره ترامپ و بایدن انجایی بود که بایدن گفت ترامپ کارکنان و مدیرانی که خود انتخاب کرده اخراج می کند. ترامپ هم گفت متشکر. این نقطه قوت من هست. با کسی در مورد منافع ملی امریکا رو دربایسی ندارم. هر مدیری که نتواند وعده ها و انتظارات مردم را براورد کند عذرشان را بدون لحظه ای درنگ خواهم خواست. اسان نیست ولی باید انجام شود. و بعد از بایدن پرسید. جو. تو در این چهار سال حتی یک نفر از کارکنان را اخراج نکردی. حتما چون همه نها بی نقص بودند و شرایط امروز امریکا نتیجه همین اهمال و ضعف مدیریت تو و ناتوانی در خواستن عذر مدیریتی که درست کار انجام نمی دهد هست.
ناشناس۳۵۳۶۹۱۶۰۹:۵۴:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۸
به دور دوم می رود
ناشناس۳۵۳۷۰۵۵۱۲:۳۷:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۸
به دور دوم نمی رود! این خط و این نشان! قرارمان فردا یا پس فردا همینجا!
ناشناس۳۵۳۷۱۰۱۱۳:۱۵:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۸
مردم نگذارید تندروها بر مسند امور بنشینند.
هع۳۵۳۷۲۸۹۱۸:۴۳:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۸
دوستی گفت:در ایران یک رییس جمهور خوب قدرت بهبود اندکی دارد، ولی یک رییس جمهور بد قدرت تخریب بسیار به امید روزهای بهتر برای ایران عزیزمان
محمد۳۵۳۷۲۹۳۱۸:۵۱:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۸
پیروزی پزشکیان حتی برای اصولگرایی هم منشا خیر است زیرا باعث می شود اصولگرایان سنتی تعارف را کنار گذاشته
ناشناس۳۵۳۷۴۱۹۲۳:۰۶:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۸
خانه خدا حرمت و حرام است که بی حیاها را به بهانه رای دادن وارد می کنید در آنجا یا اخذ رأی را خارج کنید یا اجازه به بی حیاها ندهید وارد شوند
ناشناس۳۵۳۷۴۵۲۰۰:۱۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۹
هرچی بیشتر دشمنان ایران رو می بینم بیشتر عاشق ایران و نظامش میشم .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  23. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  24. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  25. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. بازنگری کنید

  14. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  15. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  16. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  17. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  18. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  19. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  20. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  21. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین عناوین