بازگشایی مدارس و خانواده‌های «ناشاد»

گروه اجتماعی الف،   3990610019 ۹۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که از شنبه آینده، سال تحصیلی به طور رسمی شروع می شود، اما کارشناسان آموزشی تاکید دارند که نواقص آموزش مجازی در سامانه شاد، همچنان حل نشده است. همچنین در حالی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری حضوری برخی کلاس های درس خبر داده است که بسیاری از خانواده ها، نگران سلامتی دانش آموزان خود در دوران کرونا هستند. 

بازگشایی مدارس و خانواده‌های «ناشاد»

به گزارش الف، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو توضیح می دهد: «برای هر یک از استان ها وضعیت سفید، قرمز و زرد تعریف شده است. وضعیت سفید شامل عشایر و مناطق روستایی می شود که در آن، دانش آموز مشکلی برای رفتن به مدرسه ندارد. در وضعیت زرد، آموزش‌ها به شکل ترکیبی در قالب حضوری و غیر حضوری انجام می شود و در وضعیت قرمز نیز آموزش به شکل از راه دور، الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.»

او درباره دلایل بازگشایی زودهنگام مدارس هم می گوید: « یکی از دلایل شروع مدارس از نیمه شهریور این است که معلمان زمان کافی برای شناخت دانش‌آموز و مرور دروس سال قبل را داشته باشند و با مرور آموخته‌های قبلی، آموزش دروس جدید را شروع کنند تا برای دانش آموزان در سال جدید مشکلی پیش نیاید.»

تضمین سلامت 35 درصد دانش آموزان

نکته بسیار مهم اینجاست که قرار شده حدود 35 درصد کلاس های درسی به صورت حضوری برگزار شود. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش توضیح داده است: «مصمم هستیم ‌سال تحصیلی جدید را با مراقبت ‌از سلامت ‌و آموزش ‌دانش‌آموزان‌ در ۱۵ شهریور آغاز کنیم. اصل بر این است که هر جا امکان دارد، کلاس‌ها حضوری برگزار شود. از این رو کلاس‌های درس در ۳۵ درصد مدارس کشور که زیر۵۰ نفر دانش آموز دارند، با رعایت پروتکل‌ها حضوری برگزار می‌شوند. کلاس‌های با جمعیت بیشتر دانش آموزان را هم زوج و فرد می‌کنیم، اما برای مواردی که امکان برگزاری کلاس حضوری نباشد، برنامه‌های درسی را از تلویزیون ارائه خواهیم کرد. همچنین تمام مدارس ما در ابتدای شهریورماه به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند و برای پهنای باند نیز اعلام نیاز کردیم و قول دادند که تامین شود.»

بنابراین طبق صحبت های وزیر آموزش و پرورش، قرار است حدود 35 درصد کلاس های درسی به صورت حضوری برگزار شود. سوال برخی منتقدان در این زمینه این است که چگونه سلامت این گروه 35 درصدی از دانش آموزان را می توان تضمین کرد؟ وقتی منع ترددهای غیرضروری در کشور وجود ندارد و مسافرت از شهرهایی با وضعیت قرمز به شهرهایی با وضعیت سفید امکان پذیر است، چه تضمینی وجود دارد که وضعیت قرمز به سایر شهرها نیز سرایت پیدا نکند؟

 به اعتقاد آنان زمانی تصمیم به برگزاری کلاس های درسی در مناطقی با وضعیت سفید، تصمیمی منطقی خواهد بود که مناطق قرمز کشور در قرنطینه باشد و امکان تردد بین شهرها امکانپذیر نباشد، اما با توجه به اینکه هم اکنون هیچ پروتکل مشخصی برای مسافرت ها و ترددهای بین شهری نداریم، بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که کرونا در استان های سفید نیز  شدت بگیرد .

با توجه به آمار 14 میلیون و 600 هزار نفری دانش آموزان کشور، اگر قرار باشد که 35 درصد از آنها در کلاس های درس حاضر شوند، این اتفاق می تواند سلامت بیش از پنج میلیون دانش آموز را در معرض خطر جدی قرار دهد.

سامانه شاد؛ هست و نیست !

سامانه شاد برای تدریس مجازی دانش آموزان، تبدیل به آفتی شده است که نه دانش آموز از آن راضی است و نه معلمان. در هر حالی که مسئولان نظام آموزشی حدود هفت ماه وقت داشته اند که سامانه ای جامع و کاربردی طراحی کنند، اما هنوز نواقص و ایرادات این سامانه آموزش مجازی به صورت حل نشده باقی مانده است. 

علی غلامی، سرگروه معلمان پایه دوم ابتدایی در شهرستان کردکوی استان گلستان نیز در گفتگو با «الف» به گوشه ای از مشکلات سامانه شاد، اشاره می کند و می گوید: «یکی از ایرادات جدی سامانه شاد این است که این سامانه فقط برای سیستم های اندروید طراحی شده است و گوشی های آیفون را پشتیبانی نمی کند. اگر معلمی، گوشی اندروید نداشته باشد، مجبور می شود که به نسخه تحت وب این سامانه مراجعه کند که متاسفانه این نسخه هم ایرادات جدی دارد. مثلا صوت و تصویر را پخش نمی کند.»

او تاکید می کند: «بستر آموزش مجازی در بسیاری از مدارس نیز فراهم نیست و برخی معلمان هم نتوانسته اند با این سیستم جدید آموزشی کنار بیایند. همچنین در این سیستم، شما به عنوان معلم نمی توانید ارزیابی درستی از سطح علمی دانش آموزان داشته باشید. مثلا معلوم نیست که تکالیف درسی را خود دانش آموز حل کرده است یا والدین او.»

همچنین معصومه صادقیان، معلم پایه دوم ابتدایی در تهران هم در گفتگو با الف، یادآور می شود: «برخی دانش آموزان کشور، امکان دسترسی به تلفن همراه یا تبلت را ندارند که باید فکری هم به حال آنها شود. همچنین در حالی که در سایر شبکه های اجتماعی می توان گروه های درسی تشکیل داد و محتواهای آموزشی را بدون دردسر به اشتراک گذاشت، در این شرایط اصرار برای نصب برنامه شاد که ایرادات جدی دارد، چندان منطقی نیست.»

دیر ارسال شدن پیام های آموزشی، مراحل سخت و پیچیده احراز هویت برای معلم و دانش آموز، سرعت پایین اینترنت، پهنای باند ضعیف و کپی شدن فله ای مطالب آموزشی در گروه های مختلف برنامه شاد، بخشی از ایرادات این سامانه است که حل نشده باقی مانده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه امکان برگزاری کلاس های آنلاین در سامانه شاد وجود ندارد، عملا این سامانه فقط می تواند به رفع اشکال دانش آموزان کمک کند.

سامانه شاد در بهترین حالت قرار است مثل یک گروه در «واتس آپ» عمل کند. 

خطر ترک تحصیل دانش آموزان مناطق محروم

باید در نظر داشت که هزینه تهیه مودم، موبایل، تبلت و خرید بسته اینترنت، هزینه های مضاعفی را به خانواده ها تحمیل کرده است که تامین این هزینه ها خارج از توان مالی برخی خانواده هاست. اگر خانواده ای چند فرزند دانش آموز داشته باشد، این هزینه ها نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. 

پیشتر نیز وزیر آموزش و پرورش نسبت به خطر ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز، هشدار داده بود. حاجی میرزایی تصریح کرده است: « در سال تحصیلی گذشته پس از شیوع کرونا، از ۱۴میلیون دانش‌آموز سراسر کشور حدود۱۰ میلیون نفر در سامانه شاد عضو شدند، اما بیش از سه میلیون دانش‌آموز به دلایلی همچون نداشتن گوشی هوشمند یا تبلت یا عدم دسترسی به اینترنت، امکان استفاده از این سامانه را پیدا نکردند و در خطر ترک تحصیل قرار گرفتند. از مجموع ۱۵میلیون دانش آموز حدود سه میلیون و۲۰۰ هزار دانش آموز نیازمند ابزار دریافت آموزش‌های مجازی هستند. بنابراین بخشی از جامعه ممکن است قادر به تهیه این وسایل مورد نیاز نباشد. بنابراین نهادها و دستگاه‌های مختلف در کنار خیرین برای تهیه این ابزار باید تلاش کنند تا عدالت آموزشی برقرار شود.»

اگرچه وزیر آموزش و پرورش از نهادهای خیریه درخواست کرده است که برای کمک به این گروه از دانش آموزان پیشقدم شوند، اما واقعیت این است که تامین ابزارهای آموزشی برای کودکان کشور، یک وظیفه حاکمیتی است که باید از سوی دولت انجام شود. البته می توان در این مسیر از کمک خیران هم بهره برد، اما اینکه کل بار این کار به دوش خیران بیفتد، نقش دولت را زیر سوال خواهد برد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۹۱۷۱۰۹:۴۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سال تحصيلي رو تعطيل مي كرديد اين چه اموزشيه ديگههههههه
ناشناس۱۵۷۹۲۵۷۱۰:۵۵:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
باید آن قدر سطح بهداشت جمعی ما بالا رود که روال زندگی مانند گذشته شود. چرا مردم و مسئولان ما نباید مانند مردم و مسئولان نیوزیلند باشند، که موفق به کنترل کرونا شدند؟
ناشناس۱۵۷۹۴۴۵۱۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
به خاطر اینکه نیوزیلند 5 میلیون بیشتر جمعیت نداره.یکم صحبتامون با تحقیق باشه.
ناشناس۱۵۷۹۶۲۵۱۵:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
چین چند میلیارد جمعیت داره که موفق به کنترل کرونا شده ؟
ناشناس۱۵۷۹۷۲۴۱۶:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
داداش چه 5 میلیون چه 1 میلیارد فرهنگش باید باشه
ناشناس۱۵۷۹۶۳۹۱۵:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اگر بگویم ژاپن یا کره جنوبی شما راضی می شوید؟
ناشناس۱۵۷۹۶۵۳۱۵:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
چه فرقی می کند؟ مهم داشتن فرهنگ بالا و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و مدیرت خوب مسئولان در این رابطه است.
ناشناس۱۵۷۹۶۶۱۱۵:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
رییس جان، چین با جمعیت بالای یک میلیارد چگونه توانسته کرونا را مهار کند؟
ناشناس۱۵۷۹۸۶۸۱۸:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
رییس جان، چین با بهره مندی از نرم افزار فوق پیشرفته اکسل موفق به مهار کرونا شد.
ناشناس۱۵۷۹۷۷۴۱۷:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
و هند پانزده برابر بیشتر از جمعیت ما را دارد تعداد کشته های تقریبا با یک و نیم میلیارد جمعیت در روزه کمتر از هزار نفر می باشد درصورتی که در کشور ما آمار روزانه کشته کرونایی نزدیک به دویست نفر می باشد. به تناسب جمعیت حساب کنی میبینی که اگر جمعیت کشور ما اندازه هند باشه تعداد کشته های کرونایی ما سه هزار نفر در روز خواهد بود یعنی اینقد داغونیم ما
ناشناس۱۵۷۹۳۷۶۱۲:۳۲:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اگه فرزندمان چیزیش بشه جواب گو کی هست مگه بچه هفت ساله بلده بهداشت رعایت کنه
ناشناس۱۵۷۹۴۹۰۱۳:۳۴:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بچه های 7 ساله در نیوزیلند، ژاپن، کره جنوبی .... چه کار می کنند؟
ناشناس۱۵۷۹۸۷۱۱۸:۴۱:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
کیفیت و کمیت زندگی در اون کشور رو با ما یه جا میزارید؟
ناشناس۱۵۷۹۱۷۲۰۹:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من ناشاد نیستم چون هیییچ کس نمی تونه من را مجبور کنه فرزندم را در این شرایط به مدرسه بفرستم ما این همه درس خوندیم به کجاها رسیدیم که بچه هامون عقب بمونن !
ناشناس۱۵۷۹۲۱۶۱۰:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
عزیز دل سلام . یه نکته را فراموش نکن . فرزند دلبندت را با خودت مقایسه نکن ؟
ناشناس۱۵۷۹۲۴۹۱۰:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
در اروپا و آمریکا از چند روز دیگر بچه ها به مدرسه خواهند رفت.
ناشناس۱۵۷۹۲۵۱۱۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما بچه ات را به مدرسه نفرست. با خودت به مسافرت ببر یا به رستوران و خیابان گردی!
ناشناس۱۵۷۹۳۳۹۱۲:۰۴:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
چرا تهمت می زنی ؟؟ از کجا فهمیدی ایشون رفته مسافرت و خیابان گردی ؟؟
ناشناس۱۵۷۹۵۱۴۱۳:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خوب راست گفته. بچه ات را به مدرسه نمی فرستی، می خواهی بچه ات را 24 ساعته در خانه زندانی کنی ؟؟؟ این کار که بدتر است. مجبور می شوی بچه ات را همراه خودت به بیرون از خانه ببری. که در آن صورت هم احتمال کرونا گرفتن هم هست.
ناشناس۱۵۷۹۶۱۵۱۵:۰۶:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
راست میگه خو مادری که نمیخاد بچش در آینده موفق بشه همین میشع
ناشناس۱۵۷۹۱۹۰۱۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
فقط بچه های مسئولان باید درس بخونن بچه های مردم اگه ۲۰ سال درس بخونن ، آخرش هم بی کار میمونن
ناشناس۱۵۸۰۰۶۰۲۲:۳۸:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
هدف درس خوندن فقط سر کار رفتن نیست
حسن۱۵۷۹۱۹۸۱۰:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
این طوری کرونا رو به مناطق عشایری و دوردست که ارتباط کمی با شهرها دارند هم گسترش میدن.ضمن اینکه در مدارس و کلاسهای شلوغ ایران امکان فاصله گذاری به هیچ وجه موجود نیست
ناشناس۱۵۷۹۲۰۸۱۰:۱۷:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مدرسه ها و دانشگاه ها باز بشه ولی اختیاری باشه
الی۱۵۸۰۰۸۸۲۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
منطقی باشید..چرا میگید اختیاری باشه؟اگه بقیه یک عده هم برن مدرسه باز بقیه را مریض می کنند.هیچکس بچه اش را به مدرسه نفرسته.میدانید اگر مدرسه باز بشه و بچه ها و معلمها به مدرسه برن خدای ناکرده امار مرگ و میر چقدر بالا میره؟ الان هنوز مدرسه باز نشده اوضاع اینجوره.
ناشناس۱۵۷۹۲۱۴۱۰:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
تا کرونا هست، محدودیت های اجتماعی وجود خواهند داشت. چندین و چند سال و شاید برای همیشه کرونا باقی بماند.
ناشناس۱۵۷۹۲۱۸۱۰:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
تکلیف این همه کارمند و پرسنل بی کار آموزش و پرورش چه می شود؟ اینها برای چه کاری باید حقوق ماهیانه بگیرند؟
ناشناس۱۵۷۹۴۶۰۱۳:۲۰:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شاید باورتون نشه ولی زحمت من دبیر از زمان کلاسهای حضوری بیشتر شده.اون موقع با توجه به این که کتابها رو حفظ داشتم می رفتم کلاس و تدریس می کردم و تمام. اما الان تمام مطالب رو باید تایپ کنم و فایل صوتی و تصویری آماده کنم و بعد هم به پرسشهای دانش آموزان که بعضا چندبار تکرار میشه رو جدا جدا جواب بدم و...
ناشناس۱۵۷۹۸۰۰۱۷:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
از اواسط مرداد وحتی بعضی آموزگاران بلا فاصله بعد از تعطیلی مدارس برای کم کردن فشار تدریس مجازی در سال آینده برای تولید فیلمهای آموزشی تلاش کردن شما مطمئن باش هیچ معلمی پول مفت نخورده فشاری که تدریس مجازی سال قبل بر معلمان آورد بیشتر از چند سال تدریس حضوری بود وهیچ کس بیشتر از آموزگاران مایل به تدریس حضوری نیست اما با سلامتی دانش آموزان نمیشه بازی کرد.
ناشناس۱۵۸۱۲۶۲۰۰:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
تو حقوقشونو میدی؟
م۱۵۷۹۲۲۱۱۰:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
با این سیستم شاد تمام مسولیت آموزش به عهده والدین گذاشته شده من سه تا دانش اموز دارم واقعا نمی رسم تو این شبکه والدین شدن معلم و معلمها سر یک ساعت خاص جویای تکالیف میشن یک آموزش رفع تکلیفی
ناشناس۱۵۷۹۲۷۳۱۱:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اینقدر سر و صدا نداره مدرسه تعطیل باشه مردم بچه هاشونو می برن مسافرت یا پارک یا خرید اگه مردم تو خونه می نشستند این نگرانی ها هم محلی از اعتبار داشت.
ناشناس۱۵۷۹۲۸۲۱۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
جالبه یکی نیست به اینا بگه خیلی وضع خوبه که تازه شما میخواهید 15 روز زود تر هم شروع کنید؟
ناشناس۱۵۷۹۲۹۱۱۱:۲۶:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
ممکن است هیچ وقت واکسنی برای کرونا ساخته نشود. همانطور که برای ویروس ایدز ساخته نشد. باید دید منطقی و بلند مدت به آموزش بچه ها داشت. ترکیب آموزش حضوری و از راه دور بسیار سنجیده است.
ناشناس۱۵۷۹۳۴۵۱۲:۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
ویروس ایدز به این دلیل واکسن ندارد چون این ویروس به خود سیستم ایمنی که اساس کار واکسن است حمله میکند. اقلا 70 سال است که واکسن برای انواع دامپزشکی کرونا ویروس تولید میشود مساله ای که صحبت آن است اینست که واکسن شاید ایمنی مادام العمر ندهدولی چیزی که تجربه ما نشان داده واکسن مرگ و میر ناشی از بیماری را تا حد آنفولانزا کاهش خواهد داد. ضمنا استفاده دسته جمعی از واکسن عدد انتقال را به شدت کاهش خواهد داد که باعث کاهش شدید ریسک ابتلا خواهد بود.
ناشناس۱۵۸۰۰۱۳۲۱:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
چرا برای ویروس ابولا نتوانسته اند واکسن تهیه کنند؟؟
ناشناس۱۵۸۰۰۲۳۲۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
تحقیقات نشان داده که ویروس کرونا به لنفوسیت های خون و سیستم کمپلمانت که اساس ایمنی بدن را تامین می کنند نیز حمله می کند. در این زمینه سرچی در جورنالهای ایمیونولوژی انجام دهید.
ناشناس۱۵۷۹۸۱۷۱۸:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بین راه سرایت ایدز وکرونا تفاوت زیادی وجود داره کرونا با یک ترشح آب دهان منتقل میشه .
ناشناس۱۵۷۹۳۱۱۱۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
این فقط میخوان اون مناطقی که به قول خودشون زرد هست را در عرض یکی دو هفته قرمز و نهایتا سیاه کنن و کار کادر درمان را چند برابر. آمریکا با این علم و تکنولوژی مدارس را امسال هم از راه دور برگذار میکنه. ما کجای علم و تکنولوژی هستیم که الان عقب میمونیم؟
ناشناس۱۵۷۹۳۲۱۱۱:۵۴:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
دانش آموز مدرسه بره بهتر از اینکه به پارک و مسافرت و گشت و گردش بره ویا به شمال . مدارس باید حضوری باشد.
ناشناس۱۵۷۹۶۲۴۱۵:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
دوست عزیز شاید شما بچه رو به پارک و تفریح و مسافرت میبری بنده توی ای چند ماه به هیچ وجه فرزندم از منزل بیرون نبردم چرا الان توی این وضعیت باید بفرستمش مدرسه من مخالف صددرصد بازگشایی حضوری مدارس هستم
رها۱۵۸۰۰۶۸۲۲:۴۶:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
باید بریم مدرسه مدرسه هارو باز کنین
ناشناس۱۵۷۹۳۳۵۱۲:۰۳:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام.باید مدارس تعطیل کنن تا خانواده ها هم از نگرانی در بیان.من دو تا بچه مدرسه ای دارم خیلی میترسم.
ناشناس۱۵۷۹۳۶۱۱۲:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
یک بام و دو هوا همینه آقای روحانی از ترس کرونا به مجلس نرفت فقط جان شما عزیز است
ناشناس۱۵۷۹۳۶۵۱۲:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مدرسه ها باید یک سال تعطیل بشه
امینی۱۵۷۹۳۸۱۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
به نظر من این وسط فقط وفقط خوش به حال معلمها شده راحت توی خونه نشستن وحقوق کاملشون رو هم دریافت میکنن این اجهاف در حق بقیه مردم هست
ناشناس۱۵۷۹۴۲۲۱۲:۵۳:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مطمئنی راحت نشستن ،این چه طرز فکریه آخه واقعا که
ناشناس۱۵۷۹۶۲۰۱۵:۰۸:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بنده معلم هستم دلم برای شرایط قبل از کرونا تنگ شده که در کلاس با بچه ها کار می کردیم اموزش فقط حضوریش شاد و غیر شاد همون نباشه بهتره
ناشناس۱۵۷۹۶۴۸۱۵:۳۳:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
هم وطن عزیز بنده به عنوان یک معلم باید خدمتتون عرض کنم که دردسرهای تدریس مجازی برای ما معلمان به مراتب بیشتر از تدریس حضوری است.
ناشناس۱۵۸۰۰۹۷۲۳:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
الان از خستگی کارتولیدمحتوای آموزشی درحال ازهوش رفتنم، صبح تاظهر اداره بودم، وظهرتادقایقی پیش مشغول نوشتن خلاصه دروس جهت تولیدنحتوای آموزشی وتدريس از15شهزیورآغازخواهدشد، شماچطورقضاوت میکنیدبه این راحتی؟!!!!!
ناشناس۱۵۸۱۸۶۱۱۵:۴۲:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
همسر من دبیر است . انصافا زحمتش بیش از دوره عادی مدرسه بوده . بدلیل استفاده بیش از حد از گوشی و کامپیوتر مشکل آرتروز گردن و تنگی کانال عصب دستش عود کرده و مجبور به جراحی شد. کمی انصاف برای هرکسی لازمه
خلیل۱۵۷۹۳۹۰۱۲:۳۹:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
به نظر شما با بازگشایی مدارس موج سوم تشکیل نمیشود؟ موج سوم که سهله موج سیم هم تشکیل میشود بعد شما ها میگید مردم باید جلوی تشکیل موج سوم را بگیرند
ناشناس۱۵۷۹۳۹۶۱۲:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مدرسه باید کلن امسال ببندن،ما خودمون اینهمه درس خوندیم چی شدیم،مگه کرونا شوخیه
ناشناس۱۵۷۹۵۰۸۱۳:۵۲:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
والا من دکترا دارم بیکارم گل بگیرن در این سیستمو ک همش پارتی بازیه.. مدرسه برن ک چی بشه.. درس بخونن ک چی بشه اخه.. اخرش میشن مث من ی تحصیلکرده بیکار لااقل تو خونه بمونن مطمئنیم سالمن
الوندی۱۵۷۹۶۳۱۱۵:۲۰:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام اقای حاجی میرزایی لطفا یه خورده به فکر بعضی خانوادها باشید من شهرستان زندگی میکنممدرسه نداره مجبورم برم شهر دار ندار من ۱۷ میلیون پوله ماهیانه بجز یارانه هیچ درامدی ندارم دوسال کل پولمو دادم پول پیش خونه حالا شما خونرو اینقدر گران کردی من با اون پول نمی تونم خونه پیدا کنم قرار دادم تمام شده مدرسه ها داره باز میشه بچه من چه گناهی کرده بخاطر نبودن درامد ترک تحصیل کنه تو را خدا به گوش مسولین برسانید خیلی ممنونم از شما
ناشناس۱۵۷۹۸۳۰۱۸:۱۲:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
دقیقا موقع انقلاب یک سال مدارس کلا تعطیل شد هیچ مشکلی هم پیش نیومد حتی بعد از انقلاب حدودا دوسال دانشگاهها بسته بود چی شد ؟حالا هم بهترین کار تعطیلی مدارس ودانشگاه هاست .
علی۱۵۷۹۴۰۳۱۲:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من که نمی فرستم مکر بچه رو از سر راه آوردم مریض بشه دولت کمکم نمیکنه
ناشناس۱۵۷۹۴۰۹۱۲:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
با سلام اگه اختیاری باشه بهتره شاید واکسنش حالا حالا ها درست نشه اموزش غیر حضوری فقط برا دانش اموز قوی هوشی ومالی اثر دارد حق بقیه چی میشه اگه رعایت بهداشت بشه مدرسه تمیز تر وبهتر پارک و وو است
ناشناس۱۵۷۹۴۳۵۱۳:۰۲:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بااین گرونی ها چ مسافرتی چ گردشی حضوری بچه ها یاد نمیگیرن چ برسه ب آنلاین والا
ناشناس۱۵۷۹۴۴۲۱۳:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خواهش میکنم در صورتیکه آموزش حضوری میزارید تمام جوانب رو در نظر بگیرید تا سلامت دانش اموزان و خانواده ها به خطر نیفته . درضمن به شهریه مدارس غیر دولتی هم نظارت کنید که بی خودو بی جهت با این اوضاع کرونا و در حالیکه تقریبا ۵۰ درصد زحمت آموزش به گردن والدین افتاده شهریه رو بالا بردن . یکم به فکر مردم باشید تروخدا
ناشناس۱۵۷۹۴۴۷۱۳:۱۰:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما هایی که میگین معلم بیکار می شینه کار معلم ها مضاعف شده ی سری باید فیلم ضبط کنند یک سری سر کلاس و باید 400 برگه تو گوشی تصحیح کنند اشکال بچه ها هم که شده شبانه روزی وقتی چیزی نمی دانید قضاوت نکنید مشکل ما ایرانیان اینه که فقط بلدیم قضاوت نا عادلانه کنیم و حسادت وبخل به یکدیگر داریم دست بر دارید از این کارها یک مقدار طرز درست فکر کردن را بیاموزید
ناشناس۱۵۷۹۴۷۲۱۳:۲۶:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من بچه ام رو نمی فرستم مدرسه .. یه سال دیرتر دکتر یا مهندس بشه .. بهتر از اینه که خدای نکرده سلامتیش به خطر بیافته..
ناشناس۱۵۷۹۸۵۱۱۸:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مگه هر بچه ای میره مدرسه باید دکتر و مهندس بشه
اکبر۱۵۷۹۵۰۲۱۳:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
آموزش و پرورش باید محتاطانه برخورد بکنددر صورت اهمال کاری تمام جامعه درگیر خواهد شد باید درنظر بگیریم که تمام آحاد جامعه مثل هم به نکات بهداشتی وارد نیستند . ما در مدرسه هستیم و به رفتار خانواده ها آگاه تر هستیم به لحاظ ضعف فرهنگی آموزش مقابله با کرونا سهل نیست
ناشناس۱۵۷۹۵۰۳۱۳:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من یه مادر شاغلم و دوفرزنددانش آموز دارم ،صبح ها کلاس آنلاین دارن ،من سر کارم و پسر کلاس اولیم بدون کمک من چجوری سر کلاس آنلاین حاضر بشه؟ حضوری هم که امکان نداره بفرستم در این اوضاع خطرناک،کاش کلاسها عصرها بود و که مادران شاغل این حجم از فشار و نگرانی روتحمل نکنن.
ناشناس۱۵۸۶۸۵۲۱۶:۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بمون خونه کمتر دنبال پول و آویزان کردن طلا باش. مثل زنهای خانه دار ما
ناشناس۱۵۷۹۵۵۵۱۴:۲۴:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام آقای وزیر آموزش و پرورش مربیان پیش دبستانی تا کی منتظر جذب آموزش و پرورش شوند آقای وزیر فرموده بودین امسال ما حتما مربیان پیش دبستانی رو حتما جذب آموزش و پرورش خواهیم کرد پس چی شد آقای وزیر مدرسه دارن چند روز دیگه بهز میشن هنوز خبری از جذب موبیان پیش دبستانی خبری نیست
ناشناس۱۵۷۹۵۷۳۱۴:۳۵:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام والدین گرامی کسی از پایان کرونا خبر نداره شما تا چند سال میتونید فرزندتان را از تحصیل محروم کنید .بچه ها که من هر روزمیبینم همه تو پارک و کوچه مشغول بازیند اونوقت برای مدرسه که شد همه از کرونا میترسند .
ناشناس۱۵۷۹۶۱۴۱۵:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من هیچ وقت دخترم مدرسه نمیفر ستم مدرسه دسترسی به اینترنت ندارم شهرستان هستم مدرسه نیست مجبورم برم شهر بخاطر هزینه اجاره خونه میمونم شهرستان تکلیفم را با اموزش پرورش باید روشن بشه الوندی هستم
دبیر ۲۷ سال سابقه۱۵۷۹۶۴۰۱۵:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
فرزند عزیزم را به مدرسه نمیفرستم
ناشناس۱۵۷۹۷۵۶۱۷:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام خدمت دوستان عزیز .این وضعیتی است که برای کل جهان رقم خورده.برخی توانسته اند کنترل کنند وبرخی نه.به هر حال آموزش مجازی فعلا تنها راه برای سالم ماندن و امنیت جانی کودکان ماست .بهتر است مردم هم در این امر بیشتر از گذشته کمک و یار کشورباشن و یخورده از دید و بازدید و تفریحشون بگذرن
ناشناس۱۵۷۹۸۲۱۱۸:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
متاسفانه دولت نیز بسیار کند عمل کرده است . میتوانستند برای دانش آموزان از کشور چین وبا قیمت مناسب ، تبلت دانش آموزی تهیه و با تسهیلات مناسب در اختیار دانش آموزان قرار دهند . بازهم مثل همیشه، تازه به فکر تولید افتاده اند؟!!!
ناشناس۱۵۷۹۸۴۳۱۸:۱۷:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
متاسفانه برای این کار نیاز به گوشی یا تب لت خوب با کیفیت هست که برای مثال من دوتا بچه دارم باید 10 تا دوازده میلیون هزینه کنم و این امکان برای من و احتمالا دیگر خانواده ها تنیست و یا مشکل هست.
من۱۵۷۹۸۴۹۱۸:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
یا مدارس کامل تعطیل شه یا هیچ کس نمیره مدرسه !
Alireza۱۵۷۹۹۱۴۱۹:۵۲:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام. من دو تا بچه دارم. چه جوری میشه با این وضع به مدرسه بفرستم. اگه خوبه بالا یی ها خودشون بچه ها شون رو در این وضع به مدرسه بفرستند.؟یا معلم خصوصی میگیرن؟
ناشناس۱۵۸۰۱۰۵۲۳:۱۶:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بسیاری معلم‌ها کامپیوتر، موبایل و... مناسبی ندارند، چطورمیخوان درس بدن؟!!!!
دینا۱۵۸۰۱۶۷۰۱:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۱
من به عنوان یک دانش اموز دعامیکنم باز شه
ناشناس۱۵۸۰۱۹۵۰۲:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۱
الاقل خانواده با این مدرسه ها مشغول بشن کمتر برن شمال تا دو روز تعطیلی میبینن فقط جاده شمالو بلدن. بچه هابا مسافرت رفتن کرونا نمی گیرن با مدرسه رفتن کرونا میگیرن.
رز۱۵۸۰۲۳۴۰۶:۴۶:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۱
همه طلبکار معلم ها هستند معلمی که حضوری زحمت می کشه تو فضای مجازی هم زحمت می کشه چون وجدان کاری داره پس طلبکار معلم ها نباشید
زهرا۱۵۸۰۲۳۶۰۶:۴۸:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۱
من معلم چند پایه هستم تو فضای مجازی واقعاً دردسر هست .حضوری باشه بهتر هست
رز۱۵۸۰۲۴۰۰۶:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۱
تو کشورهای خارجی چه طور بچه ها رعایت میکنند؟ بچه های شما هم باید ملزم به رعایت پروتکل ها باشند.
رز۱۵۸۰۲۴۱۰۶:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۱
کرونا اومد تا قدر معلم های زحمت کش رو بفهمید .
رز۱۵۸۰۲۴۳۰۶:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۱
اگر واکسن کرونا حتی چند ماه مصونیت داشته باشه باز هم خوب هست وقتی هر فرد درسال چند بار واکسن زد کرونا دیگه کم میشه و از بین میرود.
سارا۱۵۸۰۲۴۵۰۷:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۱
من خودم معلم چند پایه هستم دوستان کرونا حالا حالاها هست نمیشه مدارس رو تعطیل کرد. حالا اگر یک واکسن درستی داشت که می شد یک سال تعطیل کرد ولی این بیماری هزار چهره معلوم نیست واکسنی داشته باشه
زهرا۱۵۸۰۲۴۶۰۷:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۱
من معلم هستم خواهش میکنم والدین امسال رو بیخیال مسافرت بشید اگر دلسوز بچه ها تون هستید تا وضعیت همه جا قرمز نشه با آموزش مجازی هم معلم وهم دانش آموز و والدین به دردسر می افتند پس رعایت کنید.
زهرا۱۵۸۰۲۴۷۰۷:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۱
تعطیل کنید یک عده بی خیال برن مسافرت و گشت و گذار کنند .
رز۱۵۸۰۲۵۱۰۷:۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۱
شما یک بچه رو نمی تونید کنترل کنید اون وقت طلبکار معلمی هستید که با ۳۰ یا ۴۰ بچه سرو کار داره و هم باید کنترل کنه هم تدریس کنه و..واقعاً جای تاسف هست که میگویید معلم ها حقوق مفت میگیرن
زهرا۱۵۸۰۲۵۳۰۷:۳۰:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۱
ما معلم ها مدرسه میریم تا کرونا بگیریم ولی به قول بعضی ها که طلبکار معلم ها هستند حقوق مفت نگیریم.ما با بازگشایی مدارس مشکلی نداریم.والسلام
زهرا۱۵۸۰۲۵۴۰۷:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۱
اگر خیلی دلسوز بچه ها تون هستید با بازگشایی مدارس به طور کامل مسافرت رو ترک کنید تا شدت کرونا تو ایام تحصیل کمتر بشه و خطر کمک بشه طلبکار معلم ها نباشید انگار معلم ها کرونا رو به وجود آوردند .
سارا۱۵۸۰۲۸۰۰۸:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۱
آموزش مجازی به درد دانش آموز با هوش میخوره
رز۱۵۸۰۲۸۳۰۸:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۱
اگر واکسنی پیدا تو همین وسط سال تحصیلی هم میشه دانش آموزان و معلمان رو واکسینه کرد تا شدت بیماری کمتر شود.انشاالله
سارا۱۵۸۰۲۸۴۰۸:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۱
سرماخوردگی فصل پاییز طولانی وخیلی سخت هست والدین مواظب بچه ها باشید حتی سرما هم نخورند .
مریم۱۵۸۰۲۸۶۰۸:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۱
من خودم معلم هستم برای جلوگیری از شیوع بیماری بهتر هست ساعت کلاسی یک ساعت کمتر شود تا دانش آموزان فرصت کمتری برای با هم بودن پیدا کنند .چون ما نمی تونیم زنگ استراحت رو از بچه ها بگیریم
زهرا۱۵۸۰۲۸۷۰۸:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۱
پس ساعت کلاسی رو کمتر کنید که فقط معلمان تدریس کنند و سپس بچه ها به منزل برگردند و فرصت زنگ استراحت وبا هم بودن رو پیدا نکنند
ناشناس۱۵۸۰۳۹۰۰۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۱
اتفاا مدارس وقتی بازنیستند پدر ومادرها به جای تابستان کل سال بچه هارا به پارک وشمال وشهرهای دیگر به راحتی میبرنند مشاهدات میدانی خرید مانتو درمیدان هفت تیر باهمراهی کودکان کافی نگاهی هم به پارکهابیندازید غلغله بود پارک آب واتش. جاده چالوس همین تعطیلات اخیر فروشگاهای زنجیره ای کودکان بدون ماسک مراکز خرید
امین میرزائی۱۵۸۰۴۹۹۱۱:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۱
به نظرم باز بشه فوقش یه موجی ایجاد میشه تموم میشه میره پی کارش...شتر سواری دولا دولا که نمیشه...مرگ یه بار شیون یه بار
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  21. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  24. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  25. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

آخرین عناوین